Last Night.

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Samante

Bericht door Samante » 24 dec 2007 00:49

Even de dingen op een rijtje:

Je koopt lege cd's en dvd's waarop BREIN een soort van belasting heft.
Vervolgens download je een film of muziekbestand van internet om dat vervolgens op die lege cd of dvd te zetten.
BREIN draagt de belasting op iedere cd en dvd af aan de auteurshebbenden.

Begrijp ik het niet goed of is er nu geen probleem meer?
BREIN incasseert van veel meer cd's en dvd's dan nodig is (van allemaal namelijk terwijl slechts een deel voor films en muziek wordt gebruikt en verder voor eigen fotomateriaal en dergelijke).
Het komt er dus op neer volgens mij dat de uiteindelijke afdracht aan auteurshebbenden hoger is dan nodig is.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 24 dec 2007 00:55

Dat gaat meer hier over, Samante:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stichting_de_Thuiskopie

Ook al geen al te frisse club.

botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes » 24 dec 2007 01:17

a.r. schreef:... soms echter zijn er omstandigheden die het "noodzakelijk"maken om toch buiten de regels om te gaan, bijv. omdat een film niet verkrijgbaar blijkt te zijn. JIJ hebt de keuze gemaakt te dreigen de stichting Brein in te zullen lichten, omdat JIJ vind dat een moderator had moeten ingrijpen, omdat een individue promotie maakt voor een film die dat individue prachtig vind.
Nee, omdat naar auteursrechtelijk beschermd materiaal wordt verwezen. En waarom ik vind dat het een taak is voor moderatoren om een discussieforum een discussieforum te houden, en geen vergaarbak van verwijzingen naar illegaal verkregen auteursrechtelijk beschermd materiaal, heb ik al toegelicht.
a.r. schreef:Had verdomme gewoon Marinus en voor mijn om part anderen en moderaters een PB gestuurd en was DAARNA een vrije openbare discussie begonnen over "illigaal" downloaden/uploaden what so ever
Dat had gekund, en daar is zeker wat voor te zeggen.
a.r. schreef:...........maar het neem niet weg dat je je m.i. slechts aangetast zou kunnen voelen in de portomonnaie.......soit ook prima,
Nee hoor, het is voor mij een principiële kwestie. Ik heb er evengoed een gruwelijke hekel aan als iemand niet met zijn tengels van andermans eigendom kan afblijven.
a.r. schreef:Kortom in mijn ogen zat je en zit je hartstikke fout
Ach, je hebt het niet op de manier waarop ik dit topic heb geadresseerd, en dan zit ik hartstikke fout? Dat mag je vinden.
a.r. schreef:en als nog steeds sterk de behoefte voelt om Brein in te schakelen,...
dat stuk had ik beter kunnen weglaten. En zoals ik al heb gezegd, het ging me om het moderatorbeleid, of liever gezegd het gebrek eraan op dit thema.
Laatst gewijzigd door botjes op 24 dec 2007 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.

botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes » 24 dec 2007 01:18

Fenomeen schreef:Dat gaat meer hier over, Samante:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stichting_de_Thuiskopie
Brein doet er alleen nog een schepje bovenop.

a.r.

Bericht door a.r. » 24 dec 2007 01:19

We zijn allen volwassen mensen nietwaar ?

>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< » 24 dec 2007 01:20

a.r. schreef:We zijn allen volwassen mensen nietwaar ?
Dat zijn doorgaans de allerergsten.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk

a.r.

Bericht door a.r. » 24 dec 2007 01:21

Dank U

botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes » 24 dec 2007 01:33

bedtijd kinders :lol:
(en voor mij kerst & oud en nieuw in het buitenland met zo goed als geen internet; verwacht response op uw nieuwe scherpe schrijfsels, grieven of argumenta ad hominem \:D/ richting mij dus in het nieuwe jaar)

a.r.

Bericht door a.r. » 24 dec 2007 01:38

botjes schreef:bedtijd kinders :lol:
(en voor mij kerst & oud en nieuw in het buitenland met zo goed als geen internet; verwacht response op uw nieuwe scherpe schrijfsels, grieven of argumenta ad hominem \:D/ richting mij dus in het nieuwe jaar)
Nou ik hoop dat je wakker mag worden in de reality world en zult beseffen dat we in 2007, of dan in 2008 leven en dat je realiteitszins dan weer terug is..........fijne dagen en goed 2008 gewenst......

botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes » 24 dec 2007 01:43

a.r. schreef:...en dat je realiteitszins dan weer terug is
Geen nood, die is nooit weggeweest.
a.r. schreef:.........fijne dagen en goed 2008 gewenst......
Insgelijks.

a.r.

Bericht door a.r. » 24 dec 2007 01:47

Tja ik ken meerdere mensen wiens portomonnaie belangrijker is dan hun intellectuele eerlijkheid ! Zo spijtig voor die mensen, maar ja misschien gaan ze ooit het licht wel zien :angel12:

botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes » 24 dec 2007 02:04

a.r. schreef:Tja ik ken meerdere mensen wiens portomonnaie belangrijker is dan hun intellectuele eerlijkheid !
het moet toch niet gekker worden.
a.r. schreef:maar ja misschien gaan ze ooit het licht wel zien.
Wie weet.

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 24 dec 2007 11:15

Botjes, je zeurt. Als ik de film alsnog ergens aantref dan koop ik hem ook wel omdat ie dan in een leuk doosje zit en er extra's bijzitten. Ik zit nu trouwens ongelovelijk te kutten om mijn laptop op de tv aan te sluiten zodat ik de film aan mijn vriend kan laten zien. Ik had liever een legale dvd gehad maar die zijn gewoon niet te kreigen. Stap maar lekker naar BREIN hoor als je je daar beter door voelt. Misschien dat je filmgestapo een huiszoekingsbevel kan loskrijgen voor één filmpje maar ik vermoed dat je mijn oud en nieuw vervolmaakt doordat ik kortstondig mijn voet kan verbinden met het achterste van een .....
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 24 dec 2007 12:00

botjes schreef: dat stuk had ik beter kunnen weglaten. En zoals ik al heb gezegd, het ging me om het moderatorbeleid, of liever gezegd het gebrek eraan op dit thema.
Inderdaad. Een gebrek eraan op dit thema. Het interesseert me gewoon geen ruk! In de schaal van misdaden valt dit bij mij onder dezelfde categorie als het aansteken van rotjes op oudejaarsdag, deurtjebellen, of s'avonds fietsen zonder witte streep op je achterband. Het interesseert me geen ene ruk.

Gegroet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Trees
Forum fan

Last Night.

Bericht door Trees » 24 dec 2007 12:20

Hallo Freethinkers,

Ik ken de film Last Night niet, maar vraag mij af hoe jullie zouden reageren op het gegeven van de film dat de wereld vergaat.

Zelf denk ik overigens niet over die vraag na want in mijn visie komt het einde van de wereld pas over 5½ miljard jaar wanneer de zon gaat uitdoven. Dat neemt niet weg dat we in de tussentijd goede rentmeesters van de aarde dienen te zijn teneinde voor alle generaties die na ons komen een leefbare wereld achter te laten.

Vriendelijke groeten,

Trees.

Plaats reactie