Kerkuittreding

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

JanC
Ervaren pen

Bericht door JanC » 26 feb 2009 18:20

Kent iemand het email-adres van Rik Torfs? Als hoogleraar kerkelijk recht moet die hier toch wel iets zinnigs over kunnen vertellen?
Ni dieu, ni maître.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 26 feb 2009 20:25

Indien u zich uit het doopregister wilt laten uitschrijven, kunt u dit doen bij de kerk waar u gedoopt bent.
Dus uitschrijven uit de kerk bij de parochie, dan ben je geen geregistreerd kerklid meer. Maar nog wel katholiek!

Dus als je echt geen katholiek meer wilt zijn, zal je je ook moet laten uitschrijven uit het doopregister. Want ik begrijp hieruit dat je je dus wel uit de kerk kunt laten uitschrijven, maar dat je dan nog steeds als katholiek gedoopte ingeschreven blijft in het register en als dusdanig dan eventueel nog als katholiek gedoopte kan meetellen in de statistieken.

Toch vraag ik me af of het bisdom je dan ook automatisch uitschrijft. Of je alsnog stiekem nog steeds meetelt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 26 feb 2009 22:28

Kitty schreef:
Indien u zich uit het doopregister wilt laten uitschrijven, kunt u dit doen bij de kerk waar u gedoopt bent.
Dus uitschrijven uit de kerk bij de parochie, dan ben je geen geregistreerd kerklid meer. Maar nog wel katholiek!

Dus als je echt geen katholiek meer wilt zijn, zal je je ook moet laten uitschrijven uit het doopregister. Want ik begrijp hieruit dat je je dus wel uit de kerk kunt laten uitschrijven, maar dat je dan nog steeds als katholiek gedoopte ingeschreven blijft in het register en als dusdanig dan eventueel nog als katholiek gedoopte kan meetellen in de statistieken.

Toch vraag ik me af of het bisdom je dan ook automatisch uitschrijft. Of je alsnog stiekem nog steeds meetelt.
Vraag het kaski hoe zij de statistieken berekenen
http://www.ru.nl/kaski/contact/adresgegevens/
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Mappendief

Bericht door Mappendief » 17 mar 2009 16:03

Ben je als kind gedoopd of als volwassen??

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 17 mar 2009 16:12

Mappendief schreef:Ben je als kind gedoopt of als volwassene??
maakt niet uit bij de katholieken. 8)
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.

Mappendief

Bericht door Mappendief » 17 mar 2009 16:14

OK, dus je bent katholiek?

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 17 mar 2009 16:21

Mappendief schreef:OK, dus je bent katholiek?
Mappendief zou je je even kunnen orienteren voor je wat schrijft? Ik ben topicstarter, dit onderwerp gaat over hoe je je uit de RK kerk kunt uitschrijven.

nee ik ben niet meer katholiek, maar stond wel als zodanig ingeschreven toen ik dit topic opende.
Afbeelding Hebr 6:

siger

Bericht door siger » 18 mar 2009 16:36

JanC schreef:Kent iemand het email-adres van Rik Torfs? Als hoogleraar kerkelijk recht moet die hier toch wel iets zinnigs over kunnen vertellen?
Rik.Torfs@law.kuleuven.be

siger

Bericht door siger » 18 mar 2009 16:39

Marinus schreef:
The Prophet schreef:Ik heb bij de burgerlijke stand het RK achter mijn naam laten verwijderen. Toen vond ik het wel genoeg. Wat die jurken in hun administratie hebben staan moeten ze zelf weten.
Bij de burgelijke stand staat je religie niet langer geregistreerd, ik heb me wel bij mijn evangelische gemeente uit laten schrijven. Ik vond het idee om mee te tellen in die bodycount... onsmakelijk.
Ben je feitelijk katholiek af als je dood bent? Lijkt me niet logisch.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 18 mar 2009 23:16

siger schreef:
Ben je feitelijk katholiek af als je dood bent? Lijkt me niet logisch.
nee je komt in een andere kaartenbak terecht. :D
Afbeelding Hebr 6:

gd1968

Bericht door gd1968 » 15 jun 2009 22:06

wat in hemelsnaam is het nut van een sticky als dit?

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 15 jun 2009 22:37

service
Afbeelding Hebr 6:

gd1968

Bericht door gd1968 » 16 jun 2009 19:08

lollig

had mijn idee nooit geweest.... :lol:
smaken verschillen

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 16 jun 2009 20:15

zeker nooit rk spam gekregen
Afbeelding Hebr 6:

gd1968

Bericht door gd1968 » 17 jun 2009 20:01

alleen de Binder, die af en toe bezorgt wordt. :shock: :shock: :shock:

Plaats reactie