Sehnsucht naar Aotearoa

De plek voor onderwerpen waar u geen ander subforum voor kunt vinden.
Plaats reactie
HierEnNu
Bevlogen

Sehnsucht naar Aotearoa

Bericht door HierEnNu » 07 jun 2023 14:11

Tweelingziel?

Onderstaande foto herinnert me, nee,
doet me wederom terug wanen in Nieuw Zeeland,
vol en vervuld van heimwee, die sehnsucht,
die zoete pijn verzadigd van welkom onvervuld verlangen!

Daar, op die verlaten landweg, face to face met die levensgrote maar zichtbaar gewonde, waarschijnlijk aangereden, Arend op nog geen meter afstand, terwijl ik die Arend, enigszins schuchter van beduchtheid en angst, met mijn voet wat wilde porren om de majestueuze Vogel te bewegen te gaan vliegen vermits dat nog mogelijk zou zijn, haalde het Dier heel fier en onverschrokken onverwijld snel met de rechterpoot uit met dolklange klauwen die zich diep in mijn stevige wandelschoen doordrongen en vasthaakten en begon mij met kracht naar zich toe te trekken, terwijl die helgele ogen fel als de zon hypnotiserend oplichtten en mij van doodsangst instinktief een dusdanige oerkreet ontlokten dat die koninklijke Rover als een smekende Prooi wild fladderend terugdeinsend mij verlostte uit die stalen greep, waarna ik vol eerbied en mededogen het kadaver welk midden op de landweg lag opraapte en, als een soort van dankbaarheidsoffer en gebaar van vriendschap, vervuld van mededogen en vol eerbied knielend voor het gekwetste en verwarde Beestje neerlij en met een laatste groet diep buigend
  • "Namasté" zei,
me vervolgens terugtrok en opgelaten en vervuld van vreugde
mijn weg vervolgde doorheen het opnieuw verworven
Hogere Bewustzijn.

Kia Ora en tot weerziens, Tweelingziel!

Dier Vogel Zee Arend Klauw Nieuw Zeeland - combi.jpg
- Ik ben mezelf - Aut libertatem aut mortem mihi da! - Sapere aude -

HierEnNu
Bevlogen

Re: Sehnsucht naar Aotearoa

Bericht door HierEnNu » 11 jun 2023 08:26

De Haasts Arend die op Nieuw Zeeland voorkwam is inmiddels uitgestorven. Het schijnt dat het beestje [spanwijdte van 2,6 meter!] ook op mensen joeg. Niet zo heel verbazingwekkend want de Haasts Arend joeg ook op de nu uitgestorven immens grote Moa, die kon tot wel 3,6 meter hoog worden en meer dan 200 kilogram wegen. Dit maakte het de grootste bekende vogelsoort ter wereld.:

Helaas[?] heb ik die twee vogeltjes dus niet mogen ontmoeten, maar wie weet? Misschien kom ik in de toekomst in een vorig leven terecht en wordt ik als Maori zijnde opgevreten door een Haasts terwijl ik een Moa zit op te peuzelen. Met mijn geluk altijd? Vast wel! :mrgreen:

Boven de klauw van een Haasts Arend en onder die van een Arend:
- Ik ben mezelf - Aut libertatem aut mortem mihi da! - Sapere aude -

dikkemick
Adelaar

Re: Sehnsucht naar Aotearoa

Bericht door dikkemick » 11 jun 2023 08:56

Nou, je houdt van vogels of niet. Ik moet in mijn directe nabijheid niets hebben van alles dat knaagt of kan pikken. Dat je onder de indruk kunt raken van dit soort majestueuze nazaten van dino's begrijp ik wel.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Plaats reactie