UFO

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

dikkemick
Ontoombaar

Re: UFO

Bericht door dikkemick » 30 jul 2017 18:51

Petra schreef:
dikkemick schreef:@Petra

Dan rest mij nog maar welgemeende opmerking. Zoek hulp. Laat je onderzoeken en vakkundig er vanaf helpen. Er zijn mensen die daarvoor geleerd hebben.
32 jaar! verder! en alles al geprobeerd.
Ik had een klein beetje gejokt (om een richting te sturen)... iedereen die ik bij monde spreek, gelooft het
Hypnotherapie? of hypno regressietherapie?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 30 jul 2017 23:01

Petra schreef:Ik probeer er vanaf te komen! (...) 32 jaar! verder! en alles al geprobeerd.
De sterkte van je afwijzing lijkt me enigszins onevenredig met het gegeven dat je eenvoudigweg een onverklaarbaar fenomeen hebt ervaren. Mag ik vragen waarom je je zo heftig tegen deze specifieke ervaring verzet?

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 31 jul 2017 01:10

dikkemick schreef:
Petra schreef:
dikkemick schreef:@Petra

Dan rest mij nog maar welgemeende opmerking. Zoek hulp. Laat je onderzoeken en vakkundig er vanaf helpen. Er zijn mensen die daarvoor geleerd hebben.
32 jaar! verder! en alles al geprobeerd.
Ik had een klein beetje gejokt (om een richting te sturen)... iedereen die ik bij monde spreek, gelooft het
Hypnotherapie? of hypno regressietherapie?
Ik bedoel gelooft natuurlijk wel in de zin van dat men gelooft dat ik iets gezien heb wat geen helikopter o.i.d. was.
Dat ik echt gezien heb wat ik beschrijf. Alle gewone vliegende dingen vallen dus af.
Maar dat het dan nog geen ufo hoeft te zijn, maar ook een droom of een illusie of een weetikveel kan zijn.

Regressie heb ik over nagedacht. Maar vind het nogal eng. Wat als het bevestigd wordt i.p.v. verdwijnt. En nog erger, wat als ik ontvoerd ben geweest, dan ben ik blij dat ik dat niet meer weet. Dat klinkt natuurlijk best wel weer stom maar ik ben er verschrikkelijk bang voor.
Ik weet er ook niet genoeg van, zal me er 's in verdiepen.
Is het bij regressie mogelijk om de hele boel bij elkaar te fantaseren? Een soort zelfbevestiging? Want als dat zo is dan brengt het je alleen maar verder van huis.
Kun je bij een regressie wél onderscheid maken tussen droom, illusie of echt?
Laatst gewijzigd door Petra op 31 jul 2017 01:46, 5 keer totaal gewijzigd.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 31 jul 2017 01:36

ChaimNimsky schreef:
Petra schreef:Ik probeer er vanaf te komen! (...) 32 jaar! verder! en alles al geprobeerd.
De sterkte van je afwijzing lijkt me enigszins onevenredig met het gegeven dat je eenvoudigweg een onverklaarbaar fenomeen hebt ervaren. Mag ik vragen waarom je je zo heftig tegen deze specifieke ervaring verzet?
Ik snap niet dat jij er zo relaxed mee omgaat.
Ik heb een heleboel redenen om geen ET's te willen accepteren, dat houdt nogal wat in.
Vandaar dat ik zei dat mensen denken dat wat leuks is maar dat het helemaal niet leuk is als je erover nadenkt.

1) Kwade zin.
Als ze werkelijk in en uit ons luchtruim vliegen en mensen, kinderen, dieren en gewassen lastig vallen maar zich niet openlijk bekend maken dan betekent dat m.i. weinig goeds. (Het is dan een soort van stiekem inbreken). Wat moeten ze hier? Wat moeten ze bij kinderen? Waarom zo geheimzinnig?
2) Als mijn verhaal waar is, en jouw verhaal een ufo is; welke andere verhalen zijn dan ook waar? Worden er echt mensen ontvoerd? Dat heb ik altijd geloofd en zelfs bang geweest dat het bij mij was gebeurd maar het gelukkig niet meer wist.
En wat is er dan allemaal nog meer waar? Graancirkels? Dierenmutilatie? Channelingen?
3) Als ze idd. in enkele tellen vanuit verre voor je neus kunnen staan hoe moet je je daar dan tegen verdedigen? Wanneer ben je veilig? Kun je ze stoppen of heb je er geen moer over te vertellen? Het is ongevraagd bezoek!
4)Als het echt een ufo was, heb ik dat dan als kind dat vaker gezien? Want ik was altijd panisch 's nachts vanwege 'bezoekers'. Nou zien alle kinderen wel 's monsters, maar geen ufo's. Das het verschil.
5) Wanneer komen ze weer? Staan ze binnenkort weer voor m'n neus. Zit er dan een alien in m'n woonkamer? Als ik 's nachts gekke geluiden hoor of lichtschijnsels zie (van een auto bv.) ben ik als de dood dat het weer gebeurt.
6) En ook heel belangrijk, áls je al die dingen gelooft terwijl het maar een droom of een illusie of een waan of een weetikveel was dan is de kans groot dat je er steeds meer bij gaat illusioneren. Zoals bij die film 'A Beautiful Mind'. Die ziet steeds mensen die er niet zijn. Het is voor hem ondoenlijk om echt van waan te onderscheiden, daar heeft ie andere mensen voor nodig. Als je dat geen halt toeroept kan het steeds erger worden. Voor zover ik weet ben ik geen schizofreen, ik weet goed wat het is want mijn zwager heeft het. Die heeft bij mij in huis gewoond toen hij behandeld werd. Maar zelfs als je dat niet bent kun je een keer een hallucinatie hebben.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 31 jul 2017 02:23

Maria schreef:Zou je kunnen zeggen waardoor die vlagen steeds weer bovenkomen?
Is je een aanleiding bekend?
Kondigt het zich aan?
Goeie vraag.
Meestal is het een krantenartikel of een filmpje of een film of docu op tv over dat onderwerp.
Meestal schuif je het maar weer onder het tapijt.
Dat kan jarenlang goed gaan.
Soms is er bv. op tv iets over mutilatie, of graancirkels of een blog met een channelaar, of iets over ontvoering en dan kan ik me weer zo kwaad maken. Zijn het oplichters? Dan hebben ze een hele vervelende invloed.
Is het echt? Dan moeten we er wat mee.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 31 jul 2017 06:43

Dus als het je afwezige aandacht weer trekt, dan wordt die weer opgewekt.
En dan loop je weer de kans dat je het zelf weer groot maakt door het ook die aandacht er weer meer aan te geven.

Hoe lang duurt het meestal dat het je bezig houdt?
Wordt het dan in de loop van de tijd sterker, word je angstiger of bozer?
Om neemt het zachtjesaan vanzelf af?

Hoe verloopt het als je wel of als je geen gesprekspartner hierover hebt?
Heeft dat invloed op de intensiteit of de duur van dit soort buien?
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 31 jul 2017 07:10

Petra schreef:32 jaar! verder! en alles al geprobeerd.
Dan zijn het bewoners van Alpha Centauri 45, die kunnen dat niet hebben en gaan ze lopen fucken. Geen gevoel voor humor, die gasten.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 31 jul 2017 07:15

Dat beloof ik schreef:
Dan zijn het bewoners van Alpha Centauri 45, die kunnen dat niet hebben en gaan ze lopen fucken. Geen gevoel voor humor, die gasten.
Oh we mogen nu grappen maken in dit topic?

Dan nu ik:

„Wir schaffen das!“

Nu maar wachten. :D

Even serieus. Men moet bij de bevindingen van bijvoorbeeld John E. Mack zijn ---- The Red Pil
De enige andere optie is de huisarts. ----- The Blue Pil
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 31 jul 2017 09:54

volgens mij is het allemaal niet zo erg. Je hebt iets meegemaakt dat je niet kon verklaren en dat koester je blijkbaar. Nou dat mag. als ik het van mijn kant maar mag beschouwen als iets dat wellicht wel verklaard kan worden. Dan mag jij elke redelijke verklaring van mij afwijzen.
Ik wens u alle goeds

Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours » 31 jul 2017 09:57

Dag Petra,

Door wat er hier zo links en rechts geschreven is, zijn er bij mij wat snaren geraakt. Op basis van de gedachten die daarop ontstonden, reageer ik nu via mijn eigen vrije wil en op basis van mijn wilskracht in dit topic. ;)

Je schreef:
Maar hoe ik daar nou m'n UFO aan moet koppelen?
Ik zit te denken, dat het best kan dat we een geluid hoorden. En daar inderdaad over zijn gaan dollen.
Maar toen?
Toen ben ik uit bed gesprongen en de kamer ingelopen.
Misschien zag ik een licht flitsen ofzo en heeft dat een illusie opgewekt. Dat kan heel echt lijken las ik.
Dan is het ook logischer dat je niet roept. En dat iedereen gewoon doorslaapt, want dat vond ik ook raar.
Heb je ooit van aura gehoord? Een aura in de neurologie is het geheel van meestal kortdurende verschijnselen die het begin van een epileptische (of migraineaanval) vormen. Voluit wordt er gesproken over epileptische aura. Een aura ontwikkelt zich binnen enkele minuten en treedt onder andere in visuele en akoestische vorm op: hallucinaties. Een hallucinatie is een zintuiglijke beleving die niet overeenkomt met wat er in werkelijkheid gebeurt; bij een hallucinatie hoort, proeft, ziet, voelt of ruikt men zaken die niet in de buitenwereld voorkomen. Voor epilepsie is er soms een aantoonbare oorzaak (symptomatisch) maar vaak ook niet (idiopatisch).
Zie hiervoor de Wikipedia-pagina over epilepsie bij Kenmerken en Oorzaken: https://nl.wikipedia.org/wiki/Epilepsie" onclick="window.open(this.href);return false;

Er waren geen betrouwbare getuigen en je oma zag mijns inziens haar kans schoon om nu eindelijk te gaan slapen.

Stel, ik zeg stel, dat het iets buitenaards geweest is. Wij moeten beseffen dat wij daar op aarde vooralsnog geen enkele invloed op kunnen uitoefenen.

Het ondergaan van hypnotherapie of hypno regressietherapie lijkt mij onverstandig. Dat maakt het probleem alleen maar groter, terwijl het geminimaliseerd moet worden zodat het uiteindelijk verdwijnt. Dan is heling een feit.
Beter een ongelovige die vrede brengt dan een gelovige die angst, haat, dood en verderf zaait.
(I am) Yours

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 31 jul 2017 11:06

Petra schreef:
1) Kwade zin.
Als ze werkelijk in en uit ons luchtruim vliegen en mensen, kinderen, dieren en gewassen lastig vallen
Graancirkels? Dierenmutilatie? Channelingen?.
Gewassen lastig vallen :)
Tijd voor een doorwrocht pensioenplan :wink:
toon307.gif
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 31 jul 2017 11:19

Je hoeft niet in het graan te wachten. Ze zijn hier al. :shock:
Space Magnaat Miljardair Robert Bigalow weet er alles van.

bron: via twitter
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 31 jul 2017 17:20

Labyrint schreef:
Dat beloof ik schreef:
Oh we mogen nu grappen maken in dit topic?

Dan nu ik:

„Wir schaffen das!“
Duitsers maken geen grappen.
Bewoners van Alpha Centauri 45 ook niet.
Ik ben serieus in deze.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 31 jul 2017 17:28

Petra schreef:
Regressie heb ik over nagedacht. Maar vind het nogal eng. Wat als het bevestigd wordt i.p.v. verdwijnt. En nog erger, wat als ik ontvoerd ben geweest, dan ben ik blij dat ik dat niet meer weet. Dat klinkt natuurlijk best wel weer stom maar ik ben er verschrikkelijk bang voor.
Is het bij regressie mogelijk om de hele boel bij elkaar te fantaseren? Een soort zelfbevestiging? Want als dat zo is dan brengt het je alleen maar verder van huis.
Totaal geen idee. Maar het belangrijkste is dat je er vanaf komt. En als dat m.b.v. een homeopathisch druppeltje 'Timor Ita' is, wat kan jou het schelen?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 01 aug 2017 02:13

dikkemick schreef:
Petra schreef:
Totaal geen idee. Maar het belangrijkste is dat je er vanaf komt. En als dat m.b.v. een homeopathisch druppeltje 'Timor Ita' is, wat kan jou het schelen?
Heel veel!
Ik ben schijtbaggertje bang voor alles wat er met je hoofd fuckt.
Incl. drugs, medicamenten en aanverwante zaken.
Mind control bla bla bla.
Dus alvorens regressie te doen wil ik er alles vanaf weten.

Plaats reactie