Israel, godsdienst en kernwapens.

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
BFA
Forum fan

Re: Israel, godsdienst en kernwapens.

Bericht door BFA » 07 jul 2011 22:01

siger schreef:Zonder Israel, geen Hamas. Israel heeft elke Palestijnse organisatie systematisch vernietigd, en zo telkens vervaarlijker Mazzikim tot leven gewekt.
Hamas is Muslim Brotherhood.
Muslim Brotherhood zocht in haar samenwerking met de nazis exterminatiekampen voor joden op te zetten in het MO.
Het is larie dat het zichzelf verdedigen van Israël radicale groepen doet ontstaan. Hussin Imam Hoemeini, grootmufti van Jeruzalem en stichter van de MB, was sinds de jaren '30 de belangrijkste stem op de Duitse Radio om op te roepen voor de eliminatie van de Joden. in de Balkan heeft de Muslim Brotherhood voor 3 Nazi-bataljons gezorgd, de enige taak van deze bataljons was het opzoeken en oppakken van Joden en deze naar de concentratiekampen brengen. Gerechtvaardigd op religieuze basis.
Het is hier dat hamas zijn Jodenhaat haalt. Jodenhaat die wezenlijk onderdeel is van de Muslim Brotherhood, bij haar oprichting en nu nog.

Sinds 1830, toen het Ottomaanse rijk ongebruikte woestijngronden te koop begon te zetten hebben Joden uit het MO grond in Israël beginnen opkopen.
+90% van de grond waar Israël op staat is aangekocht. Het land is van hen zonder dat de Holocaust er iets mee te maken had.
Je kan de krokodil voeren. Denk er dan bij dat de islmaitische krokodil stelt: Eerst Israël, dan Andalusië en India (volgorde geeft niet) en dan de rest van de wereld.
Zankoku na tenshi no youni

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 07 jul 2011 22:37

BFA schreef:Sinds 1830, toen het Ottomaanse rijk ongebruikte woestijngronden te koop begon te zetten hebben Joden uit het MO grond in Israël beginnen opkopen.
+90% van de grond waar Israël op staat is aangekocht. Het land is van hen zonder dat de Holocaust er iets mee te maken had.
.
China koopt veel land in Afrika, kan het straks dan daar een nieuw China claimen?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

MNb
Diehard

Bericht door MNb » 08 jul 2011 03:00

BFA schreef:Hussin Imam Hoemeini, grootmufti van Jeruzalem en stichter van de MB, was sinds de jaren '30 de belangrijkste stem op de Duitse Radio om op te roepen voor de eliminatie van de Joden.
1. Hij heette Amin al-Husseini.
2. In het Duitsland van de jaren 30 zal deze imam veel islamitische toehoorders hebben gehad.
3. Al-Husseini kwam pas eind 1941 naar Duitsland. De ghetto's in Polen waren al gevestigd. De Einsatzgruppen in Rusland waren toen al druk aan het moorden. Het eerste vernietigingskamp was al in aanbouw.
BFA schreef:in de Balkan heeft de Muslim Brotherhood voor 3 Nazi-bataljons gezorgd,
Heinrich Himmler was geen lid van de Moslim Broederschap. Die wierf begin 1943 - de oorlog ging niet zo goed meer - op de Balkan moslims om de Waffen-SS te versterken. Dat lukte onder christelijke Kroaten, Fransen, Belgen, Nederlanders en Balten een stuk beter. Die kregen allemaal een eigen divisie. De moslims niet.
BFA schreef:de enige taak van deze bataljons was het opzoeken en oppakken van Joden en deze naar de concentratiekampen brengen. Gerechtvaardigd op religieuze basis.
Alweer fout. Bosnische moslims vochten tegen Servische cetniks en communisten. Opzoeken en oppakken van joden werd vooral door de SicherheitsDienst gedaan en daar zaten geen moslims tussen.
BFA schreef:Je kan de krokodil voeren.
Dat is gemakkelijker dan een islamofoob elementaire feiten over WO-2 bij te brengen.
Wat we willen vermijden is dat mensen dit forum gebruiken als een zeepkist.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =26&t=2511" onclick="window.open(this.href);return false;

Het geraaskal van BFA is net zo erg als antisemitisch Holocaustontkennen. Ik mag hopen dat de moderators hier niet met twee maten meten.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 08 jul 2011 12:11

MNb schreef:Het geraaskal van BFA is net zo erg als antisemitisch Holocaustontkennen. Ik mag hopen dat de moderators hier niet met twee maten meten.
Sorry MNb, maar ik heb BFA eenmaal berispt voor een grove ad hominem op iemand en heb hem hierna enkel en alleen maar lange bijdragen doorspekt met argumentatie zien leveren. Als hij dus iets verdient dan is het wat mij betreft een compliment. Als er van zijn redeneringen niets klopt dan graag antwoorden zoals je dat in die laatste post deed, maar bovenstaande laatste opmerking weglaten, daar schieten we echt niets mee op. Ik schrijf je dit omdat ik inderdaad niet met twee maten wil meten. Gelieve hier niet op te reageren, maar gewoon doen wat ik je hier aanraad.
Born OK the first time

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 10 jul 2011 01:24

En vergeet vooral niet de grote kerkhervormer Maarten Luther, met het door hem geschreven manuscript: de Joden en hun leugens! Is het toen al begonnen? Nee, natuurlijk niet, al veel eerder!

Ik heb er persoonlijk twee meningen over,

1. De Palestijnen en de Israëlisch willen beiden iets wat met de letter L begint: De Palestijnen willen land en de Israëlisch willen leven!

2. Als je in het jaar 2055 de New York times openslaat, dan staat er rechts bovenaan pagina 3 dat het vredesproces in het Midden Oosten weer is begonnen!

Maw, willen we echt een oorlog, die al zeker 6000 jaar duurt, binnen 1 decennium oplossen??

Been there, seen it, done that!

Maar voor iedereen, keep on dreaming!
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

Digit
Ervaren pen

Bericht door Digit » 10 jul 2011 09:45

Sorry, maar die oorlog duurt welgeteld 65 jaar. Hij is begonnen toen David Ben Goerion & Co. beslisten om Israël niet te beperken tot het gebied toegekend door de VN, maar om héél Palestina manu militari te veroveren en de Palestijnen te verdrijven; dat dit gelukt is, is te wijten aan Tsjechische wapenleveringen, waaronder zware artillerie en gevechtsvliegtuigen, en het feit dat de enige strijdmacht die het had kunnen vookomen, het elite "Arabisch Legioen" niet tussenkwam omdat het onder Brits bevel stond (Glubb pasha) en koning Abdullah een geheim akkoord had om de "West Bank" in te lijven bij Jordanië. Vóór 1946 hadden de joden in Palestina niet méér problemen dan in de rest van de wereld.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !

Digit
Ervaren pen

Bericht door Digit » 10 jul 2011 10:50

P. S. De tussenkomsten van het Arabisch legioen waren beperkt tot de West Bank en oost-Jerusalem, gebieden die volgens de akkoorden aan Jordanië waren toegewezen. Dáár (en enkel daar !) werden de Israëli teruggeslagen.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !

MNb
Diehard

Bericht door MNb » 11 jul 2011 00:18

Rereformed schreef:maar bovenstaande laatste opmerking weglaten, daar schieten we echt niets mee op. Ik schrijf je dit omdat ik inderdaad niet met twee maten wil meten. Gelieve hier niet op te reageren, maar gewoon doen wat ik je hier aanraad.[/color]
De groeten. Ik ben weg.

(ik kan natuurlijk ook net zo lang herhalen dat BFA's schrijfsel ger**skal is - want dat is het - totdat ik een ban krijg, maar dat is ook zo kinderachtig)
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 11 jul 2011 01:04

Rereformed schreef:
MNb schreef:Het geraaskal van BFA is net zo erg als antisemitisch Holocaustontkennen. Ik mag hopen dat de moderators hier niet met twee maten meten.
Sorry MNb, maar ik heb BFA eenmaal berispt voor een grove ad hominem op iemand en heb hem hierna enkel en alleen maar lange bijdragen doorspekt met argumentatie zien leveren.
Wordt de kwaliteit daarvan nog wel gewogen?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

siger

Bericht door siger » 11 jul 2011 10:08

BFA schreef:...in de Balkan heeft de Muslim Brotherhood voor 3 Nazi-bataljons gezorgd, de enige taak van deze bataljons was het opzoeken en oppakken van Joden en deze naar de concentratiekampen brengen. Gerechtvaardigd op religieuze basis.
Het is hier dat hamas zijn Jodenhaat haalt. Jodenhaat die wezenlijk onderdeel is van de Muslim Brotherhood, bij haar oprichting en nu nog.
De tweede paragraaf is absurde onzin.
Hamas was nooit uitgegroeid tot de macht en populariteit die ze nu heeft, als Israel Fatah en Arafat (die bereid waren tot een vredesakkoord) niet op een schabouwelijke manier om zeep hadden geholpen. Daar gaat het om. Drijf mensen als ratten in een hoek en ze zullen zich als ratten gaan gedragen.

Jouw tussenkomst is alleen te begrijpen als je enige interesse is de tegenstellingen op te voeren omdat je droomt van een grote oorlog. Dat is nog erger dan absurde onzin.

edit: was Israel nu feitelijk een veilige thuishaven, of een provocerende vesting tussen bloedvijanden?

siger

Bericht door siger » 11 jul 2011 10:26

lost and not found yet! schreef:1. De Palestijnen en de Israëlisch willen beiden iets wat met de letter L begint: De Palestijnen willen land en de Israëlisch willen leven!
Maar waarom willen de Israelis persé leven in het land van de Palestijnen?
lost and not found yet! schreef:willen we echt een oorlog, die al zeker 6000 jaar duurt, binnen 1 decennium oplossen??
Je moet wel echt de bijbel geloven als je denkt dat deze oorlog als 6000 jaar duurt. Maar wat je zegt is feitelijk de particuliere lijn voor Israel, die nergens anders gebruikt wordt: weg met internationaal recht, mensenrechten, en op met mythes en bijbel: het is nu eenmaal zo en er is niets aan te doen. Wel aan Irak, Afghanistan, Libie etc... etc... maar Israel? Nee, dat is nu eenmaal zo en dat moet dan maar zo....

Digit
Ervaren pen

Bericht door Digit » 11 jul 2011 11:13

Siger,

Correcte analyse !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 11 jul 2011 12:57

siger schreef:schabouwelijke
Misschien wil je dat woord even uitleggen? :?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

siger

Bericht door siger » 11 jul 2011 13:03

Fishhook schreef:
siger schreef:schabouwelijke
Misschien wil je dat woord even uitleggen? :?
Natuurlijk. Van Dale zegt:
  • 1. jammerlijk, ellendig
    2. gevaarlijk
    3. vreselijk
Het gebeurt zelden dat alle betekenissen van een woord samen toepasbaar zijn.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 11 jul 2011 15:09

Jagang schreef:
Rereformed schreef:
Sorry MNb, maar ik heb BFA eenmaal berispt voor een grove ad hominem op iemand en heb hem hierna enkel en alleen maar lange bijdragen doorspekt met argumentatie zien leveren.
Wordt de kwaliteit daarvan nog wel gewogen?
Het lijkt me dat dat inderdaad nu juist de bedoeling is van een discussieforum.

Laat ik de posting die MNb aanduidde als 'geraaskaal net zo erg als holocaustontkenning' even doorlopen.
Weeg het maar en weeg ook MNbs aanklacht.

"Hamas is Muslim Brotherhood."
Is dat een leugen? Ik hoor er MNb niet over klagen.

"Muslim Brotherhood zocht in haar samenwerking met de nazis exterminatiekampen voor joden op te zetten in het MO."
Is dat zo of is dat een leugen?
Ik merk op dat MNb dit niet tegenspreekt.

"Het is larie dat het zichzelf verdedigen van Israël radicale groepen doet ontstaan.
Een zwakke zin van een propagandist, als je het mij vraagt.

Hussin Imam Hoemeini, grootmufti van Jeruzalem en stichter van de MB, was sinds de jaren '30 de belangrijkste stem op de Duitse Radio om op te roepen voor de eliminatie van de Joden.
Ik zie dat MNb de naam verbetert. Maar deze bewering zie ik niet als leugen aangeduid.

in de Balkan heeft de Muslim Brotherhood voor 3 Nazi-bataljons gezorgd, de enige taak van deze bataljons was het opzoeken en oppakken van Joden en deze naar de concentratiekampen brengen.
Is dat een leugen of een feit? Ik zie het MNb niet tegenspreken

Gerechtvaardigd op religieuze basis.
Het is hier dat hamas zijn Jodenhaat haalt. Jodenhaat die wezenlijk onderdeel is van de Muslim Brotherhood, bij haar oprichting en nu nog."

Dit onderdeel van het betoog lijkt me een redelijke kans van waarheid te bevatten, temeer daar MNb ook dit niet tegenspreekt als leugens.

"Sinds 1830, toen het Ottomaanse rijk ongebruikte woestijngronden te koop begon te zetten hebben Joden uit het MO grond in Israël beginnen opkopen."
Dit schijnt inderdaad een feit te zijn. Ik heb het tientallen malen gelezen in mijn leven.

"+90% van de grond waar Israël op staat is aangekocht. Het land is van hen zonder dat de Holocaust er iets mee te maken had."
Misschien is 90% overdreven, maar het argument staat.

"Je kan de krokodil voeren. Denk er dan bij dat de islmaitische krokodil stelt: Eerst Israël, dan Andalusië en India (volgorde geeft niet) en dan de rest van de wereld."
Dit is de inschatting van desbetreffende forummer. Het heeft niets met waarheid of leugen te maken. Je kan het er mee eens zijn of niet.

Saldo: de opmerking van MNb naar aanleiding van deze post en na zijn eigen afweging ervan, is naar mijn mening bijzonder onredelijk, en zijn oproep dat hiervoor moderatorakties ondernomen zouden moeten worden imho volkomen ongegrond.
Born OK the first time

Gesloten