Zeitgeist, the movie

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Ik ben van mening dat het WTC 7-gebouw door 'controlled demolition' is ingestort.

Ja
7
22%
Nee
25
78%

Totaal aantal stemmen: 32

0ortje
Forum fan

Zeitgeist, the movie

Bericht door 0ortje » 07 aug 2007 21:26

Aparte film. Zeker wel de moeitje waard. Vooral part 1 is erg interresant om naar te kijken.

The Christion religion is a parody on the worship of the sun, in which they put a man called Christ in the place of the sun, and pay him the adoration originally payed to the sun.

http://www.zeitgeistmovie.com/
Het grootste boek van alle, ik bedoel het boek van de natuur, ligt opengeslagen voor ons.

Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan » 07 aug 2007 23:27

Inderdaad, ik vond vooral derde deel (The men behind the Curtain) interesant, deel een en deel Twee had ik al gezien in een ander variant. :wink:

De film zietgeist is effectief een compilatie van 3 films en weet ze aan elkaar te linken:
1. The Greatest Story Ever Sold - ( het ware Jezus verhaal )
2, All The World 's a Stage - ( het creëren van oorlogen )
3. Don't Mind The Men Behind The Curtain - ( het banksters geldsysteem )

Laat het Aquarius tijdperk (2012 -4012) met zijn vier wereld koningkrijken (Noord Amerika, Europa, Afrika en Azie unies) maar onstaan en geef iedereen een merkteken (Chip) zodat niemand ontsnapt aan het Oog(Sateliet) in de Hemel (ruimte) :twisted:
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op 08 aug 2007 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan » 08 aug 2007 00:10

Er schijn ook een nederlandse variant van Zeitgeist te zijn:

Worden Wij Wakker - Marcel Messing (info 9/11 en 2012)
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 11+en+2012

Recente onderzoeken naar de ware toedracht van 9/11 doen velen vermoeden dat er meer aan de hand is in de wereld dan wij door de politiek ... alle » en de media krijgen voorgeschoteld. Steeds vaker worden we geconfronteerd met berichtgeving die niet alleen de waarheid verhult, maar ons ook in de angstgreep houdt van de "war on terror". Voor onze 'veiligheid' worden er vergaande technieken ontwikkeld waarmee ons hele doen en laten precies kan worden nagegaan. 'Big Brother is watching you' via camera's, internet, telefoon, bank, et cetera. Wordt een totale controle en bewustzijns- manipulatie uiteindelijk mogelijk door de implantatie van de onderhuidse microchip? In plaats van een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, verbonden met de ascensie van onze planeet rond 2012, pogen tegenkrachten een nieuwe wereldorde te vestigen waarin de mens tot slaaf geworden is. Deze DVD is een vraaggesprek met Marcel Messing waarin hij zaken verduidelijkt die hij beschrijft in zijn gelijknamige boek. Zeer interessante documentaire. Als je na het kijken nou nog niet wakker bent geworden, dan...
Juist ja, wij zijn sterren kinderen 8)
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Yoyo
Ervaren pen

Vraagje...

Bericht door Yoyo » 27 nov 2007 12:10

Dag mensjes, ik heb een vraagje. Ik heb de documentaire Zeitgeist gister voor 't eerst gezien en vond het erg interessant. Alleen was mij iets opgevallen. Ze hadden over de steeds terugkerende resurrectie na 3 dagen. Waarom 3 dagen dacht ik? Daar het allemaal over astrologie ging moest ik meteen denken aan de voorspellingen van 2012.

Ik had al meerder keren gehoord en gelezen dat doordat de polen een paar graden draaien zal de aarde daardoor ongeveer 3 dagen stil komen te staan. Dus het zal 3 dagen lang niet om haar as draaien, waardoor de helft van de aarde 3 dagen dag blijft en de andere helft 3 dagen lang nacht.

Is dat de verklaring? Misschien een stomme vraag maar ach, jullie zijn wel wat gewend...
( En welke helft zal dag/nacht hebben? Misshcien wel handig om te weten... )

:shock:

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 27 nov 2007 12:31

2012 is een mythe.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

Vin
Forum fan

Re: Vraagje...

Bericht door Vin » 27 nov 2007 12:31

Yoyo schreef: Ik had al meerder keren gehoord en gelezen dat doordat de polen een paar graden draaien zal de aarde daardoor ongeveer 3 dagen stil komen te staan.
:shock:
Hahaha. Ik trek vast mijn veiligheidsgordels aan.

De aarde draait met een snelheid van 1600 kilometer per uur rond.
(op de evenaar)
Maar stel dat de aarde tot stilstand word gebracht, waarom zou die na
drie dagen weer beginnen met roteren ?

Yoyo
Ervaren pen

Bericht door Yoyo » 27 nov 2007 17:47

It's the magic number... :twisted: Nee, geen idee eigenlijk. Maar vind het wel allemaal spannend. 26.000 jaar.... Ik vond het millenium al heel wat! Zal ook wel weer een hele mediahype komen. :roll:

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 27 nov 2007 19:03

Tja en 1 januari 2013 wordt er weer een nieuwe eindtijdsdatum geprikt. 2020 is dan wel weer een leuk getal.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Yoyo
Ervaren pen

Bericht door Yoyo » 29 nov 2007 11:08

Ik vraag me af hoeveel er nu eigenlijk van die docu klopt? Ik heb het nu over deel 1. Op de ene site menen ze dat informatie correct is, op de andere weer niet. Persoonlijk vond ik dat stukje van Luke 22-10 erg leuk. We gaan tenslotte het tijdperk van de waterman in. Toeval?
Wat denken jullie? :D

martien
Forum fan

Bericht door martien » 29 nov 2007 12:50

@Yoyo:

Ik heb een lezing bijgewoond van Peter Toonen. Na de pauze kon ik het niet meer houen na het horen van de zoveelste volstrekt ongefundeerde voorspelling.

P: "De zon zendt slechts 1 procent van z'n energie naar de aarde in de vorm van licht"

P: "ja, meneer, wat wil u vragen?"

M: ehhh, in welk spectrum moet ik die overige 99% zoeken?"

P: Nou, energie met een hoog trillingsgetal"

M: Welke energievorm bedoelt u dan? Elektro magnetisch?"

P: Ja.

M: maar welke golflengte heeft die energie dan? We kunnen vrij aardig elektro magnetische energie meten, ik ben me niet bewust dat we er een factor pakweg honderd naast zitten"

P: Ja, maar u moet het ook niet zo letterlijk nemen.

M: Hoezo? U had het toch over de zon die volgens u honded maal meer energie naar de aarde straalt naast het zichtbare spectrum?"

P: Ehh, ik wil nu doorgaan met de lezing, als u het echt wil weten moet u mijn boek maar lezen.

Ik heb een tijdje gepost op het "spirituele" forum aloha en een discussie gevoerd over de voorspellingen rond 2012. Die zijn allemaal volstrekt niet onderbouwd of ook maar in de verste verte geloofwaardig. Ik had de gedachte dat de aarde gaat stoppen met draaien en andersom zal gaan draaien al eerder gehoord. Absurd. Waar moet in vredesnaam die kracht vandaan komen? Let wel, de referentie van die kracht moet ONAFHANKELIJK zijn van de aarde, anders gebeurt er niets.

Een andere vermakelijke claim is dat de aarde haar magnetisch veld zal verliezen en DAARDOOR zal iedereen z'n geheugen verliezen. Ik had al es gevraagd hoe dat zit in een onderzeeer, immers dat ding is van ijzer, dus IN een onderzeeer is er weinig aardmagnetisch veld en de bemanning verliest niet haar geheugen, voor zover ik weet.

Enfin, we gaan t meemaken.

CXT
Bevlogen

Bericht door CXT » 17 dec 2007 16:23

Ik heb de hele film van Zeitgeist gezien. Het eerste deel vond ik interessant, de twee andere delen vond ik erg ver gezocht. Maar het eerste deel is ook nergens op gebaseerd. Er wordt bij het vergelijken met Jezus en andere helden gegeneraliseerd en verzonnen en van betrouwbare bronnen zijn geen sprake. De vergelijking tussen Jezus' levensverhaal en de astrologie vond ik daaraan tegen wel aanneembaar.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black

Cabbage
Forum fan

Bericht door Cabbage » 18 dec 2007 20:54

De waarheid zal er wel weer tussenin liggen, maar ik vind ook dat er zeker iets in zit.

Het zou goed mogelijk kunnen zijn, aangezien er wel soortgelijke profeten waren destijds ( zo niet, corrigeer mij :wink: ) en jezus gewoon een 'zoveelste' was....

fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 » 18 dec 2007 23:23

Yoyo schreef:It's the magic number... :twisted: Nee, geen idee eigenlijk. Maar vind het wel allemaal spannend. 26.000 jaar.... Ik vond het millenium al heel wat! Zal ook wel weer een hele mediahype komen. :roll:
De tol (aarde) draait al wiebelend op zijn punt
Zo'n 'wiebel' duurt 26000 jaar, is dus bezig! Is al aeonen bezig wat we kunnen zien doordat een andere ster tot poolster verheven wordt.
Gelukkig geen plotselinge stilstand waardoor wij (door de wet der traagheid) met 1666 km/u weg zouden vliegen richting Siberie.
Gelukkig is er 'global warming' zodat we in Siberie aangekomen zijnde, meteen de spa in de grond kunnen steken zonder nog last te hebben van permafrost.
Meteen groene erwten, boerenkool en spinaziezaaien! Hout voor klompen is volop in de taiga aanwezig evenals voor noodkerken en moskeeën!
Het probleem is echter het landen! (koprol oefenen!) :lol:

Easy Rider
Banned

Bericht door Easy Rider » 16 jul 2008 13:27

Aan het begin van de film zegt de verteller :

" Spirituality is dealing with intuition. "

Easy Rider
Banned

Bericht door Easy Rider » 16 jul 2008 13:31

Kitty schreef:Tja en 1 januari 2013 wordt er weer een nieuwe eindtijdsdatum geprikt. 2020 is dan wel weer een leuk getal.
Als we de 21e oktober 2008 overleven. CERN Black hole machine doomsday ?

Plaats reactie