ziekenhuis opname

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Gershom
Diehard

Re: ziekenhuis opname

Bericht door Gershom » 18 aug 2018 11:16

Storm schreef:
17 aug 2018 19:17
@Gershom,
Dus inderdaad, ik voel mij als iets dat te lang in de Nijl heeft gelegen

Een nijlpaard duzzz.....
Juist! Een dooie

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 18 aug 2018 11:45

Erik schreef
Dat dit even niet grappig meer is kan ik helemaal in komen.

Maar zoals mijn vrouw dan altijd maar zegt "Het kan altijd erger!" als haar spierziekte weer eens een volgende stap zet in de degeneratie van haar spierkracht.
Dat is tragisch. Het besef dat de kwaliteit van leven onverbiddelijk steeds minder wordt maakt dat je welhaast wordt gedwongen een luchtige toon aan te slaan. Dat doen mensen vaker omdat zij hun geliefden niet met hun beklag willen belasten.
Die houding is stoer, en ik ken die mentale gesteldheid. Alleen op dit forum kan ik een beetje lopen jammeren, maar thuis gaat alles prima. Kon niet beter.
Je hebt gelijk wij kijken vaak teveel naar onze eigen misère. Maar met het besef dat het altijd erger kan, ga je jezelf helaas niet onmiddellijk beter voelen. Deep down denk ik dat dit eveneens opgaat voor jouw vrouw...

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 19 aug 2018 11:06

Gershom schreef:
18 aug 2018 11:45
Erik schreef
Dat dit even niet grappig meer is kan ik helemaal in komen.

Maar zoals mijn vrouw dan altijd maar zegt "Het kan altijd erger!" als haar spierziekte weer eens een volgende stap zet in de degeneratie van haar spierkracht.
Dat is tragisch. Het besef dat de kwaliteit van leven onverbiddelijk steeds minder wordt maakt dat je welhaast wordt gedwongen een luchtige toon aan te slaan. Dat doen mensen vaker omdat zij hun geliefden niet met hun beklag willen belasten.
Die houding is stoer, en ik ken die mentale gesteldheid. Alleen op dit forum kan ik een beetje lopen jammeren, maar thuis gaat alles prima. Kon niet beter.
Je hebt gelijk wij kijken vaak teveel naar onze eigen misère. Maar met het besef dat het altijd erger kan, ga je jezelf helaas niet onmiddellijk beter voelen. Deep down denk ik dat dit eveneens opgaat voor jouw vrouw...
Dat heb je heel scherp gezien!
Maar het is voor haar de enige manier om een sneeuwbaleffect van ellendige gevoelens te voorkomen.
Ze weet donders goed dat ze voor mij niets kan verbergen. :D
En er is niets mis mee om soms de kolere in te hebben om je eigen misère!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 19 aug 2018 14:23

Gershom schreef:
18 aug 2018 11:45
Soms heb je een uitlaatklep nodig.
](*,)

Fijn dat je dat hier kunt doen.
Erik schreef:
19 aug 2018 11:06
Maar het is voor haar de enige manier om een sneeuwbaleffect van ellendige gevoelens te voorkomen.
Zo is dat, niet minder moeilijk om vol te houden, maar een keer stoom afblazen moet iedereen.
Ik dacht nu ook aan jouw website en heb daarom op jouw topic verder een bericht achter gelaten voor jou.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 19 aug 2018 14:37

Erik schreef;
Mensen zijn rare beesten. Aan de ene kant hebben wij een hang naar de waarheid, en stellen wij alles in het werk om onze waarheden met bewijzen te staven.
Aan de andere kant proberen wij de zaken zo voor te stellen, dat wij het best goed maken, vergeleken bij anderen die het slechter getroffen hebben. Nota bene terwijl wij weten, dat je partner of geliefde, dat spelletje door heeft.
Ik begrijp zeer wel dat die houding voortkomt uit zelfbescherming, want als een ziekte onomkeerbaar is, is er weinig te kiezen.
De meeste mensen willen niet wegzakken in een bodemloze depressie. Dus moet je er het beste van zien te maken. En zo houden wij onszelf voor, dat in Soedan kindjes sterven van de honger, Op die manier lijkt onze sores wel weer mee te vallen.
Wij vinden het klaarblijkelijk helemaal niet erg anderen en onszelf iets wijs te maken. Lang geleden huldigde ik de gedachte dat ik in staat, en bereid was iedereen te belazeren. Waar ik niet toe kon komen was, mijzelf te bedonderen. Dacht ik...dacht ik tenminste.
Een dominee die niet in god geloofd, maar nog wel elke week op de kansel zijn toneelstuk staat op te voeren, omdat het zijn brood is. Ach dat heb ik zelf ook wel ondervonden. Kerk en synagoge platgelopen om te proberen een beter mens te worden.
Terwijl ik al vanaf mijn tiende jaar niet meer in goden geloofde. Maar ja, je omhelst het vertoon, de kunst de cultuur, laat je meeslepen, en draait jezelf een rad voor ogen. Of is het soms de moed der wanhoop die ons beweegt een stoere houding aan te nemen, en onze eigen misère te bagatelliseren? Ons aller toneelstuk heeft als titel: "ik mag niet klagen". Drama in ontelbare afleveringen zonder happy end. Alleen Jeremia mocht klagen!

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 21 aug 2018 23:23

Een update van Gershom;
Ik kopieer het hier maar letterlijk.

Met mij is het nog niet gedaan. Ik krijg s avonds koortsaanvallen van tegen de 40 graden.
dat voelt echt niet leuk aan. Mijn hele lijf doet dan pijn.
Mijn benen zijn weer geslonken zodanig dat ik in de supermarkt nagefloten word door wilde wijven...
De wonden zagen er vanmorgen veel beter uit volgens de mevrouw van de thuiszorg.
Een schat van een mens met 4000 vlechtjes in het haar. Zij zal voorlopig hulp blijven verlenen.
Wil jij dat op het forum doorgeven? want ik kan mij echt niet concentreren en typ allemaal dubbele letters.

@Gershom,
Die koorts dat klinkt niet goed, ik ben blij dat die schat met haar 4000 vlechtjes je een beetje in de gaten houdt.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 22 aug 2018 20:10

Dank Storm.
Toch vreemd dat die koortst blijft.
Groet Gershom van mij.
En wens hem sterkte.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 22 aug 2018 23:32

Storm schreef:
21 aug 2018 23:23
Een update van Gershom;
Ik kopieer het hier maar letterlijk.

Mijn benen zijn weer geslonken zodanig dat ik in de supermarkt nagefloten word door wilde wijven...
Ahhh, mijnheer loopt alweer te flaneren. :D

Sterkte man.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 23 aug 2018 11:31

Fish schreef;
mijnheer loopt alweer te flaneren. :D

Nah, flaneren kan je het niet noemen. Strompelen komt meer in de buurt.
Bovendien, durf ik niet terug te fluiten want men kan zomaar een #MeToo proces starten,
of 130.000 euro zwijggeld verlangen....

Bedankt voor je reactie. Ik ben vandaag voor het eerst koortsvrij. Hoera

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 23 aug 2018 12:09

@Gershom;
Fijn dat je koortsvrij bent!
Gelukkig heb jij een schat van een mens met 4000 vlechtjes in het haar.

Bob Dylan

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 23 aug 2018 12:17

Gershom schreef:
23 aug 2018 11:31
Ik ben vandaag voor het eerst koortsvrij. Hoera
Daar mag mag je er één op pakken. :occasion5:

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 12 sep 2018 03:29

Gershom schreef:
23 aug 2018 11:31
Fish schreef;
mijnheer loopt alweer te flaneren. :D

Nah, flaneren kan je het niet noemen. Strompelen komt meer in de buurt.
Was jijjij dat in die supermarkt, ik dacht dat het broekjesdag was.
Volgende keer wel ff terugfluiten hè. #-o

Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 24 nov 2018 17:54

Ik miste Gershom al geruime tijd. Dus heb ik hem een PB gestuurd. Het gaat niet zo goed, de verzorging van zijn vrouw is zo intensief dat hij 's avonds niet echt de puf meer heeft om mee te lezen laat staan te reageren. Ik moest jullie allemaal de hartelijke groeten doen en hij hoopt dat hij in de nabije toekomst wat meer energie heeft om mee te doen.
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 24 nov 2018 19:21

Ik miste hem wel maar dacht dat hij zelf weer in de lappenmand zat. Bedankt voor de heads up.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 24 nov 2018 19:48

lost and not found yet! schreef:
24 nov 2018 17:54
Ik miste Gershom al geruime tijd. Dus heb ik hem een PB gestuurd. Het gaat niet zo goed, de verzorging van zijn vrouw is zo intensief dat hij 's avonds niet echt de puf meer heeft om mee te lezen laat staan te reageren. Ik moest jullie allemaal de hartelijke groeten doen en hij hoopt dat hij in de nabije toekomst wat meer energie heeft om mee te doen.
Ja, ik heb af en toe ook contact met Gershom. Fijn dat je dit mocht delen.
Bob Dylan

Plaats reactie