psychiatrie

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Samante

Re: psychiatrie

Bericht door Samante » 02 mei 2012 12:07

Sterkte.

caprys
Forum fan

Bericht door caprys » 03 mei 2012 18:27

Jagang schreef:Wat is je leeftijd dan eigenlijk?
Verder weet ik niet of een openbaar forum echt een goede plek is om je zieleroerselen neer te zetten.
Een heel land kan namelijk meelezen.
Ik ben 21 jaar.
Ik schaam me er niet voor dat ik in de psychiatrie zit. Het hele land mag weten dat het momenteel niet goed met me gaat. Al zal ik er natuurlijk wel op letten dat ik geen te persoonlijke informatie geef.
Ik heb op het moment niet veel mensen waarbij ik terecht kan en de paar mensen waar ik toch mijn hart eens bij kan uitstorten hebben het wat druk of ze zijn niet bereikbaar. Dit topic helpt me om nog even door te zetten.

@Vilaine: Ik weet dat een diagnose niet de oplossing is, maar het kan wel helpen om meer doelgericht naar een oplossing te zoeken.

@yours: Ja, ik zit al lang in een depressie. Vooral doordat ik op sociaal gebied erg geisoleerd raakte.

@iedereen: Bedankt voor de reacties

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 03 mei 2012 19:10

Veel beterschap!

Kan maar 1 raad geven en dat is aanvaarden wie je bent, leren leven met jezelf en zoveel mogelijk de positieve kanten van je "aandoening" te cultiveren. Die positieve kanten bestaan, neem dat maar aan van een ADHD'er met het concentratievermogen van een kleuter maar met een creativiteit om u tegen te zeggen. 8*)

Probeer niet jezelf aan te passen aan de anderen, maar maak contact met diegene die jou kunnen aanvaarden zoals je bent. Werkt heel bevrijdend maar kan enkel wanneer je jezelf, mét je fouten incluis, aanvaardt. Zonder te willen minimaliseren: iedereen heb wel wat.

Voor wat het waard is. :)
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Jinny

Bericht door Jinny » 03 mei 2012 19:28

Caprys, wees voorzichtig met de persoonlijke info,maar ook van mij, veel sterkte.

caprys
Forum fan

Bericht door caprys » 04 mei 2012 09:48

Gisteren een moeilijke dag gehad. Vandaag gaat het gelukkig iets beter. Helaas ben ik elke morgend vroeg wakker en dan heeft het nog geen nut om uit bed te komen. Ik wil 's morgens mijn kamergenoot niet te veel storen. We zijn elkaars tegenbeeld. Ik ben vroeg wakker en zij geraakt niet uit bed.
Waar is de tijd dat je mij voor 12u niet uit mijn bed krijgt, wordt ik nou een ochtendmens? Het is onmenselijk om zo vroeg wakker te zijn.
Er is weer eens een therapie weg gevallen. Er is al amper iets te doen en dan nog verminderd het. Straks nog sport en met klei gaan spelen. Ik heb er geen zin in. Misschien kan ik me stiekem in een hoekje verstoppen zodat ik niet moet gaan :angel12:.
Hopelijk mag ik dit weekend naar huis. Dan kan ik eens zien of ik iets vind waarmee ik me hier kan bezig houden.

@Jim: Ik zal voorzichtig zijn :) .

sytze
Diehard

Bericht door sytze » 04 mei 2012 10:05

Ik ken het, kleien, borduren, therapie etc. en dat elke dag weer. elke week het zelfde. Mijn ervaringen zijn dat mensen er wel beter van worden. dat ze tot inzichten komen. Ik hoop dat dit ook voor jou mag gelden caprys!

Groet en nog maals heel veel sterkte, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 04 mei 2012 19:28

Verstop je niet; daar ben je een te mooi mens voor.
Ik wens u alle goeds

caprys
Forum fan

Bericht door caprys » 05 mei 2012 22:31

Ik ben een weekend thuis. Ik moet wat zoeken om me bezig te houden, want ik pieker te veel. Als ik niet thuis ben dan verlang ik naar huis, maar nu ik hier ben voel ik me toch nog niet klaar om permanent te blijven.

Jinny

Bericht door Jinny » 05 mei 2012 22:35

Meisje, doe rustig aan.
Ga desnoods wandelen, dan maakt je lichaam stoffen aan waar je je beter van ga voelen.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 05 mei 2012 23:43

caprys schreef:Ik ben een weekend thuis. Ik moet wat zoeken om me bezig te houden, want ik pieker te veel. Als ik niet thuis ben dan verlang ik naar huis, maar nu ik hier ben voel ik me toch nog niet klaar om permanent te blijven.
Zie dit als een positief gegeven. Dat je de behandeling accepteert. En het is niet erg om te piekeren. Als je goede ideeën hebt of vragen over de therapie dan zou ik ze opschrijven. En beschouw het weekend vooral als een echt weekend. Probeer gewoon de dingen te doen die je anders ook deed. Als je steeds maar zoekt naar bezigheden dan ben je straks versleten.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 06 mei 2012 02:29

Caprys; Kijk naar je avatar. Daar gloort iets aan de horizon.
De Horizon komt nooit dichterbij hoe ver je ook loopt, maar wat daar is, kan wel naar jou toe komen.
Ik wens u alle goeds

petals
Ervaren pen

Bericht door petals » 06 mei 2012 10:00

caprys, wat goed dat je hulp hebt..! wel even rot uiteraard maar het zal je zeker goed doen als je straks weet hoe het zit en wat je er aan kan doen! En heel dapper dat je het hier komt posten, blijf dat vooral doen. Hoe is het vandaag met je?

Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours » 07 mei 2012 11:04

Dag Caprys,

Je schreef:
@yours: Ja, ik zit al lang in een depressie. Vooral doordat ik op sociaal gebied erg geisoleerd raakte.
Een mens is een sociaal wezen: geïsoleerd raken kan dan inderdaad funest zijn.
Ik ben een weekend thuis. Ik moet wat zoeken om me bezig te houden, want ik pieker te veel.
Piekeren helpt niet. Het is echter lastig om die knop in je hoofd te vinden en daarna om te draaien.
Als ik niet thuis ben dan verlang ik naar huis, maar nu ik hier ben voel ik me toch nog niet klaar om permanent te blijven.
We nemen 'onszelf' overal mee naar toe. Wat dat betreft klopt het dus dat je je dan noch in het ziekenhuis, noch thuis op je plaats voelt.

Tenslotte: het lijkt mij goed om zowel de raad van Sytze als van Jim op te volgen.
Beter een ongelovige die vrede brengt dan een gelovige die angst, haat, dood en verderf zaait.
(I am) Yours

caprys
Forum fan

Bericht door caprys » 12 mei 2012 21:46

Ik ben ongerust. Een vriend die het ook moeilijk heeft laat niet meer van zich horen. Ik wil gewoon weten of hij in orde is, maar ik wil me ook niet opdringen. Ik weet niet hoe ik me nu moet gedragen zonder hem af te schrikken. Als ik me niet inhou zou ik hem constant berichten sturen tot hij reageerd. Of ik zou weer eens onuitgenodigd voor zijn deur staan. Dat gaat niet.
Misschien ligt het aan mij. Misschien heb ik iets verkeerd gedaan. Hij is één van de weinige vrienden die ik heb. Dat wil ik niet verliezen.

sytze
Diehard

Bericht door sytze » 12 mei 2012 21:50

Wat is de rede dat je je zo'n zorgen maakt, hoe realistisch zijn die zorgen? Vaak is geduld het antwoord tenzij jij inschat dat de nood te hoog zit

Groetjes en sterkte, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)

Plaats reactie