Een welgekend probleem, veel denkstof voor mijzelf

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

holog
Geregelde verschijning

Re: Een welgekend probleem, veel denkstof voor mijzelf

Bericht door holog » 09 sep 2020 14:16

bestaat het in belgie ook tegenwoordig als afzonderlijke richting ?

vroeger behoorde AI tot licentiaat informatica, neurale netwerken had ik als klein een optie vakje bij licentiaat natuurkunde.
denk wel dat wiskunde niveau van licentiaat informatica tegenwoordig naar beneden gehaald is - maar dan nog - als je zegt ik wens niet wiskunde als hoofdvak (dan heb ik ??? - ) -vroeger was niveau wiskunde informatica toch aanzienlijk, inclusief hilbert ruimten enz ...

eerlijk gezegd zie ook niet direct de relatie tussen psychologie en AI ... je het wel Max Tegmark zijn programma - maar daarbuiten ?

heb wel het gevoel dat quantum neurale netwerken in de toekomst een niet te onderschatten plaats zal innemen op gebied van AI en dan zit je toch wel in de redelijk zware wiskundige wetenschappen - veronderstel ik. (AI is tuurlijk veel ruimer als dat alleen - correct)

(licentiaat bestaat tegenwoordig niet meer - denk dat het master noemt )

Jandar

Re: Een welgekend probleem, veel denkstof voor mijzelf

Bericht door Jandar » 09 sep 2020 14:37

holog schreef:
09 sep 2020 14:16
eerlijk gezegd zie ook niet direct de relatie tussen psychologie en AI
Bv bij human-computer interaction heb je te maken met de menselijke denkpatronen enerzijds, de AI anderzijds, en de communicatie daartussen (taalkunde, gebruikersvriendelijke interface etc.). Dat maakt het werkterrein behoorlijk multi-disciplinair.

Plaats reactie