De bekering.
Moderator: Moderators
-
De bekering.
Dus jij geloofd ook in de God, die in de hemelen zeid??
-
Ik zou hier graag antwoord op geven.Maar ik zie net weer dat het onderwerp van dit forumMappendief schreef:OK, dan, dat d8 ik al, wat heeft je bekeerd Xander?
predestinatieleer is. Daarom is het denk ik niet gepast om om deze plaats hierover te praten. Ik zag net in m'n vorige post's dat ik al te veel van dat onderwerp ben afgeweken.
hoop dat je dit snapt. 8)
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Voorsteltopic misschien Xander?Xander schreef:Ik zou hier graag antwoord op geven.Maar ik zie net weer dat het onderwerp van dit forumMappendief schreef:OK, dan, dat d8 ik al, wat heeft je bekeerd Xander?
predestinatieleer is. Daarom is het denk ik niet gepast om om deze plaats hierover te praten. Ik zag net in m'n vorige post's dat ik al te veel van dat onderwerp ben afgeweken.
http://www.freethinker.nl/forum/viewforum.php?f=13
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
Nee, het voorsteltopic is er alleen om je voor te stellen, en niet voor diepere discussies over wat iemand tot geloof heeft gebracht.
Vandaar een nieuw topic.
Xander hier kun je dus gerust antwoord geven op de vraag waarom je je bekeerd hebt. Hier is dat dus geheel on topic.
Dus laat maar horen. Je zei immers dat je hier graag antwoord op wilde geven.
Vandaar een nieuw topic.
Xander hier kun je dus gerust antwoord geven op de vraag waarom je je bekeerd hebt. Hier is dat dus geheel on topic.
Dus laat maar horen. Je zei immers dat je hier graag antwoord op wilde geven.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Natuurlijk, ik heb per ongeluk een paar post's gezet die niet bij 't toppic pasten. Maar dit is in mijn ogen vergevenswaardig voor een nieuwe gebruiker. Daarbij hebben anderen hier ook aan meegedaan. Zij hebben geen ongevraagd eigen toppic gekregen.
Vraag ik mij af wat is de ware oorzaak van 't op overdreven manier zonder mij te vragen 2 topic's aan te maken met mijn naam er boven is.?
Vraag ik mij af wat is de ware oorzaak van 't op overdreven manier zonder mij te vragen 2 topic's aan te maken met mijn naam er boven is.?
Puur omdat je zelf heel enthousiast aangaf dat je heel graag op de vragen wilde antwoorden, maar het in dat andere topic niet kon vanwege offtopic zijn. Dus dit is om jou tegemoet te komen.
Je gaf toch zelf aan heel graag te willen antwoorden? Dus wat is nu precies je probleem?
En zo overdreven is dat niet hoor, wij zijn mensen wel meer ter wille met het openen van een eigen topic als ze heel graag vragen willen beantwoorden.
Je gaf toch zelf aan heel graag te willen antwoorden? Dus wat is nu precies je probleem?
En zo overdreven is dat niet hoor, wij zijn mensen wel meer ter wille met het openen van een eigen topic als ze heel graag vragen willen beantwoorden.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Het probleem is dat ik het idee krijg dat jullie allemaal denken dat ik zo graag ten koste van alles jullie wil overtuigen. Terwijl ik al m'n antwoorden alleen maar heb toegepast om ideen en andere zienswijzes op zaken te geven.wat jullie daar mee doen laat ik over aan de mogelijkheden.Kitty schreef:Puur omdat je zelf heel enthousiast aangaf dat je heel graag op de vragen wilde antwoorden, maar het in dat andere topic niet kon vanwege offtopic zijn. Dus dit is om jou tegemoet te komen.
Daarom wil ik hierbij vragen of dat je m'n naam weg wil halen boven de toppic's.
Want het is niet alleen mijn kijk op de genoemde onderwerpen die in deze toppic's wordt besproken.
- collegavanerik
- Superposter
ik denk eerder dan jij (terecht) bang bent dat we jou van je geloof af willen helpen.Xander schreef:Het probleem is dat ik het idee krijg dat jullie allemaal denken dat ik zo graag ten koste van alles jullie wil overtuigen.
Vreest niet, komt wel vaker voor en we zijn er reuze blij om.
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Je zou hier graag antwoord op geven, schrijf je zelf. Dus dit was een loze kreet? Je geeft dus helemaal niet graag antwoord hierop? Wat is het nou?Xander schreef:Ik zou hier graag antwoord op geven.Maar ik zie net weer dat het onderwerp van dit forumMappendief schreef:OK, dan, dat d8 ik al, wat heeft je bekeerd Xander?
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ten koste van alles is natuurlijk overbodig overdreven. Hoewel, ik heb wel eens gehoord dat christenen hun leven moeten overhebben voor de verkondiging van het geloof, dus ja, wat is overdreven, hè.Xander schreef:Het probleem is dat ik het idee krijg dat jullie allemaal denken dat ik zo graag ten koste van alles jullie wil overtuigen.
Maar dat ik en iedere andere ongelovige hier denk dat jij ons allemaal wil overtuigen baseer ik gewoon op het feit dat je jezelf een christen noemt en ik je serieus wil nemen. Dat christenen ongelovigen willen overtuigen is toch eenvoudig een feit? Iedereen weet dat het een fundamenteel onderdeel van het christelijk geloof is. Je wordt er door de bijbel door opgeroepen in niet mis te verstane bewoordingen. Indien je het vergeten bent kan deze atheïst je wel vertellen waar het staat: Verkondig het woord, dring aan te pas en te onpas (2 Tim. 4,2). Ditmaal is de leer bijzonder logisch. Vanwege de inwoning van de Heilige Geest in je leven kán je tenslotte niet anders dan het evangelie van vroeg tot laat aan iedereen te verkondigen, die Heilige Geest wil tenslotte constant God verheerlijken en wil bovendien nog dat niemand verloren gaat. En aangezien er vele malen meer ongelovigen zijn in de wereld dan gelovige christenen moet je deze oproep in de bijbel dus eerder beklemtonen dan proberen te negeren, lijkt me. Al het andere wat je doet op aarde is zelfs vuilnis, zoals Paulus eens opmerkte. Het kan bovendien vreselijke consequenties hebben als je stil bent. De Duivel wil maar al te graag dat je stil bent over Jezus en je onverschillig wordt. Hij werkt het liefst op deze slinkse en sluimerige manier. Je hebt er geen erg in voordat het al te laat is en je al te diep weggezonken bent.
Dus wat is het het nou, heb je nu een boodschap die echt geweldig is en geheel letterlijk een zaak van leven en dood is, zodat je er niet stil over kunt zijn, of is het geloof enkel een spelletje waar je aan meedoet voor zover je er een behaaglijk gevoel bij krijgt voor jezelf?
Ik zie niet in waarom je het willen overtuigen nou een probleem noemt. Er is volgens mij niets mis mee om andere mensen te willen overtuigen. Juist wanneer je hier als christen mensen niet zou willen overtuigen zou je mij tot de conclusie laten komen dat het christelijk geloof geen grote waarde heeft.
Deze opmerking vind ik nog vreemder. Er wordt jou een vraag gesteld: "Wat heeft jou bekeerd, Xander". Je antwoordt erop: "Ik zou hier graag antwoord op geven".Daarom wil ik hierbij vragen of dat je m'n naam weg wil halen boven de topic's.
Want het is niet alleen mijn kijk op de genoemde onderwerpen die in deze toppic's wordt besproken.
En wanneer je dan met het grootst mogelijke eerbetoon helemaal een topic voor het antwoord op deze vraag aangeboden krijgt, blijkt opeens dat je het antwoord liever niet wil geven.
Ik vraag me dan af of je af en toe dingen zegt die niet helemaal eerlijk zijn.
De ware oorzaak is vast omdat wij ongelovigen zo graag de kracht van de Heilige Geest aan het werk zouden willen zien. Al kijken we sceptisch naar geloof, we zouden allemaal maar dolgraag ook die geweldige Geest van wijsheid, geluk, kracht en overvloed hebben. We lijden jammergenoeg aan de kwaal het uiterste van onze hersenen te verlangen, maar onze hersenen zullen beslist zwichten voor christelijk geloof indien ze geconfronteerd worden met iets echt goddelijks.Vraag ik mij af wat is de ware oorzaak van 't op overdreven manier zonder mij te vragen 2 topic's aan te maken met mijn naam er boven?
Maar je begrijpt natuurlijk wel dat je ook ertoe kan bijdragen dat ons ongeloof wordt versterkt. Dat is nogal wat om op je geweten te hebben, vind je niet? Je hebt dus een bijzonder zware en zeer verantwoordelijke taak als christen rond te lopen in de wereld. Op elk moment in je leven ben een geweldig levend bewijs van Gods werking in de mens, of ben je een bewijs voor het tegendeel. Persoonlijk vind ik niet dat zo'n lot te benijden is, het is een gedachte waarvan een mens helemaal gek kan worden en bij de psychiater moet langsgaan, maar ja, mensen kiezen er vrijwillig voor om deze rol te gaan spelen in het leven. Niemand dwingt je.
PS, je merkt zeker wel dat er in mij een dominee is verloren gegaan.
Born OK the first time
Rereformed schreef: Ik zie niet in waarom je het willen overtuigen nou een probleem noemt. Er is volgens mij niets mis mee om andere mensen te willen overtuigen. Juist wanneer je hier als christen mensen niet zou willen overtuigen zou je mij tot de conclusie laten komen dat het christelijk geloof geen grote waarde heeft.
onze hersenen zullen beslist zwichten voor christelijk geloof indien ze geconfronteerd worden met iets echt goddelijks. Maar je begrijpt natuurlijk wel dat je ook ertoe kan bijdragen dat ons ongeloof wordt versterkt. Op elk moment in je leven ben een geweldig levend bewijs van Gods werking in de mens, of ben je een bewijs voor het tegendeel.
Dit is ontleden op z'n scherpst. Hier kun je alleen maar fluitend van weglopen en net doen of je het niet begrijpt.
Xander .... X marks the spot ....
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Volgens mij is Xander fluitend weggelopen en heeft hij het idd niet begrepen! Xander, correct me if I'm wrong!Destinesia schreef:Rereformed schreef: Ik zie niet in waarom je het willen overtuigen nou een probleem noemt. Er is volgens mij niets mis mee om andere mensen te willen overtuigen. Juist wanneer je hier als christen mensen niet zou willen overtuigen zou je mij tot de conclusie laten komen dat het christelijk geloof geen grote waarde heeft.onze hersenen zullen beslist zwichten voor christelijk geloof indien ze geconfronteerd worden met iets echt goddelijks. Maar je begrijpt natuurlijk wel dat je ook ertoe kan bijdragen dat ons ongeloof wordt versterkt. Op elk moment in je leven ben een geweldig levend bewijs van Gods werking in de mens, of ben je een bewijs voor het tegendeel.
Dit is ontleden op z'n scherpst. Hier kun je alleen maar fluitend van weglopen en net doen of je het niet begrijpt.
Xander .... X marks the spot ....
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!