Hoelang blijf je uit de greep van pseudo gezondheidszorg

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

FransP
Forum fan

Re: Hoelang blijf je uit de greep van pseudo gezondheidszorg

Bericht door FransP » 24 dec 2016 18:25

Peter van Velzen schreef:Ik wil even opmerken dat de enige bron waaruit we iets kunnen leren over de werkzaamheid van een geneeswijze, onafhankelijk onderzoek is, liefst met dubbelblinde experimenten. (is wat moeilijk bij acupunctuur) Als daaruit blijkt dat iets werkt, Fijn! Als daaruit blijkt dat het niet werkt, dan waag ik mijzelf er niet aan. Noch de reclame van hen die het verkopen, noch de persoonlijke beleving van iemand, doet er dan - wat mij betreft - iets toe.
Ik heb nu de lust niet om te zoeken, maar ik meen dat er wel dubbel geblindeerde experimenten zijn geweest met acupunctuur. Wat mij daarvan bij gebleven is, dat mensen die meende de juiste behandeling kregen, maar dat niet kregen( naalden op verkeerde plekken) het idee hadden dat het werkte.
Als ik weer wat beter ben zal ik eens kijken of ik het kan vinden.
Wil God het kwaad voorkomen, maar kan Hij het niet? Dan is Hij niet almachtig.
Kan Hij het wel, maar wil Hij het niet? Dan is Hij kwaadwillig
Kan Hij het wel en wil hij het ook? Waar komt dan het kwaad vandaan?
Kan Hij het niet en wil Hij het niet? Waarom noemen we Hem dan God?"

FransP
Forum fan

Bericht door FransP » 24 dec 2016 18:42

Robo schreef: Met betrekking tot de problemen van FransP, bedacht ik ook dat het een of andere voedsel allergie kan zijn, het is voor FarnsP juist zaak producten te vinden die zo min mogelijk irriteren, wellicht draagt deze informatie bij aan een gezondere voedsel keuze. Er zijn vele stoffen en stofjes in producten die onder bepaalde omstandigheden een allergische reactie kunnen opwekken. Als dat zo is wordt het zoeken naar het stofje of de stofjes die FransP niet verdraagt. Dat zou net als bij mijn diabetes neerkomen op veel testen en bijhouden welke ingrediënten in voedsel en drinken zit, en hoe het lichaam hier op reageert.
Zo kun je proefondervindelijk zelf je eigen veilige dieet opmaken.

Robo,

Al wat je tot nu toe noemt ( behalve dan mogelijk hiv) daar heb ik geloof ik ook bij stil gestaan.
Niettemin stel ik je meedenken op prijs.
Ik weet niet of je op de hoogte bent van diverticulose?
Dat zijn, in mijn geval, kleine uitstulpingen in de darmwand. En in een groot gebied en grote aantallen dat een operatie niet aan te raden is. In deze uitstulpingen kan ontlasting gaan zitten wat vervolgens gaat ontsteken.
En dat is de eerste keer gebeurt maar konden ze maar niet ontdekken wat het was. Een dubbel ballon endoscopie gaf uitsluitsel, maar ondertussen bijna een jaar verder. Dus in die tijd veel afgevallen, Nu staat mijn gewicht op redelijk op constant niveau. Als het nu mis gaat weet ik wat ik moet doen en zal de uitwerking veel minder zijn.
Wel moet ik inderdaad uitzoeken waarbij ik de meeste last krijg. Zo moet ik uitkijken met bv voor gekruid vlees bij bbq met smaakmakers etc. Dat doe ik dus nu zelf. Ook frituur en veel zemelen ( pap etc.) werken bij mij vaak niet goed.
Zo ben ik onlangs begonnen met zelf brood bakken, dan zitten er geen smaakversterkers in. En het is een leuke bezigheid.
Hopelijk kan ik voor morgen nog een ciabatta bakken. maar dan moet ik eerst nog wat opknappen.

Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo » 24 dec 2016 19:16

http://www.optimalegezondheid.com/diver ... n-je-doen/
Deze vond ik wel zinvol, buiten die in PB.
Geloof :angel12: , Hoop [-o< en Liefde :oops: , Sciencefiction :idea: , Fantasie :mrgreen: of werkelijkheid :lol: ?

Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo » 24 dec 2016 19:19

Robo schreef:http://www.optimalegezondheid.com/diver ... n-je-doen/
Deze vond ik wel zinvol, buiten die in PB.
Het enige dat niet strookt is dat je zegt last te hebben van diarree, terwijl diverticulose juist door constipatie en harde ontlasting wordt veroorzaakt. Heb je ernstige constipatie gehad voor dit begon?
Geloof :angel12: , Hoop [-o< en Liefde :oops: , Sciencefiction :idea: , Fantasie :mrgreen: of werkelijkheid :lol: ?

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 24 dec 2016 19:32

FransP schreef: En dat met 38 gr koorts :shock:
En dat dan weer in het vooruitzicht van de feestdagen. :(

Beterschap!!

@Robo, Glyfosaat zelf schijnt wel mee te vallen, het zijn meer de middelen die bij gevoegd worden die schade aan kunnen brengen.
Als je gevoelig bent voor die middelen heb je op de duur wel een probleem.
Wij gebruiken erg weinig suiker, nauwelijks kant en klaar producten ( ook brood) en komen dus niet veel in aanraking met allerlei suikers en zoetstoffen. ook zout gebruiken we matig.
Roken niet en drinken matig, twee of drie glaasjes per week. Gevolg wij zijn twee gezonde oudjes die op de duur doodgeslagen moeten worden omdat we te veel pensioen kosten. :wink:

En als weinig mankeert heb je dus makkelijk praten.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo » 24 dec 2016 19:57

Gevolg wij zijn twee gezonde oudjes die op de duur doodgeslagen moeten worden omdat we te veel pensioen kosten. :wink:

En als weinig mankeert heb je dus makkelijk praten.
Erm... [-X praat maar lekker makkelijk en blijf nog lang peuren van dat rotte pensioen fonds. Echt bestelen doe je die boeven ook niet denk ik, als ik zo bekijk in welke auto's de mensen rijden die ons pensioengeld "beheren".

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 24 dec 2016 21:07

Ik ben al een tijdje op zoek naar wetenschappelijke verhandelingen, waarin bewezen wordt, dat de farmaceutische industrie allerlei effectieven middelen tegenwerkt om te voorkomen, dat mensen gezond worden en dus zo hun klanten verliezen.
Ook ben ik erg nieuwsgierig naar de wetenschappelijke bewijzen van de gunstige werking bij allerlei aandoeningen van verschillende frequenties.
Wellicht kan één van jullie mij er aan helpen. Naar ik begrijp heeft Robo daar over gepubliceerd. In welk wetenschappelijk tijdschrift kan ik dat terugvinden?

Ik denk dat het tijd wordt iets aan die misstanden te doen. Het is toch van de gekke, dat allerlei bewezen geneeswijzen de mens onthouden wordt?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

FransP
Forum fan

Bericht door FransP » 24 dec 2016 21:14

Vilaine schreef:Ik ben al een tijdje op zoek naar wetenschappelijke verhandelingen, waarin bewezen wordt, dat de farmaceutische industrie allerlei effectieven middelen tegenwerkt om te voorkomen, dat mensen gezond worden en dus zo hun klanten verliezen.
Ook ben ik erg nieuwsgierig naar de wetenschappelijke bewijzen van de gunstige werking bij allerlei aandoeningen van verschillende frequenties.
Wellicht kan één van jullie mij er aan helpen. Naar ik begrijp heeft Robo daar over gepubliceerd. In welk wetenschappelijk tijdschrift kan ik dat terugvinden?

Ik denk dat het tijd wordt iets aan die misstanden te doen. Het is toch van de gekke, dat allerlei bewezen geneeswijzen de mens onthouden wordt?

Sorry Vilaine.
Ik denk niet dat ik als topicstarter enige rechten op dit topic heb.
Maar zou graag willen dat je hier een apart topic voor opent.

Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo » 24 dec 2016 22:39

Vilaine schreef: Ik denk dat het tijd wordt iets aan die misstanden te doen. Het is toch van de gekke, dat allerlei bewezen geneeswijzen de mens onthouden wordt?
Of dit werkelijk wetenschappelijk bewijs is van malversatie met medicijnen kan ik niet bevestigen, het onderwerp wordt echter op zo veel pagina's genoemd dat er wel een kern van waarheid in zou moeten zitten.
http://hetuurvandewaarheid.info/2011/10 ... -mensheid/
https://www.nemokennislink.nl/publicati ... weldoeners
Als ik kijk naar mijn eigen en de medische geschiedenis van mijn vrouw, dan zou je kunnen denken dat tegenwoordig veel wordt gewerkt op basis van "pappen en nat houden".
http://gezondheidenvoeding.nl/afvallen/ ... is-maffia/
http://www4nl.dr-rath-foundation.org/ex ... ekten.html
Als ik mij eerder had verdiept in voeding, had ik mij een kunststof slagader kunnen besparen, maar ja, te laat wijzer geworden hé?
De frequentie techniek zoals toegepast door Rife blijkt kanker te hebben genezen, en daar is pseudo wetenschappelijk mee omgegaan. Zo ben ik lid van het Rife forum, waar veel is gepubliceerd door gebruikers van zogenaamde rife machines. Ik heb in mijn onderzoek naar alternatieve geneeswijze op het internet eerst Hulda Clark gevonden, die publiceerde over de Zapper een elektronisch apparaatje dat een blokspanning genereerd van een bepaalde frequentie. Omdat ik niet aan een zapper kon komen heb ik bij Conrads een frequentie generator gekocht om dit signaal te kunnen emuleren met dit instrument, voor gebruik op mijn zoon. Ik heb gezien dat tientallen wratjes zijn verdwenen, en zijn handjes helemaal schoon werden (nadat dit eerst steeds erger werd na diverse methoden te hebben gebruikt om ze weg te krijgen, bevriezen, afscheppen). Door zoeken naar alternatieve geneeswijze, vond ik Hulda Clark(http://www.kwakzalverij.nl/nieuws/dr-hu ... 1928-2009/,https://nl.wikipedia.org/wiki/Hulda_Clark), en vond zo uiteindelijk Rife, en zo ben ik op zoek gegaan naar iets dat de eerste Rife machine zou evenaren. Zo ben ik uiteindelijk uitgekomen bij de GB4000 en heb daarmee geëxperimenteerd. Eén van de frequenties is specifiek om het glucose niveau omlaag te brengen. Omdat mijn vader echt diabetes had was juist hij een aardige proef persoon, mijn bloedsuiker was relatief normaal, maar echt laag na de proef. In de frequentie lijst wordt dan ook gewaarschuwd voor een glucose "drop" en dat je er voorzichtig mee om moet springen. Dat was reden om het te proberen, en het werkte zoals de waarschuwing luidde. Dat hield voor mij in dat iemand toch moest weten wat bepaalde frequenties voor effect op het lichaam hebben. Het heeft er voor mij, met de kennis van de geschiedenis en kwakzalverij met deze machines, de gedachte gebracht dat het hier om de werkelijke frequenties van Rife zou kunnen gaan. Deze man heeft er erg veel mee geëxperimenteerd.
Het principe van frequentie techniek zou zijn dat alle organismen een eigen frequentie hebben, en dat je met de juiste frequenties eencellige boosdoeners kunt stuk maken, zoals je glas met bepaalde trillingen kunt laten stuk gaan... Ik vond dit een aannemelijke stelling, en ben er daarom een paar jaar mee bezig geweest. Een reden om de techniek niet te gebruiken voor de ziekte van mijn vrouw is dat dat voor elk wereld deel feitelijk een andere frequentie lijst nodig zou zijn, en omdat wij Amerikaanse lijsten hebben, hebben we gesteld dat we luisteren naar de oncoloog en de reguliere weg volgen. Ook omdat de haar aangeboden kuur 100% zou werken. Hulda Clark wordt een kwakzalver genoemd, wie haar boek leest zal net als ik bijna geen spelt tussen haar theorie kunnen krijgen. Dat ze alle ziektes kon genezen blijkt niet waar omdat ze zelf aan kanker is overleden.
Wat ik weet van Rife heb ik van verschillende sites, maar dit vind ik één van de betere om inzicht te geven over het toenmalig onderzoek met frequentie techniek. http://rifevideos.com/dr_rife_and_cance ... _view.html Reden waarom Rife o.a. in twijfel wordt getrokken is dat het een PhD was, geen MD (physical dokter/medical dokter).

Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo » 24 dec 2016 22:58

FransP schreef:

Sorry Vilaine.
Ik denk niet dat ik als topicstarter enige rechten op dit topic heb.
Maar zou graag willen dat je hier een apart topic voor opent.
Ja je hebt gelijk, sorry :oops: . Ik hoop dat Maria kan helpen orde op zaken te brengen.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 25 dec 2016 00:08

Dit topic staat in het Forum Persoonlijk en ook al heeft het wat uitweidingen naar diverse zaken, en komen er voors en tegen voor bepaalde soorten alternatieve therapieën.
Zolang FransP er wat aan heeft is het welkom.

Dus voor iedereen:
Dit is niet de plaats voor scherpe discussies buiten topicstarter om.
Dat kan verder hier
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 25 dec 2016 00:23

Vilaine schreef: ............
Vilaine
Ik ken je langer als vandaag en weet dat dit stukje satirisch is bedoeld.
Vaak zijn er misverstanden, door mij met een glimlach afgedaan, want dan druipt er de satire vanaf.
Ook nu heb ik het zo gelezen, maar hier is het voor velen toch weer erg verborgen.
Het blijkt toch dat het te vaak verkeerd wordt begrepen en onwenselijk in dit subforum.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 25 dec 2016 14:28

Maria, je hebt helemaal gelijk. Maar ik heb de pest aan niet onderbouwde beweringen (in de gezondheidszorg), die ook hier weer naar voren worden gebracht. Hoogstens verwijzingen naar dubieuze pseudowetenschappelijke sites en "mijn ervaring is ...." zonder enige wetenschappelijke onderbouwing, veelal door mensen, die geen opleiding in de richting hebben gehad. En ja, ik probeer mensen in de greep van pseudo gezondheidszorg uit hun tent te lokken. Maar ik zal er, mede op verzoek, verder niet op ingaan.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

FransP
Forum fan

Bericht door FransP » 25 dec 2016 14:57

Vilaine schreef:Maria, je hebt helemaal gelijk. Maar ik heb de pest aan niet onderbouwde beweringen (in de gezondheidszorg), die ook hier weer naar voren worden gebracht. Hoogstens verwijzingen naar dubieuze pseudowetenschappelijke sites en "mijn ervaring is ...." zonder enige wetenschappelijke onderbouwing, veelal door mensen, die geen opleiding in de richting hebben gehad. En ja, ik probeer mensen in de greep van pseudo gezondheidszorg uit hun tent te lokken. Maar ik zal er, mede op verzoek, verder niet op ingaan.
Sorry Vilaine,

Ik had niet in gaten dat het sarcastisch bedoeld was. Daarom heb ik gevraagd een ander topic te openen en melding gemaakt van jouw post.
Ik sta verder helemaal achter jouw standpunt. Maar toch heb ik liever dat dit in een ander topic gebeurt.
Voor wat het waard is, trek ik mijn melding in.

prettige dagen

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 25 dec 2016 14:58

Ik denk niet dat FransP enig probleem met jouw intenties zal hebben, Vilaine.

De woorden van jouw binnen het citaat werden echter begrepen, zoals je ze schreef en niet zoals je ze bedoelde. :angel12:

Plaats reactie