Bedankt

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gerard
Bevlogen
Contacteer:

Bedankt

Bericht door Gerard » 18 jun 2007 23:21

Freethinker is het enige forum waar ik me tot nu toe thuis voel.
Maar ik ben de laatste tijd niet meer zoveel “thuis” .
En als puberaal forumlid voelt dat soms heel erg bevrijdend terwijl ik anderzijds mijn “thuis“ wel eens mis. Misschien wordt het door die afstand ook langzaam minder “thuis”
Toch heeft het zijn taak gehad, een belangrijke taak voor mij persoonlijk.
Ik ging door een diep dal in de periode van mijn aanmelding. Ik zocht steun in mijn verdriet van mensen die met beide benen op de grond staan. Van mensen die wars waren van gewauwel over het hogere waar ze je mee dachten te steunen maar waar ik helemaal niet van gediend was omdat het me alles behalve steunde. Goedbedoelde prietpraat was aan mij niet besteed. Die steun heb ik hier echter wel gevonden. Het was het huis waarin ik me thuis voelde.
Zoals wel vaker bij de ouderwordende achterblijvers, ze vallen zovaak en zoveel in herhaling als nieuwe bezoekers zich aandienen. Daar wordt je moe van. Dat doet je van “thuis“ bevreemden. Dat wekt de roep op uitvliegen.
Ik woon nu weer op mezelf maar kom nog wel eens “thuis” om de was te brengen als die echt vuil is.
In ieder geval iedereen die mij gesteund heeft oprecht bedankt.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 18 jun 2007 23:31

Graag gedaan, maar wat let je om een gewoon een boom op te zetten over een onderwerp dat je aanstaat?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 19 jun 2007 08:05

Graag gedaan.
Kom zo af en toe nog eens langs!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 19 jun 2007 12:10

Gerard, graag gedaan, en erg fijn om te horen dat je er wat aan gehad hebt. Het ga je goed.
Je laat toch nog wel af en toe wat van je horen?
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 19 jun 2007 13:01

Ik weet niet of ik iets betekenen kon maar het ga je goed en rustig aan met de whisky

Afbeelding
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 19 jun 2007 14:09

Weinig contact met je gehad maar, het ga je goed. En hopelijk zien we je weer terug.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 19 jun 2007 14:43

Het allerbeste Gerard, en ik hoop je hier toch nog eens te zien.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline » 19 jun 2007 22:37

Gerard,

ik heb je bijdragen altijd erg boeiend en waardevol gevonden. Ik vind het daarom ook jammer dat je besloten hebt "om uit te vliegen". Ik hoop wel dat je nog af en toe een kijkje komt nemen op het forum en wellicht misschien nog eens hier en daar een kritische noot plaats of een boeiende stuk(je) schrijft. Maar voel je niet door mijn hoop bezwaard hoor, ik vind het fijn dat je hier steun in een moeilijke tijd hebt gevonden en dat je je hier thuis hebt gevoeld (dat is namelijk het belangrijkste dat je dat hier op dit forum hebt kunnen vinden). Hoewel ik je die steun waarschijnlijk niet gegeven heb (tenminste niet bewust en dat is niet rot bedoeld, want ik had het je zeker wel willen geven en misschien heb ik dat ook af en toe wel gedaan, onbewust. Maar ik wist je achtergrond niet, aangezien ik me zoveel later dan jou had aangemeld.), omdat ik hier pas sinds een veel korte periode actief was dan jij, maar het is toch goed om zoiets te horen dat je je hier zo thuis gevoeld hebt. Ik hoop ergens toch dat je niet helemaal uitvliegt :wink:, want het zou leuk zijn zo af en toe wat van je te vernemen. Ik heb trouwens ook een periode gehad dat ik wilde uitvliegen omdat ik ook het gevoel had ik herhaling te vallen. Maar ik heb besloten te blijven, maar dan als een iets minder actief lid. Ik lees nu voornamelijk reacties van anderen en ik probeer een beetje op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen op dit forum. En zo af en toe plaats ik eens een kritische noot. Heel misschien is dat een overweging voor jou om ook zo'n rol aan te nemen? Maar ik ken jou situatie uiteraard totaal niet en voel je dus totaal niet bezwaard, ik respecteer je keuze volkomen. Ik begrijp de gedachtegang erachter ook heel goed. Alleen zal ik je boeiende bijdrages erg gaan missen. Dus: jij (ook) bedankt, maar dan voor je boeiende bijdragen! Het ga je goed Gerard! Het is leuk, leerzaam en het was me een genoegen om je in die korte tijd "ontmoet" (in digitale zin dan :wink: ) te mogen hebben.
groet, Deadline
Nature and nature's laws lay hid in night: evolution said, "Let Newton be!" and all was light.
We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers - Carl Sagan

skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic » 19 jun 2007 23:07

Hoi Gerard,

Bedankt dat je hier een tijd hebt willen vertoeven. Als je af en toe behoefte voelt om toch nog even langs te komen, doe het dan gerust.
Je bijdragen vond ik meestal interessant, vooral de politieke.
Het ga je goed.

groeten,
skeptic.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 19 jun 2007 23:31

Ik zal aan je denken als ik een whiskytje neem. ;)

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 19 jun 2007 23:39

Bedankt voor veel van uw nuttige bijdragen , uw rechtlijnig en scherp denken en uw rake opmerkingen die me dikwijls terug op het goede spoor hebben gezet ...
Ik heb ervan geleerd en genoten ...

Ik hoop je ooit nog terug te mogen lezen ...
Het ga je goed ...
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )

Samante

Bericht door Samante » 19 jun 2007 23:54

Ik weet niet of ik me teveel heb bezondigd aan goedbedoelende prietpraat. Ik hoop je in elk geval toch nog te lezen hier, en wil je in elk geval het allerbeste toewensen.

Plaats reactie