psychiatrie

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Jinny

Re: psychiatrie

Bericht door Jinny » 07 jun 2012 18:42

Vriendschap, een pakketje schroot met een dun laagje chroom.

GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH » 07 jun 2012 18:58

*
Ik zou gewoon het onderstaande copy/paste en het hem per mail toesturen en zijn mening daarover vragen. Als hij niet in de gaten heeft dat het over hem zelf gaat ...
... zelf gewoon eerlijk blijven lijkt mij het beste, als er daarna niets veranderd
dan weet jij in ieder geval wat je voortaan van hem kunt verwachten.
caprys schreef:Ik pieker over een vriendschap. Naar mijn gevoel steek ik er meer in dan dat ik er uit kan halen. Hij stuurt me niet spontaan een bericht. Als ik hem een bericht stuur reageert hij meestal niet. Het is frustrerend, want op het moment kan ik zijn steun wel gebruiken. Ik kan begrijpen dat hij het druk heeft, maar dan nog kan hij toch wel af en toe eens van zich laten horen. Dat hoeft voor mij niet veel te zijn, gewoon een teken dat hij aan mij denkt.
Ik krijg er het gevoel van dat hij me ontwijkt. Misschien beeld ik me dat gewoon in, maar ik vind het gewoon niet prettig dat het eenrichtingsverkeer is. Ik heb er al aan gedacht om niks meer van me te laten horen en af te wachten tot hij eindelijk eens eerst zou sturen, maar ik kan me niet inhouden om contact met hem te zoeken. Toch zou ik liever hebben dat hij eens de eerste stap zet. Zodat ik me niet als een wanhopige stalker ga beginnen voelen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*

petals
Ervaren pen

Bericht door petals » 07 jun 2012 19:17

een hele goeie van Gayah! Als het een echte vriend is dan begrijpt hij je! Je gevoelens zijn volstrekt terecht want juist nu heb je mensen om je heen nodig die je steunen. Kom op, volhouden nu, als je de tests achter de rug hebt dan weten ze precies hoe ze je kunnen helpen.. Denk dat we hier allemaal voor je duimen meid!

caprys
Forum fan

Bericht door caprys » 08 jun 2012 20:21

Ik heb het hem toegestuurd. Hij had niet door dat het over hem ging. Hij heeft het druk en hij slaapt weinig. Nou voel ik me onredelijk. Dat ben ik ook. Ik hecht te veel waarde aan hem. Ik ben verliefd en dat maakt de vriendschap moeilijk. Voor mij is het meer dan vriendschap, maar voor hem is dat niet het geval. Liefde kan vriendschap kapot maken. Dat besef ik goed, want ik verlang meer van hem dan hij te bieden heeft. Ik dacht niet dat ik het type was die constant de aandacht van iemand wil, maar ik ben dan ook nog nooit eerder echt verliefd geweest. Zijn afwezigheid raakt me. Ik ben echt een wanhopige stalker geworden.
Hij vind me te jong en/of zichzelf te oud. Om die reden geeft hij me geen kans. Hij wil niet van me profiteren.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 08 jun 2012 20:46

caprys schreef:Ik heb het hem toegestuurd. Hij had niet door dat het over hem ging. Hij heeft het druk en hij slaapt weinig. Nou voel ik me onredelijk. Dat ben ik ook. Ik hecht te veel waarde aan hem. Ik ben verliefd en dat maakt de vriendschap moeilijk. Voor mij is het meer dan vriendschap, maar voor hem is dat niet het geval. Liefde kan vriendschap kapot maken. Dat besef ik goed, want ik verlang meer van hem dan hij te bieden heeft. Ik dacht niet dat ik het type was die constant de aandacht van iemand wil, maar ik ben dan ook nog nooit eerder echt verliefd geweest. Zijn afwezigheid raakt me. Ik ben echt een wanhopige stalker geworden.
Hij vind me te jong en/of zichzelf te oud. Om die reden geeft hij me geen kans. Hij wil niet van me profiteren.
Ik moet denken aan een vrouw die ooit meer van mij wilde dan ik te bieden had. Ik ben toch bevriend met haar gebleven, omdat ik het nu eenmaal niet aardig vond om iemand helemaal te negeren in zo'n situatie, maar het was natuurlijjk wel een beetje storend. Nadat ik getrouwd ben, ontweek zij mij. Daar kon ik verder wel vrede mee hebben.
Ik moet ook denken aan een vrouw die ik mee uit had gevraagd. Ze had een hele goede reden om daar niet op in te gaan, maar die gaf ze me niet. In plaats daarvan vertelde ze me iets anders, dat toevallig óók waar was. Zij was trouwens 10 jaar jonger dan ik.
Ik moet ook denken aan een aantrekkelijk meisje van 17, waar ik als (toen) veertiger niets mee wilde beginnen en aan een vrouw wier man even oud is als haar moeder. Leeftijdsverschil is maar relatief. Het betekent niet altijd en overal en voor iedereen hetzelfde.
Zelf ben ik - toen ik 18 was - ook even een wanhopige stalker geweest. Maar dat meisje was geen vriend, en had zelfs een hekel aan mij gekregen. Dan leer je wel om weg te blijven. Eigenlijk had ik in die tijd gemakkelijk een gelukkig leven kunnen leiden, maar ik wilde geen geluk, ik wilde wat ik niet krijgen kon. Dus werd ik depressief in plaats van gelukkig. Beetje dom van mij,
Hopelijk ben jij slimmer.
Ik wens u alle goeds

petals
Ervaren pen

Bericht door petals » 08 jun 2012 21:27

ah Caprys dat verandert de zaak... dan zou ik toch een beetje afstand houden want je kwelt jezelf er alleen maar mee... Lastig dat soort dingen. Gelukkig nooit meegemaakt, ik denk dat ik het niet zou kunnen, iemand blijven zien als vriend terwijl je zelf verliefd bent.

caprys
Forum fan

Bericht door caprys » 09 jun 2012 11:17

Jullie hebben gelijk. bedankt voor het advies. Het zou beter zijn als ik wat afstand hou.

caprys
Forum fan

Bericht door caprys » 23 jun 2012 09:59

Als alles goed gaat ben ik hier volgende week weg. Ik kijk er al naar uit.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 23 jun 2012 11:14

Even terzijde, wat liefde en vriendschap betreft in de Islam.
Ik begrijp van het O.I. forum, dat liefde geen basis is voor een relatie. Dat dat één van de redenen is, dat jongens en meisjes uit elkaar gehouden worden. De basis is het een goede moslim en moslima zijn. De ouders kunnen het beste beoordelen wie bij elkaar passen. Een kennismakingsontmoeting onder toezicht is voldoende. De liefde komt dan in het huwelijk wel.

Is dat een reële optie?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 23 jun 2012 13:36

caprys schreef:Als alles goed gaat ben ik hier volgende week weg. Ik kijk er al naar uit.
Wederom het beste gewenst, en laat ons het ook weten als alles inderdaad goed gaat, want dat maakt ons blij. Maar mocht het niet zo goed gaan, zeg dat dan ook, want wij willen wel de waarheid weten. Welke dat ook is.
Ik wens u alle goeds

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 23 jun 2012 13:39

caprys schreef:Als alles goed gaat ben ik hier volgende week weg. Ik kijk er al naar uit.
Zit je voor je gevoel ook beter in je vel?
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

petals
Ervaren pen

Bericht door petals » 23 jun 2012 14:16

hey caprys, wat fijn voor je! Voel je je beter? En is er een diagnose gesteld waar je wat mee kunt? Het is wel heel lekker om daar weg te gaan maar blijf hulp zoeken als je het nodig hebt he, en blijf ook hier posten!

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 23 jun 2012 15:33

Fijn Caprice.

Heb je nu ook het idee, dat je een beetje weet hoe je verder gaat?
Of heb je juist geleerd om maar wat meer "God's water over God's akker te laten lopen? :)
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

caprys
Forum fan

Bericht door caprys » 24 jun 2012 19:04

Ik voel me nog niet helemaal beter. Ik zit al lang in een depressie, het zal tijd nodig hebben om daar weer uit te geraken.
Er is nog geen diagnose gesteld. Volgende week gaan ze overleggen voor de diagnose.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 25 jun 2012 23:37

caprys schreef:Ik voel me nog niet helemaal beter. Ik zit al lang in een depressie, het zal tijd nodig hebben om daar weer uit te geraken.
Er is nog geen diagnose gesteld. Volgende week gaan ze overleggen voor de diagnose.
Geen diagnose?
Maar zelf heb je die wel al gesteld "Ik zit al lang in een depressie" is in feite ook een diagnose.
Als die juist is, dan is de vraag alleen, hoe jou er weer uit te trekken.
Dat is best nog lastig, want geen twee mensen zijn gelijk.

Mijn therapeut stelde inderdtijd eenvoudig, dat het volkomen juist was om depressief te zijn,
Eigenwijs als ik ben, lwam ik daar direct tegen in opstand.
"Mission accomplished" zo concludeerde de therapeut. (en zo was het ook bijna)
Hij hielp me nog een beetje door me iets zinvols te doen te geven, én iets symbolisch.

Iets zinvols doen, is altijd een goede zaak, Maar je kunt alleen zelf bepalen wat je zinvol vindt.
We zijn op de wereld om elkaar te helpen, dat vindt ik bijvoorbeeld zinvol.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ik jou helpen kan.
Mijn hulp is vrees ik slechts symbolisch

Maar:

Het ga je goed!

Peter
Ik wens u alle goeds

Plaats reactie