Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
P. de Boskabouter
Geregelde verschijning

Bericht door P. de Boskabouter » 31 okt 2007 16:58

Afbeelding

a.r.

Bericht door a.r. » 31 okt 2007 16:59

HET WONDERE GELOOFSWERELDJE VAN EVANGELISTJE HENOCH

Lang, lang geleden, toen de wereld nog klein en overzichtelijk was, toen de mensen veel minder kennis hadden opgedaan of konden/mochten doen als heden ten dagen, toen de geestelijkheid en adel het nog voor het zeggen hadden, in die tijd dus, waren er vele verhalen vertellers. De mythen en sagen werden graag door de mensen gehoord, het gaf hen troost en de handvatten om het onbegrijpelijke te verklaren of te verklaard te hebben/krijgen.

Dat er in deze moderne tijd, waarin zoveel kennis voorhanden is en waarin de westerse mens op alle mogelijke manieren informatie kan vergaren nog mensen zijn die consequent weigeren kennis te nemen van bewezen feiten of in brede kring aanvaarde theorieën, duidt op cognitieve dissonantie bij die betreffende mensen.

Een wel heel schrijnend voorbeeld van cognitieve dissonantie is Henoch…….
Deze man, die met bazuingeschal en tromgeroffel binnenstampte, heeft met verve getoond
wat deze aandoening inhoudt http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie
99 pagina’s waarin hij als evangelist de ruimte kreeg te discussiëren met vrijdenkers.
Niet alle, maar vele vrijdenkers op dit forum waren voorheen gelovig en hebben een grote bijbelkennis. Vele vrijdenkers hebben zich veel moeite getroost om Henoch vragen te stellen, hem antwoorden te geven, hem te laten zien dat zijn geloof op drijfzand is gebouwd. Het is diep triest dat Henoch op geen enkele vraag van al de mensen antwoord heeft kunnen of willen geven, terwijl er toch 320 posten van zijn hand in die 99 pagina’s staan. Die 320 posten zijn te verdelen in evangelisatie, ontwijkingen, zelfmedelijden, dreiging en beschuldigingen naar diverse forumleden.

Het stemt mij triest dat evangelistje Henoch, totaal niet voor geen enkele rede vatbaar is gebleken, ik heb werkelijk diep medelijden met deze zielige, bekrompen, levenshatende en hysterisch gelovige mens. Ik heb mij vanaf zijn eerste post afgevraagd hoe een ooit geestelijk gezond mens, kan verworden tot het lelijke wangedrocht, waarvan hij bijna 320 posten blijk heeft gegeven heden ten dage te zijn. Ik heb mij wekenlang afgevraagd hoe deze man als kind geweest is: was het een vrolijk of verlegen jongetje, was het een aanhankelijk of juist een zelfstandig kind, een driftkop of juist gezeglijk?
Wat is er gebeurd met dat vrolijke of verlegen, aanhankelijke of zelfstandige, driftige of gezeglijke jongen? Wie of wat heeft zijn denkproces zo verstoord?

Gelukkig heeft DIT kleinzielige geloofsfanaticusje zonder charisma maar heel weinig aanhangers, maar helaas kan na enig zoekwerk op diverse christelijke internetsites tegelijkertijd geconstateerd worden dat er vele andere kleinzielige geloofsfanaticusjes zijn, die ook nog eens verschillende stromingen binnen de diverse woestijngodsdiensten aanhangen en allemaal god aan hun zijde zeggen te hebben!!
Zolang het slechts kleinzielige geloofsfanaticusjes zonder charisma zijn, met weinig aanhang, is er weinig tot geen reden tot zorg, voor de samenleving.

Evangelistje Henoch heeft overduidelijk aangetoond over geen enkele kennis te (willen) beschikken en gelooft dat hij in een hemel terecht zal komen, waar hij zich met andere kleinzielige evangelistjes, kan verkneukelen over o.a. die vrijdenkers, die maar niet te overtuigen waren door zijn neergeplempte bijbelteksten en die hij, genietend toekijkend vanuit zijn hemel in de hel zal zien branden!
Evangelistje Henoch begrijpt niet dat hijzelf al jarenlang in zijn eigen gecreëerde hel leeft, door zijn haat tegen het leven en de mensen die op een realistische manier in het leven kunnen staan!

Sterke mensen, die genieten van de mooie dingen van het leven, die anderen vooruit willen helpen, die trachten een betere/mooiere wereld te creëren, die nadenken over zaken, die zich verwonderen over de schoonheid, orde en wanorde in alles.
Sterke mensen zijn het die hun verdriet en leed aanvaarden en het zelf trachten te verwerken, die daar hun lessen uit proberen te leren en door al deze zaken uit te dragen op een steeds evoluerende, mooiere en betere/hogere mens-zijn hopen!
Sterke mensen zijn het die kunnen aanvaarden dat leven regelmatig pijnlijk, gevaarlijk, woest en hard is, maar die liefde uitstralen en anderen aan kunnen sporen iets van hun leven te maken.
Sterke mensen zijn het die het leven met alle geluk, verdriet en pijn aanvaarden, zonder daar een god, duivel of demonen bij nodig te hebben!

O mens! Geef acht!
Wat spreekt de diepe middernacht?
'Ik sliep, ik sliep-,
'Uit diepe droom ik wakker lag:-
't Heelal is diep,
'En dieper dan de dag zich dacht.
'Diep is haar pijn-,
'Lust-dieper nog dan 't harte lijdt:
'Pijn spreekt: Verdwijn!
'Doch alle lust wil eeuwigheid-,
'-wil diepe, diepe eeuwigheid!

Samante

Bericht door Samante » 31 okt 2007 17:02

Socratoteles schreef:
Samante schreef:(zitten we al op 100?)
Bijna :D http://www.youtube.com/watch?v=wZ7YedEopp4
Leuk filmpje is dat. Geinig, zo'n rapture op het laatst.

Gesloten