UFO

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Petra
Superposter

UFO

Bericht door Petra » 25 jul 2017 14:11

Kom, laat ik deze ook maar in de groep gooien, hebben we dat ook weer gehad.
Ik heb een UFO gehoord en gezien. Niet eens zomaar gezien, het kwam naar me toe.
Ik was 17 en samen met m’n oma.
Maak je niet druk, ik heb alle reacties in alle varianten al wel gehad; van de, wow, ooooh, ik geloof het niet, droom, wensballon, tot je bent knettergek.
Daarom lijkt het me ook niet zinvol om het hele verhaal uit de doeken te doen, of iemand het al dan niet gelooft, daar gaat het me helemaal niet om.
Je hebt er namelijk niks aan, en ik heb er ook niks aan.

Waar ik het wel over wil hebben is de idee dat alle mensen zoiets leuk zouden vinden. Of interessant.
Ik vind het namelijk helemaal niet leuk. Sterker nog, als ik het over mocht doen zou ik die nacht een blinddoek omdoen, een paar oordoppen indoen, een slaappil nemen, m’n oma ook zo’n pil naar binnen duwen en hopelijk het hele spektakel ongemerkt voorbij laten gaan.
Ik zie niet wat er leuk aan is. Ik zie niet wat er lief aan is. Ik ben er alleen maar vreselijk kwaad over want ik heb er alleen maar last van, geen gemak.
Ik ben m’n hele leven al op zoek naar het WAT en WAAROM. De ene keer obsessiever dan de andere keer. Maar helemaal weg gaat het nooit.

Het wat?
Omdat ik nog nooit iemand heb gehoord die hetzelfde zag en nog nooit een foto, tekening o.i.d. heb kunnen vinden wat er hetzelfde eruitzag.

Het waarom?
Omdat ik het niet snap.
Waarom, als je weetikhoeveel tijd hebt afgelegd van je andere planeet, sterrenstelsel, dimensie whatever, zou je in vredesnaam bij mij voor m’n neus gaan hangen? Konden ze nou echt niks beters bedenken dan een tiener?
Waarom niet lekker op de stoep van het witte huis als je toch al die moeite deed om naar dit aardbolletje te komen? Channelen heb ik ook al niks mee, dus ik kan me zo indenken dat mochten ze me dat gevraagd hebben, (ja hoor, tijdverlies en geheugengaten enzo heb ik ook) dat ik gereageerd had met de vraag of ze achterlijk zijn. Als je geen betere communicatiemiddelen kunt bedenken dan dát, wat doe je hier dan?
Waarom zou je in vredesnaam gewone mensen lastig vallen of onbegrijpelijke tekeningetjes in graan maken? Wat is daar lief aan?
Blijf met je tengels van mensen en voedsel af, lijkt me een simpel gegeven.
Hoe mentaal achterlijk ben je als je na zo’n lange reis bij een kind of andere gewone mensen gaat rondhangen of in graan gaat tekenen?

Dus nee, ik snap er de ballen van. Het is niet logisch. En dát zit me dwars en is super frustrerend.
Want daarna… kun je heel moeilijk 'dat geloof ik niet’ zeggen. Op niks meer. Die luxe is eenzijdig en ongevraagd weggenomen. En daar ben ik mooi klaar mee, want als er tegen mij iemand bezweert -roep wat- een kabouter gezien te hebben.. denk ik; Sja, dat euvel ken ik, het onmogelijke kán mogelijk zijn.
Of je wilt of niet word je de wereld van goedgelovigheid ingesleurd en het is verschrikkelijk moeilijk je daartegen te wapenen.
Eigenlijk denk ik hetzelfde over een godservaring. Ook alleen maar last. En waarom? Als je zo nodig gekend wil worden ga je toch lekker in Vaticaanstad de boel opleuken. Een beetje openlijk en voor iedereen zichtbaar i.p.v. een enkeling lastig te vallen, die daarna lekker bij de gekkies kan aanschuiven.

P.S.
Nou heb ik toen ik in China woonde een artikel gelezen over een architectonisch leukigheidje. En verdomd, voor het eerst een plaatje van iets wat er een béétje op leek. De afmeting klopt zo ongeveer. Het is het niet, maar komt dichter in de buurt dan andere plaatjes.
Die foto voeg ik in, geeft een beetje een idee. We woonden op een woonboot en het hing uiteindelijk boven het water tussen ons en de buren in. Nogal dichtbij dus.

Sorry, krijg 'm niet kleiner. :roll:
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

Maria
Moderator

Re: UFO

Bericht door Maria » 25 jul 2017 15:13

Wat is je bedoeling van dit schrijven en het plaatsen binnen dit subforum Persoonlijk?

Voor alle participanten:
Hier gaan we niet discussiëren over het al dan niet echt zijn van dit soort waarnemingen.
Daar zijn andere subfora voor.
Het heeft dan ook geen zin om daarover verder in details te treden.
Je foto moet dan voldoende zijn om aan te geven hoe jij het in je herinnering hebt.

Wat ik me wel voor kan stellen, is dat het aardig frustrerend kan zijn ermee behept te zijn, niemand in de omgeving, die dit verschijnsel kent en waarmee je dit dus naar waarde kunt delen op zo'n wijze, dat je je ook begrepen voelt.
Want dat wordt het dan:
Behept zijn met het waarnemen van dingen, die er niet zijn en hoe je daarmee om kunt gaan.
Of niet mee om kunt gaan.

Misschien even kijken hoe dit topic zich ontwikkeld?

Ikzelf ga direct denken aan een soort overgevoeligheid en ongeremdheid van hersenimpulsen en reacties, zoals ook vaak voorkomt bij mensen met een epileptische aanleg.
Daarbij vormen prikkels zich tot beelden, die uitsluitend in je eigen brein zich in die vorm presenteren , zoals bij aanleg voor psychosen.
De emotionele gevolgen zijn dan mi. ook te vergelijken met die van mensen met BDE ea. ervaringen, die ook lijken voort te komen vanuit subliminaal niveau.

Bijzonder interessant om samen uit te diepen, maar ook weer meer op zijn plaatst in één van de andere discussie subfora.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 25 jul 2017 16:41

Petra schreef:Dus nee, ik snap er de ballen van. Het is niet logisch. En dát zit me dwars en is super frustrerend.
Want daarna… kun je heel moeilijk 'dat geloof ik niet’ zeggen. Op niks meer. Die luxe is eenzijdig en ongevraagd weggenomen
Ik kan er niet diepgaand op ingaan , aangezien je geen andere details vertelt , bijv zag je oma hetzelfde, was het gedetailleerd? Hoelang, in het donker etc etc. maar herken je opmerking.

Het is precies zoals je het omschrijft wat is de logica erachter ....aangezien er geen logica voor een toevallige ufo ontmoeting zal dus ook interpretatie die je eraan geeft wellicht anders zijn. Alleen daarom kan je bijv jezus al wegstrepen als zoon van god want het is wel het meest onlogische wat hij heeft kunnen doen op aarde...

Misschien was het een hallucinatie of misschien een beeld projectie of wat je er ook maar voor kan verzinnen...een logische verklaring. Dat het een ( buitenaardse) ufo (tenminste ik denk dat je daar op doelt) was is niet logisch.
Ik denk dat hier de crux ligt dat je niet denkt dat er een logische verklaring kan zijn voor hetgeen je hebt waargenomen maar om daar meer over te zeggen heb ik te weinig info.

Toch waardeer ik je post wel , het is wat jij hebt meegemaakt en je frustraties die daarmee gepaard gaan.
En hoe je daarmee blijft rondlopen en hoe dit je leven heeft beinvloedt. Mij heeft het in ieder geval geholpen alles logisch te benaderen en bewezen te willen zien. En een vage identiteit die verantwoordelijk is voor een schepping past daar niet meer in thuis. Buitenaardse levensvormen die de aarde bezoeken maar zo selectief zich nu en dan per ongeluk laten zien, daar kan ik me niet zo in vinden...buitenaards leven hoe simpel dan ook, is aan de andere kant wel logisch voor me.

gr arjen
liefde doet pijn

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 25 jul 2017 21:22

Ik zie af en toe iets dergelijks maar dan met kleuren alsof ik in een grote caleidoscoop kijk. Duurt meestal maar een paar seconden, soms een tiental.
Iemand zei eens dat het een vorm van migraine is maar dan zonder pijn?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 25 jul 2017 22:09

Migraine ophtalmic

Ja, dat kan zonder hoofdpijn. Als variatie ook minutenlang volkomen blind.

Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Hopper
Ervaren pen

Bericht door Hopper » 25 jul 2017 23:50

Petra schreef: Waarom, als je weetikhoeveel tijd hebt afgelegd van je andere planeet, sterrenstelsel, dimensie whatever, zou je in vredesnaam bij mij voor m’n neus gaan hangen? Konden ze nou echt niks beters bedenken dan een tiener?

Het lijkt mij dat een UFO afkomstig moet zijn van de Aarde. Of maximaal een van de andere planeten/manen in ons zonnestelsel..
Waarom denk je dat de UFO van een ander sterrenstelsel kwam? Waarom denk je dat ze bewust jou hebben gekozen?

Hopper
Ervaren pen

Bericht door Hopper » 25 jul 2017 23:57

Arjen2015 schreef: Het is precies zoals je het omschrijft wat is de logica erachter ....aangezien er geen logica voor een toevallige ufo ontmoeting zal dus ook interpretatie die je eraan geeft wellicht anders zijn. Alleen daarom kan je bijv jezus al wegstrepen als zoon van god want het is wel het meest onlogische wat hij heeft kunnen doen op aarde...

Ik ga er in mijn denken van uit dat overal een verklaring (is wat anders dan logica) voor is.
Alleen kennen we soms de verklaring niet. Hetgeen betekent dat de verklaring buiten ons denken ligt.
Je noemt Jezus als zoon van God. In het klassieke beeld wat we er van hebben streep ik het ook weg.
Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat er geen verklaring is.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 26 jul 2017 00:21

Nooit overwogen om weer op zoek te gaan naar die zelfde plaats of onderzoek te doen naar het fenomeen bij anderen in die omgeving? Ik zou het er het mijne van willen weten.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 26 jul 2017 03:42

Maria schreef:Wat is je bedoeling van dit schrijven en het plaatsen binnen dit subforum Persoonlijk?

Bijzonder interessant om samen uit te diepen, maar ook weer meer op zijn plaatst in één van de andere discussie subfora.
Ik heb het expres niet in grenswetenschap gezet. Omdat het mij niet gaat over de grenswetenschap of het waar zijn of niet. En of het geloofd wordt of niet heb ik ook niks aan. Het gaat over de last die je er van hebt en hoe bepalend in je leven zo'n inbreuk is. Ik denk dat mensen dat gedeelte niet beseffen. Dus ik wist eigenlijk niet zo goed waar ik het dan moest plaatsen.

Vergelijk het maar met een afvallige die van god af probeert te komen, en hoeveel moeite dat kost. Want ik wil niemand overtuigen, ik wil d'r vanaf!

Als persoonlijk een belastend stukje forum is mag het van mij naar een andere plek hoor. Maakt me niet zoveel uit waar het staat.
Maria schreef: Hier gaan we niet discussiëren over het al dan niet echt zijn van dit soort waarnemingen.
Zoals ik ertegenaan kijk is de waarneming ongetwijfeld echt.
De vraag is wat er nou precies is waargenomen en waarom.

Maria schreef: Ikzelf ga direct denken aan een soort overgevoeligheid en ongeremdheid van hersenimpulsen en reacties, zoals ook vaak voorkomt bij mensen met een epileptische aanleg.
Nou heb ik nog nooit epilepsie gehad. Of een psychose of een BDE Of iets wat daar op leek. Maar toch... een 3D film kan ik niet kijken, met zo'n brilletje word ik kotsmisselijk. Heb zo'n virtual reality cap opgehad om 's leuk te proberen, hele gezin stond gezellig te schieten enzo maar ik was na drie tellen al te draaierig om door te gaan. Ik kan ook niet op een kermis in 'draaidingen', kots ik alle buren onder. Ook een keertje twee haaltjes van een blow genomen, lag per direct voor pampus, of nee, echt stoned, doodeng.

Overgevoeligheid; het kan. Maar kun je daar een ufo mee oproepen?
Zien epileptici geregeld ufo's?

O, en die foto; kreeg 't echt niet kleiner. Bedankt daarvoor.
Laatst gewijzigd door Petra op 26 jul 2017 04:42, 6 keer totaal gewijzigd.
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 26 jul 2017 04:03

Vilaine schreef:Migraine ophtalmic

Ja, dat kan zonder hoofdpijn. Als variatie ook minutenlang volkomen blind.
Interessant! (zonder hoofdpijn kan dus ook)
Is genetisch zie ik, m'n vader was een migraine patiënt, maar die had 'alleen maar' hoofdpijn. Wel flikkerende lichten maar anders als wat ik had gezien naar mijn weten.
Ik heb nooit migraine gehad, maar ga me in dit fenomeen verdiepen.
Vraag me af of 'mijn figuur' voor komt. Het verschil met die foto is dat mijne wel zo gevormd was in de grote omtrek maar er diamant geslepen uitzag, (hokjes dus). Dat neigt wel een beetje naar jouw YT, echter heeft dat geen vaste omtrek.

Nou sliepen oma en ik in een stapelbed en werden we wakker van een geluid wat steeds luider werd. Daar lagen we over te praten om te bedenken wat het in hemelsnaam kon zijn.
Zou een geluid een zo'n migraineaanval kunnen opwekken. Vraag ik me af.

Tx

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 26 jul 2017 04:21

Hopper schreef:
Petra schreef: Waarom, als je weetikhoeveel tijd hebt afgelegd van je andere planeet, sterrenstelsel, dimensie whatever, zou je in vredesnaam bij mij voor m’n neus gaan hangen? Konden ze nou echt niks beters bedenken dan een tiener?

Het lijkt mij dat een UFO afkomstig moet zijn van de Aarde. Of maximaal een van de andere planeten/manen in ons zonnestelsel..
Waarom denk je dat de UFO van een ander sterrenstelsel kwam? Waarom denk je dat ze bewust jou hebben gekozen?

Omdat het van verre op me af kwam vliegen en voor m'n snaveltje bleef hangen.
Dus ja, wat moet je dan anders denken?
Waar het vandaan komt? Ik heb werkelijk geen flauw idee. Riep maar wat opties.

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 26 jul 2017 04:34

Arjen2015 schreef: Toch waardeer ik je post wel , het is wat jij hebt meegemaakt en je frustraties die daarmee gepaard gaan.
En hoe je daarmee blijft rondlopen en hoe dit je leven heeft beinvloedt. Mij heeft het in ieder geval geholpen alles logisch te benaderen en bewezen te willen zien. En een vage identiteit die verantwoordelijk is voor een schepping past daar niet meer in thuis. Buitenaardse levensvormen die de aarde bezoeken maar zo selectief zich nu en dan per ongeluk laten zien, daar kan ik me niet zo in vinden...buitenaards leven hoe simpel dan ook, is aan de andere kant wel logisch voor me.

gr arjen
Het probleem is dat je het graag bewezen wilt zien, maar dat lukt met een ufo niet zo makkelijk. :roll:
Dan ga je kijken of er anderen zijn die hetzelfde gezien hebben, wat dan een vorm van bewijs kan zijn.
In eerste instantie denk je nog een leuke uitverkorene te zijn. Dan kom je in de wereld van de gekkies, de graancirkels, de ufo volgers, de channelaars. Dan duurt het jaren om erachter te komen dat je steeds verder wegzweeft en dat de ene nog gekker is dan de ander.
De weg terug is proberen bewijs te verzamelen voor het tegendeel. Aantoonbaar zien te krijgen dat het niet klopt, niet kan, niet logisch is.
Buitenaards leven; het zij zo, kan logischerwijs bestaan.
Bij mij voor m'n snaveltje hangen; onlogisch.

Daarom ze ik een vergelijk met 'afvalligen.'
Nou heb ik het jarenlang geprobeerd aan dromenland weg te schrijven, alleen maar om er vanaf te komen, maar dat lukt me niet. Het houdt geen stand. Oma wist dat ik uit bed was gesprongen. We praatten tegen elkaar. Zij heeft HET ook gehoord maar niet gezien want ze bleef in bed liggen, ik sprong eruit en ging kijken, op haar verzoek.

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 26 jul 2017 04:46

dikkemick schreef:Nooit overwogen om weer op zoek te gaan naar die zelfde plaats of onderzoek te doen naar het fenomeen bij anderen in die omgeving? Ik zou het er het mijne van willen weten.
Het mijne van willen weten... ik ben al dertig jaar op zoek. Het maakt je horendol.
Ik wil nog maar één ding; er vanaf.
Een droom, een migraine aanval, een epileptische aanval, het maakt me niet meer uit; als ik het maar overtuigend genoeg kan vinden om klaar te zijn met dit onderwerp vind ik echt álles best.
Heb zelfs nog aan regressie gedacht, maar niet gedaan omdat ik doodsbang ben dat het bevestigd wordt i.p.v. verdwijnt.

Ik heb de politie gebeld, de volgende dag. Die vonden het erg grappig.
Een buurvrouw zei me jaren later dat haar dochter destijds ook 'iets' gezien had, maar dat zij er niet over wilde praten. Heb het haar gevraagd. Zij zag een rode energiebal en wilde het er verder idd niet over hebben.
Mijn echtgenoot was ook daar in de buurt, samen met een vriend en zegt dat zij samen ook iets gezien hadden. Hij beschreef een wegvliegen met een bocht achter de bomen wat ik ook had gezien. Echter.. zij waren stomdronken. En misschien had mijn verhaal wel weer invloed op zijn verhaal. :roll:

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 26 jul 2017 05:15

Fish schreef:Ik zie af en toe iets dergelijks maar dan met kleuren alsof ik in een grote caleidoscoop kijk. Duurt meestal maar een paar seconden, soms een tiental.
Iemand zei eens dat het een vorm van migraine is maar dan zonder pijn?
Geeft het flikkerend licht in vele kleuren?

Kan het een vaste vorm hebben, zoals op mijn foto? In die vaste vorm blijven. En naar je toe bewegen, stilhangen en weer van je af bewegen?
Of is het meer een rommelig geheel zoals op die YT van Vilaine?

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 26 jul 2017 05:27

Petra schreef:
Maria schreef:Wat is je bedoeling van dit schrijven en het plaatsen binnen dit subforum Persoonlijk?

Ik heb het expres niet in grenswetenschap gezet. Omdat het mij niet gaat over de grenswetenschap of het waar zijn of niet.
Bij nader inzien... gaat het nou toch wel die kant op.
De waarneming is echt.
Maar het wat en waarom ligt open.

Ik noem het UFO omdat ik het daaraan toeschreef bij gebrek aan een betere verklaring.
Ik zou het geweldig vinden om er een natuurlijke verklaring of aanduiding voor te hebben, je kunt je niet voorstelen wat een opluchting dat zou zijn.
Het idee dat er zomaar iets of iemand ongewenst bij je op de stoep kan staan is gruwelijk.
Ben nog nooit verder gekomen dan.. dan maar een droom, om er 's een keertje van af te zijn. Al wist ik dat dat het niet kon zijn.

Plaats reactie