Filmpjes met een boodschap

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: Filmpjes met een boodschap

Bericht door vegan-revolution » 13 jul 2017 10:14

Ik stel voor om aan de titel "Toegepaste islamwaanzin" van het nieuwe topic toe te voegen : "(en hoe niet-moslims daarmee omgaan)".
Video's geplaatst door Vegan-revolution over dit onderwerp, én reacties daarop verplaatst naar het nieuwe topic.
Peter van Velzen
Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 13 jul 2017 16:37

Peter van Velzen schreef:
vegan-revolution schreef:De term "vreemdelingenhaat" verdient mijns inziens wel enige verduidelijking. Neem nou Nederlanders die in de jaren dertig van de vorige eeuw pleitten voor het weren aan de landsgrenzen van mensen met nazi-sympathieën, zou dit dan volgens jou bestempeld kunnen worden met "vreemdelingenhaat" ?
Niet als dat had betekend dat NSB-ers niet meer terug naar Nederland mochten . . .
En stel nou dat met zo'n maatregel voorkomen had kunnen worden dat miljoenen mensen jarenlang onder terreur moesten zuchten? Wat wordt dán je afweging?

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 13 jul 2017 18:02

vegan-revolution schreef:
En stel nou dat met zo'n maatregel voorkomen had kunnen worden dat miljoenen mensen jarenlang onder terreur moesten zuchten? Wat wordt dán je afweging?
Ik wens u alle goeds

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 14 jul 2017 01:08

Ben ik nou gek... zijn mijn reacties nou verdwenen of verwijderd of verplaatst?
Weet toch zeker dat ik gisteren hier twee keer uitgebreid gereageerd heb, met het voorstel om een apart topic te maken voor vegan en het islamwaanzin onderwerp. Maar dat is toch geen reden om reacties te verwijderen?

En andere reacties op vreemdelingenhaat staan hier nog wel.
Waarom die van mij dan niet?
Ik ben het er echt niet mee eens om zonder redenen reacties te verwijderen. En al helemaal niet omdat nu zie dat mijn voorstel ook nagevolgd is.
Dus wat is het probleem dan... dat ik schreef dat het me de strot uit kwam?
Mag dat niet?
Ik reageerde toch echt ON topic OVER het topic filmpjes met een boodschap.
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 14 jul 2017 01:21

Petra schreef:Ben ik nou gek... zijn mijn reacties nou verdwenen of verwijderd of verplaatst?
Weet toch zeker dat ik gisteren hier twee keer uitgebreid gereageerd heb, met het voorstel om een apart topic te maken voor vegan en het islamwaanzin onderwerp. Maar dat is toch geen reden om reacties te verwijderen?
Kijk eens hier.

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 14 jul 2017 01:29

vegan-revolution schreef:
Petra schreef:Ben ik nou gek... zijn mijn reacties nou verdwenen of verwijderd of verplaatst?
Kijk eens hier.
Ohhhh, thanks!
Misschien ben ik net zo eenogig als jij. :wink:
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."

Labyrint
Diehard

Bericht door Labyrint » 14 jul 2017 22:32

Het is interessant (voor wie het interesseert) om dit gesprek eens terug te horen nu de uitslag van het Nederlands referendum over het Oekraïneverdrag niets waard bleek.

Thierry Baudet interviewt Karel van Wolferen in Cafe Weltschmerz 29 mrt. 2016

https://www.youtube.com/watch?v=DPHmPF1drvQ&t=113s" onclick="window.open(this.href);return false;

Thierry Baudet interviewt Paul Scheffer 16 mrt. 2016

https://www.youtube.com/watch?v=xeeOR2IFphY" onclick="window.open(this.href);return false;
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 15 jul 2017 22:45

Een remake van het beroemde Milgram experiment. Dit experiment schiet me vaak te binnen als ik politiemensen tegen hun eigen zin gezinnen uit hun huizen zie moeten zetten vanwege een crisis ooit veroorzaakt door hun eigen banken; grenswachten die vluchtelingen van de hekken aan de grens moeten afknuppelen, dienders die bedelaars moeten bekeuren omdat het hun baan is, maar ook als ik mensen braaf naar hun werk zie gaan terwijl ze geen enkele empathie meer tonen voor hongerende mensen in de straat. Business as usual.

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 16 jul 2017 01:47

ChaimNimsky schreef: Business as usual.
'I was just doing my job'.
Gruwelijk, kan er met m'n pet niet bij, ben principieel voorvechter van muiterij.
Ik heb zelf voor de overheid gewerkt in een juridische machtspositie, heb daarbij autoriteit, wetten en regels openlijk verworpen als de situatie daar m.i. om vroeg, en dit met verve verdedigd. Eerst de mens dan de regels.

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 17 jul 2017 06:16

DNA knippen en plakken, verjonging, buitenaards leven, etc.
Serie is online te zien via open source VPRO.

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 19 jul 2017 01:22

Een masterclass door Jascha Heifetz (uit een serie van 4). Superinteressant! Eén van de studenten werd overigens zelf een heel grote naam -- Jitschak Perlman 8*) :

Labyrint
Diehard

Bericht door Labyrint » 02 aug 2017 00:09

Thierry Baudet (FVD): Wij gaan voor minimaal 20 zetels!

Mooi! :) Het is ze van harte gegund.

2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Labyrint
Diehard

Bericht door Labyrint » 02 aug 2017 14:05

Ik ben eigenlijk altijd voor een NAVO geweest vooral vanwege de koude oorlog (waar is die nu eigenlijk echt voor nodig geweest behalve bot imperialisme, operation paperclip, en hegemonie van diverse machten) maar begin de laatste tijd te ervaren dat ik daar niet zo heel zeker meer van ben. Cognitieve dissonantie aan het werk.

NAVO is uiterst gevaarlijk; Willem Middelkoop & Karel van Wolferen

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 11 aug 2017 00:40

Mooie fotos van Mars. Indien het de mensheid lukt de komende honderd jaar te overleven, zal deze planeet waarschijnlijk onze eerste buitenaardse bewoonde stap zijn -- dat is wat mij betreft de achterliggende boodschap van dit videootje:

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 11 aug 2017 01:14

ChaimNimsky schreef:Mooie fotos van Mars. Indien het de mensheid lukt de komende honderd jaar te overleven, zal deze planeet waarschijnlijk onze eerste buitenaardse bewoonde stap zijn -- dat is wat mij betreft de achterliggende boodschap van dit videootje:
Gaaf filmpje!
Jammer; dat nerveuze getingel op de achtergrond.

Plaats reactie