Programma Publieke Omroep - (Ongeloof)

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

William15

Programma Publieke Omroep - (Ongeloof)

Bericht door William15 » 31 mei 2017 14:56

Beste mensen,

Geloof heeft mij erg getekend in dit leven. Het is een haat/ liefde relatie, die meer naar de kant van haat neigt. Ik ben opgegroeid in een gelovige gemeenschap, waar ongeloof/ atheïsme als werelds en iets van de duivel wordt gezien.
Desalniettemin heb ik mijn ongeloof kunnen omzetten naar een programma idee waar wij naar alle waarschijnlijkheid binnenkort al mee van start gaan. Wij hebben al een goeie eerste case, een moslim jongen die tegen zijn ouders en familie gaat zeggen dat hij niet meer gelooft. Wij horen zijn verhaal, zijn beweegredenen en zijn visie op de toekomst.

Het is een format wat mij erg aan het hart ligt, wat met zorg gemaakt zal worden en waarvan ik hoop dat het heel veel mensen kan inspireren om voor zichzelf te denken en hierover te praten.

Vandaar dat ik hier ook graag de oproep wil plaatsen:

Voor de één is geloven in een almachtige God een baken van hoop.
Voor de ander is het echter een gevangenis waaruit ontsnappen vaak een hopeloze zaak lijkt...

Voor een nieuw programma voor de publieke omroep zijn wij op zoek naar jonge mensen die gelovig zijn opgevoed, maar zich door de tijd heen anders zijn gaan ontwikkelen. Een periode van ‘’verlichting’’ die hun geloof heeft doen wankelen en waaruit uiteindelijk zelfs ongeloof is ontstaan. Het woord atheïst, wat vanuit het gelovige milieu vaak een negatieve betekenis heeft, galmt dikwijls door hun hoofd, maar het uitspreken naar familie en vrienden lijkt onmogelijk.

- Wie ben je?
- Wat is je verhaal?
- Hoe wil jij dit aan je ouders, vrienden en familie vertellen?
- Hoe zie jij de toekomst voor je?

Enkele voorbeelden van de grotere monotheïstische geloven:

• Bahá'í
• Brahmanisme
• Christendom
• Islam
• Jodendom
• Zoroastrisme
• Sikhisme
• Samaritisme

Wij zouden graag met je in contact willen komen om je verhaal te horen. Misschien kan jij een inspiratie zijn voor anderen in deze roerige tijden met jouw verhaal.

Ben jij deze persoon, of ken jij misschien iemand die zich in het bovenstaande verhaal zou herkennen, stuur dan een mailtje naar:

William@beeldbrigade.nl

Plaats reactie