Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platform

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
JeroenLeiden

Re: Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platfor

Bericht door JeroenLeiden » 19 sep 2011 21:57

Dit is ook zo'n stukje waar ik toch nog even verbaasd was over hun smakeloosheid. Mijn reactie staat er nog steeds, en ik ben er vrij zeker van dat die er doorheen geglipt is. Hier werd ik nog steeds getolereerd (en kon je nog onbeperkt lange reacties achterlaten), maar verwijderde ze wel steeds meer kritische stukjes van mij. En de redactie aanspreken is wel zo'n beetje een doodzonde, en wordt bijna altijd verwijderd. Dit was mijn reactie, voor als ie alsnog mocht verdwijnen:
Redactie,

“De brief weerspiegelt islamitische en christelijke ideeën.”

Waaruit blijkt dit, als op het briefje dat hij achterliet dingen staan als Jezus en God in plaats van Mohammed en Allah? Is dit gewoon één van jullie duizenden walgelijke pogingen om jullie christelijke handen schoon te wassen aan het shirt van de islam, of is er een minder voor de hand liggende optie die ik over het hoofd heb gezien?

Alles leuk en aardig, maar dit gaat toch wel erg ver. Zo niet té ver. Niet alles wat op internet staat is waar, dat hoef je mij niet te vertellen. Maar als na tien minuten surfen er alleen maar christelijke websites zijn die suggereren dat de dader OOK islamitische ideeën had, dan heb ik eigenlijk wel gegeten en gedronken. Ik ben hier uit vrije wil, ik zoek het op om voorgelogen te worden. Maar jullie hebben wel een verantwoordelijkheid naar anderen toe. Niet alleen de achterban, maar ook naar de maatschappij.

Pas na aandringen verwijderen jullie een oproep tot het doden van homo’s. Dan sta je er al niet goed op. Dan kan je je nog verschuilen achter het feit dat het niet van jullie hand is. Maar deze besmeuring om de eigen handen schoon te wassen gaat toch gewoon erg ver? Zo niet, hoor ik het graag.

Met de zegen van de redactie zal ik dit soort trucjes blijven blootleggen. Ik verwacht dat de zegen alleen een keer op zal houden. In dat geval dank ik jullie vriendelijk voor het podium dat ik gekregen heb.

Jeroen, Leiden | 13-4-2011 20:21:57
Ik geloof dat ik moet poepen.

JeroenLeiden

Bericht door JeroenLeiden » 21 sep 2011 01:54

Ik heb zelf Post-HBO cursussen gegeven en heb me verbaasd over de geringe kennis van de studenten.... Ik heb het niveau er op moeten aanpassen!! De mensen zijn verre van intelectueler geworden...... Er is weinig kennis op elk terrein. Dus wat het Atheïsme betreft kan ik geen verband zien met de intelectualiteit! Ik grijp liever terug op op wat Jezus zei over onze tijd in Matt. 24.
"32 Leert dan van de vijgeboom deze les: Wanneer zijn hout reeds week wordt en de bladeren doet uitspruiten, weet gij daaraan, dat de zomer nabij is. 33 Zo moet ook gij, wanneer gij dit alles ziet, weten, dat het nabij is, voor de deur. 34 Voorwaar, Ik zeg u, dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, voordat dit alles geschiedt. 35 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan. " 
Ernst van Olffen, Oldenzaal (email
) | 21-9-2011 0:27:17
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=23923

Das tog liev?

biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer » 21 sep 2011 09:14

deze dan !
Heb freethinker ff gecheckt, waarschijnlijk ex christenen met veel wrok over hun opvoeding ofzo... ziellig
Willem, Katwijk | 20-9-2011 17:32:39
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=24642" onclick="window.open(this.href);return false;
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 21 sep 2011 12:02

biemer schreef:deze dan !
Heb freethinker ff gecheckt, waarschijnlijk ex christenen met veel wrok over hun opvoeding ofzo... ziellig
Willem, Katwijk | 20-9-2011 17:32:39
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=24642" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb ook maar gereageerd. Tot nu komt er geen reactie.

Waarom zou je eigenlijk zendelingen sturen. Waarom mogen mensen hun eigen cultuur en identiteit niet houden. Is er iets mis mee?
Piet, randstad | 21-9-2011 9:20:09
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

malou
Forum fan

Bericht door malou » 21 sep 2011 12:06

ik dacht even dat het de goede kant op ging bij CIP
5 dagen lang geen censuur, waarschijnlijk nav. van het artikel dat christenen gecensureerd werden bij sommige sociale netwerksites....
maar het censureren is weer begonnen, bij verschillende topics..... :evil:

ik zal er een noemen:
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=24610" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeroen Leiden reageert hier op John Gelderen, maar van de laatste zijn de reacties weggehaald, terwijl het een interessante discussie was....
zo ook bij dit artikel:

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=24627" onclick="window.open(this.href);return false;
de reactie van Willem van Dongen is verdwenen, aangezien de reactie van Ernst van Offen natuurlijk de waarheid is.

wat een gefrustreerde redactie......

JeroenLeiden

Bericht door JeroenLeiden » 22 sep 2011 18:47

Hier de reactie van ene Roald die waarschijnlijk spoedig zal verdwijnen, dus maar ff "mirroren":
Ook daar zijn atheïsten kampioenen in: hardnekkige geschiedenisontkenners. Dat jullie zulke gedachtekronkels hebben om kinderen weg te halen bij christelijke ouders ter voorkoming van zogenaamdel christelijke indoctrinatie is niet anders dan herhaling van de geschiedenis dat communisten kinderen van christelijke ouders in atheïstische weeshuizen plaatsten.
Helaas zegt mijn christelijk geloof dat ik mijn vijanden lief moet hebben, want bij realisering van zulke verrotte wetgeving zou ik het liefst de wapens opnemen en van harte de bedenkers van dit soort wetten een kogel door hun ellendige strottehoofd jagen.
Roald, Utrecht | 22-9-2011 16:32:21
In zijn vervolgreactie claimt hij dat het een "sarcastische" reactie was en dat atheïsten gecensureerd moeten worden. Tsja.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 22 sep 2011 18:59

JeroenLeiden schreef:
In zijn vervolgreactie claimt hij dat het een "sarcastische" reactie was en dat atheïsten gecensureerd moeten worden. Tsja.
Ik ga voor de andere waarheid. Zonder tekst en uitleg. De Roald die ik voor en achter de schermen heb meegemaakt. Hij is al maanden freethinker aan het vervloeken.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

JeroenLeiden

Bericht door JeroenLeiden » 22 sep 2011 19:31

Mijn god, dit is die krotekoker waarom ik me hier kwam aanmelden en ik heb het niet eens door. Ik zou graag een keer met zo'n totale freak een keer een bak koffie drinken. De opstapeling aan denkfouten voorkomen door direct te reageren als het fout gaat. Of hooguit twee zinnen laten formuleren om dan die drie denkfouten een verkeerde aannames aan te wijzen. Maar waarschijnlijk begint zoiets dan te schuimbekken en wil die een kogel door mijn ellendige strottenhoofd schieten.

biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer » 22 sep 2011 20:54

Die Roald is echt van de pot gepleurt....Wat een agressie spreekt er uit zijn teksten. Cokkie is ook zon Jihad type. Wat een ellendige christenen.....driewerf bah !!
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 22 sep 2011 21:47

JeroenLeiden schreef:die krotekoker
Krotekoker, dat is wel een duidelijke aanwijzing dat je uit de omgeving van Rijnsburg komt Jeroen. :D
De naam Jeroen (Noordwijk) trouwens ook.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

malou
Forum fan

Bericht door malou » 23 sep 2011 09:38

Jeroen Leiden schrijft:

***de reactie van ene Roald die waarschijnlijk spoedig zal verdwijnen, dus maar ff "mirroren":**

[quote:] Ook daar zijn atheïsten kampioenen in: hardnekkige geschiedenisontkenners. Dat jullie zulke gedachtekronkels hebben om kinderen weg te halen bij christelijke ouders ter voorkoming van zogenaamdel christelijke indoctrinatie is niet anders dan herhaling van de geschiedenis dat communisten kinderen van christelijke ouders in atheïstische weeshuizen plaatsten.
Helaas zegt mijn christelijk geloof dat ik mijn vijanden lief moet hebben, want bij realisering van zulke verrotte wetgeving zou ik het liefst de wapens opnemen en van harte de bedenkers van dit soort wetten een kogel door hun ellendige strottehoofd jagen.
Roald, Utrecht | 22-9-2011 16:32:21 [quote]

tot mijn grote ergernis zie ik dat er weer flink gecensureerd is, [postings van Jeroen o.a. verwijderd] maar dat de reacties van Roald zijn blijven staan..... :evil:
dus ook deze agressieve reactie :roll: alsmede zijn reactie waarin hij liegt dat het sarcastisch bedoeld zou zijn.
wat een uitschot dat volk.
wat een hypocrisie.
eigenlijk zouden er stappen ondernomen moeten worden tegen zulke opruiers.

malou
Forum fan

Bericht door malou » 23 sep 2011 09:55

in het geval dat deze zeer zinnige reactie ook verwijderd wordt quote ik deze even:
waarschijnlijk heeft de redactie hem over het hoofd gezien.

***Ik vind het erg veelzeggend voor het moraal van het christendom dat de redactie van CIP een reactie als die van Cokkie gewoon laat staan, en dat er niemand van zijn/haar geloofsgenoten is die hem/haar aanspreekt op zijn/haar beledigende, vulgaire, discriminatoire en denigrerende opmerkingen. Maar probeer iemand iets uit te leggen over (zijn of haar verkeerde voorstellingen van) de evolutieleer en je krijgt een ban.

En dit alles reken ik Rik Bokelman als ergste aan, die als eerste vooraan staat om hem niet welgevallige reacties te censureren. Het failliet van het morele christendom, hier vertolkt in de reactie van Cokkie.
John, Zwolle | 21-9-2011 18:21:31***

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=24655" onclick="window.open(this.href);return false;

JeroenLeiden

Bericht door JeroenLeiden » 23 sep 2011 12:45

Fishhook,
De naam Jeroen (Noordwijk) trouwens ook.
Je mag me best Sint Jeroen noemen hoor ;)

@malou, ik heb de redactie een mailtje gestuurd met de vraag waarom zo'n gewelddadige reactie blijft staan en de kritiek daarop verwijderd wordt. Nou hebben ze mijn laatste drie mailtjes ook niet beantwoord, maar mocht er een reactie volgen dan zal ik hem delen. Hier mijn mail:
Redactie, het zegt toch weer veel over jullie beperkte moraal dat jullie in het topic "dan ook de doop maar verbieden", zowat alles censureren, maar een opmerking waarin ene Roald uit Utrecht "een kogel door hun ellendige strottehoofd [wil] jagen", gewoon laten staan.

Nu kan ik mij voorstellen dat het vervelend is dat al die nare ongelovigen de schaapjes de verkeerde kant op "herderen". Maar wat ik dan niet begrijp, is dat Roald volgens jullie kennelijk wel een goede herder is.

Ik verbaas mij niet vaak meer over jullie manier van handelen, maar soms laten jullie mij geen keus.

Jeroen, Leiden

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 23 sep 2011 12:51

malou schreef:
En dit alles reken ik Rik Bokelman als ergste aan, die als eerste vooraan staat om hem niet welgevallige reacties te censureren.
Zijn voormalige partner loopt nu stage op nu.nl . En schrijft artikelen die te maken hebben met wetenschap en gezondheid. (@Jeffrey Schippers). Journalisten in de dop.

malou
Forum fan

Bericht door malou » 23 sep 2011 13:04

jeroen schrijft:

***@malou, ik heb de redactie een mailtje gestuurd met de vraag waarom zo'n gewelddadige reactie blijft staan en de kritiek daarop verwijderd wordt. Nou hebben ze mijn laatste drie mailtjes ook niet beantwoord, maar mocht er een reactie volgen dan zal ik hem delen.***

geweldig Jeroen en mijn complimenten. =D>
ze hebben al gehoor gegeven en de reacties van Roald verwijderd.
ik sta werkelijk perplex.....

Plaats reactie