Boek uitgeven

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

PietV.
Moderator

Boek uitgeven

Bericht door PietV. » 03 apr 2010 15:00

Destinesia schreef:
Mijn hoop is trouwens dat Rereformed ooit eens naar de drukker gaat ......... ZUCHT!!!!
http://tenpages.com/

Als hij hier eens begint. Kopen wij aandelen, beleggen wij in Rereformed. Je moet ergens beginnen.
10 bladzijden moet voor Albert een peulenschil zijn.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

doctorwho
Ontoombaar

Re: God's liefde is onvoorwaardelijk

Bericht door doctorwho » 03 apr 2010 18:32

Ik wil ook wel bijdragen
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 03 apr 2010 18:50

doctorwho schreef:Ik wil ook wel bijdragen
Een aandeel van een manuscript kost € 5,- per stuk. Als aandeelhouder kun je maximaal 200 aandelen per manuscript kopen.

Wat gebeurt er met het aandelengeld als het boek geen 2.000 aandelen binnen de gestelde termijn verkoopt?
Het geld dat aandeelhouders geïnvesteerd hebben, ontvangen ze terug in hun account met aftrek van € 1,- per aandeel. Een aandeelhouder loopt dus slechts risico voor 20% van zijn aandelenbedrag. Het geld in zijn account kan de aandeelhouder gebruiken voor de aanschaf van nieuwe aandelen, producten in de e-shop, of laten uitkeren naar zijn bankrekening.
Zodra het boek is uitgegeven deel je mee met de opbrengst van de verkoop van het boek. De exacte opbrengst hangt af van een aantal factoren, zoals de verkoopprijs van het boek, het aantal verkochte exemplaren en de boekhandelskorting. De berekening voor jouw opbrengst is als volgt: voor elk aandeel krijg je per verkocht exemplaar van bijvoorbeeld € 20,- exclusief btw: 1/2000e van (€ 20,- min BTW van 6%) x 10% aandeelhoudersroyalties.
Nu nog iemand in Finland storen tijdens het piano spelen en de hond uitlaten.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon » 03 apr 2010 18:51

aha interessante website piet, ik ga daar ook eens wat ten pages van mijn boeken opzetten. :)

Wat is eigenlijk de bedoeling? Een boek schrijven over atheïsme? Over de strijd van mensen die van hun geloof loskomen? Dat lijkt me wel een goed idee. Persoonlijk denk ik dat het mits goede promo ook wel kan aanslagen bij het publiek, zo van de taboes overkomen. En ik denk stiekem dat er heel wat mensen iets aan gaan hebben.

Van god los, de strijd om een zelfstandig bestaan.

of

Baas in eigen hoofd, hoe kom ik los van religie?

"Baas in eigen hoofd" vind ik wel een goei :D

ik wil ook wel bijdragen, desnoods kunnen we via pm gegevens uitwisselen.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 03 apr 2010 18:58

LordDragon schreef:
ik wil ook wel bijdragen, desnoods kunnen we via pm gegevens uitwisselen.

MVG, LD.
Je moet eens zoeken bij Bol.Com onder Dan Barker, Jeffrey Mark of Guy Harrison. Heb je gelijk enkele voorbeelden van auteurs die jouw ideeën al uitgewerkt hebben. Maar in dit geval ga ik toch even naar Rereformed. Hij heeft al veel materiaal op zijn site zitten. En hij is behoorlijk bekend op internet. Met weinig middelen ben je al snel in beeld. In de categorie levensbeschouwing staat nu iemand op 1 met 35 aandeelhouders. Dat moet met onze achterban wel te overtreffen zijn.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 03 apr 2010 19:01

Kan er even iemand dit onderdeel afsplitsen. Mijn knoppen werken niet meer :?

CXT
Bevlogen

Re: Boek uitgeven

Bericht door CXT » 03 apr 2010 19:54

Topic gesplitst.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black

Destinesia

Bericht door Destinesia » 03 apr 2010 21:01

Ik vind Rereformed's online-boek een kostbare schat, die psychologisch veel dieper gaat dan het werk van bijvoorbeeld dat van Maarten't Hart. Rereformed legt bloot dat hij iemand is die wel wil maar niet kán terwijl Maarten gewoon heel koeltjes en meer oppervlakig de "onzin, schijnheiligheid en contradictie" van geloven aantoont. Eveneens briljant maar hier en daar vind ik hem wat té zeurderig, te simpel en overdreven doen. Maarten 't Hart haalt het simpelweg niet bij wat Rereformed heeft verzet. Ik wil Rereformed écht geen veer in z'n kont steken want ik houd daar helemaal niet van, maar Rereformed is voor mij persoonlijk geniaal in het ontleden van wat er tussen de oren van de gelovige leeft/dood is. Maar misschien komt dat omdat ik deze gevoelens zo goed kan herkennen. Zélfs veel van zijn berichten zijn al kleine boekwerkjes. Zijn keiharde eerlijkheid en diepte. Rereformed is beledigend eerlijk. Een gelovige kan schrikken van zijn woorden maar wéét en voélt dat dat niet is om de lezer te beledigen. En juist dat houdt de aandacht vast. De gelovige blijft lezen. Tussen de vingers door, met afgrijzen en erkenning, terwijl hij bidt: "God help me, want ik verlies mijn geloof".

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 03 apr 2010 21:25

Destinesia schreef:Ik vind Rereformed's online-boek een kostbare schat, die psychologisch veel dieper gaat dan het werk van bijvoorbeeld dat van Maarten't Hart. Rereformed legt bloot dat hij iemand is die wel wil maar niet kán terwijl Maarten gewoon heel koeltjes en meer oppervlakig de "onzin, schijnheiligheid en contradictie" van geloven aantoont. Eveneens briljant maar hier en daar vind ik hem wat té zeurderig, te simpel en overdreven doen. Maarten 't Hart haalt het simpelweg niet bij wat Rereformed heeft verzet. Ik wil Rereformed écht geen veer in z'n kont steken want ik houd daar helemaal niet van, maar Rereformed is voor mij persoonlijk geniaal in het ontleden van wat er tussen de oren van de gelovige leeft/dood is. Maar misschien komt dat omdat ik deze gevoelens zo goed kan herkennen. Zélfs veel van zijn berichten zijn al kleine boekwerkjes. Zijn keiharde eerlijkheid en diepte. Rereformed is beledigend eerlijk. Een gelovige kan schrikken van zijn woorden maar wéét en voélt dat dat niet is om de lezer te beledigen. En juist dat houdt de aandacht vast. De gelovige blijft lezen. Tussen de vingers door, met afgrijzen en erkenning, terwijl hij bidt: "God help me, want ik verlies mijn geloof".
Prachtig gezegd =D> Het is ook diepzinniger dan de columns van Maarten 't Hart. Rereformed heeft ook een psychologisch voordeel ten opzichte van Maarten 't Hart. Zijn relatieve onbekendheid en weinig uitgesproken achtergrond. Ik merk het nu op een ander forum. Maarten 't Hart roept reacties op en mensen maken bezwaren zonder zijn boeken gelezen te hebben. Dat hij ooit in een grijs verleden rondliep in vrouwenkleren heeft zijn imago geen goed gedaan. En het voortdurend balanceren tussen afgeven en koesteren van zijn christelijke achtergrond. Vandaag psalmen voordragen op het orgel in Maassluis en morgen deze psalmen genadeloos in zijn column "De bewaarschool" afbranden. Het lukt maar weinigen om hem goed te doorgronden. Als Maarten 't Hart zich voorstelt als atheïst, dan krijgen mensen het beeld van een karikatuur. Niets ten nadele van de schrijver 't Hart. Een icoon die behoort bij de literaire top tien. Maar mensen willen zich identificeren met iemand en Rereformed leent zich hier beter voor. En zijn verhaal is een epos die een worsteling van tientallen jaren laat zien. Christenen kunnen zich hierin verdrinken en als atheïst weer boven komen.

Skepke
Forum fan

Bericht door Skepke » 03 apr 2010 23:02

Ik begrijp dat het gaat om een online boek ?
Kan iemand daarvan een link plaatsen... zelf vind ik er niet meteen iets van terug.
Alvast bedankt.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 04 apr 2010 01:56

Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 04 apr 2010 10:40

Beste vrijdenkervrienden,
Het weer in Finland is met deze vrije paasdagen zo somber -druilerige regen, overal smeltende sneeuwprut, bijna onbegaanbare wegen, zelfs je hond uitlaten is al een opgave... wel laat ik er niet meer over uitwijden, de zwaarte van een Finse winter drukt pas loodzwaar op je als je het al tientallen malen hebt moeten doorlopen- ...dat ik in een onbewaakt ogenblik even mijn oude thuisbasis op het internet aanklikte...

Het spijt me zo ongemanierd te zijn aan mensen die me dierbaar zijn niet eens een beetje informatie te geven hoe het gaat en waarom ik weg ben. :oops: Ik heb het zelf eigenlijk helemaal niet beseft wat er met me aan de hand was. Acht jaar dag en nacht intensief met geloofskwesties bezig te zijn heeft m'n hart op een gegeven moment een ongekende klaagzang uit laten spreken dat er toch ook wel wat anders in het leven moet zijn...mijn hart wilde LEVEN in plaats van altijd maar worstelen, SPELEN in plaats van altijd maar strijden, LACHEN in plaats van altijd maar serieus te zijn, de hele wereld en het leven LIEF te hebben in plaats van jezelf in een eindeloos loopgravengevecht te zien. Van de ene dag op de andere was het opeens onmogelijk voor me nog een woord over religie te lezen, horen of zelf uit te spreken.

De eerste paar weken heb ik van mezelf pruisische dicipline geëist om het forum totaal te vermijden, maar al spoedig heb ik er wat op gevonden om deze andere denk- en leefwereld te creëren, iets waar ik geheel in kan opgaan en bovenstaande eis van mijn hart kan bevredigen, en heb ik een heel plezierige tijd gehad sinds ik wegben van het forum.

Nu ik weer even kom kijken kom ik bovenstaand topic meteen tegen waar mijn internetteksten besproken worden.

Ik heb een jaar of twee geleden mijn tekst opgestuurd naar de uitgever Nieuw Amsterdam. De uitgever heeft er nooit een woord aan vuilgemaakt. Ik heb zelfs nooit een e-mail gekregen waarin men mij schreef het 'helaas' niet uit te kunnen geven. Toen ik na een half jaar zelf maar eens een email schreef met de vraag hoe het zit heeft men zelfs daar niet op gereageerd.
Het is totaal onmogelijk voor mij om bij uitgevers te gaan bedelen om uitgegeven te worden. Dat ik mijn tekst naar één uitgever heb gestuurd was al een zelfoverwinning van jewelste :lol: hetgeen ik niet meer zal herhalen...

Maar bovenstaande link die Piet geeft zie ik wel zitten. Hij wekt me zowaar uit mijn diepe winterslaap. Ook een bericht van een nieuwe Freethinkergebruiker Kyra, die verwijst naar de impact van mijn e-boek Volwassen Geloof op haar leven, heeft dit effect, evenals bovenstaande bijdrage van Destinesia.
Indien er een groep mensen komt die er aktief aan mee wil werken om mijn teksten in boekvorm op in de link genoemde manier uitgegeven te krijgen, dan zal ik er van mijn kant alles aan doen om hieraan mee te werken.

Het boek zou een hele dikke pil worden, met zaken die ik heb geschreven in de periode 2001-2009...De titel 'Baas in eigen hoofd' die LordDragon hierboven oppert zou ik uitstekend vinden, beter dan Volwassen Geloof, aangezien mijn zoektocht uiteindelijk eindigt in atheïsme. Het 'volwassen geloof' zou enkel slaan op deel 1, de beginfase van mijn worsteling met het christelijk geloof. Daarna zou ik er een deel 2 van enkele losse artikelen die ik later heb geschreven achteraan zetten, en deel 3 zou het atheïstische commentaar op Ouweneel zijn. Al met al een goudmijn aan stof voor iedereen die met het christelijk geloof in de knoop zit of lastige geloofszaken wil overdenken.

Op dit punt in mijn leven aangekomen weet ik dat wat ik geschreven heb nu af is en er geen vervolg meer zal komen en het tijdstip om er een boek van te maken is dus precies goed.
Born OK the first time

Destinesia

Bericht door Destinesia » 04 apr 2010 11:12

Rereformed schreef:Het spijt me zo ongemanierd te zijn aan mensen die me dierbaar zijn niet eens een beetje informatie te geven hoe het gaat en waarom ik weg ben. :oops: Ik heb het zelf eigenlijk helemaal niet beseft wat er met me aan de hand was. Acht jaar dag en nacht intensief met geloofskwesties bezig te zijn heeft m'n hart op een gegeven moment een ongekende klaagzang uit laten spreken dat er toch ook wel wat anders in het leven moet zijn...mijn hart wilde LEVEN in plaats van altijd maar worstelen, SPELEN in plaats van altijd maar strijden, LACHEN in plaats van altijd maar serieus te zijn, de hele wereld en het leven LIEF te hebben in plaats van jezelf in een eindeloos loopgravengevecht te zien. Van de ene dag op de andere was het opeens onmogelijk voor me nog een woord over religie te lezen, horen of zelf uit te spreken.
Helemaal niet erg :) Probeer het eens als ik. Gewoon om de maand of twee eens langskomen. Het is inderdaad niet gezond om je dagelijks bezig te houden met deze ernstige zaken. Maar belangrijk zijn ze wel. Je wordt veel gelezen en men heeft heel veel aan jouw schrijven en jouw zwoegen. Dit werk wat jij uit je vingers hebt laten vloeien dat loont! Ik heb nog genoeg te zeggen tegen je dus blijf langskomen en lezen.

Nu moet ik helaas gaan slapen want ik heb de hele nacht gewerkt. Ik ben inmiddels hard bezig geweest aan mijn verhaal geheel op te schrijven maar dit is nog lang niet af alhoewel ik al veel geschreven heb. ik hoop dat je mij blijft volgen en ook zal ik zeer binnenkort jou wat toesturen om je de stijl te laten zien waarin ik het wil overbrengen. Je hoort nog van me. Nu ga ik naar mijn bed. Rereformed ik ben blij dat je weer eens wat van je liet horen. Happy Easter! :D

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 04 apr 2010 11:16

Rereformed schreef:
Maar bovenstaande link die Piet geeft zie ik wel zitten. Hij wekt me zowaar uit mijn diepe winterslaap. Ook een bericht van een nieuwe Freethinkergebruiker die verwijst naar de impact van mijn e-boek Volwassen Geloof op haar leven heeft dit effect, evenals bovenstaande bijdrage van Destinesia.
Indien er een groep mensen komt die er aktief aan mee wil werken om mijn teksten in boekvorm op in de link genoemde manier uitgegeven te krijgen, dan zal ik er van mijn kant alles aan doen om hieraan mee te werken.
Welkom terug in deze vorm Rereformed =D>

Laat ik het even zakelijk bekijken.

1. Het gaat voorlopig om 10 bladzijden;
Manuscript plaatsen

Als je TenPages gebruiker bent geworden en je manuscript (tenminste tien pagina’s) af is, kun je jouw manuscript plaatsen. Dit doe je onder de knop Manuscripten -> Manuscript plaatsen. Deze eerste tien pagina's kun je later niet meer wijzigen, omdat aandeelhouders hun keuze op dit deel van je manuscript baseren.

• Je hoeft je hele (uiteindelijke) manuscript dus nog niet af te hebben, wel kun je tussentijds extra pagina’s of hoofdstukken toevoegen.

Het plaatsen van je manuscript kan volledig anoniem als je dat wilt, je gebruikersnaam dient dan als je pseudoniem. Je manuscript blijft vier maanden op de website staan en de auteursrechten blijven geheel bij jou.
2. Welke 10 bladzijden komen hier voor in aanmerking? Als ik even een online redactie vorm, moeten we de komende twee weken de site van Reref. bestuderen en samen met de hoofdredacteur (Albert!!) een keuze maken wat ons het meest heeft aangesproken.

3. Die kunnen dan na correctie geplaatst worden op de bovenstaande site.

4. En dan is het afwachten, aandelen kopen en kijken hoe de koersen stijgen. Lichte promotie werkzaamheden en gewoon geduld hebben. Het stuk is in beeld. Ook uitgevers volgen deze site.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 04 apr 2010 12:31

PietV. schreef:
Laat ik het even zakelijk bekijken.

1. Het gaat voorlopig om 10 bladzijden;
Manuscript plaatsen

Als je TenPages gebruiker bent geworden en je manuscript (tenminste tien pagina’s) af is, kun je jouw manuscript plaatsen. Dit doe je onder de knop Manuscripten -> Manuscript plaatsen. Deze eerste tien pagina's kun je later niet meer wijzigen...

Welke 10 bladzijden komen hier voor in aanmerking? Als ik even een online redactie vorm, moeten we de komende twee weken de site van Reref. bestuderen en samen met de hoofdredacteur (Albert!!) een keuze maken wat ons het meest heeft aangesproken.

Uitstekend.

3. Die kunnen dan na correctie geplaatst worden op de bovenstaande site.

Ik zou het liefst Kitty als hoofdediteur/correcteur van mijn teksten zien.

4. En dan is het afwachten, aandelen kopen en kijken hoe de koersen stijgen. Lichte promotie werkzaamheden en gewoon geduld hebben. Het stuk is in beeld. Ook uitgevers volgen deze site.

Het is natuurlijk afwachten, maar er is een tijdslimiet van vier maanden om de aandelen aan de man te brengen. Da's geen lange tijd, vooral niet als de tijdlimiet ook nog in het midden van de zomer valt; en we spreken over een bedrag van 10.000 euro, da's geen kleinigheid.
Is er via het Freethinker forum een basis voor het project te creëren voordat het project op die site verschijnt? Oftewel een groep te vinden die van tevoren toezegt aandelen te gaan kopen en/of promotiewerk te gaan verrichten? En is er iemand op het forum bereid voor dit project een beetje als een motor te gaan werken? (kijkt een beetje verlegen...) Jij misschien Piet?
Aandelen kopen is ook gemakkelijker indien we van te voren weten dat er een redelijke kans van slagen is. Overigens krijgt de investeerder 80% van het geïnvesteerde geld terug indien de benodigde 2000 aandelen niet worden verkocht.

Ikzelf heb een lijst van enkele tientallen mensen die me in de loop van de jaren met positief commentaar hebben aangeschreven en die ik kan benaderen om aandelen te kopen.

Ik zou zelf de laatste 200 aandelen kunnen kopen aangezien ik las dat indien het boek wordt uitgegeven de schrijver ervan 1000 euro krijgt.
Born OK the first time

Plaats reactie