Voor god staan

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

Atheist_1984
Ervaren pen

Voor god staan

Bericht door Atheist_1984 » 20 jan 2007 18:03

Vraag aan atheist en agnosten.

Stel je voor, je gaat dood en er blijkt toch een God te zijn (een van de grote religie's). En hij zegt tegen je, waarom heb je niet in me gelooft, wat zou je dan zeggen???

Ik zou bernard russell quoten en zeggen:

Niet genoeg bewijs God, niet genoeg bewijs.
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.

Gerben
Forum fan

Bericht door Gerben » 20 jan 2007 19:42

Waarom vraag je dat aan mij? Jij bent toch alwetend?

Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 » 20 jan 2007 21:03

Ja, daar had ik nog niet eens aan gedacht :lol:
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.

Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan » 20 jan 2007 21:25

En aangezien god een "plan" voor ons alle heeft gemaakt, kun je ook zeggen "Het was toch jouw idee?"
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

windsurfer
Diehard

Re: Voor god staan

Bericht door windsurfer » 21 jan 2007 09:36

Atheist_1984 schreef:Vraag aan atheist en agnosten.

Stel je voor, je gaat dood en er blijkt toch een God te zijn (een van de grote religie's). En hij zegt tegen je, waarom heb je niet in me gelooft, wat zou je dan zeggen???
Ik zou hetzelfde zeggen als nu: waarom wel?
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"

BR

Bericht door BR » 21 jan 2007 11:06

Ik zou eerst om z'n legitimatie pasje vragen en eens vergelijkend waren onderzoek doen, er zijn zoveel goden wordt er gezegd....

Samante

Bericht door Samante » 21 jan 2007 12:21

Tegen Allah:
Zij die wel in je geloven hebben me (omdat ik homo ben) met mijn hoofd naar beneden van een flatgebouw gegooid en waar blijf je nu met je 72 hete gozers in je walhalla?!

BR

Bericht door BR » 21 jan 2007 16:03

Beste Samante, toch wel van elf hoog en via het trappenhuis, zoals voorgeschreven werd?

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 21 jan 2007 17:54

Erg moeilijk natuurlijk, omdat je niet weet welke god de ware is. Maar als het de god is die het eeuwige leven beloofde, wist ik het wel.
Ik vind de beloning eeuwig te moeten leven, onmenselijk. Een echte god, zou zoiets nooit in het vooruitzicht stellen. Daarom wilde ik niet in een god geloven.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)

Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan » 21 jan 2007 18:46

HarrieMe schreef:Erg moeilijk natuurlijk, omdat je niet weet welke god de ware is. Maar als het de god is die het eeuwige leven beloofde, wist ik het wel.
Ik vind de beloning eeuwig te moeten leven, onmenselijk. Een echte god, zou zoiets nooit in het vooruitzicht stellen. Daarom wilde ik niet in een god geloven.
De Christelijke hell moet wel de ultieme hell zijn. Geen Sex, geen lol, elke dag het zelfde, zonder vooruitzicht tot in de eeuwigheid. :twisted:

Geen wonder dat de Islam hemel met zijn 72 maagden een stuk antrekelijker is. :roll:
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Samante

Bericht door Samante » 21 jan 2007 19:50

BR schreef:Beste Samante, toch wel van elf hoog en via het trappenhuis, zoals voorgeschreven werd?
Ja inderdaad BR, omdat "elf" voor mij ook een apart getal is. :wink:

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 21 jan 2007 20:00

Als dat zou gebeuren dat er een God zou zijn en ik er ooit voor zou komen te staan, zou ik denk ik als een kind een ontelbaar aantal waaromvragen op hem (haar?) afvuren. En als het mogelijk is dan graag goede onderbouwing en argumenten eisen. (vooral niet vergeten dan, de discussieregels van freethinker eerst te overleggen).
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 22 jan 2007 11:13

Kan de verwarming een tandje lager? En waar zijn de harpspelende engelen?

Afbeelding
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 22 jan 2007 16:41

Louhi, die jaloers over het Noorden heerste, verscheen eens in de gedaante van een vreselijke schrikvogel, toen enkele Finnen er met de kostbare Sampo vandoor wilden gaan.
Hier kan men zien hoe die oude Finnen toen al tegenover godheden stonden:

Afbeelding

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 22 jan 2007 17:11

"Oh, ben jij het?"
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

Plaats reactie