Kan een atheïst vloeken?

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

Gershom
Diehard

Re: Kan een atheïst vloeken?

Bericht door Gershom » 05 apr 2018 21:39

Vilaine schreef
Over Annie M.G. Schmidt gesproken:
Deze tekstbehandeling zou ook niet helemaal toevallig zijn.
Misschien wist Annie het wel, maar in die tijd was het woord "Fuck" in ons land volkomen onbekend.
Want Amerikaanse films werden in de USA streng gecensureerd op onwelgevoegelijk taalgebruik.
Pas na de introductie van zeer realistische gangster en oorlog-films hoor je in ons land met ergerniswekkend grote regelmaat: "what the fbiep?"
Ik neem aan dat Annie, die een vrouw van de wereld was, op de hoogte was van de dubbele betekenis van dat woordgebruik.
en dat ze in een ondeugende bui subtiel wraak heeft willen nemen op het medium, omdat zijzelf ooit van de programmaleiding het woord "kontje" heeft moeten schrappen uit één van haar teksten.
Het zou haar stille triomf geweest kunnen zijn waaraan verder geen ruchtbaarheid heeft gegeven.

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 06 apr 2018 03:01

doctorwho schreef:
05 apr 2018 18:53
nu ik er over nadenk kan je beter bij Freya fulmineren dan bij Crom :idea:
Nature of Crom
...He dwells on a great mountain. What use to call on him? Little he cares if men live or die. Better to be silent than to call his attention to you; he will send you dooms, not fortune! He is grim and loveless, but at birth he breathes power to strive and slay into a man's soul. What else shall men ask of the gods?
Queen of the Black Coast
Aangezien ik druk doende ben om mijn IQ te verhogen moet ik me natuuuurlijk in het fulmineren bekwamen. Fulmineren; van dat woord alleen al krijg je d'r zin in. :lol:

Freya vond ik dan ook een geweldige vondst voor dit plan. Ik schat zo in dat ze alle andere goden wel aankan. Crom stopt ze gewoon in Pandora's doosje.
Het wordt wel ff oefenen met mogelijkheden: Freyaverdomme, Freyasamme, Freya bewaar me.. het bekt nog niet zo lekker. :(
En spreek je het nou uit als freeja of frij-ja?

Freya was mooi en machtig (zo'n vrouw wordt frova genoemd). Ze was tegelijk ook een vechtersbaas. Van tijd tot tijd streed ze mee in een of andere veldslag. Als het erop aankwam, wierp ze zich met evenveel vuur in de strijd als een Walkure.

Freya bezat voor een Noordse godin veel attributen. Dit kwam onder meer doordat Freya erg bezitterig was.

Ook had Freya een ander attribuut dat ook symbool stond voor haar magie, namelijk een mantel van arends- of haviksveren. Hiermee kon ze zich op elk moment in een vogel veranderen. In de Þrýmskviða leent ze dit kledingstuk uit aan Loki, waardoor hij verkleed als de dienares van Freya met Thor mee kan naar de reus Thymr.

De negende hal heet Folkvang, waar briljante Freya
Beslist waar de krijgers zullen zitten:
Sommige gevallenen zijn voor haar,
En sommigen behoren Odin.
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate » 09 apr 2018 11:11

Petra schreef:
05 apr 2018 05:14

Voor mannen daarentegen hebben we een flink arsenaal.
Lul, slappe lul, oetlul, lulletje rozenwater, lapzwans, zak, klootzak, zakkenwasser, eikel, pik, om maar ff wat te noemen. :D
Je vergat nog mijn favoriet: 'Klotenklapper'

Overigens is er enige onduidelijkheid over de herkomst van jouw 'lapzwans'. Sommigen menen dat het uit het Jiddisch stamt. Ik denk dat het terugvoert op het Duitse Schlappschwanz

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate » 09 apr 2018 11:17

Gershom schreef:
05 apr 2018 21:39

Misschien wist Annie het wel, maar in die tijd was het woord "Fuck" in ons land volkomen onbekend.
Daar komt nog bij dat het woord 'fuchsia' door ons laaglanders fout wordt uitgesproken. Het is de botanische naam van de 'bellenplant', genoemd naar de Duitser Leonhart Fuchs. Spreek dus uit als: 'foeksia'. https://nl.wikipedia.org/wiki/Fuchsia

Ik hoor een Amerikaan nog niet zeggen: joe foeking basturt!

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 10 apr 2018 03:49

Giovedico delle Fate schreef:
09 apr 2018 11:11
Je vergat nog mijn favoriet: 'Klotenklapper'

Overigens is er enige onduidelijkheid over de herkomst van jouw 'lapzwans'. Sommigen menen dat het uit het Jiddisch stamt. Ik denk dat het terugvoert op het Duitse Schlappschwanz
Het is idd. een hele leuke! :D
Ik zal d'r nog wel meer vergeten zijn, ben ook nog lang geen afgestudeerd fulmineerster.
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate » 10 apr 2018 10:33

Petra schreef:
10 apr 2018 03:49

ben ook nog lang geen afgestudeerd fulmineerster.
Zoals Barry Stevens zou hebben gezegd: "Vooral dooooooorgaan"... :wink:

Ik noem mijn jongste hond sinds zijn castratie vaak "klotenklapper". Hij reageert daar prima op :lol:

Plaats reactie