Voor het eerst nee gezegd tegen een collectant

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 04 mar 2007 16:14

Off topic!

Even een mededeling aan Raven. Ik heb er onderhand een dagtaak aan om steeds je quotes in te korten. Het is je misschien niet opgevallen, maar er is al meerdere keren verzocht kort te quoten, dus iets meer doen dan alleen maar op de quote knop drukken en hele postings herhalen.

Zie ook in de regels:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=2222
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

hoff

Bericht door hoff » 05 mar 2007 21:19

atli schreef:
hoff schreef:Dictators bestaan bij de gratie van de bevolking, slecht een enkeling kan zijn macht zo absoluut maken dat er geen houden meer aan is voor de bevolking.
Natuurlijk dit zag ik even over het hoofd, de meeste mensen op deze aardkloot vinden het fijn als ze hun mond moeten houden op straffe van vervolging, foltering en dood.
Nee, natuurlijk niet

Maar volgens mij begrijpen we alkaar niet al te best..
Is de bevolking levend onder een dictator, per definitie weerloos???

En nogmaals, ook singapore, india en hongkong waren kolonieën, hongkong zelfs tot zeer recentelijk.
Ja en in de sovjet unie ook tot zeer recentelijk, en?
De sowjet unie waren zeker geen kolonies, maar federale staten.
en paradijsjes vergeleken met afrika.

En toch durf ik ze weliswaar niet al te democratisch (wat wat mij betreft ook geen harde eis is), dan toch op zijn minst redelijk tot zeer welvarend te noemen.)
en om maar een ander voorbeeldje te noemen: ik weet zeker dat het initiële bewind in een land als suriname er zeker niet door die boze blanke man neergezet is.
In tegendeel zelfs, de absolute puinhoop is dan ook zeker aan ze zelf te danken.

Natuurlijk, het Nederlands koloniale beleid is er altijd op gericht geweest om de bezette landen te ontwikkelen en een sociaal paradijs voor de bewoners achter te laten!
Laat ik het omdraaien, beweer je dat het NIET de bedoeling was van de nederlandse regering om de boel netjes achter te laten???

waar baseer je dat op??

Er is geen land tussen grofweg marokko en zuidafrika dat de toets der kritiek wat mij betreft weet te doorstaan.
Welke kritiek? Dat ze het fijn vinden om uitgebuit te worden en onderdrukt te worden door megolomane debielen?
Dat men in staat is of min of meer de eigen broek op te houden en welvaart voor hun inwoners kunnen genereren, dat op zijn minst de meest basale mensenrechten gerespecteerd, wotrden, dat een BEETJE verstandig met de grondstoffen omgesprongen word.

en lang niet alle landen worden door zoals je zegt door megolomane debielen bestuurd en TOCH is het er een rotzooi.

Waarom???

Waar ik maar niet aan wil is dat dat allemaal "onze" schuld is.

Dat hoeft ook niet, maar om daartegenover nu gelijk absurditeiten te postuleren gaat mij ook wat te ver?
Welke asurditeiten??
Is een stuk verantwoording terugleggen en eens een kritische vraag stellen ipv klakkelooos aannemen dat het allemaal slachtoffers van, ik kan het niet genoeg zeggen: "megolomane debielen" is absurd???

En al die "marxistische rebellen"en hun tegenstanders pakten die wapens maar al te graag aan, en die oorlogen waren met manchettes ook wel uitgevochten...
Ja, en de rest van het hele continent vond dat heel fijn natuurlijk?
Je verdeelt de wereld daar in slachtoffers en daders, mijn persoonlijke bevindingen zijn dat de slachtoffers van vandaag daar de daders van morgen zijn en vice versea.
Maar als die motieven bekend werden ging er heel wat minder geld aan ontwikkelingshulp heen.
Oh die ontwikkelingshulp die op mysterieuse wijze maar nooit bij de mensen beland?
Dat is ook een probleem ja, maar een goed deel komt wel degelijk aan en doet helemaal NIETS voor de onwikkeling van de couleur local , maar houd de armoede in stand,
Nogmaals : er gaat daar niemand aan het boeren als ze het graan ook voor niks van de UN truck krijgen.

ik ben op uitzending naar Erithrea geweest en mijn conclusie blijft dezelfde: de hele rotzooi, inclusief honger, aids en ellende hebben ze echt aan zichzelf te danken, daar is geen blanke debiele megolomaan 8) nog importrestrictie aan te pas gekomen.

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 06 mar 2007 08:49

Raven schreef:
hoff schreef:
raven schreef:Technische en mentale ontwikkeling zijn verschillende zaken
Dus je bent het met me eens dat de mentale ontwikkeling van wat landen uit de besproken regio's te wensen overlaat???

.
ja , maar ook DAT heeft tijd nodig om zich te ontwikkelen .. als anderen je altijd vertellen wat je doen moet leer je nooit om zelf na te denken.
Inderdaad zonder mentale ontwikkeling weinig technische ontwikkeling deze gaan hand in hand. Met alleen mentale ontwikkeling kom je er niet zoalng de vruchten hiervan niet in materieele vorm weerspiegeld worden is het gebakken lucht. Schrijf je je mening via je pc of is dit mentale projectie?

Er zijn geen generaties voor nodig om een bepaalde ontwikkeling t e bereiken ieder zal zijn/haar ontwikeling toc echt gedurende dit leven moeten doorlopen. Als anderen je vertellen objectiveerbare kennis op te doen en drogredenen te ontmaskeren heb je juist de mogelijkheid om zelf na te denken :!:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Plaats reactie