UFO

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Petra
Superposter

Re: UFO

Bericht door Petra » 01 aug 2017 02:22

Peter van Velzen schreef:volgens mij is het allemaal niet zo erg. Je hebt iets meegemaakt dat je niet kon verklaren en dat koester je blijkbaar. Nou dat mag. als ik het van mijn kant maar mag beschouwen als iets dat wellicht wel verklaard kan worden. Dan mag jij elke redelijke verklaring van mij afwijzen.
Je mag het noemen hoe je het wilt en beschouwen hoe je het wilt. Koesteren; ook goed.
Omdat ik je helikopter afwijs wil dat niet zeggen dat ik elke verklaring van jou (of wie dan ook) afwijs.
Je klinkt mij te narrig en ik vind dat onterecht. Om zo'n stomme helikopter. :roll:

Op dit moment vind ik de weg die Maria aangaf en wat Yours zegt de meest aannemelijke natuurlijke verklaring. De mogelijkheid van epilepsie en van aura of hallucinatie had ik nog nooit bij stilgestaan. Dat verklaart dan ook waarom het niet als een droom aanvoelt.
Yours schreef: Heb je ooit van aura gehoord? Een aura in de neurologie is het geheel van meestal kortdurende verschijnselen die het begin van een epileptische (of migraineaanval) vormen. Voluit wordt er gesproken over epileptische aura. Een aura ontwikkelt zich binnen enkele minuten en treedt onder andere in visuele en akoestische vorm op: hallucinaties. Een hallucinatie is een zintuiglijke beleving die niet overeenkomt met wat er in werkelijkheid gebeurt; bij een hallucinatie hoort, proeft, ziet, voelt of ruikt men zaken die niet in de buitenwereld voorkomen. Voor epilepsie is er soms een aantoonbare oorzaak (symptomatisch) maar vaak ook niet (idiopatisch).
@Yours..
Ik moest erg lachen om je "vrije wil' en "wilskracht".
Je snapt denk ik dat ik alle stukjes aan elkaar zit te knopen.
Als ik al mijn berichten teruglees, hebben ze allemaal te maken met dit onderwerp, dat zag ik gisteren opeens in.
Intenties, individu, brein, lijf, mindcontrol, vrije wil, gekke verschijnselen, ultieme antwoorden zoeken..
Baas over eigen lijf en brein, is mijn centrale kernpunt :D
Laatst gewijzigd door Petra op 01 aug 2017 03:14, 8 keer totaal gewijzigd.
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 01 aug 2017 02:44

Maria schreef:Dus als het je afwezige aandacht weer trekt, dan wordt die weer opgewekt.
En dan loop je weer de kans dat je het zelf weer groot maakt door het ook die aandacht er weer meer aan te geven.

Hoe lang duurt het meestal dat het je bezig houdt?
Wordt het dan in de loop van de tijd sterker, word je angstiger of bozer?
Om neemt het zachtjesaan vanzelf af?

Hoe verloopt het als je wel of als je geen gesprekspartner hierover hebt?
Heeft dat invloed op de intensiteit of de duur van dit soort buien?
Ja Maria, dat zelf weer groot maken dat zie ik ook wel. :roll:
Hoe lang het duurt: Dat varieert, meestal ga ik weer op speur. Of ik nou wel ergens een plaatje zie of een verklaring kan vinden. Ik had één keer een soortgelijk verhaal en beeld gehoord en toen had diegene het over een goddelijke ervaring; dat vond ik dan best wel weer zielig. Dat het je tot zover kan brengen.
Meestal loop ik weer tegen la la la land aan, (zo noem ik het :lol: ) de ene vind ik (tegenwoordig :wink: )nog gekker dan de andere en dan word ik er weer enorm boos om, zijn het oplichters? dan richten ze schade aan!
En dan hangt het me weer de keel uit en gooi ik alles weer weg wat ik verzameld had.
Soms schrijf ik wat aan; zoals skepsis bv. Die komt dan met het droom idee. Dat was de laatste keer en een jaar of 5 geleden. Ik heb nu dus vijf jaar lang heel hard geprobeerd om de droom te geloven. En dan lul ik er ook niet meer over.
Waar ik me zelf ook over verbaas, is dat het niet wegzakt. Zoals met elke droom of herinnering. Gewoon helemaal weg.
Het blijft sluimeren.
Enfin, de hallucinatie vind ik een prima strijdplan.

P.S.
Grappen, grollen, belachelijk maken; ik vind het geen probleem. Hoe maller hoe leuker want dat het mal klinkt snap ik ook nog wel. Het haalt de scherpte eraf.
Ik wil dolgraag meelachen om la la la land. :) (Al is dat eigenlijk best wel gemeen, wie weet hoeveel van die mensen oprecht maar in de war zijn. Of beschadigd door al die hoaxen :roll: )
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 01 aug 2017 18:11

Petra schreef: Ik ben schijtbaggertje bang voor alles wat er met je hoofd fuckt.
Incl. drugs, medicamenten en aanverwante zaken.
Mind control bla bla bla.
Dus alvorens regressie te doen wil ik er alles vanaf weten.
Tja, het is maar net hoeveel last je van het 1 hebt. Als dat genoeg impact op je leven heeft, maakt dat het drempeltje misschien wat lager.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 10 aug 2017 00:43

Zat op internet een beetje over dit onderwerp te zoeken & vond deze interessante docu van Brandpunt:

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 10 aug 2017 02:07

ChaimNimsky schreef:Zat op internet een beetje over dit onderwerp te zoeken & vond deze interessante docu van Brandpunt:
Tx Chaim,
Ik ken Coen van Collegerama van TU Delft wat ik volg. Moedig mens. Hij verkondigde altijd de main stream gedachte tot ie door zijn studenten werd gepusht om er eens serieus naar te gaan kijken. Toen kwam hij op een andere gedachte.

De roep om disclosure is er al decennia.
Mijn gedachte is dat autoriteiten wel op de hoogte zijn maar net zoveel weten als 'wij'.
Ze kunnen dus weinig. Openlijk toegeven dat er onbekende machines in ons luchtruim vliegen waar ze zich ook geen raad mee weten zou wellicht voor een paniek reactie kunnen zorgen.
Want zoals gesteld in deze docu; 'ze horen hier niet' ! En zeker niet in het geniep.

Voor mezelf ga ik lekker verder met m'n illusie gedachte.
Hoop dat ik je niet aangestoken heb met het UFO virus want je knapt er niet van op.

Labyrint
Diehard

Bericht door Labyrint » 10 aug 2017 02:33

Petra schreef:Ze kunnen dus weinig. Openlijk toegeven dat er onbekende machines in ons luchtruim vliegen waar ze zich ook geen raad mee weten zou wellicht voor een paniek reactie kunnen zorgen.
Nog meer paniek kan de wereld nu even niet aan denk ik gezien de ontwikkelingen in N-Korea :wink:

Als ze nou gelijk even die kernwapens van Noord Korea op non-actief willen zetten is het prima. Nucleaire kern lanceerinstallaties bedienen en de stroom af te sluiten schijnt een piece of cake te zijn voor die high tech apparaten.

ChaimNimsky schreef:Zat op internet een beetje over dit onderwerp te zoeken & vond deze interessante docu van Brandpunt:
Gezien. Ja wat vind bijvoorbeeld Rutte ervan? Vraag ik me af. Of Jeanine Hennis-Plasschaert van Defensie.:D
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 10 aug 2017 02:40

Labyrint schreef:
Petra schreef:Ze kunnen dus weinig. Openlijk toegeven dat er onbekende machines in ons luchtruim vliegen waar ze zich ook geen raad mee weten zou wellicht voor een paniek reactie kunnen zorgen.
Nog meer paniek kan de wereld nu even niet aan denk ik gezien de ontwikkelingen in N-Korea :wink:

Als ze nou gelijk even die kernwapens van Noord Korea op non-actief willen zetten is het prima. Nucleaire kern lanceerinstallaties bedienen en de stroom af te sluiten schijnt een piece of cake te zijn voor die high tech apparaten.
Waarom alleen de kernwapens in N-Korea aanpakken?
Heb je weleens dat overzichtje gezien met WIE er hoeveel kernwapens heeft?
Dan zie je dat N-Korea niks voorstelt qua aantallen.

BTW. Mijn mening is dat elke inmenging in onze aardse affairs per definitie foute boel is als het in het geniep gebeurt.

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 10 aug 2017 06:28

Labyrint schreef:
Als het waar is, dan lijkt het me dat we gewoon een andere diersoort zijn die men verder weinig bijzonder vindt. We hebben een over-geromatiseerd beeld van onszelf: een buitenaardse soort zal contact met ons willen & met ons communiceren door bijv. in de tuin van het Witte Huis te landen. Maar met triljarden planeten in het universum waar misschien miljoenen andere diersoorten zijn te vinden, zijn wij voor geavanceerdere beschavingen wellicht net zo bijzonder als een kikker voor ons is. Onze technologie zou voor hen in ieder geval weinig betekenisvol zijn. Misschien is de genetische code & ons brein de moeite van het bekijken waard -- maar daar houdt de mogelijke interesse waarschijnlijk al op.

Onze wetenschap is nog jong. Het is niet onaannemelijk dat er beschavingen zijn die miljoenen jaren verder ontwikkeld zijn. Indien het echt is - ik twijfel nog steeds - dan moeten ze een andere manier gevonden hebben om met ruimte & tijd om te gaan -- anders zijn de afstanden tussen de sterrenstelsels simpelweg onoverbrugbaar.

Labyrint
Diehard

Bericht door Labyrint » 10 aug 2017 11:10

Petra schreef:Waarom alleen de kernwapens in N-Korea aanpakken?
Omdat Noord Korea nu even de gekste is? Het was een ufo-grapje. Sorry.
Ik denk dat de Amerikanen of Chinezen het zullen moeten doen.
Petra schreef:Heb je weleens dat overzichtje gezien met WIE er hoeveel kernwapens heeft?
Dan zie je dat N-Korea niks voorstelt qua aantallen.
Deze timelapse van alle bekende nucleaire testen ooit gedaan is ook confronterend.

2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 10 aug 2017 11:44

Heb nu braaf de bijlagen bekeken en wederom valt op dat er nergens " normale" scherpe beelden van de UFO's zijn en dat degenen die het in beeld brengen allen last hebben van bevende handen :alien:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 10 aug 2017 15:41

Lesje!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 10 aug 2017 15:44

De huidige wetenschap staat evenmin de gedachte toe dat de lichtsnelheid kan worden overschreden. Dus volgens de huidige stand van de wetenschap lijkt het me weinig waarschijnlijk dat beschavingen langswippen voor aardse bezoekjes. Maar goed, er kan niet worden uitgesloten dat ze een andere manier gevonden hebben om met ruimte & tijd om te gaan, en wat moeten we met dit soort perconferenties? Allemaal onzin?:

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 10 aug 2017 16:34

Petra schreef: BTW. Mijn mening is dat elke inmenging in onze aardse affairs per definitie foute boel is als het in het geniep gebeurt.
Maar wat als wij ze domweg niet begrijpen ?
Ik bedoel...ik zie hier filmpjes voorbijkomen waarin wordt gesproken over dagelijkse Ufo meldingen. Dan kun je toch niet meer spreken van in het geniep. Misschien zijn de lichtsignalen die wij waarnemen wel hun manier van communiceren. Of hun manier waarop ze denken te moeten communiceren met beschavingen die niet eens sneller kunnen dan de snelheid van het licht?

als ik zie hoe een ouder met een baby praat, dan is dat "boeboe" en "baba", omdat we weten dat als we zeggen "Wat denk jij dat de botcoin koers gaat doen?" er toch geen zinnig antwoord gaat komen.
De lichtsignalen zijn dus wellicht een soort buitenaardse "boeboe", die wij simpelweg nog niet begrijpen.

Wellicht weten we dat wat we zien niet ook niet goed te interpreteren.
Wel is duidelijk dat Zijne Noedeligheid hier trucjes mee uithaalt.
Ziehier een artikel over éen van de manen van Saturnus, getiteld "Pasta of Ufo".
http://www.ajc.com/news/science/saturn- ... l9UZX6lbL/" onclick="window.open(this.href);return false;
photos_medleyphoto_13499553.jpg
het zal iedereen direct duidelijk zijn dat het hier om tortellini gaat en niet om een ufo.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 10 aug 2017 17:20

Dat beloof ik schreef: het zal iedereen direct duidelijk zijn dat het hier om tortellini gaat en niet om een ufo.
IK zie eerder een broodje ham. Zouden ze iets tegen moslims hebben?
Ik wens u alle goeds

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 11 aug 2017 01:39

Dat beloof ik schreef:
Petra schreef: BTW. Mijn mening is dat elke inmenging in onze aardse affairs per definitie foute boel is als het in het geniep gebeurt.
Maar wat als wij ze domweg niet begrijpen ?
Sja, who knows. Edoch, als je snugger genoeg bent om interstellair te reizen lijkt het me dat je wel wat beters moet kunnen bedenken dan lichtflitsen en poke go spelen met ons graan.
Dat beloof ik schreef: Wellicht weten we dat wat we zien niet ook niet goed te interpreteren.
Wel is duidelijk dat Zijne Noedeligheid hier trucjes mee uithaalt.
Ziehier een artikel over éen van de manen van Saturnus, getiteld "Pasta of Ufo".
Die tortellini is enig, daar niet om.
Maar ook in deze betreffende jouw heilige noodle; het lijkt me dat je wel wat beters moet kunnen bedenken dan een hij met een hoofdletter (Zijne, ik bedoel..werkelijk :roll: ), de grote 'hij' piraat Mosey, en een rijtje 'liever nietjes'. Waren de meisjes en de welletjes zeker nog een bruggetje te ver.

Ik niet nietjes liever in die geinig gebrachte ouwe koek die Pastafari heet :lol:

Plaats reactie