Internetfraude

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Vilaine
Bevlogen

Re: Internetfraude

Bericht door Vilaine » 03 jun 2020 11:33

Ikzelf gebruik KeePass Password Safe. https://keepass.info/ .
Ik ben zeer achterdochtig en wis alles waarvan het adres me niks zegt.
Ga nooit in op aanklikbare sites in email. Zeker niet van financiële instellingen.
Inmiddels de wachtwoorden van al mijn financiële sites veranderd. Verder gebruik ik voor elke site een eigen wachtwoord. Ondertussen vele honderden, niet meer te onthouden, maar in de keepass.
Ik krijg een nieuwe CC, dus ander nummer. De CC gegevens bij de verschillende winkels zijn nu dus waardeloos.

Fenomeen schreef dat hij de Paypall constructie zou gebruiken als hij kwaadwillig was. Betekent dat dat Paypall onveilig is? Ik weet niet of Paypall bij fraude vergoed. Dat is wel het voordeel van mijn CC.

Vreemd is wel dat een reservering van mijn VISA overzicht is verdwenen die niet terug te vinden is in de afschrijvingen. Geen idee wat er mee is gebeurd.
Ik zal wel voortaan wachtwoorden sneller vernieuwen. Sommige zijn al jaren oud. Hoewel dat eigenlijk alleen sites zijn waar je kunt "kijken". Maar er zitten denk ik nog wel winkels tussen.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 03 jun 2020 12:12

Mits je een uniek en sterk wachtwoord gebruikt is Paypal niet onveilig.
Maar als je inloggegevens hebt van iemands Paypal kan je de beveiliging van de bank omzeilen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 03 jun 2020 17:04

Maar waar worden deze (wachtwoord) gegevens opgeslagen? Stel, je raakt je wachtwoorden kwijt...nu gebruik ik wel wachtwoorden die te onthouden zijn, maar "afg565632gGTR1235HDDSsertlks0000hhweeetrtGGW" mag dan een sterk WW zijn, als ik het kwijt ben kom ik nooit meer bij mijn bank o.i.d.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 03 jun 2020 21:44

De Keepass database wordt versleuteld op je pc/laptop/telefoon opgeslagen.
Voor de veiligheid bewaar je altijd een kopie op een USB stick of een ander extern opslagmedium.
Liever niet in the cloud.

Als je je hoofdwachtwoord vergeten bent houdt het op, dan kom je nergens meer in. ;)
Op papier noteren en deze ergens goed bewaren is ook nog een optie.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 03 jun 2020 22:11

Fenomeen schreef:
03 jun 2020 21:44
De Keepass database wordt versleuteld op je pc/laptop/telefoon opgeslagen.
Voor de veiligheid bewaar je altijd een kopie op een USB stick of een ander extern opslagmedium.
Liever niet in the cloud.

Als je je hoofdwachtwoord vergeten bent houdt het op, dan kom je nergens meer in. ;)
Op papier noteren en deze ergens goed bewaren is ook nog een optie.
Wat je desnoods ook kan doen is twee mensen uitkiezen die je vertrouwt. Aan de eerste geef je alle even letters van je hoofdwachtwoord en aan de tweede alle oneven letters.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

lidodo8

Bericht door lidodo8 » 29 jan 2021 10:20

Ik ben op de een of andere manier internetzwendel tegengekomen. het is erg moeilijk om winkels en sites te vinden waar u zeker van kunt zijn. Ik wens dat niemand op deze hark stapt

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 29 jan 2021 21:24

lidodo8 schreef:
29 jan 2021 10:20
Ik ben op de een of andere manier internetzwendel tegengekomen. het is erg moeilijk om winkels en sites te vinden waar u zeker van kunt zijn. Ik wens dat niemand op deze hark stapt
Grote bedrijven als bol.com, amazon.com, mediamarkt, alibaba, etc... kun je wel vertrouwen om de simpele reden dat die er zelf alle belang bij hebben om niet te frauderen.

Dat is wat ik denk.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 30 jan 2021 09:57

lidodo8 schreef:
29 jan 2021 10:20
Uw onderschrift lijkt mij niet in overeenstemming met de forumregels :idea:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Plaats reactie