Last Night.

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 24 dec 2007 12:44

Op zich wel een leuke vaag; Even kijken.

Ik zou bij het nieuws niet echt in paniek raken vermoed ik. Maar dat zou voor een deel komen omdat ik het niet zou geloven en maar langzaam tot me door zou laten dringen dat het einde eraan komt. Op den duur zou ik het wel aanvaardden en me er in berusten.

Ik zou de laatste maanden gebruiken om dingen te ervaren. Muziek, eten, boeken, musea etc etc. Ik zou denk een maand van tevoren beginnen met een laatste ronde langs mijn dierbaren en de laatste dag zou ik reserveren voor mijn vriend.

Ik zou ergens naar een mooie plek gaan; de Haterse vennen waarschijnlijk. De honden en katten zou ik ook mee nemen. Verder een aantal flessen champagne en sushi. Wat mij betreft het beste galgenmaal wat maar mogelijk is.

Dan zou ik tot het einde lekker tegen vriendlief aankruipen en genieten van de show. Het einde van de wereld zou werkelijk iets nieuws onder de zon zijn heh.

Laatste nummer wat ik zou draaien zou "Perfect Day" zijn van Lou Reed
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 24 dec 2007 13:38

botjes schreef:Nee, omdat naar auteursrechtelijk beschermd materiaal wordt verwezen. En waarom ik vind dat het een taak is voor moderatoren om een discussieforum een discussieforum te houden, en geen vergaarbak van verwijzingen naar illegaal verkregen auteursrechtelijk beschermd materiaal, heb ik al toegelicht.
Dan ben je er nu dus achter dat de moderators hier geen mierenneukers noch zedenprekers noch moraalridders zijn. En zich dus niet al te druk maken dat er één keer in zake déze specifieke film wordt verwezen naar een mogelijkheid om deze film te bekijken. En het is hier geen vergaarbak van verwijzingen naar illegaal materiaal. Kortom je overdrijft behoorlijk.
En je hebt de moderators verkeerd ingeschat. En wat jij een taak vindt van moderators hier doet totaal niet ter zake, dat is aan de moderators zelf hoe men hier mee om wenst te gaan. Kun je je daar niet in vinden, dan zoek een forum dat geleid wordt door moraalriddels, mierenneukers en zedenprekers indien je je daar beter bij thuis voelt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 24 dec 2007 13:40

Kitty schreef:Kun je je daar niet in vinden, dan zoek een forum dat geleid wordt door moraalriddels, mierenneukers en zedenprekers indien je je daar beter bij thuis voelt.
aka Henochs forum
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"

Theoloog

Re: Last Night.

Bericht door Theoloog » 24 dec 2007 13:48

Trees schreef:Hallo Freethinkers,

Ik ken de film Last Night niet, maar vraag mij af hoe jullie zouden reageren op het gegeven van de film dat de wereld vergaat.
Ik denk dat ik mijn vrienden en kennissen zou bellen, en bij zou kletsen. En ik zou gezellig bij elkaar kruipen, een goede borrel inschenken, en genieten van de laatste dag.

Maar elke dag kan je laatste dag zijn, toch? Sowieso loopt de zandloper van ons eindige bestaan langzaam maar gestaag door....

Time is running out. Tik-tak, tik-tak...

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 24 dec 2007 14:00

In ieder geval zorgen dat je de laatste tijd door kan brengen met diegenen die je lief zijn. En als het onvermijdelijk is, dan maar berusten in het gegeven dat er een eind aan alles komt.
Maar eigenlijk is het een vraag die niet echt te beantwoorden is, aangezien je nooit echt van te voren kan inschatten hoe je gevoelsmatig hierop zou reageren mocht het realiteit zijn. Misschien ben je wel doodsbang, misschien ook niet. Ik heb altijd moeite met 'stel dat' vragen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 24 dec 2007 14:10

In de film is het einde heel humaan. De mensen verdampen in een fractie van een seconde. Geen lijden gewoon een acuut einde. Wellicht zou ik de gedachte deprimerend vinden (zoals ik nu al mijn eigen dood deprimerend vind) maar niet echt angstaanjagend. Ik ben bang voor het doodgaan en in dit geval zou het niet zo veel voorstellen gewoon van de één op de andere seconde ga je over naar het niets. Maar goed die champagne is ook om me moet in te drinken uiteraard.

Theoloog

Bericht door Theoloog » 24 dec 2007 14:16

Waar houd je je allemaal mee bezig Marinus?

Zoals een antieke filosoof zei: waarom zou ik bang zijn voor de dood? Ik heb miljoenen jaren geslapen, en toen was ik me van geen kwaad bewust, en ik zal straks weer miljoenen jaren slapen, en dan ben ik me eveneens van geen kwaad bewust.

Ik vind dat een troostrijke gedachte.

Wij zijn bang voor de dood omdat alleen die voorouders van ons die bang waren voor de dood/ die een grotere overlevingsdrift hadden dan anderen, hun genen hebben doorgegeven. Een soort die onverschillig stond t.o.v. dood en leven zou het niet redden in deze wereld.

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 24 dec 2007 14:20

Theoloog schreef:Waar houd je je allemaal mee bezig Marinus?

.
Tja, ik heb wel een soort obsessie voor de dood vermoed ik, nog enigzins versterkt door mijn beginnende winterdepressie momenteel. Dat heeft met name met de dood van mijn ouders te maken gok ik zo. (Waar ook mijn voorliefde voor apocalyptische films vandaan komt vermoed ik) Ik vind de gedachte aan doodgaan deprimerend (niet zo deprimerend als eeuwig leven maar toch) en ik hoop dat ik gewoon zonder het te merken onverwacht in mijn slaap ga. Afgezaagd maar toch...

Voor dood zijn op zich ben ik niet bang, maar wel voor eventueel lijden wat er aan voorafgaat.

Theoloog

Bericht door Theoloog » 24 dec 2007 14:41

De apocalyps is een mooi ding. Ben jij trouwens bekend met het Requiem van Mozart? Muziek heeft op mij altijd wel een helend effect.

Het heeft geen zin je nu al zorgen te maken over de manier waarop je straks misschien doodgaat. Gewoon gezond leven. En als het straks vervelend wordt dan zijn er hospices en pillen.

Tegen de tijd dat wij oud zijn zitten die pillen gewoon in de Zorgverzekeringspakket, om de kosten van de zorg te drukken (cynisch, cynisch). Of een coalitie tussen conservatieve christenen en moslims heeft alles reikend van abortus tot euthanasie verboden, maar dan kun je altijd nog een echt scheermes kopen en jezelf opsluiten in de badkamer.

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 24 dec 2007 14:52

Theoloog schreef:De apocalyps is een mooi ding.

"Yes, it may be very beautiful" (ff een quotje uit de film ;) ). Tja ik denk dat een allesvernietigende ramp fascinerend is, misschien zelfs mooi te noemen. Ik heb kernbommen bijvoorbeeld altijd mooi vuurwerk gevonden om maar wat te noemen. :angel12: (ziek, ik weet het, maar ik ben niet de enige ff googelen op het woord rampenfilm;) )
Ben jij trouwens bekend met het Requiem van Mozart?

Ja ken ik en draai ik nog steeds grijs zelfs...
Muziek heeft op mij altijd wel een helend effect.
Op mij ook en dan liefst zware muziek natuurlijk.
Het heeft geen zin je nu al zorgen te maken over de manier waarop je straks misschien doodgaat. Gewoon gezond leven. En als het straks vervelend wordt dan zijn er hospices en pillen.
zo erg is het ook weer niet met me. Het heeft ook als bijeffect dat ik juist door mijn doodsobsessie het leven meer waardeer. Ik denk zelfs dat de dood het leven zin geeft. Niet eens op een morbide manier bedoelt hoor maar als het aanbod beperkt is word iets kostbaarder; zo iets.
Tegen de tijd dat wij oud zijn zitten die pillen gewoon in de Zorgverzekeringspakket, om de kosten van de zorg te drukken (cynisch, cynisch). Of een coalitie tussen conservatieve christenen en moslims heeft alles reikend van abortus tot euthanasie verboden, maar dan kun je altijd nog een echt scheermes kopen en jezelf opsluiten in de badkamer.
:roll: cynisme rules :D

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 23 apr 2008 17:59

Hij komt vanavond op tv, ik zal 'm opnemen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

holandesa
Geregelde verschijning

Bericht door holandesa » 23 apr 2008 18:11

Theoloog schreef: Zoals een antieke filosoof zei: waarom zou ik bang zijn voor de dood? Ik heb miljoenen jaren geslapen, en toen was ik me van geen kwaad bewust, en ik zal straks weer miljoenen jaren slapen, en dan ben ik me eveneens van geen kwaad bewust.
Was dat toevallig Seneca?

Fenomeen schreef:Hij komt vanavond op tv, ik zal 'm opnemen.
Ik ben benieuwd, op welke zender?

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 23 apr 2008 18:13

Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Plaats reactie