Smile

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Blackadder
Ervaren pen

Smile

Bericht door Blackadder » 27 nov 2011 18:56

Voor het eerst dit jaar weer eens een echte CD gekocht. Ik hou helemaal niet van CD's omdat ik liever zelf een afspeellijstje maak , er zit altijd wel een nummer op een cd dat ik niet kan uitstaan, en dat is zo lastig als je dat steeds moet overslaan. Daarnaast ben ik ook van de internetgeneratie. Maar er bestaan wel CD's die wél een geheel vormen en die je dus eigenlijk ook in hun geheel dient te beluisteren. Vooral in de goede oude tijd voor ik geboren was waren de heren en dames musici daar goed in.

Mijn favoriete muziekperiode is misschien wel 1955-1964 (tot het moment dat de Beatles de boel kwamen verzieken) Jaren 70 vind ik ook heel leuk, en jaren 80 ook wel....

Maar wat heb ik nu gekocht? Welnu het komt uit 1967, is in 2003 ofzo al eens in een of andere vorm uitgekomen, maar die versie heb ik niet. NU nieuw, na slechts 44 jaartjes wachten: Smile Sessions van the Beach Boys.

Ik vind het na een paar keer luisteren erg prettig klinken. Het album heeft vast nog allerlei diepere lagen die geheel langs me heen gaan, maar dat vind ik niet erg. Er moet bijvoorbeeld een verhaal inzitten ofzo. Zal wel. De productie had nog wel wat gladder gemogen, het mooiste is als je totaal niet door hebt wanneer de ene track ophoudt en de volgende begint, welnu dat is hier niet het geval. Pink Floyd deed dat beter.

In elk geval vind ik alle stukjes leuk, en kan ik dit mooi op de fiets luisteren op weg naar mijn werk. 4 uit 5 sterren.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'

Maaike

Re: Smile

Bericht door Maaike » 29 nov 2011 16:49

Ik ben ook geen CD-koper, maar als ik een band echt goed vind neem ik dat ene minder leuke lied graag voor lief en haal hem dan toch. Is toch lekker voor in de auto als je geen zin hebt in gepraat. Die cd die jij gehaald hebt ken ik zelf niet maar zal eens kijken op Youtube of deze te vinden is.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 29 nov 2011 18:20

Wonderful!!
Ik herinner me Good Vibrations nog heel goed. Werd op klasseavonden altijd gedraaid.
And by the way....in the piece Surf's Up kan ik heel goed een liedje van Paul McCartney herkennen (The fool on the hill). :wink:

Denk dat ik die CD ook maar eens moet kopen. Bedankt voor de tip.
Born OK the first time

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 29 nov 2011 20:39

Diepere lagen heb ik nooit gehoord toen ik als tiener the Beach Boys draaide. :wink:
Nog steeds luister ik graag naar muziek uit de 60-tiger en 70-tiger jaren. Leonard Cohen,Joan Boaz, Melanie, Bob Dylan.

The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder » 29 nov 2011 22:22

Met die diepere lagen bedoel ik muziek technisch... niet zozeer in de teksten of zo. Maar het maakt me niks uit. Ik vind zowel hun eenvoudige vrolijke beach en schoolkids liedjes leuk als hun meer psychedelische latere werk. Het is wel een van mijn meest favoriete bands aller tijden.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 29 nov 2011 23:31

@Blackadder,

Dat wordt dus hun cd "grijs" draaien. :)
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 30 nov 2011 07:55

Blackadder,

Ik begrijp je vreugde de Beach Boys daar moet ik mij echter nog in inleven heb per ongeluk een verzamelaar gekocht die live opgenomen was. Daar moet je waarschijnlijk al fan/kenner voor zijn. Zal volgende maal eens beter opletten. Wel heel blij met verzamel cd's van Sam Cooke. Die ik in de auto grijs draai. Vindt het oudere werk het leukst.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Maaike

Bericht door Maaike » 30 nov 2011 11:25

De link naar Melanie vind ik ook prachtig! Heb hem al een tijdje niet meer gehoord, bedankt voor de tip!

Post aangepast. Maaike, probeer quote-techniek onder de knie te krijgen, zie: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =26&t=2222" onclick="window.open(this.href);return false;
Rereformed

Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder » 01 dec 2011 01:00

Storm schreef:@Blackadder,

Dat wordt dus hun cd "grijs" draaien. :)
Het grappige is dat ik de cds (het is een dubbel cd) 2 keer heb gedraaid, en de gedownloade mp3s nu ongeveer al 15 keer. CD als medium heeft voor mij al zo'n beetje afgedaan in de praktijk, mijn smartphone is mijn walkman (met goede kwaliteit hoofdtelefoon)

Maar dit vond ik wel te moeite waard om te kopen. Eigenlijk had ik beter de vinyl versie kunnen bestellen. Sterker nog, dat weet ik wel zeker. Wellicht doe ik dat alsnog, ik kan nog wel een schoen vinden om deze CD's in te stoppen. (doorgeefsintkadootje)

Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder » 01 dec 2011 01:33

doctorwho schreef:Blackadder,

Ik begrijp je vreugde de Beach Boys daar moet ik mij echter nog in inleven heb per ongeluk een verzamelaar gekocht die live opgenomen was. Daar moet je waarschijnlijk al fan/kenner voor zijn. Zal volgende maal eens beter opletten. Wel heel blij met verzamel cd's van Sam Cooke. Die ik in de auto grijs draai. Vindt het oudere werk het leukst.

er zijn maar weinig bands die echt goed live kunnen spelen. Tegenwoordig is het echt vrijwel altijd hopeloos en proberen ze het niet eens meer. Vroeger was dat beter, met bands als dire straits, the who, queen, ac /dc etc

Maaike

Bericht door Maaike » 01 dec 2011 12:07

Blackadder schreef:
doctorwho schreef:Blackadder,

er zijn maar weinig bands die echt goed live kunnen spelen. Tegenwoordig is het echt vrijwel altijd hopeloos en proberen ze het niet eens meer. Vroeger was dat beter, met bands als dire straits, the who, queen, ac /dc etc
Kan ik me in vinden. Ga tegenwoordig eigenlijk ook niet meer naar concerten gewoonweg omdat ik er niet meer zo van kan genieten als 20/30 jaar geleden.

Plaats reactie