Waarom niemand naar de hel gaat

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Samante

Waarom niemand naar de hel gaat

Bericht door Samante » 28 mei 2007 01:03

(Eigenlijk een beetje speciaal voor Tamara)

Een God die liefde is, zou nooit zoiets als een hel scheppen. Zou God een hel scheppen, dan zou die geen liefde zijn.

Liefde in de meest pure en zuivere vorm is onvoorwaardelijk, zonder voorwaarden dus ook zonder geboden en verboden. Liefde die simpel IS. Vandaar ook de vrije wil.

Er gebeurt niets tegen de wil van een almachtige God. Dit betekent dat alles dat geschiedt, conform Gods wil is.

Een almachtige God heeft niets nodig van mensen, ook geen aanbidding en verering. Ook heeft een almachtige God het niet nodig dat mensen in die God geloven, het doet er eenvoudig niet toe. Er geschiedt niets tegen de wil van een almachtige God, dus als mensen niet geloven of op willekeurig welke wijze geloven maakt dat niets uit.

Tamara
Ervaren pen

Bericht door Tamara » 28 mei 2007 01:30

Wel, dan zal Tamara maar reageren....

Ooit gehoord van een God die ten alle dage toornt? Als we het hebben over de liefde kent het Grieks 4 niveaus. De liefde van God is het allerhoogste niveau, de Agape, men ziet een nood en men springt in, men onderneemt actie, dat is de kruisiging van Jezus...(God ziet de nood van de mens en springt in) God kan geen zonde vergeven, God is rechtvaardig, Hij is Rechter, Hij moet de zonde veroordelen!!, die zonde is (waarvan het loon de dood is) is verrekend door Christus aan het kruis...voor een ieder die in hem gelooft. Ja, dus niet een ieder..behalve homofielen, Samante, maar voor een ieder....zonder beperking....Voor alle duidelijkheid...en nee, er geschiedt niets tegen Zijn wil, zo zijn er ook mensen geschapen tot verderf...Hij heeft zelfs het kwaad geschapen. Hoe anders wil men het goede kennen? Je kunt niet weten wat goed is zonder het kwaad te kennen, daarom staat er geschreven de wet doet de zonde kennen..en toenemen maarrr door de toename van de zonde (door de wet) wordt de genade meer dan overvloedig..

En ja, de liefde is onvoorwaardelijk, God is een God van het leven, daarom hebben wij een vrije wil over ons leven maar niet over de dood. Ieder mens is immers sterfelijk. Dat is zo beschikt. De dood en het oordeel zijn beschikt. Wil je ontkennen dat je wil je niet vrij is als de dood daarop volgt...s6. You will die, niet een keer maar 2 keer. Die 2e keer kun je voorkomen. Dat is de boodschap, niet meer en niet minder...het is een consequentie geen voorwaarde...door het feit dat wij sterfelijk zijn dragen wij nl. vrucht voor de dood...dat zijn de zonden van de mens...(zonde= je doel missen) en die zonden lijden tot de 2e dood...tenzij...Wil je God aanvaarden in je leven, dan zul je zijn liefde zien, zijn liefde als een Vader,...dat is het geheimenis voor de christenen....maar de boodschap is duidelijk, slechts door Christus en door Christus alleen.....Ik ben de weg, de waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader dan door mij..., en dit de laatste en wellicht de meest volledige reactie die ik hier ooit zal geven. Vragen vanaf nu per pb. S6 en gd night....

a.r.

Bericht door a.r. » 28 mei 2007 01:44

@ Samatha ik zal ophouden met je wichtje te noemen maar, lees eens een goed boek,
( begin eens met "de lachende Jezus, of Dawkins ofzo, er zal een wereld voor je opengaan) je denkt en spreekt alleen nog maar in mantra's, zie je dat nou zelf niet ? Wil je discusseren, doe dat dan, maar houdt er mee op om te proberen te bekeren asjeblieft. Kun je zelf ook nog denken of wordt alles je voorgekauwd door de pastor, de kerk en de bijbel ?

a.r.

Bericht door a.r. » 28 mei 2007 01:52

sorry, mijn fout, oude vrouwen zouden op dit tijdstip moet slapen :D Bovenstaand stukje is geschreven voor Tamara :oops: sorry, sorry, sorry

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons » 28 mei 2007 02:15

Tamara schreef:...voor een ieder die in hem gelooft. Ja, dus niet een ieder..behalve homofielen, Samante, maar voor een ieder....zonder beperking.
Ehh............lees ik dit nou goed, schrijf je nou dat iedereen vergeving kan krijgen (mits je in jezus gelooft) behalve homofielen :-s
Fuck met alles.

Kevin
Diehard

Bericht door Kevin » 28 mei 2007 02:22

Tamara schreef:Wel, dan zal Tamara maar reageren....

Ooit gehoord van een God die ten alle dage toornt? Als we het hebben over de liefde kent het Grieks 4 niveaus. De liefde van God is het allerhoogste niveau, de Agape, men ziet een nood en men springt in, men onderneemt actie, dat is de kruisiging van Jezus...(God ziet de nood van de mens en springt in) God kan geen zonde vergeven, God is rechtvaardig, Hij is Rechter, Hij moet de zonde veroordelen!!, die zonde is (waarvan het loon de dood is) is verrekend door Christus aan het kruis...voor een ieder die in hem gelooft. Ja, dus niet een ieder..behalve homofielen, Samante, maar voor een ieder....zonder beperking....Voor alle duidelijkheid...en nee, er geschiedt niets tegen Zijn wil, zo zijn er ook mensen geschapen tot verderf...Hij heeft zelfs het kwaad geschapen. Hoe anders wil men het goede kennen? Je kunt niet weten wat goed is zonder het kwaad te kennen, daarom staat er geschreven de wet doet de zonde kennen..en toenemen maarrr door de toename van de zonde (door de wet) wordt de genade meer dan overvloedig..

En ja, de liefde is onvoorwaardelijk, God is een God van het leven, daarom hebben wij een vrije wil over ons leven maar niet over de dood. Ieder mens is immers sterfelijk. Dat is zo beschikt. De dood en het oordeel zijn beschikt. Wil je ontkennen dat je wil je niet vrij is als de dood daarop volgt...s6. You will die, niet een keer maar 2 keer. Die 2e keer kun je voorkomen. Dat is de boodschap, niet meer en niet minder...het is een consequentie geen voorwaarde...door het feit dat wij sterfelijk zijn dragen wij nl. vrucht voor de dood...dat zijn de zonden van de mens...(zonde= je doel missen) en die zonden lijden tot de 2e dood...tenzij...Wil je God aanvaarden in je leven, dan zul je zijn liefde zien, zijn liefde als een Vader,...dat is het geheimenis voor de christenen....maar de boodschap is duidelijk, slechts door Christus en door Christus alleen.....Ik ben de weg, de waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader dan door mij..., en dit de laatste en wellicht de meest volledige reactie die ik hier ooit zal geven. Vragen vanaf nu per pb. S6 en gd night....
Waarom de neiging liefde te verdelen in niveau's?

En waarom moet je zo dualistisch denken??

Is kwaad niet simpelweg de afwezigheid van goed? Zoals duisternis de afwezigheid van licht is? In essentie is het zelf niets, alleen 'de afwezigheid van'. Jij geeft iets een lichaam wat eigelijk hol is en niet bestaat (duivel) en denkt daardoor te kunnen "bewijzen" dat god moét oordelen.

Jij ziet god als een sadistische demoon die zegt 'ik heb het je gezegd, en alleen om die reden ga ik het ook doen', terwijl het eigelijk moet zijn 'ik heb je gewaarschuwd, maar je moest het zelf ervaren om ervan te leren, kom nu rusten' zoals een goede god betaamd.

Daarnaast vind ik je begrip van vrije wil uiterst beperkt... Zou je misschien willen vertellen wat voor beeld je hebt van vrije wil en hoe die werkt? Dan kunnen we die misschien door discussie wat bijstellen naar iets wat genuanceerder is dan het non-argument "God is een God van het leven."

Wat versta jij daarnaast onder "onvoorwaardelijk"? Want ik begrijp het nu zo, dat je toegeefd dat de liefde van God onvoorwaardelijk is, maar TOCH NOG aan allerlei voorwaarden gekoppeld zit... Dat is niet onvoorwaardelijk hè. Dat is voorwaardelijk. Je gaat iemand tenslotte niet naar de hel sturen omdat je van iemand houdt. Dat is absurd. Houden van, betekend het beste willen. En aan jou als God dan de verantwoordelijkheid om iemand na zijn dood goed onder te brengen naar de onvoorwaardelijke liefde die je hebt voor je schepping, ongeacht zijn of haar leven.

Kevin
Diehard

Bericht door Kevin » 28 mei 2007 02:26

Plons schreef:
Tamara schreef:...voor een ieder die in hem gelooft. Ja, dus niet een ieder..behalve homofielen, Samante, maar voor een ieder....zonder beperking.
Ehh............lees ik dit nou goed, schrijf je nou dat iedereen vergeving kan krijgen (mits je in jezus gelooft) behalve homofielen :-s
Ik wist niet dat Jezus letterlijk heeft gezegd dat homofielen naar de hel gaan?

"Het goede is in uw zien! ... *kuch* oja en homofielen gaan naar de hel *kuch*" (Beetje spot moet kunnen op z'n tijd :) )

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons » 28 mei 2007 02:33

Kevin schreef: Ik wist niet dat Jezus letterlijk heeft gezegd dat homofielen naar de hel gaan?
Ja, dat wist ik ook niet maar schrijft ze dat nou of begrijp ik het verkeerd ?
Fuck met alles.

atma
Geregelde verschijning

Re: Waarom niemand naar de hel gaat

Bericht door atma » 28 mei 2007 02:39

Samante schreef:Een God die liefde is, zou nooit zoiets als een hel scheppen. Zou God een hel scheppen, dan zou die geen liefde zijn.
Waarom niet? Is immers niet al het geschapene tijdelijk, vergankelijk? Is het niet ware onvoorwaardelijke liefde dat, dat wat denkt gescheiden te zijn zelf mag bepalen wat het ervaart; hemel of hel?

atma
Met een gebald vuist kun je geen hand schudden. Mahatma Ghandi

Kevin
Diehard

Re: Waarom niemand naar de hel gaat

Bericht door Kevin » 28 mei 2007 02:52

atma schreef:
Samante schreef:Een God die liefde is, zou nooit zoiets als een hel scheppen. Zou God een hel scheppen, dan zou die geen liefde zijn.
Waarom niet? Is immers niet al het geschapene tijdelijk, vergankelijk? Is het niet ware onvoorwaardelijke liefde dat, dat wat denkt gescheiden te zijn zelf mag bepalen wat het ervaart; hemel of hel?

atma
Liefde is iemand die kiest voor het lijden te laten lijden ondanks dat jij als God de macht hebt die persoon van dat lijden te verlossen maar dit niet te doen?

Jij ziet in de dood geen plaats voor eeuwige rust maar je gaat gewoon lekker je gang op een andere plek? Waarom dan nog doodgaan? Kan je net zo goed mensen eeuwig laten leven... Schiet niet op.

a.r.

Bericht door a.r. » 28 mei 2007 03:06

Achter iedere boom een andere (sadistsche) demoon schreef onderlaatst een katholiek op een ander forum, hij bedoelde het evangelisch charismatisch geloof en ik ben bang dat ook Tamara in dat web gevangen zit. Nou ben ik van en voor geen enkel geloof, maar het evangelisch charismatisch geloof is m.i. wel het meest fundamentalische, enge en bizarre geloof van alle christelijke geloven. Idd is homofilie wel de grootste gruwel van hun god, maar er zijn hoopvolle geluiden aldaar hoor :lol: , want het blijkt dat je er van genezen kunt worden, als je maar genoeg gelooft en bid dan word je vanzelf weer hetero, het schijnt dat Ted Haggard genezen op deze manier is van zijn "ziekte" :? . Halleluya !!!! Er is dus nog hoop voor deze "patienten"!! God is goed !!!! Hij schept "ziektes" als homofilie, maar geeft er ook een medicijn bij.....geloof in Hem, wel jammer dat Hij dat wel doet voor homofilie, maar niet voor aids, kanker, suikerziekte, Downsyndroom en andere vreselijke ziekten. Het heeft Hem duizenden jaren gekost om een medicijn tegen melaatsheids door de mens te laten ontdekken, maar ook dat is uiteindelijk gelukt, wel jammer dat we die voormalig melaatsen niet meer onrein kunnen noemen en daarom niet meer mogen stenigen!!!! Maar goed, hel en verdoemenis dus voor homofilelen, ze hebben immers een medicijn van Hem gekregen n.l. , "bidden en geloven"??? Dus alle homofielen verenigd U en geloof en bid, dan komt het allemaal goed......in de hemel :twisted:

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons » 28 mei 2007 03:16

Oe, dat heb je lekker sarcastisch geschreven =D> en dat voor en oude vrouw en midden in de nacht :lol:
Fuck met alles.

Samante

Bericht door Samante » 28 mei 2007 10:27

Tamara schreef: die zonde is (waarvan het loon de dood is) is verrekend door Christus aan het kruis...voor een ieder die in hem gelooft. Ja, dus niet een ieder..behalve homofielen, Samante, maar voor een ieder....zonder beperking....
In het bovenstaande lees ik toch tenminste 1 voorwaarde. En dan kom jij met:
En ja, de liefde is onvoorwaardelijk,
terwijl je dus eerst stelt dat die liefde voorwaardelijk is.
God is een God van het leven, daarom hebben wij een vrije wil over ons leven maar niet over de dood.
Opnieuw geef je aan dat de vrije wil beperkt is. Ten eerste wordt deze beperkt omdat gelooft moet worden in de enige 'juiste' weg in het leven en ten tweede geldt die vrije wil niet over de dood.
Tamara schreef: en dit de laatste en wellicht de meest volledige reactie die ik hier ooit zal geven. Vragen vanaf nu per pb. S6 en gd night....
Ik voer discussies op het forum en niet per pb. Als je niet op het forum de discussie aan wil gaan heb je niets te zoeken op een discussieforum lijkt me.
Bovendien kun je aan de reacties van ook andere deelnemers mogelijk je dwaalleer herkennen voor wat het is.

holandesa
Geregelde verschijning

Bericht door holandesa » 28 mei 2007 10:52

Samante schreef:
Tamara schreef: die zonde is (waarvan het loon de dood is) is verrekend door Christus aan het kruis...voor een ieder die in hem gelooft. Ja, dus niet een ieder..behalve homofielen, Samante, maar voor een ieder....zonder beperking....
In het bovenstaande lees ik toch tenminste 1 voorwaarde.
Volgens mij zegt ze juist dat het niet is: 'voor een ieder, behalve homofielen'. maar echt voor een ieder die in hem gelooft, zonder beperking (hoewel er wel een voorwaarde is, namelijk geloof).

holandesa
Geregelde verschijning

Bericht door holandesa » 28 mei 2007 10:56

Tamara schreef: God kan geen zonde vergeven, God is rechtvaardig, Hij is Rechter, Hij moet de zonde veroordelen!!, die zonde is (waarvan het loon de dood is) is verrekend door Christus aan het kruis.
God kan niet zomaar zonde vergeven? (als dat zo was, is hij ook niet almachtig) God kon dat bij Jesaja wel: lees Jesaja 6 maar eens. Met een gloeiende kool tegen Jesaja's lippen kon een engel ervoor zorgen dat Jesaja's zonden 'zijn tenietgedaan'.

En wanneer heeft God eigenlijk de hel geschapen? Voordat hij het zondeloze paradijs maakte?

Plaats reactie