Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 25 okt 2007 13:18

Inmiddels weten we hoe de dag overgaat in de nacht. En dat is niet omdat de zon s'avonds in een modderpoel zakt. Dus ook hier had Allah het pertinent fout.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

MinderMutsig
Geregelde verschijning

Bericht door MinderMutsig » 25 okt 2007 13:19

Nog even een vraag over die wonderbaarlijke bevruchting die de koran beschrijft.
Ik dacht dat vrouwen tijdens de menstruatie onrein waren en dat men dan geen gemeenschap mocht hebben. Waar komen al die kinderen dan vandaan? :shock:
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."

P. de Boskabouter
Geregelde verschijning

Bericht door P. de Boskabouter » 25 okt 2007 13:20

islamwomen schreef:we zouden bij 1 stelling blijven en toch dwalen we daar iedere keer vanaf :lol:
Ja inderdaad, laten we alleen de vragen behandelen die wel uit te leggen zijn aub,
en alle vragen die de schijn opwekken dat het aangenomen geloof niet helemaal waar kan zijn, direct uit ons bewustzijn verbannen.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 25 okt 2007 13:21

Nog even een vraag over die wonderbaarlijke bevruchting die de koran beschrijft.
Ik dacht dat vrouwen tijdens de menstruatie onrein waren en dat men dan geen gemeenschap mocht hebben. Waar komen al die kinderen dan vandaan?
Inderdaad, goede vraag, hoe kan een stroom (sperma) zich mengen met menstruatiebloed indien gemeenschap ten tijde van menstruatie verboden is? Allah laat dus aantoonbaar heel wat steken vallen, en is dus zeer tegenstrijdig. Daarbij komt ook nog dat de kans om zwanger te worden ten tijde van je menstruatie vrij minimaal is.

Je ziet dat je met de zin: er staat geen één fout in de Koran, dus de plank behoorlijk misslaat.
Laatst gewijzigd door Kitty op 25 okt 2007 13:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Samante

Bericht door Samante » 25 okt 2007 13:22

En dan de fouten in de bijbel nog......

marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle » 25 okt 2007 13:23

islamwomen schreef:
marc aka controle schreef:
islamwomen schreef:ik ben eigenlijk best benieuwd naar jullie leeftijd allemaal :D
26

Goeiemiddag allemaal, ik meld me maar nog eens na wat afwezigheid.

@islamwoman (is toch enkelvoud)

Is er dwang in islam?
mij naam heb ik al een paar keer uit moeten leggen dat was een foutje van mij.
en of er dwang in de islam is heb ik ook al op geanwoord.
nogmaals er is geen dwang in de godsdienst.

Er is geen dwang in de godsdienst…. (2:256)
Dat beschouw ik dus als een nee

Hoe sta je tov de hadith en de sharia?
The Gödelian formula is the Achilles heel of the cybernetical machine. And therefore we cannot hope ever to produce a machine that will be able to do all that a mind can do: we can never not even in principle, have a mechanical model of the mind. JR Lucas

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 25 okt 2007 13:26

Geen dwang in de godsdienst. Hoe zit het dan met de dwang voor andersgelovigen om belasting te moeten betalen in een islamitische staat volgens de sharia?

islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen » 25 okt 2007 13:30

MinderMutsig schreef:Nog even een vraag over die wonderbaarlijke bevruchting die de koran beschrijft.
Ik dacht dat vrouwen tijdens de menstruatie onrein waren en dat men dan geen gemeenschap mocht hebben. Waar komen al die kinderen dan vandaan? :shock:
waar heb jij het nou weer over :roll:
zullen we het aub bij een stelling huoden??
ik wl dat henoch mij vraag beantwoord :x
Afbeelding

Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch » 25 okt 2007 13:30

islamwomen schreef:heoch een vraagje aan jou he vraag ik me af

Als Jezus god is, wie was dan god gedurende 9 maanden lang toen Maria zwanger van Jezus (= god) was?
Dan begrijp je de drie-enigheid van God niet goed. Inderdaad was God in Christus de wereld met Zichzelf verzoenende (dit is moeilijk voor je, dat begrijp ik).

God de Vader was in de hemel, terwijl God de Zoon maar 33 jaar in een mensenvlees op aarde verbleef, en God de Geest was op Hem. Zij zijn geen 3 goden, waarvan de Islam dat beweert; nee, zijn met zijn drieën gelijk [één] in de Ene Godheid:
"Want drie zijn er, die getuigen in de hemel: de Vader, het Woord [de Zoon], en de Heilige Geest; en deze drie zijn één." (1 Johannes 5:7)
Afbeelding

Daarom kennen Moslims in het algemeen God ook helemaal niet! Omdat zij de Zoon en de Geest niet kennen, kennen zij God de Vader niet. Moslim hebben gehoord van een entiteit Allah uit de Koran, maar die blijft vreeswekkend en ver weg [alhoewel hij de Barmhartige genoemd wordt], maar Allah wordt niet [en nooit] gekend als liefdevolle Vader. Daarvoor zal een Moslim/Moslima Jezus in hem/haar hart moeten vragen [zich bekeren tot Jezus, de liefdevolle Zoon en Heer].

Henoch.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)

islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen » 25 okt 2007 13:30

P. de Boskabouter schreef:
islamwomen schreef:we zouden bij 1 stelling blijven en toch dwalen we daar iedere keer vanaf :lol:
Ja inderdaad, laten we alleen de vragen behandelen die wel uit te leggen zijn aub,
en alle vragen die de schijn opwekken dat het aangenomen geloof niet helemaal waar kan zijn, direct uit ons bewustzijn verbannen.
:roll:
Afbeelding

islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen » 25 okt 2007 13:31

Kitty schreef:Geen dwang in de godsdienst. Hoe zit het dan met de dwang voor andersgelovigen om belasting te moeten betalen in een islamitische staat volgens de sharia?
met dwang in de godsdienst bedoel ik dan ook echt dat iemand bijvoorbeeld tegen je zegt je moet je bekeren tot de islam!
Afbeelding

P. de Boskabouter
Geregelde verschijning

Bericht door P. de Boskabouter » 25 okt 2007 13:32

Samante schreef:En dan de fouten in de bijbel nog......
Ik dacht dat henoch nu toch wel heeft aangetoond dat de bijbel inderdaad foutloos is met de geniale argumentatie;

“De bijbel beargumenteerd zichzelf.”
Het feit dat je tegenstrijdigheden erin meent te zien is slechts te wijten aan gebrek van geestelijk inzicht, want deze dingen zijn slechts geestelijk te verstaan.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 25 okt 2007 13:34

islamwomen schreef:
Kitty schreef:Geen dwang in de godsdienst. Hoe zit het dan met de dwang voor andersgelovigen om belasting te moeten betalen in een islamitische staat volgens de sharia?
met dwang in de godsdienst bedoel ik dan ook echt dat iemand bijvoorbeeld tegen je zegt je moet je bekeren tot de islam!
Ja, ja, dus je ziet het niet als dwang dat men zegt, indien je je niet bekeerd moet je toch onze wetten volgen en aan ons betalen. Als je je bekeerd hoeft dat niet.

Net zoiets als, je mag doen wat je wil ik dwing je niet, maar als je iets doet wat ik niet wil, krijg je wel een pak slaag. Als je echter netjes doet wat ik zeg, dan laat ik dat achterwege. Is dit ook geen dwang? Of mis je de overeenkomst.

islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen » 25 okt 2007 13:36

Henoch schreef:
islamwomen schreef:heoch een vraagje aan jou he vraag ik me af

Als Jezus god is, wie was dan god gedurende 9 maanden lang toen Maria zwanger van Jezus (= god) was?
Dan begrijp je de drie-enigheid van God niet goed. Inderdaad was God in Christus de wereld met Zichzelf verzoenende (dit is moeilijk voor je, dat begrijp ik).

God de Vader was in de hemel, terwijl God de Zoon maar 33 jaar in een mensenvlees op aarde verbleef, en God de Geest was op Hem. Zij zijn geen 3 goden, waarvan de Islam dat beweert; nee, zijn met zijn drieën gelijk [één] in de Ene Godheid:
"Want drie zijn er, die getuigen in de hemel: de Vader, het Woord [de Zoon], en de Heilige Geest; en deze drie zijn één." (1 Johannes 5:7)
Afbeelding

Daarom kennen Moslims in het algemeen God ook helemaal niet! Omdat zij de Zoon en de Geest niet kennen, kennen zij God de Vader niet. Moslim hebben gehoord van een entiteit Allah uit de Koran, maar die blijft vreeswekkend en ver weg [alhoewel hij de Barmhartige genoemd wordt], maar Allah wordt niet [en nooit] gekend als liefdevolle Vader. Daarvoor zal een Moslim/Moslima Jezus in hem/haar hart moeten vragen [zich bekeren tot Jezus, de liefdevolle Zoon en Heer].

Henoch.
waarom staan er dan in de bijbel teksten over zonen van god.

Tevens staat in Kronieken 1: “En Hij (God) heeft tot mij gezegd: ,,Uw zoon Salomo, die zal mijn huis en mijn voorhoven bouwen; want ik heb hem mij ten zoon uitverkoren, en zal hem ten vader zijn;” (Kronieken 1 28: 6)

Verder zegt de bijbel: “Adam, den zoon van God.” (Lucas 3: 38)

Ondanks deze bijbelse teksten hoor je christenen nooit spreken van Israël, Salomo en Adam (vrede zij met hen) als zijnde de zonen van God. Dus op welke grond wordt in geval van Jezus (vrede zij met hem) de term ‘zoon’ letterlijk opgevat en in geval van de anderen niet?
Afbeelding

>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< » 25 okt 2007 13:36

Henoch, in antwoord aan islamwomen schreef: Dan begrijp je de drie-enigheid van God niet goed. Inderdaad was God in Christus de wereld met Zichzelf verzoenende (dit is moeilijk voor je, dat begrijp ik).
Ik begin die misplaatste arrogantie en je neerbuigendheid zo onderhand echt meer dan beu te worden, Henoch.
Je hebt nog een enorme reeks vragen en commentaren - waaronder 11 van mijn hand - te beantwoorden, maar je blijft er potsierlijk omheen zwalken.
Laatst gewijzigd door >Edwin< op 25 okt 2007 13:38, 2 keer totaal gewijzigd.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk

Gesloten