YouTube Muziek

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Storm
Bevlogen

Re: YouTube Muziek

Bericht door Storm » 30 jan 2019 15:16

Een forum vriend die atheïst is zei ooit dat hij zich zo ergerde aan de graf opschriften van onbekende soldaten; 'KNOWN UNTO GOD'. Ik had daar nooit over nagedacht maar vanuit zijn visie begrijp ik het.

Brothers in Arms

The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 31 jan 2019 01:03

Fish schreef:
30 jan 2019 11:10
Voor de dode maakt het inderdaad niets meer uit, je zegt of schrijft zoiets meer voor jezelf denk ik. Bij de Amerikaanse onderzeeboot dienst zeggen ze dan dat je 'on eternal patrol' bent. Blijf je maar bezig,is rust in vrede toch beter. :)
:)
Maar als je het voor jezelf zegt, kun je het net zo goed in gedachten 'zeggen'.
Als je het hardop zegt of schrijft.. is het blijkbaar bestemd voor anderen. En dat bedoel ik met dat Popie Jopie gevoel.. of ehhh beter gezegd; meedoen met de meute. Het is vooral sociaal gewenst om zoiets te zeggen of schrijven, anders ben je respectloos o.i.d.
Laatst gewijzigd door Petra op 31 jan 2019 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Braver dan de braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 31 jan 2019 01:14

Storm schreef:
30 jan 2019 15:16
Een forum vriend die atheïst is zei ooit dat hij zich zo ergerde aan de graf opschriften van onbekende soldaten; 'KNOWN UNTO GOD'. Ik had daar nooit over nagedacht maar vanuit zijn visie begrijp ik het.

Brothers in Arms
Jaaa snap ik ook. Prachtig nummer!

Maar jah ik erger me sowieso ook al aan graven an sich.
Kostbare grond volplempen met rottende lichamen. En waarom er zonodig een behuizing omheen moet? Hoeveel bomen er gekapt worden om in de grond te verdwijnen en weg te rotten. Zootje steen en marmer en weetikwatvoor bende met teksten en symbolen zodat iedereen kan zien hoe lief je was. En die god heeft blijkbaar ook een hoop bevestiging nodig. Rare gewoontes vind ik het.
Misschien ben ik wel raar dat ik zoveel dingen raar vind. :lol:
Laatst gewijzigd door Petra op 31 jan 2019 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 31 jan 2019 01:25

Prachtstuk met een hoop dwarse verbanden. :lol:

https://en.wikipedia.org/wiki/Toccata_a ... r,_BWV_565
A wide, and often conflicting, variety of analyses has been published about the piece: for instance, in literature on organ music, it is often described as some sort of program music depicting a storm, while in the context of Disney's Fantasia, it was promoted as absolute music, nothing like program music depicting a storm. In the last quarter of the 20th century, scholars like Peter Williams and Rolf-Dietrich Claus published their studies on the piece, and argued against its authenticity. Bach-scholars like Christoph Wolff defended the attribution to Bach. Other commentators ignored the authenticity doubts or considered the attribution issue undecided. No edition of the Bach-Werke-Verzeichnis listed the Toccata and Fugue among the doubtful works, nor does its entry on the website of the Bach Archiv Leipzig even mention alternative views on the attribution issue.

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 31 jan 2019 13:19

Petra schreef:
31 jan 2019 01:25
Prachtstuk met een hoop dwarse verbanden.
Klinkt verrassend goed op een harp, vooral de fuga die in minuut 3 begint -- het verliest al het pompeuse dat het met de orgelversie heeft.

Sergei Prokofiev, uit Alexander Nevsky -- duistere muziek, maar erg mooi:
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 31 jan 2019 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 31 jan 2019 13:35

Petra schreef:
31 jan 2019 01:03
Het is vooral sociaal gewenst om zoiets te zeggen of schrijven, anders ben je respectloos o.i.d.
i.d.d.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 01 feb 2019 03:31

Fish schreef:
31 jan 2019 13:35
Petra schreef:
31 jan 2019 01:03
Het is vooral sociaal gewenst om zoiets te zeggen of schrijven, anders ben je respectloos o.i.d.
i.d.d.
Het is gewoon een religieuze meme!

Oftewel..meedoen met de religieuze meute. :lol:

https://www.startpagina.nl/v/kunst-cult ... overleden/
Komt oorspronkelijk uit een Hebreeuws (Isaiah:57, 2), maar is later overgenomen door de Rooms-katholieke kerk als gebed bij begravenissen: Anima eius et animae omnium fidelium defunctorum per Dei misericordiam requiescant in pace. Wat zoiets betekend als : Moge zijn en alle heengegane zielen bij God's genade in vrede rusten. Maar dat is vrij lang dus dat werd verkort naar 'Requiescat in pace' voor op grafstenen. En vaak verkort naar RIP.
Rust in Vrede komt van de Latijnse uitdrukking Requiescat In Pace (R.I.P.), het betekent hij/zij ruste in vrede. Vaak wordt gedacht dat R.I.P. 'rest in peace' betekent. Dit is onjuist. Waarschijnlijk werd het in de Romeinse tijd veel op grafstenen gebruikt, omdat men dacht dat de ziel van overledenen doelloos op de aarde kon rondzwerven. Daarom werd hij/zij rust (in vrede) toegewenst.
Het is een christelijk grafopschrift dat oorspronkelijk in het Latijn was: Requiescat in pace. Vaak zie je alleen de afkorting R.I.P. op een grafsteen staan. Het komt uit een gebed, onderdeel van een requiem (herdenken van de doden): Requiem aeternam dona ei(s), Domine, et lux perpetua luceat ei(s). Requiescat in pace. Amen. Betekenis: Geef hem/haar(hen) de eeuwige rust, Heer. En laat het eeuwige licht hem/haar(hen) beschijnen. Moge hij/zij rusten in vrede. Amen.

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 01 feb 2019 03:51

ChaimNimsky schreef:
31 jan 2019 13:19
Sergei Prokofiev, uit Alexander Nevsky -- duistere muziek, maar erg mooi:
Mooi!
ChaimNimsky schreef:
31 jan 2019 13:19
Klinkt verrassend goed op een harp
Ja vond ik ook.
Ze deed mij denken aan Tina Guo (cellist) en Lindsey Stirling (violist).
Mevrouw is ook nog enorm veelzijdig en passioneel over haar werk.
Piano/harp/percussie/componeren gestudeerd. Keyboard gespeeld in een PowerMetal Band.
Recent werk is ook geweldig, beetje Gothic style.

I've been playing Dead Cells for the last few months and loving the music, the atmosphere, the addictive gameplay...! And The Merchant music is just such an earworm, playing it just became inevitable!

I decided to make this arrangement for five harps so I could try my hand at replicating all the parts in the original version - figuring out how to create the right sounds for the percussion part was a particular joy. This video is also the first to feature my Irish wire strung harp, which has such a different sound to my beloved Lyon & Healy Style 30, but a sound I am equally enthralled and enchanted by - the wires lend a shiny, glassy quality, but the harp still has wonderful depth for an instrument so small. And it also looks badass in black (and what doesn't!).

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 01 feb 2019 15:34

Petra schreef:
01 feb 2019 03:31

Laten we een atheïstische bezweringsformule bedenken. :evil3:

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 02 feb 2019 03:54

Fish schreef:
01 feb 2019 15:34
Petra schreef:
01 feb 2019 03:31

Laten we een atheïstische bezweringsformule bedenken. :evil3:
:lol: Had ik, bescheiden als ik nu eenmaal ben, al bedacht:
R.I.L.

En echt, ik val zelf temet flauw van de genialiteit aan interpretatie mogelijkheden :lol:.
Ik geef er eentje cadeau: Rot In Love.

(En alleen die ene zin heeft al zoveel mogelijkheden dat ik me daar al uren mee kan vermaken ).

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 02 feb 2019 04:09

Op de gezellige toer maar weer...
Nou jaaaa, gezellig; god heeft sommige dames zo rijkelijk toebedeeld dat het wel heul duidelijk niet eerlijk verdeeld is in de wereld. :lol:

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 02 feb 2019 13:42

Petra schreef:
02 feb 2019 03:54

:lol: Had ik, bescheiden als ik nu eenmaal ben, al bedacht:
R.I.L.

En echt, ik val zelf temet flauw van de genialiteit aan interpretatie mogelijkheden :lol:.
Ik geef er eentje cadeau: Rot In Love.

(En alleen die ene zin heeft al zoveel mogelijkheden dat ik me daar al uren mee kan vermaken ).
R.I.P Rot in pleasure. :mrgreen:

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 03 feb 2019 02:56

Fish schreef:
02 feb 2019 13:42

R.I.P. Rot in pleasure :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:
Bezwerend is 't zeker.

Requiescat In Pleasure, ook geinig.

Maar toch... zie ik vooralsnog in R.I.L. meer vernieuwende mogelijkheden, denk aan duograven. Zoveel gezelliger om te rillen dan te rippen.
En bezweringen motten toch ook iets vernieuwends hebben.

Een bezweringsmuziekje dan maar :lol:

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 05 feb 2019 00:11

Lekker zwijmelen. \:D/

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 05 feb 2019 05:01

Plaats reactie