Nieuw boek spijkert CIA en CDA aan religieuze schandpaal

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE » 12 sep 2006 19:20

Satans Lied vervroegd gepubliceerd

BREDA, 20060908 -- Door de internet-buzz van de laatste weken en het grote aantal bestellingen, is de publicatie van het non-fictie boek Satans Lied met een maand vervroegd en komt per direct voor de lezer beschikbaar. Uitgeverij Elmar te Rijswijk wil hiermee voldoen aan de enorme vraag van lezers om niet te hoeven wachten tot oktober.

In het boek wordt beschreven hoe na de Tweede Wereldoorlog een Nederlandse analist van de geheime dienst de opdracht krijgt om uit te zoeken of de zogenaamde Arma Christi, de kruisvoorwerpen van Jezus, daadwerkelijk bestaan en waar die dan mogelijk verborgen zijn. De motieven blijken uiterst dubieus te zijn en leiden naar de duistere krochten van de occulte wereld. De volledige synopsis is te lezen op de website van de uitgever www.uitgeverijelmar.nl en www.satanslied.nl, waarop relevante foto's en documenten te vinden zijn.

Zelfs nog voordat het boek in Nederland op de markt is verschenen, zijn er al onderhandelingen met buitenlandse uitgevers en wordt er gesproken met Hollywood over de filmrechten. Voor Nederland heeft het boek nog een extra lading. Niet alleen omdat het onderzoek door een Nederlander is gedaan, maar vooral ook omdat het vertelt over CDA-senatoren die, gehuld in Tempeliersmantels en met zwaarden in de hand, nog altijd in kerken het kruisridderideaal verdedigen. Niet zo vreemd dus dat Osama bin Laden roept dat de kruistochten nog niet voorbij zijn en bommen naar ons gooit.
Pikant detail; door de vervroegde publicatiedatum is het boek nu per 11 september (9.11) voor de markt beschikbaar.

Titel; Satans Lied
Auteur Karl Hammer-Kaatee

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2006/09/08/J002.htm
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.

sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun » 28 okt 2006 23:50

De duistere wegen van Rome

Donderdag 26 oktober 2006 - Hij liet de mediawereld en de Randstad achter zich en vestigde zich in Breda. Karl Hammer Kaatee zat op dood spoor. Toen kreeg hij het dringende verzoek een boek te schrijven over de zoektocht van een oud-CIA-agent in een duister decor van mystiek en manipulatie. Het werd ‘Satans lied’.

Je schrijft een stevig boek over de geheime nalatenschap van Jezus, occulte broederschappen, mysterieuze aanwijzingen op een klassiek schilderij en zeer dubieuze praktijken van het Vaticaan. Dan kun je er donder op zeggen dat je wordt beschouwd als de zoveelste imitator van Dan Brown.

Auteur Karl Hammer Kaatee (47) neemt me mee naar de kelder van zijn Bredase woning, waar in lange rijen de boeken staan opgesteld die hij heeft geraadpleegd voor zijn research.

„Je ziet het, ‘De Da Vinci Code’ staat er niet bij“, zegt hij met een lachje. „Ik moet zelfs bekennen dat ik het nog niet eens heb gelezen. Ik ga het nog wel doen hoor. Het is jammer dat ik door sommigen op de hoop van naäpers word geveegd. Maar Dan Brown schrijft fictie en ik houd me puur aan de feiten. Mijn boek is een journalistiek verslag, gebaseerd op nauwkeurig onderzoek.“

Op de omslag van zijn boek ‘Satans lied’ staat vermeld ‘waargebeurd verhaal’.

„Ik ben slechts de boodschapper“, verklaart Karl Hammer. „Het verhaal is mij in grote lijnen verteld door een man die ik Tom R. noem en die inmiddels is overleden. Ik heb met hem de afspraak gemaakt dat ik zijn ware identiteit niet bekend zou maken. Dat is vooral om zijn familie te beschermen. Dit verhaal is zo ongelooflijk en prikkelend dat mensen uit nieuwsgierigheid familieleden lastig kunnen gaan vallen. Ik merk het zelf ook: op internet verschijnen veel reacties en mensen bellen me. Ik heb m’n telefoonnummer al moeten veranderen.“

Het lijkt een beproefde schrijverstruc: je voert een zegsman op die jou zogenaamd aan het werk zet. Maar Karl Hammer houdt vol dat Tom echt heeft bestaan en in ‘Satans lied’ niets is bedacht. Zijn naam is in ieder geval echt en geen pseudoniem: Hammer is de naam van zijn pleegouders, Kaatee die van zijn biologische vader.

Opdracht

Tom R. wordt in het boek omschreven als een Rotterdammer, die tijdens de Tweede Wereldoorlog in Londen in contact komt met François van 't Sant van de Nederlandse geheime dienst en na de Bevrijding van de Amerikaanse CIA de opdracht krijgt onderzoek te doen naar het gestolen schilderij van de Rechtvaardige Rechters uit 1432 van de gebroeders Hubert en Jan van Eyck. Het is een deel van een enorm altaarstuk over de verschijning van Jezus tijdens ‘het einde der tijden’. De nazi’s hadden opvallend veel moeite gedaan het schilderij op te sporen en hadden het kennelijk niet gevonden. Himmler en andere topnazi's hadden een grote occulte belangstelling en zagen Jezus als een 'super-Ariër'.

De spijkers, de doornenkroon en de lans, ook wel de kruisigingsvoorwerpen of Arma Christi genoemd, zijn bewaard gebleven, zo meent Tom R. te ontdekken, en ondergebracht op een onbekende plaats. De broers Van Eyck, die joodse contacten hadden, zouden op hun schilderij aanwijzingen geven over de plek waar de Arma Christi verborgen waren. Tom begint aan een lange zoektocht en belandt tenslotte in het Franse dorp Rennes-le-Chateau.

Aantekeningen

Waarom heeft deze Tom R. vele jaren later Karl Hammer uitgekozen om zijn verhaal te vertellen?

„Hij had mijn moeder gekend en wist dat ik ervaring met de media had“, zegt Hammer. „Hij wist ook dat ik een spiritueel gerichte achtergrond had en me erg bezig was gaan houden met armoedebestrijding. Ik had nog nooit een boek geschreven, maar hij wist me over te halen. We hadden lange gesprekken met elkaar en ik maakte aantekeningen. Toen hij stierf, ben ik met volle kracht verder gegaan. Ik heb alle gegevens en opmerkingen van Tom gecheckt en waar nodig aangevuld met historische achtergronden.“

Karl Hammer zat op dat moment in een moeilijke periode in zijn leven. Hij had gewerkt voor de AVRO, radiozender Cable One, was betrokken bij de opzet van TV10 en RTL en had in Duitsland gewerkt voor de media-onderneming Kirch Gruppe. Ondertussen had hij teksten geschreven voor Liesbeth List en vele anderen. Zijn vriendin vertrok, zijn moeder stierf en Hammer raakte in een depressie die hem het werken onmogelijk maakte.

„Ik ben in 1959 geboren op de Zeedijk in Amsterdam. Een beruchte plek, het was het startschot voor veel ellende. Seks, drugs en rock 'n roll bepaalden mijn jonge jaren. Toen alles in de jaren negentig in elkaar stortte, gleed ik in een vacuüm. Ik wist niet hoe ik verder moest. Ik zocht het niet zo zeer in religie, ik was op zoek naar meerwaarde in mijn leven. Ik had de media achter me gelaten, ik verlangde naar inhoud. Het was een keerpunt in mijn leven. Ik wilde naar Afrika om mensen te helpen. Ik werd voorzitter van de stichting Frieda, die projecten opzet om armoede te bestrijden. Toen kwam Tom met zijn verhaal. Door dit boek ben ik tot belangrijke inzichten gekomen. Het was absoluut een hulpmiddel om spiritueel verder te groeien.“

Aan ‘Satans lied’ heeft hij in totaal drie jaar werk gehad. De research nam de meeste tijd, het schrijven duurde ongeveer negen maanden.

„Je kunt het boek op twee manieren lezen“, zegt hij. „ Speurders en pluizers zien het als een uitdagende puzzel. Ik vond het leuk om kleine puzzelstukjes in mijn tekst te verbergen. Je kunt zeggen dat het verhaal een open einde heeft. Puzzelaars kunnen verder zoeken als ze willen. Sommige lezers zeggen dat ze meer vuurwerk hadden verwacht aan het einde. Maar ik kon niet anders. Als Tom niet meer vertelt, houdt het op. Ik ga er geen dingen bij verzinnen. Tom noemt het verhaal een schatkaart waarop de X ontbreekt. Maar je kunt het boek ook beschouwen als het verslag van een persoonlijke spirituele groei. De verteller begon als carrièremaker en wat hij uiteindelijk bereikte was een diep religieus besef. Ik merk tot mijn plezier dat steeds meer lezers het op die manier gaan lezen.“

Aan het slot van het boek wordt een wel heel gewaagde conclusie getrokken. Het Vaticaan, de CIA en verschillende top-nazi’s zouden na de oorlog een monsterverbond zijn aangegaan om het communisme te bestrijden. Dat complot zou dan weer verantwoordelijk zijn voor het toedekken van de ware bedoelingen van Jezus en de impact van zijn nalatenschap.

„Ik weet zeker dat dat complot bestaat. Kort geleden stonden nog onthullingen in de krant over de nauwe banden tussen de CIA en het Vaticaan. Ze speurden niet naar de kruisigingsvoorwerpen, zoals ze Tom wilden doen geloven, maar zochten naar een argument om te kunnen bewijzen dat Jezus aan hun zijde stond. Aan de kant van het Vaticaan. Maar de waarheid is dat Jezus een communist was. Hij verwierp het vergaren van schatten op aarde en dat is het tegendeel van het kapitalistische streven zo rijk mogelijk te worden. ‘Satans lied’ is de kreet die Tom gebruikte voor de propaganda-activiteiten om mensen een kant op te sturen die niet christelijk, maar juist onchristelijk was. Satan staat voor het Vaticaan, en de CIA.“

Prins Bernhard

Er wordt gesuggereerd dat de KLM betrokken was bij het helpen ontsnappen van nazi-oorlogsmisdadigers. En ook prins Bernhard zou op de hoogte zijn.

„Bernhard zat in de Raad van Commissarissen van de KLM. Hij moet er dus van geweten hebben. Wilhelmina en Juliana waren heel spiritueel, maar ik geloof niet direct dat ze het wisten. Maar dat een cowboyachtige figuur als prins Bernhard het complot kende, lijkt mij zeer aannemelijk. Ik had in mijn manuscript zes pagina’s opgenomen over Bernhard, maar toen hij overleed, heb ik ze eruit gehaald. Hij had niet meer de kans te reageren.“

Wekker

Het boek lijkt een aanklacht tegen de macht van verschillende organisaties, maar vooral tegen het Vaticaan. „Zo is het niet bedoeld. Ik probeer niet te oordelen. Het is meer een soort wekker, ik wil mensen wakker maken. Maar als lezers het op basis van de feiten een aanklacht noemen, dan mag dat. Mijn conclusie is in ieder geval dat het Vaticaan zijn rol als vertegenwoordiger van Jezus op aarde is kwijtgeraakt, in feite nooit heeft gehad. In mijn jonge jaren was ik katholiek, maar in de loop van de jaren zestig ben ik er snel uitgestapt. Ik was helemaal niet met het geloof bezig. Ik werd gegrepen door de flower-power, want dan kon je lekker hasj roken en dat deed ik al op mijn vijftiende. Mensen zijn vanaf de Middeleeuwen gemanipuleerd door de kerk. Het instituut, de leerstellingen, daar geloof ik beslist niet in. Zodra men een leider aanstelt, gaat het fout. Er is maar één leider en die is aangewezen in het Nieuwe Testament. Ik heb veel waardering gekregen voor de Ebionieten, die in het verhaal van Tom een rol spelen. Zij leven helemaal in overeenstemming met het Nieuwe Testament, ze houden zich aan de werkelijke principes van Jezus.“

In Satans lied wordt geopperd dat de kruisigingsvoorwerpen deeltjes bloed bevatten, waaruit met de snel groeiende kennis van erfelijke eigenschappen en celdeling mogelijk ooit een ‘nieuwe Jezus’ geschapen zou kunnen worden.

„Dat is een huiveringwekkend idee. Maar de wetenschap kan alles. Je schrikt je kapot als je beseft waartoe fundamentele christenen, de neoconservatieven achter president Bush, in staat zijn. Ik zou het niet gek vinden als zij het zouden proberen.“

Karl Hammer woont bescheiden in Breda. Hij heeft een nieuw, klein mediabedrijf opgezet en denkt na over een volgend boek. Ondertussen bekijkt een advocaat in Los Angeles de mogelijkheden om ‘Satans lied’ in Amerika op de markt te brengen.

De opbrengsten van zijn eerste boek gaan naar goede doelen. Zo heeft zijn bron, de mysterieuze Tom R., het geregeld.

Karl Hammer Kaatee
- 'Satans lied. De jacht van de CIA op Jezus', Uitgeverij Elmar, € 18,50

Bron: Door Dirk Vellenga in BN de Stem, 26 oktober 2006

Herman
Forum fan

Bericht door Herman » 29 okt 2006 08:06

Dat boek wil ik beslist lezen. Op het eerste gezicht lijkt Hammer Kattee's werk een groot samenzweringsverhaal.

Om 1 zaak eruit te lichten: het verhaal dat de KLM dankzij Bernhard in de vroege jaren '50 was betrokken bij het uitgeleide van oud-SS-ers naar Zuid-Amerika deed al eerder de ronde bij niet altijd betrouwbare samenzwerings-watchers. De oprechtheid en het gedegen research die uit Hammer Kattee's boek naar voren komen doen echter vermoeden alsof dit niet uit de duim is gezogen.
Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein

Plaats reactie