DİT is de islam, dit is God

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Moderator

Re: DİT is de islam, dit is God

Bericht door Peter van Velzen » 25 apr 2019 05:45

In wezen bewijst Jabba niets.
HIj stelt dat het ontstaan van het eerste leven een onwaarschijnlijke gebeurtenis was. Hoewel dat op mzich niet valt te controelren (de huidige omstandigheden wijken te veel af van de toenmalige, om dit te kunnen testen. Zo'n test zou trpuwens een complete planeet moeten omvatten en miljoenen en moeten duren. Hoe lang weten we niet en wat de omstandigheden precies waren, daar zijn wetenschappers het ook nog niet over eens, Maar de meesten zyllen toegeven dat het wellicht maar eens in de honderd miljoen jaar op een planeet zoals de toemalige aarde gebeurd is. Dat bewijst allerminst dat er een intelligent wezen is geweest dat zulks te weeg heeft gebracht. En als dat zo zou zijn, hoe is dat wezen dan ontstaan? Vanzelf? Een schepper is al even onwaarschijnlijk. Mijn conclusie: Non-sequitor.

Vervolgens stelt hij dat atomen een ingewikkelder structuur hebben dan een baksteen en dat hun bestaan niet te verklaren zou zijn. Echter Nuclaire fyscici weten vrij precies hoe atomen onstaan, door kernfusie in sterren, sommige specifiek in supernovas en anderen weer door verval van instabiele isotopen, Alleen waterstof en helium zijn onstaan in een vroeger stadium. In dit geval beweert Jabba iets dat eenvoudigweg niet waar is. Uit een onjuiste premisse kan men geen conclusies trekken.

Maar ik vindt zijn plaatjes wel mooi.
Ik wens u alle goeds

Plaats reactie