Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen » 24 okt 2007 18:31

Henoch schreef:
islamwomen schreef:De Islam staat namelijk voor de beste humane waarden, zoals tolerantie, liefde, genade, oprechtheid en toewijding.
De Islam voedt mensen op en spoort hen aan tot nobel gedrag, goede manieren en deugd.
Dit vind ik een goede mop! Jezus zegt:
"Wacht u voor de valse profeten [o.a. Mohammed], die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels? Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort. Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen. Iedere boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. Zo zult gij hen dan aan hun vruchten kennen." (Mattheus 7:15-20)
Vruchten zijn de waarden, die jij hier opnoemt. Als we in de wereld kijken, zien we dat de Islam (geloof in de Koran, Allah en Mohammed) alleen maar slechte vruchten voortbrengt. Volgens Jezus is de Islam dus een slechte boom, en Mohammed een valse profeet. Het vuur-oordeel is wat er wacht voor deze religie en zijn/haar aanhangers; en allen die de Zoon verloochenen!

Geweddig ook is de aansporing van het nobele gedrag, en jezelf als Moslim op te blazen tussen de niet-gelovigen, om zo een ingebeeld paradijs met 72 maagden binnen te gaan.
Henoch zie je dan niet in dat jezus slechts een dienaar en boodschapper van Allah is??
dit zeg ik niet maar jou bijbel heb je zelf wel uit de bijbel gelezen?
zo ja, dan zou ik jou adviseren om het nog eens te doen.
Afbeelding

islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen » 24 okt 2007 18:33

MinderMutsig schreef:
islamwomen schreef:
MinderMutsig schreef:Islamwomen, waar heb je die informatie vandaan over de ziekten die het eten van varkensvlees kunnen veroorzaken? Ik zou daar graag een bron (linkje) van willen zien.

Waarom heb je er eigenlijk voor gekozen om die dagen nu in te halen? De meeste moslima's die ik ken halen de gemiste dagen in tijdens de kerst omdat ze op die dagen vrij zijn en dus minder last hebben van het vasten.
\

is het goed als ik die morgen opzoek?

ik heb nu ook vrij van school.
Heb je het al gevonden?
ik kan het niet meer terugvinden, had het van een islamitische site alleen weet echt niet meer welke :(
Afbeelding

islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen » 24 okt 2007 18:36

Henoch schreef:
robindr schreef:Sura 51:49. ‘En Wij hebben alles in paren geschapen opdat gij er lering uit moogt trekken.’
Als de islam een puur mijn monotheïstische godsdienst is, zoals islamwoman claimt, waarom bestaat er dan "Wij" in deze Sura? Want dan had er "Ik" moeten staan! Wie zijn deze "Wij" hier?

In genesis 1 staat: "Laat ons mensen maken, naar ons evenbeeld." Hier zien we de ware drie-enige God al aan het werk: vader, zoon en heilige geest![/img]
Het enkelvoud wordt gebruikt om het feit te bevestigen dat Hij Eén is en geen partners of deelgenoten heeft, en het meervoud wordt gebruikt om Zijn grootsheid en waardigheid te bevestigen
:wink:
Afbeelding

robindr
Forum fan

Bericht door robindr » 24 okt 2007 18:38

Moslimwome(a)n,

Zou je je antwoorden in één bericht kunnen plaatsen aub. Het maakt alles wat overzichtelijker in deze sowieso al chaotische thread.

Shokran.
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -

islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen » 24 okt 2007 18:40

Henoch schreef:Ga toch weg met al jullie lasteringen! Een ware Christen houdt zich aan de geboden van Jezus. Er is geen enkele religie, behalve het evangelie van Jezus, dat het gebod geeft om zelfs je vijanden lief te hebben, en goed te doen aan degenen die jou kwaad doen! Als iedereen daar nu naar zou leven, dan zou er totaal geen oorlog en haat in deze wereld zijn. Weet je hoe moeilijk het is, om mensen als jullie - die Jezus opnieuw aan het kruis nagelen door jullie ongeloof - lief te hebben? Ik kan je zeggen, dat valt echt niet mee!
jezus is niet gekruisigd :roll:
Afbeelding

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 24 okt 2007 18:42

islamwomen schreef: Jezus is niet gekruisigd :roll:
Licht dit eens toe?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen » 24 okt 2007 18:42

Fenomeen schreef:
Atli schreef:Geheel onjuist wordt gesteld dat dit verboden is, maar het is alleen verboden als men "het verspilt over de grond".
Oh gelukkig, ik woon drie hoog.

Even resumeren, tot nu toe verloopt dit topic uitstekend, gestructureerd enz.
Ik geloof dat we even pauze hebben, de meneer met een direct lijntje met God is even weg en de mevrouw die verliefd is op Allah zal vanavond wel weer komen, als Mekka dicht is of zo.
wat een humor allemaal zeg...
Afbeelding

islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen » 24 okt 2007 18:44

Atli schreef:
islamwomen schreef:Vertel me henoch hoe kan ik in een god geloven die niet alwetend is.....
Omdat jezelf niet alwetend ben!
dat weet ik dat ik nie alwetend is.
maar een god is toch alwetend??
maar waarom staat er dan in de bijbel dat jezus niet alles weet??
Afbeelding

Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli » 24 okt 2007 18:45

Slimpie, hoe kan je nu weten dat "iets" alwetend is als je zelf niet alles weet?

>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< » 24 okt 2007 18:47

islamwomen schreef:ik kan het niet meer terugvinden, had het van een islamitische site alleen weet echt niet meer welke :(
Ach joh, dan zuig je toch even wat uit je eigen grote duim? Daar is de Koran ook door op schrift gesteld.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk

islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen » 24 okt 2007 18:47

Kitty schreef:
Licht dit eens toe?
jezus zelf is niet gekruisigd maar iemand anders die op hem leek.
Afbeelding

islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen » 24 okt 2007 18:48

>Edwin< schreef:
islamwomen schreef:ik kan het niet meer terugvinden, had het van een islamitische site alleen weet echt niet meer welke :(
Ach joh, dan zuig je toch even wat uit je eigen grote duim? Daar is de Koran ook door op schrift gesteld.
??? dan geloof je me toch niet waarom zou ik daar over liegen?
Afbeelding

islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen » 24 okt 2007 18:48

Atli schreef:Slimpie, hoe kan je nu weten dat "iets" alwetend is als je zelf niet alles weet?
je begrijpt me verkeerd
Afbeelding

Theoloog

Bericht door Theoloog » 24 okt 2007 18:49

Kitty schreef:
Licht dit eens toe?
Weet je toch, Kitty.

God laat zijn profeten niet aan het kruis eindigen.
Jezus was een profeet van God
dus: Jezus eindigde niet aan het kruis.

Hoe komt het dan dat iedereen denkt dat Jezus aan het kruis gestorven is? Omdat God op het laatste moment een grote wisseltruuk uithaalde waardoor Judas, in de gedaante van Jezus, aan het kruis eindigde.

islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen » 24 okt 2007 18:49

robindr schreef:Moslimwome(a)n,

Zou je je antwoorden in één bericht kunnen plaatsen aub. Het maakt alles wat overzichtelijker in deze sowieso al chaotische thread.

Shokran.
is goed hoor, word alleen wel gek was even weg en gelijk moet ik een stuk of 8 blz terug kijkee :lol:
Afbeelding

Gesloten