Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platform

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Moderator

Re: Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platfor

Bericht door PietV. » 25 aug 2011 14:47

biemer schreef:
Mijn antwoord:

En wat als moeder vantevoren al wist ( want ze is alwetend) dat het kind dit ging doen ??? Dan ben je imo een heeeeele slechte en valse moeder om geen passende maatregelen te nemen.

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=24223" onclick="window.open(this.href);return false;
Regel 1 voor ouders met kleine kinderen. Jij bent verantwoordelijk. Dat een kind van de gootsteenontstopper lurkt, is niet de schuld van het kind. Maar de stommiteit van de ouder die dit onder handbereik van het kind plaatst.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Destinesia

Bericht door Destinesia » 25 aug 2011 20:58

Hiëronymus schreef:Neuh, het verbaast me gewoon dat er op dit forum zoveel gesproken wordt over andere sites. Op de meeste fora zou je daar juist voor verbannen worden. Het trollen van gelovigen doet me een beetje 4channerig aan.
Daar léért men van. Zowel daar als hier. 'Trollen' van gelovigen is bedoeld voor genezing van deze wanen. Soms helpt het. Meestal niet. Zo schadelijk is geloof in goden dus.

Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus » 26 aug 2011 07:58

Is dat een grapje of vind je dat werkelijk een geldige redenering?

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 26 aug 2011 09:52

Daar léért men van. Zowel daar als hier. 'Trollen' van gelovigen is bedoeld voor genezing van deze wanen. Soms helpt het. Meestal niet. Zo schadelijk is geloof in goden dus.
Ik denk niet dat je mensen kunt overtuigen van hun wanen door ze in de zeik te nemen.

De behoefte om tegen andere manieren van denken aan te schoppen, kan ook iets zeggen over de schopper. Ik vraag me af in hoeverre iedereen hier met zijn eigen verleden heeft afgerekend.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

petals
Ervaren pen

Bericht door petals » 26 aug 2011 10:05

gerard_m schreef:
Ik denk niet dat je mensen kunt overtuigen van hun wanen door ze in de zeik te nemen.

De behoefte om tegen andere manieren van denken aan te schoppen, kan ook iets zeggen over de schopper. Ik vraag me af in hoeverre iedereen hier met zijn eigen verleden heeft afgerekend.
Wat bedoel je met ergens tegen aan schoppen of mensen in de zeik nemen? Dat klinkt meteen zo negatief. Vind je echt dat mensen op het CIP bijvoorbeeld in de zeik worden genomen door ons? Ik kijk daar anders tegenaan en mijn ervaring is juist dat de freethinkers een open discussie proberen te starten. Waarop vervolgens door de gelovigen vrij weinig inhoudelijk wordt gereageerd.

Vind jij het dan niet belangrijk dat mensen over de heikele punten in hun religie nadenken? Dat doen ze nooit als iemand het ze niet vertelt. Het valt me bij jou overigens op dat jij wel hetzelfde doet m.b.t. islam, zie jou toch echt regelmatig op islamitische forums je zegje doen.

Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus » 26 aug 2011 10:26

petals schreef:
gerard_m schreef:

Wat bedoel je met ergens tegen aan schoppen of mensen in de zeik nemen? Dat klinkt meteen zo negatief. Vind je echt dat mensen op het CIP bijvoorbeeld in de zeik worden genomen door ons? Ik kijk daar anders tegenaan en mijn ervaring is juist dat de freethinkers een open discussie proberen te starten. Waarop vervolgens door de gelovigen vrij weinig inhoudelijk wordt gereageerd.

Vind jij het dan niet belangrijk dat mensen over de heikele punten in hun religie nadenken? Dat doen ze nooit als iemand het ze niet vertelt. Het valt me bij jou overigens op dat jij wel hetzelfde doet m.b.t. islam, zie jou toch echt regelmatig op islamitische forums je zegje doen.
Je vraag het aan Gerard, maar ik wil die vraag graag met 'ja' beantwoorden. Jullie kunnen zeggen wat je wilt, maar bijvoorbeeld de post van Biemer is niet bedoeld om mensen aan het denken te zetten. Dat is gewoon afzeiken, dat mag je doen, maar doe niet alsof het om hoge idealen gaat of om 'open discussies'.
biemer schreef:Een christen vertelt hier dat ie een Christelijk 'pretpark' wil oprichten. Hij vraagt naar een naam voor dit park.

Mijn Antwoord:
@ Peter. misschien volgende naam:
Sprookjesland ?
Willem, Dongen | 18-8-2011 16:50:35
Ik vond hem zelf wel grappig, maar zal niet zo ontvangen worden :D

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=24085" onclick="window.open(this.href);return false;

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 26 aug 2011 10:33

Hiëronymus schreef: sterk ingekorte quote
Wiens tenen zijn langer. De christenen die hier rondlopen of die van de christenen op het CIP?
Inmiddels zie ik een terugkerend patroon in meerdere topics Hieronymus? Leg nog een keer uit wat je dwars zit en blijf het niet constant herhalen de komende maanden.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus » 26 aug 2011 10:36

Er zit mij niet zo gek veel dwars, ik reageer gewoon op een post van een andere forummer, ga in op zijn stellingen en bestrijd ze. Is dat niet vrijdenkerig genoeg?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 26 aug 2011 10:42

Hiëronymus schreef:Er zit mij niet zo gek veel dwars, ik reageer gewoon op een post van een andere forummer, ga in op zijn stellingen en bestrijd ze. Is dat niet vrijdenkerig genoeg?
Als de toon steeds is. "Jullie zijn niet aardig voor christenen" dan gaat dat vervelen". Ook dat kan vrijdenkerig zijn.

Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus » 26 aug 2011 10:48

Waar buiten dit topic is de strekking van mijn posts geweest dat jullie niet aardig voor christenen zouden moeten zijn? Ook mijn laatste post in dit topic had die strekking niet, dat was een reactie op de stelling van Destinesia en petals dat het getroll mensen zou 'helpen'. Ik reageerde al lang niet meer op het getroll zelf.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 26 aug 2011 10:55

Hiëronymus schreef:Waar buiten dit topic is de strekking van mijn posts geweest dat jullie niet aardig voor christenen zouden moeten zijn? Ook mijn laatste post in dit topic had die strekking niet, dat was een reactie op de stelling van Destinesia en petals dat het getroll mensen zou 'helpen'. Ik reageerde al lang niet meer op het getroll zelf.
Trauma's, angsthazen zomaar een paar woorden die me te binnen schieten. Ik proef een bepaalde teneur in je reacties. Je kwalificeert het op een bepaalde wijze. Trollen van gelovigen etc.

malou
Forum fan

Bericht door malou » 26 aug 2011 10:57

ik vind de postings van de freethinkers een verademing op CIP en zie ze niet als een kleinering.
integendeel; ik vind het zelfs een noodzaak dat er ook gezond tegengas komt....
sommigen daar moeten nodig eens wakkergeschud worden....het is godgeklaagd wat daar zoals geponeerd wordt als 'waarheden' ....het zelfdenkend vermogen is bij velen daar totaal buiten werking gesteld.
treurigheid ten top.
tevens een gevaar voor kinderen, die dat alles lezen , als De Waarheid aannemen en slikken als zoete koek.
door tegenovergestelde reacties te lezen is het voor deze groep wellicht nog tijd om zelf te gaan nadenken.

een andere denkwijze dan de hunne snappen velen niet, maar wordt subiet veroordeeld als van de duivel afkomstig...alles lezen ze letterlijk en tussen de regels lezen is hun ook onbekend.
in plaats daarvan gaan ze bidden voor andersdenkenden of pogen ze het evangelie door je strot te duwen.
verder valt het mij op dat er ook ongelofelijk veel haat en onverdraagzaamheid aanwezig is naar elkaar toe.

Sprookjesland als nieuwe naam voor het pretpark sprak mij ook wel aan.. =D>

Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus » 26 aug 2011 10:59

PietV. schreef:Trauma's, angsthazen zomaar een paar woorden die me te binnen schieten. Ik proef een bepaalde teneur in je reacties. Je kwalificeert het op een bepaalde wijze. Trollen van gelovigen etc.
En dat is uitzonderlijk op Freethinker? Ik kan als je het wilt vijftig voorbeelden geven van posts van andere mensen op dit forum die hetzelfde doen, waaronder veel leden van het beheer.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 26 aug 2011 11:01

malou schreef:
Sprookjesland als nieuwe naam voor het pretpark sprak mij ook wel aan.. =D>
Ik vond het ook een aardige vondst. Past bij de lading. Beter dan "Bethelland" of Goede Herder pretpark.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 26 aug 2011 11:12

Hiëronymus schreef:
PietV. schreef:Trauma's, angsthazen zomaar een paar woorden die me te binnen schieten. Ik proef een bepaalde teneur in je reacties. Je kwalificeert het op een bepaalde wijze. Trollen van gelovigen etc.
En dat is uitzonderlijk op Freethinker? Ik kan als je het wilt vijftig voorbeelden geven van posts van andere mensen op dit forum die hetzelfde doen, waaronder veel leden van het beheer.
Een jij-bakje? Het blijft een aardige hobby dat zoek de drogreden :) Ik ben er zelf ook niet altijd vrij van overigens :oops:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Plaats reactie