psychiatrie

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

caprys
Forum fan

Re: psychiatrie

Bericht door caprys » 12 mei 2012 21:57

sytze schreef:Wat is de rede dat je je zo'n zorgen maakt, hoe realistisch zijn die zorgen? Vaak is geduld het antwoord tenzij jij inschat dat de nood te hoog zit

Groetjes en sterkte, Sytze
Het is niet zijn gewoonte om dagenlang niet te reageren. Iemand die hem kent heeft ook al een tijd niet van hem gehoord.

sytze
Diehard

Bericht door sytze » 12 mei 2012 22:00

Er kan van alles zijn. Vaak valt het wel mee maar als je het echt niet vertrouwd kun je daar misschien toch maar beter even langs gaan.

Groetjes, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)

caprys
Forum fan

Bericht door caprys » 12 mei 2012 22:23

Dat kan ik niet zomaar met de opname en hij woont te ver. Maar als hij tegen volgend weekend niet reageerd dan zal ik naar hem toe gaan.

sytze
Diehard

Bericht door sytze » 12 mei 2012 22:26

Een hele goede om een datum te stellen. Maar kun je dan wel weg??
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)

WPS
Forum fan

Bericht door WPS » 14 mei 2012 08:05

Veel sterkte, Caprys! Naast medicijnen is wandelen /sporten zeer goed voor mensen met depressies. Bespreek ook eens met je artsen of ze een voorstander zijn van het slikken van visolie met een hoog EPA-gehalte (Bron: David Servan Schreiber, Healing without Prozac).

Nogmaals, super veel sterkte en beterschap gewenst!!! Ik denk aan je.
"De intuïtieve geest is een heilig geschenk, en de rationele geest een trouwe dienaar. We hebben een maatschappij gecreëerd die de dienaar eert, en het geschenk is vergeten".

Albert Einstein

caprys
Forum fan

Bericht door caprys » 14 mei 2012 18:37

sytze schreef:Een hele goede om een datum te stellen. Maar kun je dan wel weg??
Hij heeft van zich laten horen. Hij is in orde, maar ik ben er toch niet volledig gerust op.

Normaal kan ik niet weg. Op weekend gaan mag ik niet alleen. Ik moet opgehaald worden en afgezet. Later mag ik pas alleen vertrekken.

petals
Ervaren pen

Bericht door petals » 14 mei 2012 23:35

hey Caprys, kun je niet iemand anders die hem goed kent vragen om het een beetje in de gaten te houden? Waarom ben je er niet gerust op? Geeft hij vreemde tekenen?

Hoe is het verder met jou? Lief dat je zo bezorgd bent om je vriend!

caprys
Forum fan

Bericht door caprys » 16 mei 2012 11:25

petals schreef:hey Caprys, kun je niet iemand anders die hem goed kent vragen om het een beetje in de gaten te houden? Waarom ben je er niet gerust op? Geeft hij vreemde tekenen?

Hoe is het verder met jou? Lief dat je zo bezorgd bent om je vriend!
Misschien ben ik gewoon wat overbezorgt.

Het gaat redelijk met me. Ik verveel me wel nog vaak.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 16 mei 2012 16:55

caprys schreef:Misschien ben ik gewoon wat overbezorgt.
Dat is heel goed mogelijk. Ik ben net geïnterviewd door Leonard Hul, en zorgen maakten een belangrijkj deel uit van het gesprek. Zorgen is goed, zorgen maken niet. Dus als je iets voor je vriend kan betekenen, doe het dat, maar als dat niet kan, dan heeft het geen zin om er over te piekeren. Ik wou dat ik wat voor jou kon betekenen, maar iets anders anders dan je te laten weten, dat ik het beste voor je hoop, kan ik eigenlijk niet.

Vandaar:
Het Beste

Peter
Ik wens u alle goeds

caprys
Forum fan

Bericht door caprys » 06 jun 2012 19:59

Vandaag zijn de tests begonnen na een maand met mijn duimen gedraait te hebben. In totaal zou ik hier nog 3-4 weken zitten voor de tests gedaan zijn en overlopen. Ik mis mijn thuis. Het heeft al lang genoeg geduurt. Nog even volhouden.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 06 jun 2012 20:03

caprys schreef:Vandaag zijn de tests begonnen na een maand met mijn duimen gedraait te hebben. In totaal zou ik hier nog 3-4 weken zitten voor de tests gedaan zijn en overlopen. Ik mis mijn thuis. Het heeft al lang genoeg geduurt. Nog even volhouden.
OK ik duim voor jou
Ik wens u alle goeds

sytze
Diehard

Bericht door sytze » 06 jun 2012 23:37

Vandaag zijn de tests begonnen na een maand met mijn duimen gedraait te hebben. In totaal zou ik hier nog 3-4 weken zitten voor de tests gedaan zijn en overlopen. Ik mis mijn thuis. Het heeft al lang genoeg geduurt. Nog even volhouden.
diagnostiek traject duurt toch meestal 8 weken? Of is dat bij volwassenen anders :/ ??

Groet, Sytze

Destinesia

Bericht door Destinesia » 07 jun 2012 00:01

caprys schreef:Ik schaam me er niet voor dat ik in de psychiatrie zit. Het hele land mag weten dat het momenteel niet goed met me gaat. Al zal ik er natuurlijk wel op letten dat ik geen te persoonlijke informatie geef.
Een mooie eigenschap caprys. Je kunt met die openheid ook anderen helpen die een zelfde probleem hebben. en vooral jezelf. Maar inderdaad is het dan moeilijk om soms je privé grenzen te stellen. Ik ken het probleem. Heel veel sterkte.

caprys
Forum fan

Bericht door caprys » 07 jun 2012 17:36

sytze schreef:
diagnostiek traject duurt toch meestal 8 weken? Of is dat bij volwassenen anders :/ ??

Groet, Sytze
Dat zal bij volwassenen ook zo zijn. Ik zit hier al een maand waarin ze enkel observeren en nu beginnen de tests. Die observatie zal ook meegenomen worden in het stellen van een diagnose.

caprys
Forum fan

Bericht door caprys » 07 jun 2012 17:54

Ik pieker over een vriendschap. Naar mijn gevoel steek ik er meer in dan dat ik er uit kan halen. Hij stuurt me niet spontaan een bericht. Als ik hem een bericht stuur reageert hij meestal niet. Het is frustrerend, want op het moment kan ik zijn steun wel gebruiken. Ik kan begrijpen dat hij het druk heeft, maar dan nog kan hij toch wel af en toe eens van zich laten horen. Dat hoeft voor mij niet veel te zijn, gewoon een teken dat hij aan mij denkt.
Ik krijg er het gevoel van dat hij me ontwijkt. Misschien beeld ik me dat gewoon in, maar ik vind het gewoon niet prettig dat het eenrichtingsverkeer is. Ik heb er al aan gedacht om niks meer van me te laten horen en af te wachten tot hij eindelijk eens eerst zou sturen, maar ik kan me niet inhouden om contact met hem te zoeken. Toch zou ik liever hebben dat hij eens de eerste stap zet. Zodat ik me niet als een wanhopige stalker ga beginnen voelen.

Plaats reactie