Toegezonden recensie van "God doesn't believe in atheist"

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Moderator

Toegezonden recensie van "God doesn't believe in atheist"

Bericht door PietV. » 25 okt 2016 19:53

De oprichter van evangelie gemeente De Deur die diverse dependances kent in Nederland, waaronder dus Barneveld, stuurde mij een vertaling toe van een recensie. Als prikkelende reactie op de 200 vragen met bijbehorende commentaren. Patrick van Es had geen zin/tijd om hier te verschijnen of de toegestuurde versie nog een keer te editen. Maar zijn commentaar was duidelijk; "Ik mocht er mee doen wat ik wou!"
De gemakkelijkste oplossing is de verwijder knop, maar het boek zal zijn ingang vinden binnen evangelische kringen en een vertaling ligt dan voor de hand.
Ons commentaar op de inhoud kan dan de leidraad zijn voor onderzoekende gelovigen, de groep die niet klakkeloos aanneemt wat apologeten hen voorschrijven. Dus de lap tekst zet ik hier neer, degenen die zich geroepen voelen om er iets over te zeggen die komen vanzelf in beeld.

Patrick van Es schreef:Beste Piet,

Ik begrijp dat u veel onderzoek doet.
Ik wil u graag het volgende boek 'God doesn't believe in atheist' onder uw aandacht brengen, waar hieronder een samenvatting heb.

Hartelijke groeten,

Patrick van Es
-—-----------------------------------------
God doesn't believe in atheist

Het hele leven draait om geloof we moeten geloof hebben in de dingen die we eten dingen waar instappen de dingen waar we gebruik van maken een operatie die uitstoot op deze wijze vertrouwen op God.

Thomas Edison heeft gezegd dat wij nog miljoenste deel van 1% weten van alles wat te weten valt. Het is aannemelijk dat in de 99% het bewijs dat God bestaat zou moeten kunnen zitten.

Niet zomaar zeggen dat God niet bestaat. Als iemand zou zeggen dat er nergens goud in China te vinden is, moeten echt 100% daarvan overtuigd zijn dat er geen steen, rivier oid is waar Goud is. We zouden alles moeten hebben doorzocht hebben dit te verklaren.

Isaac Newton, misschien wel de grootste wetenschapper, zei: "Dit mooiste systeem van de zon, planeten en kometen kon alleen uitgaan van de raad en de heerschappij van een intelligente en krachtig wezen."

de Atheïsten hebben hekel aan de agnostici, die de humanisten niet mogen, die kan niet tegen de rationalisten, die hun afstand houden van de realisten, die niet met de Unitariërs zal spreken, en op en op het gaat ... Ze kan zelfs niet eens over het eenvoudige concept dat 'er geen god' "(net als de normale praktijk met belijdende atheïsten, maakt hij gebruik van kleine letters voor God).

Het bestaan van God is als een axioma. Een axioma (of postulaat) is in de wiskunde en logica sinds Euclides en Aristoteles een niet bewezen, maar als grondslag aanvaarde bewering. Een axioma dient zelf als grondslag voor het bewijs van andere stellingen.
Het is zo duidelijk dat er een schepping is, dat er wel een schepper moet zijn.

Sommigen zeggen zien is geloven. Veel dingen die we zien zijn bedrieglijk (vraag maar aan goochelaars). Blauwe lucht, waterglinstering op de weg, grote of rode zon. Andere dingen zien we niet, maar ze zijn er wel; radio, tv, telefoon signalen.

Moet je eerst Da Vinci zien voordat je geloofd dat de Mona Lisa door hem is geschilderd? Hoe kun je geloven dat je hersens hebt?

Vraag de beste wetenschapper iets uit niets te maken...onmogelijk!

De cirkel van het leven zit zo perfect in elkaar; zee, regen, sneeuw, bergen en de zelf reinigende werking van de lucht.
Als iemand die (kleuren) blind is zegt dat kleuren niet bestaan, is dat dan zo?

Een bloedprop vereist twaalf specifieke individuele chemische reacties in het bloed. Als evolutie waar zou zijn, als deze twaalf stappen niet gebeuren in de eerste generatie (dat wil zeggen, indien een van deze specifieke reacties niet te werken in hun exacte reactie en orde), geen wezens zouden hebben overleefd. Zij allen zouden zijn doodgebloed!

Michael J. Behe, een evolutionist, erkent een "krachtige uitdaging om de evolutietheorie van Darwin"-iets wat hij noemt Hij geeft een eenvoudig voorbeeld: de eenvoudige muizenval. De muizenval heeft vijf belangrijke onderdelen die het functioneel maken. Als een van deze onderdelen ontbreekt, zal het niet werken. Het wordt waardeloos als een muizenval. Charles Darwin gaf toe: "Als zou kunnen worden aangetoond dat er een complex orgaan bestaat die zich onmogelijk zou kunnen hebben gevormd door talrijke, opeenvolgende, kleine modificaties, dan zou mijn theorie absoluut ineenstorten" (The Origin of Species). Als we alleen het menselijk oog, een klein deel van een ongelooflijk complexe creatie te nemen, zullen we ditzelfde principe van onherleidbare complexiteit zien. Het oog kan niet gereduceerd worden tot iets minder dan wat het is. Het heeft duizenden co-gelijke functies te laten werken. Als we op slechts een van deze functies, de rest van het oog is waardeloos als een oog. Hoe zijn de ogen evolueren wanneer alle functies aanwezig moest zijn in een keer te geven het enige waarde op alle?

De beroemde statisticus George Gallup zei: "Ik kan God statistisch bewijzen. Neem het menselijk lichaam alleen:. De kans dat alle functies van het individu alleen zou gebeuren is een statistische gedrocht "Sir Fred Hoyle, hoogleraar sterrenkunde aan de Universiteit van Cambridge, maakte een soortgelijke conclusie:" De kans dat hogere levensvormen zouden zijn ontstaan op deze manier is vergelijkbaar met de kans dat een tornado door een schroothoop raast daarin samen zou kunnen stellen een Boeing 747 van de materialen. "Hij concludeerde:" De kans op het ontstaan ​van leven uit levenloze materie is een van 10 op de macht van 40,000 ... Het is groot genoeg om te begraven Darwin en de hele evolutietheorie.

Mensen hebben een enorme levensdrang. We willen niet dood, de meesten willen leven. Veel mensen zijn onzeker over het leven na de dood. We zitten allemaal in de dodemanscel wachtende op het oordeel.

Stel je had nog nooit een televisie gezien. Als u uw eerste blik op een te nemen, je hand loopt over het gladde glazen scherm. "Druk op de knop en je ziet een persoon die het lezen van het nieuws," zeg ik met een air van trots op het wonder van de moderne technologie. Je glimlacht en vraagt: "Hoe is hij daar gekomen? '" Nou, hij is niet echt in het vak. "Uw glimlach verbreedt als je vraagt:" Is hij daar of is hij niet?' "Je begrijpt het niet . Wat er gebeurt is dat onzichtbare televisiesignalen worden overgedragen via de lucht. Vervolgens worden ze opgepikt door wat een antenne of ontvanger genoemd en zond draden door elektrische impulsen in deze stekker, langs deze koord, en in de set. "
De toon van je stem verandert. "Denk je dat ik, een rationele, logische mens, om te geloven dat deze nieuwslezer van jou drijft onzichtbaar door de lucht totdat hij komt naar je antenne, glijdt het, door die draden, het snoer en de in dit vak te lezen van de nieuws? Kom op, wat zie je me voor een dwaas? '

Een FAVORIETE argument van de atheïst is dat het bestaan ​​van God niet kan worden weerlegd. Dat is waar. Als eerder vermeld, moet men alwetend worden aan het bestaan ​​van God te weerleggen. Echter, men moet ook alomtegenwoordig (woning overal tegelijk) om er absoluut zeker van zijn dat God niet bestaat (hoewel het zou kunnen stellen dat iemand die helemaal niet alwetend zou alomtegenwoordig te zijn).
Het is omdat de atheïst is niet alwetend noch alomtegenwoordig dat hij vindt dan een onlogische sprong door te concluderen dat er geen God is, omdat het niet kan worden bewezen dat Hij niet bestaat. Een dergelijke redenering is absurd. Waarom zou iemand proberen te bewijzen dat God niet bestaat wanneer kan worden bewezen dat hij doet? Creatie bewijst wetenschappelijk en absoluut aan een gezond verstand dat er een Schepper. Zijn bestaan ​​is een axioma.

Ik heb een Dodge Caravan. Laten we zeggen dat het een probleem heeft. Wat zou mijn intellectuele capaciteiten zijn als ik tot de conclusie dat het had geen enkele fabrikant simpelweg omdat ik ze niet kon contact opnemen over het dilemma? Het feit van hun bestaan ​​heeft niets te maken met of ze mijn telefoontjes.
Evenmin het bestaan ​​van God iets te maken met het feit dat er mensen zijn die wonderen, visioenen gezien, of zogenaamd hoorde Zijn stem hebben ervaren. De zon bestaat niet omdat we haar licht zien, of omdat we voelen de warmte. Het bestaan ​​ervan heeft niets te maken met een getuigenis van een mens.

Als de mensen de bijbelse openbaring van God niet zullen omarmen, hun natuur is tot afgoderij te gaan. "Afgoderij" is de handeling van het creëren van een god in ons beeld, of het wordt gevormd met de menselijke handen (een fysieke "idool"), of gevormd in de menselijke geest door middel van de verbeelding. Degenen die hun eigen god te maken, gebruik het dan als een "geluksbrenger" om hun biedingen te doen. De afgodendienaar gebruikt zijn god voor zijn eigen doeleinden. Hij roept zijn god om een ​​voetbalwedstrijd, een bokswedstrijd, de loterij winnen, en, natuurlijk, om een ​​oorlog te winnen. Afgoderij is zo voorspelbaar als het is onlogisch.

Denk aan alle verschillende vogels: mus, duif, kip, kanarie, kiwi, adelaar, havik, pauw, enz. Let op hoe ze zijn ook gegeven twee ogen, twee oren, een brein, een hart, enz., en elk heeft mannelijk en vrouwelijk. Vis volgen hetzelfde patroon. De mannelijke en vrouwelijke zijn gemaakt met een doel voor ogen. Deze ongelooflijk consistente volgorde in het geschapen leven toont een uiterst intelligente en bestelde geest in de Maker. Als je dat feit ontkennen, ga een vogel. Ik bedoel niet een houten een. Ik bedoel een levend, ademend, eten, zien, horen, reproduceren, het denken, fluiten, en vliegende. En door de manier, maak het uit het niets.

Wij omarmen zonder twijfel absurd speculaties zoals Darwin's evolutietheorie. Ik luisterde zo rommelig haar, lange geformuleerd wetenschappers vertelde me "feit" na "feit", zonder een greintje bewijs. In waarheid, deze fantasierijke dromers alleen kreeg samen met slimme creatieve cartoonisten om ons hun dromen te geven bij het opstellen vorm. Face it; er zijn geen feiten om back-up van het verhaal. Luister naar hun speciale taal: "Wij geloven, vermoeden, verdachte, denk, veronderstel, misschien, misschien, misschien ..." Darwin zelf, wiens theorie is geëvolueerd naar iets dat hij nooit gezegd, kon nauwelijks geloven hoe de wereld aangelegd aan zijn speculatie. Hij schreef: "Ik was een jonge man met ongevormde ideeën. Ik gooide vragen, suggesties, afvragend hele tijd over alles; en tot mijn verbazing de ideeën nam als wildvuur. Mensen maakten een religie uit hen! "Goede keuze van woorden. Alles wat je nodig hebt om een ​​gelovige in de religie van evolutie is blind geloof. Neem alles wat je geleerd over de theorie om het evangelie waarheid. HS Lipson (hoogleraar natuurkunde, Universiteit van Manchester, UK) zei: "In feite is evolutie in zekere zin een wetenschappelijke religie; bijna alle wetenschappers hebben het geaccepteerd en velen zijn bereid om te 'buigen' hun opmerkingen aan te sluiten bij het. "

Om elke vorm van oordeel te vellen, moet men beseffen hoe weinig bewijs er van al onze ideeën over de menselijke evolutie ... Als we al het materiaal te verzamelen over de vroege menselijke resten, van overal op aarde, en breng het samen in een plaats, zou zij ook niet vullen een doodskist. Er zou ruimte over blijven ... De verschillen zijn nog steeds enorm. De 'missing link', is meer als een ontbrekende schakel, die teruggaat langer dan de periode waarover we hadden menselijke fossielen.

Grant R. Jeffery zei: "Darwin gaf toe dat miljoenen 'missing links,' transitionele levensvormen, zou moeten worden ontdekt in de fossiele om de juistheid van zijn theorie te bewijzen dat alle soorten geleidelijk geëvolueerd door toeval mutatie naar nieuwe soorten. Helaas voor zijn theorie, ondanks honderden miljoenen besteed zijn aan het zoeken naar fossielen wereldwijd al meer dan een eeuw, de wetenschappers er niet in geslaagd om een ​​enkele ontbrekende schakel te vinden uit de miljoenen die moet bestaan ​​als hun evolutietheorie moet worden gerechtvaardigd "(De Handtekening van God).

Evolutie is gestopt....Dus dat is het, mensen. Moeder Natuur kan niets doen om de duizenden ziekten die de mensheid teisteren stoppen. Terwijl evolutie draagt ​​voor alle dieren, zullen er geen nieuwe longen die mensen met emfyseem en geen nieuwe hersenen voor mensen met hersenaandoeningen. De neuzen van de mensen die in Zuid-Californië wonen zullen niet een smog filtersysteem evolueren, noch zullen sinasappel plukkers die langere armen overleven op de korte gewapende oranje plukkers. Mannen zullen niet hun rechterhand evolueren naar een afstandsbediening, noch zullen de bestuurders evolueren hands-free mobiele telefoons op hun kin. Het lijkt erop dat de computer werknemers zitten met herhaalde bewegingen aandoeningen. Met alle storingen van het menselijk hart en de wanhopige pogingen van de mens om kunstmatig bloed pompen te maken, kan moeder natuur niet helpen. Het lijkt erop dat ze stom is. Ze weet ook niet wat te doen, of zij denkt dat de dingen zijn goed genoeg. Ze begon uit het niets, maakte al deze ongelooflijke creatie, maar om wat voor reden ze niet aanbieden van verbeteringen voor het menselijk ras.
Echter, niet alle wetenschappers het eens met de theorie dat de evolutie is beëindigd. Men zegt dat de evolutie is het maken van onze hersenen kleiner, en, op basis van wat ze ons vertellen, ik ben het ermee eens:
Evolutie gaat de hele tijd. Je hoeft niet in te grijpen. Het is gewoon zeer onvoorspelbaar. Zo heeft hersengrootte gedaald over de afgelopen 10.000 jaar. Een soortgelijke daling heeft ook gevolgen voor onze lichaamsbouw. Wij zijn punier en met kleine hersenen in vergelijking met onze voorouders slechts een paar millennia geleden. Dus hoewel we misschien beïnvloed door de evolutie, dat betekent niet automatisch een verbetering van ons lot.

Job verklaarde dat God "maakte een wet voor de regen, en een pad voor de bliksemschicht" (Job 28:26). Eeuwen later, begonnen wetenschappers de onderscheiden "wet voor de regen." Neerslag is onderdeel van een proces genaamd "de watercyclus." De zon verdampt het water van de oceaan. De waterdamp stijgt dan en wordt wolken. Dit water in de wolken valt terug naar de aarde als regen, en verzamelt in beken en rivieren, daarna maakt zijn weg terug naar de oceaan. Dat proces herhaalt zich steeds weer. Het idee van een volledige waterkringloop niet volledig begrepen worden tot de zeventiende eeuw. Echter, meer dan 2000 jaar vóór de ontdekkingen van Pierre Perrault, Edme Mariotte, en Edmund Halley, de Bijbel duidelijk omschreven de hydrologische cyclus.
De Schrift ons te informeren, "Als de wolken vol regen, ze zich leeg op de aarde ... Al de beken gaan in de zee, nochtans wordt de zee niet vol; naar de plaats van waaruit de rivieren komen, er weer keren ze terug "(Prediker 11:03, 01:07). Amos 9:06 vertelt ons: "Hij ... vraagt ​​om het water van de zee, en giet ze uit op het gezicht van de aarde; de HEERE is Zijn Naam. "

• De Schrift zegt: "Zo werden de hemel en de aarde, en al hun heir, klaar waren" (Genesis 2:01). Het Hebreeuws gebruikt het verleden bepaalde tijd voor het werkwoord "klaar" als teken van een actie in het verleden voltooid, nooit meer voor te komen. De oprichting was-eens en voor altijd "af". Dat is precies wat de eerste wet van de thermodynamica zegt. Deze wet (vaak aangeduid als de wet van behoud van energie en / of Mass) stelt dat noch materie noch energie ofwel kan worden gecreëerd of vernietigd. Het was vanwege deze wet dat "Steady-State" Sir Fred Hoyle's (of "Continuous Creation") Theorie werd weggegooid. Hoyle verklaard dat op punten in het heelal genoemd irtrons, materie (of energie) werd voortdurend gemaakt. Maar de Eerste Wet stelt juist het tegenovergestelde. Inderdaad, er is geen 'schepping' lopende vandaag. Het is "af" precies zoals de Bijbel zegt.

• Drie plaatsen in de Bijbel (Jesaja 05:06, Psalm 102:26, ​​Hebreeën 1:11) geven aan dat de aarde is versleten. Dit is wat de tweede wet van de thermodynamica (de wet van de toenemende entropie) stelt: dat alles loopt naar beneden en het dragen als energie wordt steeds minder en minder beschikbaar voor gebruik. Dat betekent dat het universum zal uiteindelijk 'slijten' zo veel dat (theoretisch gezien) zal er een "warmte dood" zijn en geen energie meer beschikbaar zal zijn voor gebruik. Dit werd niet ontdekt door de mens tot voor kort, maar de Bijbel zegt dat in duidelijke, beknopte termen.

• God vertelde Abraham dat op de achtste dag pasgeboren mannen waren besneden te worden (Genesis 17:12). Waarom de achtste dag? Dit is de dag dat de coagulatie factor in het bloed, genaamd protrombine, is het hoogst. De medische wetenschap heeft ontdekt dat dit is wanneer het menselijk lichaam het immuunsysteem is op zijn hoogtepunt.

• Genesis 3:15 blijkt dat een vrouwelijke bezit het "zaad van het leven." Dit was niet algemeen bekend tot een paar eeuwen geleden. Er werd algemeen aangenomen dat alleen de mannelijke bezat het "zaad van het leven" en dat de vrouw was niets meer dan een 'incubator'.

• Pas de laatste jaren heeft de mens ontdekte dat er bergen op de oceaanbodem. Dat blijkt uit de Bijbel duizenden jaren geleden. Terwijl diep in de oceaan, Jona riep: "Ik ging naar de ligplaatsen van de bergen" (Jona 2:06). De reden dat de Bijbel en ware wetenschap te harmoniseren, is dat ze dezelfde auteur.

• De Bijbel noemt "de vissen van de zee die door het wegen van de zee" (Psalm 08:08). Man ontdekte het bestaan ​​van de zeestromingen in de jaren 1850, maar de Bijbel verklaarde de wetenschap van oceanografie 2800 jaar geleden. Matthew Maury (1806-1873) wordt beschouwd als de vader van de oceanografie. Na het opmerken van de uitdrukking "paden van de zee" in Psalm 08:08, Maury nam God op Zijn woord en ging op zoek naar deze paden. "Als God zei dat er paden in de zee", zei Maury, "Ik ga om ze te vinden." We zijn dank verschuldigd aan zijn ontdekking van de warme en koude continentale stromingen. Zijn boek over oceanografie, beschouwd als een fundamentele tekst over het onderwerp, wordt nog steeds gebruikt in universiteiten. Maury gebruikt de Bijbel als leidraad voor wetenschappelijke ontdekking. Als alleen meer de Bijbel zouden gebruiken als leidraad in hun persoonlijke leven.

De Bijbel zegt dat als een profeet was niet honderd procent accuraat in zijn profetie, was hij
ter dood gebracht worden. Als de Bijbel is het boek van de Schepper, zal haar profetieën volkomen juist. Houd in gedachten de foutloze beschrijving geeft de Bijbel van deze tijd waarin we leven (de "laatste dagen"), als we kijken naar de "tekenen der tijden." Deze tekenen zijn om ons te waarschuwen voor de komende dag waarop de Almachtige God openbaart Zichzelf aan de mensheid, wanneer Zijn koninkrijk op aarde komt, en Zijn wil geschiedt op aarde "zoals het is in de hemel."
• Valse Bijbel leraren zal zijn geld honger, gladde praters, hebben vele volgelingen, en zal het christelijk geloof (2 Peter 2:1-3) smet.
• Aardbevingen zullen wijdverspreid (Mattheüs 24:7) zijn. Wetenschap schat dat er een miljoen aardbevingen per jaar, met maximaal twintig die zich op een gegeven moment.
• Veel oorlogen zal uitbarsten (Mattheüs 24:6). Er zijn meer dan honderd oorlogen sinds 1945 geweest, met meer dan 16 miljoen doden.
• Dodelijke ziekten heersen (Mattheüs 24:7) zijn. Volgens de American Cancer Society, elk jaar "ongeveer 552.200 Amerikanen worden verwacht om te sterven aan kanker, meer dan 1.500 mensen per dag. Kanker is de tweede belangrijkste doodsoorzaak in de VS, alleen overtroffen door hart-en vaatziekten. In de VS, een van de vier sterfgevallen door kanker. Bijna vijf miljoen levens zijn verloren aan kanker sinds 1990 "Naar schatting 16,3 miljoen mensen zijn gestorven aan aids sinds de epidemie begon.; 12,7 miljoen waren volwassenen (waaronder 6,2 miljoen vrouwen), en 3,6 miljoen waren kinderen onder de 15.
• Mensen zullen verlaten de Tien Geboden als een morele code (wetteloosheid), het plegen van overspel, stelen, liegen en doden (Matteüs 24:12). Onlangs waren er 2.300 moorden in een jaar in Los Angeles.
• Er zal een koud religieus systeem ontkennen de kracht van God (2 Timotheüs 3:05) zijn.
• De Bijbel waarschuwt dat deze tijden een grote toename van het occulte (1 Timoteüs 4:01) zal onthullen. Een blik op de televisie of kranten zal laten zien hoe gangbaar is in de samenleving. In de VS alleen al zijn er 10.000 voltijdse en 175.000 parttime astrologen.
• Mannen zullen fabels in de plaats stelt van de christelijke waarheid (2 Timoteüs 4:04). Dit is zo evident met Kerstmis als de geboorte van de Heiland wordt verloren achter de mythe van de Kerstman. Het wordt ook in de modieuze New Age religie.
• Het feit dat God eens overstroomde de aarde (de zondvloed) wordt ontkend (2 Peter 3:05).
• Er zal een toename van hongersnoden (Mattheüs 24:7) zijn.
• De instelling van het huwelijk zal worden verlaten (1 Timoteüs 4:03).
• De belangstelling voor vegetarisme zal toenemen (1 Timoteüs 4:03).
• Er zullen huichelaars in de kerk (Matteüs 23:25-30).
• Er zal een toename van religieuze culten (Matteüs 24:11) zijn.
• Er zal veel intimidatie van volk tot volk (Mattheüs 24:7).
• De mensheid zal erg materialistisch geworden (2 Timotheüs 3:05)
• De christelijke evangelie gepredikt zal worden als een waarschuwing aan alle volken (Matteüs 24:14).
• Christenen zullen gehaat worden (Lucas 21:17).
• Veel mensen die belijden christenen te zijn zal uit de buurt van hun geloof vallen (Matteüs 24:10).
• Er zal een toename van de pest zijn. In de Verenigde Staten, zijn 390.000 ton pesticiden gespoten op gewassen elk jaar aan het groeiende probleem (US News and World Report, 16 november 1987) te voorkomen.
• Jongeren zullen opstandig geworden (2 Timoteüs 3:02).
• Mannen zullen de tekenen van het einde van het tijdperk bespotten door te zeggen: "Deze tekenen zijn altijd in de buurt geweest." Dit zal zijn omdat ze niet begrijpen dat God niet onderworpen is aan de dimensie van tijd (2 Peter 3:04).
• Het teken dat is het hoogtepunt van al deze tekenen zullen de Israëlische bezetting van Jeruzalem (Lukas 21:29, 30) zijn. In 1948, na meer dan 1900 jaar zonder een thuisland, de Joden een voet in Jeruzalem, die aan deze woorden van Jezus Christus, dat 2000 jaar eerder werden gesproken. God had gewaarschuwd dat als de Joden verliet Zijn Wet, zou Hij hen verstrooien over de hele aarde, waardoor ze te schande worden gezet. Dan zou Hij hen terug naar Israël te trekken (Ezechiël 36:24). In Jesaja 66:8 (700 voor Christus), Jesaja profeteerde: "Zal de aarde worden gemaakt om te bevallen op een dag? Zou een volk op eenmaal geboren? Want zodra Sion weeën had, beviel ze van haar kinderen. "In 1922, de Volkenbond gaf Groot-Brittannië het mandaat (politiek gezag) over Palestina. Op 14 mei 1948, Groot-Brittannië trok haar mandaat, en het volk van Israël werd "geboren in een dag."
Er zijn meer dan vijfentwintig Bijbelse profetieën over Palestina die letterlijk vervuld zijn. De kans dat deze per ongeluk worden vervuld zijn iets meer dan een kans in 33000000. De natie van Israël is het nachtlampje op de klok van de Bijbelse profetie. De bezetting van Jeruzalem laat ons zien hoe dicht we bij de 'midnight hour. "Bijbel vertelt ons ook dat Jeruzalem een" lastige steen voor alle mensen "(Zacharia 0:03) zal worden.
• In Genesis, het boek van het begin, God zei dat Ismaël (de voorvader van de Arabische ras-see Time, 4 april 1988) zou een "wilde een mens zijn; zijn hand zal tegen allen zijn, en de hand van allen tegen hem. En hij zal wonen voor het aangezicht van al zijn broeders "(Genesis 16:12). Vierduizend jaar later, wie kan ontkennen dat deze profetie wordt in de Arabische ras wordt voldaan? De Arabieren en de Joden zijn "broeders", die dezelfde voorouders. Het hele Midden-Oosten conflict wordt veroorzaakt door samen hun woningen.

Gezellige Cocoon
Ik heb eens een documentaire die had me vastgelijmd aan het televisiescherm. Het programma ging over een man die castagnetten speelt voor zijn tomaten. Het onderwerp verplaatst van de bizarre aan de krankzinnige bij de meneer geplaatst koptelefoon op zijn tomaten en speelde klassieke muziek voor hen-in stereo, natuurlijk. Deze man was een sukkel. Ik stond op het punt om de TV uit te schakelen in afschuw toen ik hoorde iets dat radicaal van gedachten veranderd. De naam van de man was in het Guinness Book of World Records voor het feit dat 's werelds grootste tomaat: vier-en-een-half pond! Ik leerde een waardevolle les die dag nooit iets klop tot je de resultaten te zien.
De volgende keer zie je een rups op een blad, bestuderen het voor een tijdje. U zult merken dat het wendingen totdat het zich heeft gewikkeld in een web, zich eindelijk bekisten in een cocon. Wij niet kloppen wat het doet omdat we weten een metamorfose vindt plaats binnen de cocon. Een wonder van de natuur gebeurt. Op termijn zal een mooie vlinder verschijnen.
Voor degenen die niet begrijpen, Christenen doen niet meer dan wikkelen zich met wet-en regelgeving, het verbergen van de echte wereld in het cocon van het christendom. Maar wacht-niet klop het tot je de resultaten. Als je kijkt naar de Kerk van vandaag, je kijkt naar de grub. Toegegeven, we lijken te ontbreken in zo veel gebieden. Maar dezelfde Degene die het proces van de metamorfose geschapen is al die tijd aan het werk in de harten van hen die Hem liefhebben, en de dag zal komen dat de vlinder zal ontstaan.

Dit lijkt ondenkbaar, maar stel je eens voor dat de Bijbel, Jezus Christus, en de Almachtige God, de Schepper van het heelal, zijn waar en jij hebt het mis. Stel je voor dat. Je wordt aan de hand? Bekijk het op deze manier. Als u gelijk heeft en er is geen Schepper, geen leven na de dood, geen rechtvaardigheid, geen hemel en geen hel, zul je niet eens de kans om te zeggen: "Ik zei het je toch!" Als je gelijk hebt, dan is de schepping was een ongeluk , de Bijbel is niets anders dan fabelen, Jezus Christus was een leugenaar, christenen worden bedrogen, en ik heb uren besteed aan het gieten mijn hart in dit boek voor niets.
Maar als wat ik zeg waar is, zal de atheïst de schok van zijn leven bij zijn dood te krijgen. Hij zal dood wakker worden, en vindt dat hij echt heeft "doorgegeven." Ik vraag nogmaals, is het mogelijk dat je verkeerd zou kunnen zijn? Kom op, een beetje buigen. Tussen jou en mij, heb je ooit verkeerd geweest? Bent u goddelijk onfeilbaar? Ben je anders dan de rest van ons? De menselijke natuur is gevoelig voor fouten; de persoon die het potlood gum uitgevonden wist dat.

Alsjeblieft, vertrouw me voor een ogenblik, terwijl ik proberen u hangen de deur van het vliegtuig door je enkels. Het zal een angstige óervaring, maar het is zeer noodzakelijk. Het moet het effect van die u helpen om de ernst van wat ik probeer te zeggen zien.
Mijn doel is niet om u te overtuigen van het bestaan ​​van de morele wet. Je weet al dat het bestaat. De Bijbel zegt dat de "werken van de wet" is geschreven in je hart, en dat uw geweten getuigt (Romeinen 2:15). God heeft het licht aan ieder mens gegeven. U hebt altijd geweten dat het verkeerd is om te doden, te stelen, te liegen, overspel, etc. Je hebt zelfs in je hart dat God bestaat bekend. Michael Pearl terecht zei: "Wanneer een man zichzelf een atheïst noemt, is hij God niet te vallen; hij valt zijn eigen geweten aan. "Je geweten is er altijd als een rechter in de rechtszaal geweest.

Stel je voor het kopen van een stuk speelgoed voor het plezier van een kind en die van hem houdt het speelgoed meer dan hij van je houdt. Toch is dat niet wat je gedaan hebt met God? Heeft Hij niet douchen de gave van het leven op u, waardoor u de vrijheid, voedsel, familie, ogen, oren, en een geest met die om te denken? Maar je hebt gebruikt die geest om het bestaan ​​van de Ene die je de geest in de eerste plaats gaf ontkennen.
Is het niet zo dat je schuldig aan ondankbaarheid zijn geweest? Als iemand u een auto gaf als een geschenk, moet u de persoon bedanken? Heb je ooit nederig dankte God voor het geschenk van het leven? Als je hebt, maar je hebt nog nooit Zijn bevel gehoorzaamd om berouw van je zonden, dan is uw "bedankt" is niets anders dan loze woorden.
Als je iets meer dan je God je partner, broer of zus, carrière, auto, sporten, of zelfs je eigen leven-je liefde voor de gift meer dan de Gever love love.

Het woord "atheïst" is samengesteld uit twee Griekse woorden: a (zonder) en theos (God). Door uw eigen keuze die je bent zonder God, en dus zonder hoop. Op zijn minst trouw aan jezelf en drop je "atheïst" label. Je bent gewoon het woord als een zeer zwak en transparant schild voor de zonde. De kennis die je nu hebt maakt je schuldiger dan je was voordat je dit boek lezen. Je parachute zit vol gaten. Dwight Eisenhower zei, Het duurt geen hersens om een ​​atheïst te zijn. Elke dom persoon kan het bestaan ​​van een bovennatuurlijke kracht ontkennen omdat de mens de fysieke zintuigen niet kan detecteren. Maar er kan niet worden voorbijgegaan aan de invloed van het geweten, het respect dat we voelen voor de morele wet, het mysterie van het eerste leven ... of de prachtige volgorde waarin het universum beweegt over ons op deze aarde. Al deze bewijzen het handwerk van de weldadige Godheid ... Dat Godheid is de God van de Bijbel en van Jezus Christus, Zijn Zoon. U kunt een gelovige in de religie van het atheïsme niet meer. Je weet nu dat er een God. Uw aith werd aan diggelen geslagen. Je hoeft niet eens geloven dat je een atheïst. Ik doe zeker niet; ook niet God. Hij noemt je een dwaas. Ik ben geneigd om het eens: "De dwaas zegt in zijn hart: 'Er is geen God'" (Psalm 14:01).
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

doctorwho
Superposter

Re: Toegezonden recensie van "God doesn't believe in atheist

Bericht door doctorwho » 26 okt 2016 12:33

God doesn't believe in atheist?
But we invented him :evil3: Maybe we should have told the children that it's only make belief
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 27 okt 2016 07:13

Na u zond uw mail naar ons, de aanpasser zond het naar enkelen met de vraag te reageren op het. Om te zijn eerlijk, ik was rollend op de vloer lachende mijn bibs uit. Duidelijk, U stopte Engelse teksten in een vertaalmachine, en kopie verfde wat kwam uit er van. Weet jij niet, deze weg jij krijgt echt vreemde zinnen? Na eromheen 5 minuten, ik stopte lezen het.
Eerste van al, omdat ik krijgen hoofdpijn uit van lezen deze kromme zinnen. Tweede, de inhoud shows, duidelijk U bent niet opgeleid evenwichtig en objectief met als uitzichtpunt 'altijd vraag'. Omdat bij toeval, uw geboorte was in de Bijbel riem, u gelooft een verzameling boeken genaamd "Bijbel". Wanneer u was geboren in Irak of Iran, uw geloof zou zijn Islam. Uw geloof is puur toeval, alleen bepaald door uw geboorte. Doet niet dat klinken wreed in uw oren?
Waarschijnlijk u probeerde iemand duidelijk te maken uw mening. U eindigde op, maken een zot van jezelf. U echt denken, mensen nemen dit serieus? Hebt U ooit overdacht de mogelijkheid, de geadresseerde opvatten dit als belediging, schrijven hem op dit kinderlijk weg?

......
Het is aannemelijk dat in de 99% het bewijs dat God bestaat zou moeten kunnen zitten.
Dit is net zo aannemelijk als dat in die 99 pct het bewijs zit dat de aarde plat is, dat Elvis nog leeft, en dat er geen Joden zijn gestorven tussen 1939 en 1945. Nog los van de vraag wélke God er hier wordt bedoeld, de mens kent er immers duizenden. Mij is onduidelijk waarom we dan persé die van U serieus moeten nemen. Uw god is niet anders dan álle andere goden en ontstaan zoals álle andere goden zijn ontstaan. In uw woorden:
"Afgoderij" is de handeling van het creëren van een god in ons beeld, of het wordt gevormd met de menselijke handen (een fysieke "idool"), of gevormd in de menselijke geest door middel van de verbeelding.
Het is zo duidelijk dat er een schepping is, dat er wel een schepper moet zijn.
Dat is geenszins duidelijk, en mochten we dat voor de lol aannemen, dan nog zitten we met de vraag waar die schepper ineens vandaan komt. Onzin dus.
Vraag de beste wetenschapper iets uit niets te maken...onmogelijk!
Een waarheid als een koe, en ik vraag mij af waarom er dan ook mensen zijn die denken dat Genesis écht zo is gegaan. Afgaand op uw site doet U dat. Een raadsel, waarom gelooft U in iets dat U zelf betitelt als '.... onmogelijk!'
De kans dat hogere levensvormen zouden zijn ontstaan op deze manier is vergelijkbaar met de kans dat een tornado door een schroothoop raast daarin samen zou kunnen stellen een Boeing 747 van de materialen. "Hij concludeerde:" De kans op het ontstaan van leven uit levenloze materie is een van 10 op de macht van 40,000 ... Het is groot genoeg om te begraven Darwin en de hele evolutietheorie.
Zoiets als deze alinea heet ‘god of the gaps’. U snapt het niet en dus plakt U er de sticker ‘god’ op. Dat betekent niet dat U gelijk heeft, maar alleen maar dat U aan anderen duidelijk maakt dat U het niet snapt.

TENSLOTTE. Hoe arrogant moet je zijn, hoe volkomen van de wereld afgesloten, wat voor IQ moet je hebben om een brief zoals hierboven te schrijven en te denken dat er op serieus gaat worden gereageerd? Het is gewoon een keiharde belediging aan de geadresseerde. Wellicht kun je aangifte doen en is de schrijver geholpen met de gedwongen opname waar een rechter hem waarschijnlijk zal toe veroordelen.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 28 okt 2016 09:51

Ik geloof niet in Ray Confort, de auteur van dit boek (2006) dat inmiddels in enkele herdrukken is verschenen. Confort is een zogenaamde young earth creationist (jonge aarde aanhanger), anti-evolutionist en heeft een afkeer tegen alles dat ruikt naar atheïsme. Hij staat tevens bekend om zijn gebrek aan historisch besef en schrijnende tekortkomingen op het gebied van wetenschappelijke inzichten. Sommigen zien hem als een nar en laten hem optreden voor sceptici anderen gaan voor de optie laten we hem maar geen aandacht schenken. De Crocoduck, banaan argumentatie, en het overrompelen van wetenschappers om hen te vragen of ze even een observeerbaar bewijs voor evolutie tevoorschijn willen toveren, hebben hem bekendheid gegeven. Een tele-evangelist die dus ook in Nederland de nodige aanhangers heeft. Het boek dat een tientje kost ga ik niet kopen maar een aantal punten uit de ingestuurde recensie ga ik er later nog uit lichten. Maar eerst nog even dit.

Het boek is mede geschreven door Kent Hovind die het niet zo nauw neemt met de waarheid en het betalen van belastingen. Zijn gedrag heeft hem een langdurige gevangenisstraf opgeleverd. Mister Dino leeft in een zelf gecreëerde wereld waarin de werkelijkheid permanent wordt ontkend. Dat levert fraaie anekdotes op van mensen die samen met dino's op een nog maar 6000 jaar oude aarde rondliepen. En over de leeftijd van de eerste mensen is hij duidelijk die leefden honderden jaren met uitschieters naar 900 jaar. Uiteraard met de cirkelredenatie dat het in de Bijbel staat en dan is het waar. Dit laatste wordt ook gehanteerd door Ray Confort. Hij verzamelt teksten in de stijl van Ben Hobrink, Ronald Sorensen en vele anderen. Deze moeten het gelijk bevestigen van hun stelling. Dat er buiten de Bijbel nog ergens een wereld is die hun opvattingen laatdunkend beschouwen en waarvan sommigen de moeite nemen om hen te wijzen op de andere kant van het verhaal dat laat hen hoegenaamd koud. Ik vrees dat Patrick van Es het zoveelste boegbeeld wordt van ongefundeerde argumentatie die gebruik maakt van de kennis van nomadenvolken uit de bronstijd. De franchisers van De Deur kunnen zich daar aan optrekken en nieuwe aanwas dendert in dezelfde valkuil als de apologeten. Of zitten daar tot genoegen van de evangelisten al in.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 28 okt 2016 14:05

Een bloedprop vereist twaalf specifieke individuele chemische reacties in het bloed. Als evolutie waar zou zijn, als deze twaalf stappen niet gebeuren in de eerste generatie (dat wil zeggen, indien een van deze specifieke reacties niet te werken in hun exacte reactie en orde), geen wezens zouden hebben overleefd. Zij allen zouden zijn doodgebloed!

Michael J. Behe, een evolutionist, erkent een "krachtige uitdaging om de evolutietheorie van Darwin"-iets wat hij noemt Hij geeft een eenvoudig voorbeeld: de eenvoudige muizenval. De muizenval heeft vijf belangrijke onderdelen die het functioneel maken. Als een van deze onderdelen ontbreekt, zal het niet werken. Het wordt waardeloos als een muizenval. Charles Darwin gaf toe: "Als zou kunnen worden aangetoond dat er een complex orgaan bestaat die zich onmogelijk zou kunnen hebben gevormd door talrijke, opeenvolgende, kleine modificaties, dan zou mijn theorie absoluut ineenstorten" (The Origin of Species). Als we alleen het menselijk oog, een klein deel van een ongelooflijk complexe creatie te nemen, zullen we ditzelfde principe van onherleidbare complexiteit zien. Het oog kan niet gereduceerd worden tot iets minder dan wat het is. Het heeft duizenden co-gelijke functies te laten werken. Als we op slechts een van deze functies, de rest van het oog is waardeloos als een oog. Hoe zijn de ogen evolueren wanneer alle functies aanwezig moest zijn in een keer te geven het enige waarde op alle?

Een flinke quote die ik er even tussen uitpak. Een a4-tje vol waarin het begrip onherleidbare complexiteit naar voren wordt geschoven. Het is oude stof uit de jaren negentig van de vorige eeuw. Behe die hier mee zijn optredens omlijstte. Echter het verhaal muizenval is online talloze malen onderuit gehaald. Hier één van de voorbeelden.
Dan gaan we naar de stollingscascade. Laat ik het niet moeilijker maken dan het is. De stolling is een assemblage proces dat bestaat uit verschillende onderdelen. Die evolutionaire voorstadia kennen en in primitievere vorm ook actief zijn. Dit valt online op te zoeken of via dit boek in beeld te brengen. En dat geldt dus ook voor het oog, van lichtgevoelige cel naar een oog is evolutionair in beeld te brengen. Even googlen en de informatie stroomt hier over binnen. Nu maar hopen dat ze dit in Barneveld ook gaan doen.

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 28 okt 2016 14:18

Onherleidbare complexiteit als verdediging van het geloof is al een drogreden van jewelste want het zegt niets maar dan ook helemaal niets over welke godheid dan ook.
Dan moet het dus een zogenaamd wetenschappelijk argument zijn wat een onderdeel van de werking van een biologisch fenomeen in twijfel trekt, wat dan vervolgens volgens de aandrager een complete theorie onderuit haalt.
Nog afgezien van het feit dat dat nog eens een drogreden van jewelste is die op geen enkele manier gewicht in de schaal legt is het ook nog eens totaal niet waar.
Het is zelfs in de rechtszaal door Kenneth Miller op briljante wijze volledig onderuit gehaald.

Dat creationisten/gelovigen nog met dit achterhaalde idee blijven propaganderen is te zielig voor woorden.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 28 okt 2016 18:41

Erik schreef:
Dat creationisten/gelovigen nog met dit achterhaalde idee blijven propaganderen is te zielig voor woorden.
Daar ligt ook het grootste probleem, dat ze ergens een punt willen maken dat mag. Maar op het moment dat er een stortvloed van tegengesteld bewijs komt dan moet je in staat zijn om iets bij te stellen en niet periodiek blijven hengelen naar aandacht.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 28 okt 2016 18:57

Grant R. Jeffery zei: "Darwin gaf toe dat miljoenen 'missing links,' transitionele levensvormen, zou moeten worden ontdekt in de fossiele om de juistheid van zijn theorie te bewijzen dat alle soorten geleidelijk geëvolueerd door toeval mutatie naar nieuwe soorten. Helaas voor zijn theorie, ondanks honderden miljoenen besteed zijn aan het zoeken naar fossielen wereldwijd al meer dan een eeuw, de wetenschappers er niet in geslaagd om een ​​enkele ontbrekende schakel te vinden uit de miljoenen die moet bestaan ​​als hun evolutietheorie moet worden gerechtvaardigd "(De Handtekening van God).
Zwak argument dat gelijk de onkunde rond fossilisatie in beeld brengt. Dit proces is uiteraard geen lopende band, de omstandigheden spelen een sterke rol om te bepalen wat er overblijft van een lichaam. En in de meeste gevallen dus niets. De kapstok Darwin daar kan ook veel aan worden opgehangen, echter we zijn ruim 160 jaar verder en nieuwe inzichten versterken evolutie maar niet elk woord van Darwin is heilig. Het is geen god waar biologen in geloven en aan het duiden zijn.
Overgangsvormen er zijn er genoeg; er zijn complete lijsten beschikbaar. Via dit artikel is het slechts even googlen en elke verdieping ligt voor de hand. Dus Patrick van Es zelfstudie is de volgende overgangsvorm.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 29 okt 2016 20:24

"Dat beloof ik" heeft al een paar suggesties gedaan. Het niveau is allerbelabberdst maar laat ik even iets zeggen over een paar kreten.
Dodelijke ziekten heersen (Mattheüs 24:7) zijn. Volgens de American Cancer Society, elk jaar "ongeveer 552.200 Amerikanen worden verwacht om te sterven aan kanker, meer dan 1.500 mensen per dag. Kanker is de tweede belangrijkste doodsoorzaak in de VS, alleen overtroffen door hart-en vaatziekten. In de VS, een van de vier sterfgevallen door kanker. Bijna vijf miljoen levens zijn verloren aan kanker sinds 1990 "Naar schatting 16,3 miljoen mensen zijn gestorven aan aids sinds de epidemie begon.; 12,7 miljoen waren volwassenen (waaronder 6,2 miljoen vrouwen), en 3,6 miljoen waren kinderen onder de 15.
Tsjonge wat een voorspelling, net of de onbekende auteur van Mattheus epidemioloog is met deze paar algemene woorden. Die op elke tijdsperiode gelegd kan worden. De pest en Spaanse griep zijn berucht. En ook in de mythologie komen bijvoorbeeld plagen in beeld, bijvoorbeeld in Egypte. De voorspelling had meer inhoud gekregen door te stellen dat mensen steeds ouder worden, gezonder en de babysterfte afneemt. Een toekomstgericht beeld.
Waar gingen de mensen uit de bronstijd aan dood. Elke ziekte kon dodelijk zijn, er was geen gezondheidszorg, de levensverwachting was nihil. En het meest probate middel waren handopleggingen. Zeus deed dit met veel plezier, cheir paionia werd dit genoemd in de literatuur. Ook Dionysos was epaphios, dus handoplegger en zo zijn er nog ontelbaren die dit middel gebruikten om mensen te genezen. Soms met wat speeksel erbij en de boel kwam wel in orde. Verder was de goegemeente bezeten zoals schrijvers in het NT en OT meerdere keren naar voren schoven om het gebrek aan kennis nog verder in beeld te brengen. En rond aids is het christelijke verhaal heel duidelijk en nog steeds. De katholieke kerk en met name evangelische stromingen hebben de verspreiding een handje geholpen door condooms te verbieden. Kunnen we bijna een selffulfilling prophecy noemen.
• Mensen zullen verlaten de Tien Geboden als een morele code (wetteloosheid), het plegen van overspel, stelen, liegen en doden (Matteüs 24:12). Onlangs waren er 2.300 moorden in een jaar in Los Angeles.
Het verlaten van de morele code was al een item in de Bijbel. Ze deden niets anders en als er dan iemand op de sabbath hout sprokkelde dan werd hij vermoord. De uitleg van deze code liet van origine al te wensen over. Valt dat überhaupt onder een voorspelling? Een primitieve code die juist verlaten wordt omdat er niet mee te werken valt. Dat was vroeger al het geval en er is niets veranderd. En dan ga ik niet in hoe de 10 geboden geïnterpreteerd moet worden. Voor welke groep en welk doel. Misschien had het pas opzien gebaard als er had gestaan, derde gebod: "Mannen doe de bril omhoog, dames zitten ook graag droog". En onderzoeken rond geweld wijzen het tegendeel uit, de wereld is nog nooit zo vreedzaam geweest. En dan komt er nog een boek bij mij boven drijven van ex-predikant Dan Barker die de god van het Oude Testament ontleedt en stelt dat er nog nooit een godheid is geweest die zo weerzinwekkend en meedogenloos tekeer ging. Over morele code gesproken in dit opzicht.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 30 okt 2016 11:39

Ray Confort- Patrick van Es schreef:• Er zal een toename van hongersnoden (Mattheüs 24:7) zijn.
• De instelling van het huwelijk zal worden verlaten (1 Timoteüs 4:03).
• De belangstelling voor vegetarisme zal toenemen (1 Timoteüs 4:03).

Ik kan elke suggestie apart behandelen, maar gooi het even op een collectieve hoop.
Want er schort in algemene zin iets aan de profetieën in de Bijbel. In de zin dat veel ervan gericht zijn op de lokale geografie. Ze doen voorspellingen over Egypte, Nijl, Damascus, Jeruzalem etc. Geen aanwijzingen voor China, Rusland, Zuid-Amerika of plaatsen die buiten het bereik van de “profeet” vielen. Een beetje profeet zou meer armslag moeten etaleren om zijn kundigheid te openbaren.
Als er staat er wordt vervuld zonder tijdslimiet of gericht op een bepaald jaar, dan is een profetie eigenlijk te vaag om te gebruiken. Oorlogen komen en gaan, epidemieën ontstaan en verdwijnen, overspel is van alle tijden en gezien de enorme diversiteit aan religieuze stromingen, bestaat de valse profeet al sinds mensenheugenis. Waarbij ook de algemene noemer gepakt kan worden dat het christendom opgericht is door valse profeten. Als je de kerkgeschiedenis er even bij pakt.
De falsifieerbaarheid van de profetie is een ander item. Hoe waarschijnlijk is een vage uitspraak en op welke gronden vindt er een controle plaats?
Het achterliggende giswerk komt al in beeld als je door het rijtje loopt. Op het oog is het slechts spreken in algemene zin. Het verhaal self-fulfilling prophecy moet je er uit traceren. Er zijn diverse bewegingen actief die profetieën willen laten uit komen. De plannen voor de herbouw van de derde tempel liggen al klaar. Rond het verhaal van Jezus ligt al een blauwdruk in het Oude Testament. De aanwijzingen maken het verhaal. Er zit trouwens nergens een uniek aspect in het bovenstaande rijtje. Er zijn ook profetieën niet uitgekomen, waarom staan deze er niet tussen?

Met de oorspronkelijke teksten erbij in de brieven van Paulus wordt nog iets anders zichtbaar. Ray Confort rekt de interpretatie op. Bijvoorbeeld Tim. 4:3 er staat onthouding van voedsel of het gebruik van sommige spijzen. Ray Confort maakt er gelijk belangstelling voor vegetarisme van. Dat staat er dus helemaal niet. Een ander punt Tim. 3. Die het huwelijk verbieden. Bij Ray Confort kom je dus tegen die het huwelijk verlaten. Dus wat is het nu? En heden ten dage wordt het huwelijk nergens verboden maar het huwelijk wordt juist mogelijk gemaakt voor nog meer doelgroepen. Dus wat moet ik eigenlijk met de aangedragen teksten van Ray Confort????

Plaats reactie