WK voetbal 2018 -- voor wie ben jij? En voor wie per se niet?

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Moderator

Re: WK voetbal 2018 -- voor wie ben jij? En voor wie per se niet?

Bericht door Peter van Velzen » 11 jul 2018 09:55

Bonjour schreef:
11 jul 2018 06:51
[
Vroeger zag je een R of H in het beeld als het een replay/herhaling was. Nu moet je zelf bedenken dat je iets al eerder hebt gezien.
Mooti gezien. Blijkbaar moet je op je geheugen vertrouwen. Hi=oewel de rusische r ziet er uit als een p en de russische h als een x. Maar dat zal de clou wel niet zijn.
Ik wens u alle goeds

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 11 jul 2018 16:07

Peter van Velzen schreef:
04 jul 2018 08:49

้Hier in Thailand de jongens die met hun coach in de grot opgesloten zitten.

Hier ook. Ik ben blij dat ze er weer uit zijn.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 11 jul 2018 16:09

Engeland versus Frankrijk wordt denk ik de finale. En dan hoop ik dat de Fransen niet steeds loeren op de counter en de andere partij laten breien.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 12 jul 2018 05:08

Mijn ervaring is dat als je een voorspelling doet, die prompt niet uitkomt. Al met al een zeer spannend WK waain gedoodverfde favorieten één voor één afvielen. Op grond daar van zou je vereachten dat Kroatië - Op zijn Kroatisch Hrvatska - de finale wint. Maar dat zal ook wel weer niet uitkomen!
Ik wens u alle goeds

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 12 jul 2018 06:58

Ik ben zondag op een Franse camping. :) Dat kon dus wel eens grappig zijn om mee te maken.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 12 jul 2018 11:15

@Bonjour,

Geweldig op een Franse camping voetbal kijken. :) Wij waren 4 jaar geleden op Corsica, het was genieten. Er heerste goedmoedige chauvinisme. Men had vakantie dus het verliep fanatiek vrolijk.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 12 jul 2018 12:26

Kroaten zijn door. Mijn verwachting komt niet uit. Nu moet ik zeggen na deze wedstrijd dat de Engelsen het over zichzelf hebben afgeroepen. Ze dacht misschien die Kroaten zijn moe en wij hoeven alleen maar op de rand van het strafschopgebied ons te laten vallen. Dapper streden de Kroaten voor wat ze waard waren tot de laatste minuut.

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 12 jul 2018 12:49

PietV. schreef:
12 jul 2018 12:26
Kroaten zijn door. Mijn verwachting komt niet uit. Nu moet ik zeggen na deze wedstrijd dat de Engelsen het over zichzelf hebben afgeroepen. Ze dacht misschien die Kroaten zijn moe en wij hoeven alleen maar op de rand van het strafschopgebied ons te laten vallen. Dapper streden de Kroaten voor wat ze waard waren tot de laatste minuut.
Het leek wel de Brexit. Ze begonnen sterk maar eindigde in chaos :wink:
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 12 jul 2018 12:51

Mullog schreef:
12 jul 2018 12:49
Het leek wel de Brexit. Ze begonnen sterk maar eindigde in chaos :wink:
Haha dat gevoel had ik ook :)

appelfflap
Bevlogen

Bericht door appelfflap » 13 jul 2018 11:47

Dat beloof ik schreef:
01 jul 2018 10:04
Dat was voorheen inderdaad zo, maar mij valt op, zeker in vergelijking met de andere ploegen op het WK, dat dit ten goede is veranderd.
neit akkoord

hooguit 30 goede minuten tegen Japan en 1 goede helft tegen de brazilianen volstaan niet mi. 2e helft werd belgie kansloos weggespeeld met een karrenvracht aan kansen voor de Brazilianen. Eerder een wonder dat die niet scoorden
na de achterstand tegne frnakrijk had men 40 minuten en heeft men welgeteld 1 kans bijeengevoetbald.
deze groep is, qua intrinsiek kunnen, effectief een gouden generatie maar dan mag je nooit tevreden zijn met een kwartfinale, da's gewoon het abolsute minimum

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 13 jul 2018 12:08

De Belgen maakte het niet uit in welk schema ze terechtkwamen. Ze waren al blij met hoever ze waren gekomen. Dat is niet de instelling om wereldkampioen te worden. Ze hadden beter in het andere schema kunnen zitten, dus met Engeland moeten ruilen, dan hadden ze de finale waarschijnlijk wel gehaald. Aan de andere kant wil je een finale nooit verliezen, dan liever in de halve finales eruit.

appelfflap
Bevlogen

Bericht door appelfflap » 13 jul 2018 20:55

lanier schreef:
13 jul 2018 12:08
De Belgen maakte het niet uit in welk schema ze terechtkwamen. Ze waren al blij met hoever ze waren gekomen. Dat is niet de instelling om wereldkampioen te worden. Ze hadden beter in het andere schema kunnen zitten, dus met Engeland moeten ruilen, dan hadden ze de finale waarschijnlijk wel gehaald. Aan de andere kant wil je een finale nooit verliezen, dan liever in de halve finales eruit.
dat is het verhaaltje van 2j geleden
makkelijk schema en tegen de 1e beste deftige tegenstander er onherroepelijk uit, toen Wales.

nu krijgen ze een ontvangst op het paleis
alsof henin en clijsters ooit een ontvangst zouden gekregen hebben omdat ze in de 1/4 finale iemand, voor mijn part williams, versloegen :)
henin kreeg die honneur als olympisch kampioene, neit omdat ze misschien 3e zou kunnen worden

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 14 jul 2018 07:18

appelfflap schreef:
13 jul 2018 20:55
nu krijgen ze een ontvangst op het paleis
alsof henin en clijsters ooit een ontvangst zouden gekregen hebben omdat ze in de 1/4 finale iemand, voor mijn part williams, versloegen :)
henin kreeg die honneur als olympisch kampioene, neit omdat ze misschien 3e zou kunnen worden
Dat ligt denk ik toch een beetje aan zijn PR adviseur.
Net als de foto die men liet maken om te laten zien hoe men achter de Duivels stond.... erg spontaan en helemaal niet in elkaar gezet of zo :lol: .
In de tijd van Henin zat er nog geen team achter de Koning om hem op dergelijke slimme momenten te promoten.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

FransP
Forum fan

Bericht door FransP » 14 jul 2018 11:50

Ik vind het zo wie zo absurd dat een (top)sporter een ridderorde krijgt. Ze worden in de regel (te) zwaar betaald. ( Vooral voetballers en tennissers, tegenwoordig ook wielrenners. En noem verder maar op.) Daar mag je van verwachten dat ze ook zonder publiek (top) prestaties leveren.
Als ik soms het commentaar hoor op een wel of niet geleverde prestatie, druipt het er vanaf, dat ze dat moeten zeggen van hun adviseur of pr man.
Ik ben best een sport liefhebber daar niet van.

Iemand die 40 jaar lang hard gewerkt heeft, verdient in mijn ogen eerder een ridderorde. Of iemand die echt de handen uit de mouwen heeft gestoken om de minder bedeelden of gehandicapten ( al dan niet vrijwillig) geholpen heeft.

grtz Frans
Wil God het kwaad voorkomen, maar kan Hij het niet? Dan is Hij niet almachtig.
Kan Hij het wel, maar wil Hij het niet? Dan is Hij kwaadwillig
Kan Hij het wel en wil hij het ook? Waar komt dan het kwaad vandaan?
Kan Hij het niet en wil Hij het niet? Waarom noemen we Hem dan God?"

appelfflap
Bevlogen

Bericht door appelfflap » 14 jul 2018 12:06

Dat beloof ik schreef:
14 jul 2018 07:18
In de tijd van Henin zat er nog geen team achter de Koning om hem op dergelijke slimme momenten te promoten.
dan had men henin en clusters na elke grand slam een ontvangst moeten geven
1/4 finale was met moeite nog steeds opwarming voor hen, en zou het voor de duivels moeten zijn

deze groep is vergelijkbaar met nederland uit de jaren 70, die hebben 2x na mekaar de finale gehaald.

Plaats reactie