Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
lanier
Superposter

Bericht door lanier » 25 okt 2007 12:50

daar heb ik ook al op geantwoord, ik zei al dat ik niet veel weet over wetenschap.
Dus je gelooft blind wat er staat geschreven zonder eral tevell over na te denken.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington

MinderMutsig
Geregelde verschijning

Bericht door MinderMutsig » 25 okt 2007 12:53

islamwomen schreef: daar heb ik ook al op geantwoord, ik zei al dat ik niet veel weet over wetenschap.
Kom kom, dit is gewoon basisschoolkennis en aangezien jij 17 bent moet je dit weten.
De aarde is rond en draait om de zon, de aarde heeft tectonische platen die kunnen verschuiven waardoor aardbevingen ontstaan waarbij bergen wel degelijk mee schudden.
Kindjes worden niet gemaakt door menstruatiebloed met sperma te mengen en sperma wordt gemaakt in de teelballen en niet nabij de ruggengraat.

Allemaal aantoonbare fouten in jouw koran.
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 25 okt 2007 12:56

Inderdaad. Weten hoe een kindje onstaat noem jij wetenschap? Weten dat de aarde rond is en niet plat, noem jij wetenschap?
Zit je eigenlijk op school? En krijg je ook nog wat mee van wat je daar leert?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen » 25 okt 2007 13:00

lanier schreef:
daar heb ik ook al op geantwoord, ik zei al dat ik niet veel weet over wetenschap.
Dus je gelooft blind wat er staat geschreven zonder eral tevell over na te denken.[/quote

Ik geloof in Allah swt Net Zoals Een Blinde die Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
gelooft maar omdat hij die voelt!!
Afbeelding

>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< » 25 okt 2007 13:03

islamwomen schreef:Ik geloof in Allah swt Net Zoals Een Blinde die Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon

Een belachelijke metaforische vergelijking die totaal niet opgaat.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk

islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen » 25 okt 2007 13:04

Kitty schreef:Inderdaad. Weten hoe een kindje onstaat noem jij wetenschap? Weten dat de aarde rond is en niet plat, noem jij wetenschap?
toen de Koran geopenbaard werd, had de Arabische samenleving, wat de wetenschap betreft veel bijgelovige en ongegronde opvattingen. Omdat ze de technologie niet hadden om het universum en de natuur te onderzoeken, geloofden deze vroegere Arabieren in legenden die zij van hun voorouders gehoord hadden. Zij namen bijvoorbeeld aan dat de bergen de hemel ondersteunden. Zij geloofden dat de aarde plat was en dat er hoge bergen aan beide einden stonden. Men dacht dat deze bergen pilaren waren die het hemelgewelf hoog hielden.
Maar al dit bijgeloof van de Arabische maatschappij werd door de Koran uitgewist. In soera Rad, vers 13 wordt er gezegd:
Allah is Degene Die de hemelen heeft verheven zonder pilaren. (Koran 13:2)
Dit vers verwerpt het geloof dat de hemel zich boven ons bevindt vanwege de bergen. Bij vele anderen onderwerpen werden belangrijke feiten geopenbaard in een tijd waarin men die niet kon weten. De Koran, die in een tijd werd geopenbaard waarin de mensen heel weinig wisten over , natuurkunde of biologie, bevat lfeiten over tal van onderwerpen, zoals de schepping van het universum, de schepping van de mens, de structuur van de atmosfeer en het evenwicht dat het leven op aarde mogelijk maakt.
Afbeelding

islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen » 25 okt 2007 13:05

>Edwin< schreef:
islamwomen schreef:Ik geloof in Allah swt Net Zoals Een Blinde die Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon

Een belachelijke metaforische vergelijking die totaal niet opgaat.
yeah right
Afbeelding

MinderMutsig
Geregelde verschijning

Bericht door MinderMutsig » 25 okt 2007 13:05

islamwomen schreef: Ik geloof in Allah swt Net Zoals Een Blinde die Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Prachtig allemaal maar hoe verklaar je dan de ONZIN die Allah heeft gedicteerd in de koran?
Van een god mag je toch verwachten dat hij weet hoe zijn schepping in elkaar zit maar blijkbaar heeft hij er weinig van begrepen, hij maakt namelijk HELE DOMME en aantoonbare fouten.

Jouw stelling dat koran alleen maar waarheid bevat is dus NIET WAAR.

Daar kunnen twee verklaringen voor zijn. Allah is DOM (en bovendien dus niet alwetend en almachtig, een WAARDELOZE god dus) of de koran is niet door Allah gedicteerd maar is van voor tot achter verzonnen door die rare struikrover Mohammed en daaruit volgt dan ook automatisch dat Mohammed DOM was.
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."

Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch » 25 okt 2007 13:09

islamwomen schreef:Henoch zie je dan niet in dat jezus slechts een dienaar en boodschapper van Allah is??
dit zeg ik niet maar jou bijbel heb je zelf wel uit de bijbel gelezen?
zo ja, dan zou ik jou adviseren om het nog eens te doen.
Hahaha :lol: :lol: Nu moet ik even hard lachen!

Jullie beperken Jezus Christus tot een mens als mohammed, en beroven Jezus van zijn Godheid! Jezus verdiend alle eer, glorie en aanbidding!

Het is erg spijtig, dat 600 jaar na Christus, een zoon van een kamelendrijver, een geheel nieuwe religie bedacht heeft, geïnspireerd door een gevallen engel. Bovendien een godsdienst met een godheid genaamd Allah, die het waagt de ware God van het universum (van de Joden/Christenen) uit te dagen, en zijn Zoon die Hij gezonden heeft, om de mensheid van dood en zonden te redden, in de Koran te ontkennen!

Nu zeggen sommigen: "Ja, maar de Joden geloven ook niet in Jezus!" Dat is ook zo; maar vandaag de dag komen er ook veel meer Joden en Arabieren tot geloof in Jezus Messias, en zij verzoenen zich door Christus met God en met elkaar. De scheidsmuur wordt doorbroken, de vijandschap weggenomen; ja, en zij ontvangen de Heilige Geest, waarvan zij niet eens wisten, dat zij Hem ontvangen konden.

Ik durf te wedden islamwoman, dat jij de Heilige Geest ook niet kent! Hij zet mensen vrij van wettische en bindende religies en godsdiensten!

Ik heb mijn Bijbel héél goed gelezen, en ik leef ernaar; dat in tegenstelling hoe slecht jij je eigen Koran kent (maar dat mogen vrouwen ook niet; de Imam kent hem immers het beste).
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)

P. de Boskabouter
Geregelde verschijning

Bericht door P. de Boskabouter » 25 okt 2007 13:11

islamwomen schreef:
Kitty schreef:Inderdaad. Weten hoe een kindje onstaat noem jij wetenschap? Weten dat de aarde rond is en niet plat, noem jij wetenschap?
toen de Koran geopenbaard werd, had de Arabische samenleving, wat de wetenschap betreft veel bijgelovige en ongegronde opvattingen. Omdat ze de technologie niet hadden om het universum en de natuur te onderzoeken, geloofden deze vroegere Arabieren in legenden die zij van hun voorouders gehoord hadden. Zij namen bijvoorbeeld aan dat de bergen de hemel ondersteunden. Zij geloofden dat de aarde plat was en dat er hoge bergen aan beide einden stonden. Men dacht dat deze bergen pilaren waren die het hemelgewelf hoog hielden.
Maar al dit bijgeloof van de Arabische maatschappij werd door de Koran uitgewist. In soera Rad, vers 13 wordt er gezegd:
Allah is Degene Die de hemelen heeft verheven zonder pilaren. (Koran 13:2)
Dit vers verwerpt het geloof dat de hemel zich boven ons bevindt vanwege de bergen. Bij vele anderen onderwerpen werden belangrijke feiten geopenbaard in een tijd waarin men die niet kon weten. De Koran, die in een tijd werd geopenbaard waarin de mensen heel weinig wisten over , natuurkunde of biologie, bevat lfeiten over tal van onderwerpen, zoals de schepping van het universum, de schepping van de mens, de structuur van de atmosfeer en het evenwicht dat het leven op aarde mogelijk maakt.
Deze uitleg spreekt toch volkomen tegen dat de Koran het letterlijke woord van god is,
en dat de Koran volstaat van menselijke vergissingen?!
een boek over God Zoals mensen het bedenken.
Laatst gewijzigd door P. de Boskabouter op 25 okt 2007 13:15, 3 keer totaal gewijzigd.

islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen » 25 okt 2007 13:11

Henoch schreef:
islamwomen schreef:Henoch zie je dan niet in dat jezus slechts een dienaar en boodschapper van Allah is??
dit zeg ik niet maar jou bijbel heb je zelf wel uit de bijbel gelezen?
zo ja, dan zou ik jou adviseren om het nog eens te doen.
Hahaha :lol: :lol: Nu moet ik even hard lachen!

Jullie beperken Jezus Christus tot een mens als mohammed, en beroven Jezus van zijn Godheid! Jezus verdiend alle eer, glorie en aanbidding!

Het is erg spijtig, dat 600 jaar na Christus, een zoon van een kamelendrijver, een geheel nieuwe religie bedacht heeft, geïnspireerd door een gevallen engel. Bovendien een godsdienst met een godheid genaamd Allah, die het waagt de ware God van het universum (van de Joden/Christenen) uit te dagen, en zijn Zoon die Hij gezonden heeft, om de mensheid van dood en zonden te redden, in de Koran te ontkennen!

Nu zeggen sommigen: "Ja, maar de Joden geloven ook niet in Jezus!" Dat is ook zo; maar vandaag de dag komen er ook veel meer Joden en Arabieren tot geloof in Jezus Messias, en zij verzoenen zich door Christus met God en met elkaar. De scheidsmuur wordt doorbroken, de vijandschap weggenomen; ja, en zij ontvangen de Heilige Geest, waarvan zij niet eens wisten, dat zij Hem ontvangen konden.

Ik durf te wedden islamwoman, dat jij de Heilige Geest ook niet kent! Hij zet mensen vrij van wettische en bindende religies en godsdiensten!

Ik heb mijn Bijbel héél goed gelezen, en ik leef ernaar; dat in tegenstelling hoe slecht jij je eigen Koran kent (maar dat mogen vrouwen ook niet; de Imam kent hem immers het beste).
en weer ontwijk je mijn vragen....
wie zegt dat vrouwen dat niet mogen???
Afbeelding

>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< » 25 okt 2007 13:12

Ja Henoch, jij hebt de Bijbel zo goed gelezen dat je op allerllei vragen hier daarover geen antwoord kan geven. :lol: :lol:
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 25 okt 2007 13:14

Omdat ze de technologie niet hadden om het universum en de natuur te onderzoeken, geloofden deze vroegere Arabieren in legenden die zij van hun voorouders gehoord hadden. Zij namen bijvoorbeeld aan dat de bergen de hemel ondersteunden. Zij geloofden dat de aarde plat was en dat er hoge bergen aan beide einden stonden. Men dacht dat deze bergen pilaren waren die het hemelgewelf hoog hielden.
Dus hier geef je toe dat de bewuste teksten over de platte aarde niet van Allah kwamen maar bedacht waren door mensen die niet wisten hoe het in elkaar zat? Er staat toch echt dat Allah dit doorgaf hoor! Hier zou je nu juist je twijfels moeten hebben. Dit zijn nu juist net de bewijzen dat de Koran bedacht is door mensen, je geeft het hier zelfs toe. Dit staat erin omdat de 'mensen' toen niet beter wisten en ze de 'legendes' van hun voorouders napraten.

Overigens heeft Allah het nergens goed gemaakt. Nergens geeft hij aan dat de aarde rond is, nergens geeft hij aan dat de mens niet ontstaan is uit een bloedklonter wat overigens een gejat idee is van Allah, die heeft het van Aristoteles, dus zelfs Allah kon het niet zelf bedenken. Die nam gewoon foutiefe denkbeelden van oude filosofen over.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen » 25 okt 2007 13:14

we zouden bij 1 stelling blijven en toch dwalen we daar iedere keer vanaf :lol:
Afbeelding

islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen » 25 okt 2007 13:16

Kitty schreef:
Omdat ze de technologie niet hadden om het universum en de natuur te onderzoeken, geloofden deze vroegere Arabieren in legenden die zij van hun voorouders gehoord hadden. Zij namen bijvoorbeeld aan dat de bergen de hemel ondersteunden. Zij geloofden dat de aarde plat was en dat er hoge bergen aan beide einden stonden. Men dacht dat deze bergen pilaren waren die het hemelgewelf hoog hielden.
Dus hier geef je toe dat de bewuste teksten over de platte aarde niet van Allah kwamen maar bedacht waren door mensen die niet wisten hoe het in elkaar zat? Er staat toch echt dat Allah dit doorgaf hoor! Hier zou je nu juist je twijfels moeten hebben. Dit zijn nu juist net de bewijzen dat de Koran bedacht is door mensen, je geeft het hier zelfs toe. Dit staat erin omdat de 'mensen' toen niet beter wisten en ze de 'legendes' van hun voorouders napraten.

Overigens heeft Allah het nergens goed gemaakt. Nergens geeft hij aan dat de aarde rond is, nergens geeft hij aan dat de mens niet ontstaan is uit een bloedklonter wat overigens een gejat idee is van Allah, die heeft het van Aristoteles, dus zelfs Allah kon het niet zelf bedenken. Die nam gewoon foutiefe denkbeelden van oude filosofen over.
Hij heeft de hemelen en de aarde in waarheid geschapen. Hij laat de nacht in de dag overgaan en laat de dag in de nacht overgaan. (Koran 39:5)

p.s hou het bij 1 stelling henoch antwoord nu eindelijk :shock:
Afbeelding

Gesloten