De kerken

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 02 jul 2006 17:34

dat volgens de ET. de Sahelanthropus tchadensis de oudst bekende voorloper is.
vplgens de bevindingen van zijn ontdekkers , diverse vakgenoten en franse paleoantropologen ....is TOUMAI de oudst bekende voorloper van de stamlijnen van de mensen en sommige mensapen

http://groups.msn.com/evodisku/glost.ms ... 2487243680
De ontdekking van fossiele overblijfselen in het noorden van Tsjaad in 2001 werd beschouwd als de belangrijkste ontdekking in 75 jaar omdat het wezen unieke menselijke trekken leek te vertonen. Ahounta Djimdoubmalbaye, afgestudeerd aan de universiteit van N’Djamena in Tsjaad, ontdekte de versteende schedel van Toumai in de Djurab woestijn in juli 2001.

Sceptici vroegen zich af of de soort geen hominide of een vroege aap was, wellicht een vrouwelijke gorilla, maar de wetenschappers die de ontdekking deden, zeggen dat ze nu meer fossielen gevonden hebben van de sahelanthropus tchadensis, die haar status bevestigen als oudst bekende voorouder van de mens.

Ze maakten ook een computerreconstructie van het gezicht van het wezen, die aantoont dat de trekken eerder menselijk dan aapachtig waren en dat het rechtop liep.

Professor Michel Brunet van de universiteit van Poitiers zegt dat de Tsjaad Mens, bijgenaamd Toumai of ‘hoop op leven’ in de lokale Goran-taal, een unieke combinatie bezit van aapachtige trekken en trekken van de hedendaagse mens.

(Gisteren )verschenen in het tijdschrift Nature details van de nieuwe fossielen, een kaakbeen en een tand, en een computer reconstructie van zijn gezicht. Die wijzen erop dat Toumai leefde op een tijdstip kort nadat het menselijke geslacht zich had afgescheiden van de laatste gemeenschappelijke voorvader van de mens en de chimpansee, zegt Professor Brunet.

“Het kan een rechtopstaande tweevoeter geweest zijn, wat suggereert dat er tweevoeters waren onder de vroegste bekende hominiden.Die kwamen wellicht snel na het uiteenlopen van de geslachten van chimpansee en mens.”

Professor Chris Stringer, hoofd van de afdeling menselijke oorsprong van het Museum voor Natuurgeschiedenis in Londen, zei in 2002 dat de hersenafmetingen en de schedelvorm van het wezen aapachtig waren, maar dat het een platter, menselijker ge zicht had en kleine tanden. Anderen, onder wie Professor Milford Wolpoff van de universiteit van Michigan, zeiden echter dat de schedel helemaal niet menselijk was en wellicht het hoofd van een vrouwelijke aap was.

“Toumai zou een gemeenschappelijke voorouder van de aap en de mens kunnen zijn, maar behoort niet tot een geslacht dat rechtstreeks naar de mens leidt”, zei Professor Wolpoff.

Bij de vondst bleek de schedel van Toumai verpletterd, maar aan de hand van computerscans konden de onderzoekers een virtueel, driedimensionaal beeld reconstrueren van de schedel.

Ze ontdekten dat de hoek tussen de basis van de schedel, waar de ruggengraat de hersenpan binnengaat,( het achterhoofdsgat ) en het voorvlak van het gezicht gelijk is aan die bij de hedendaagse mens en zeer verschillend van chimpansees en andere apen die op vier poten lopen.
zie ook
http://groups.msn.com/anti-creato/gener ... essage=357

Afbeelding
Met rood aangegeven is het foramen magnum, de plaats waar de schedel aan de ruggegraad is bevestigd. Bij viervoetige apen zit het foramen magnum achteraan de schedel, bij rechtoplopende mensen aan de onderkant.

De hersengrotes van hominiden:
http://www.nadarwin.nl/tabelletje.html
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 02 jul 2006 18:05

Tsjok,

Bedankt voor jou aanvullende informatie!
Maar, zoals gewoonlijk zal Antoon dit alles negeren!
Zoals hij exact hetzelfde argument al eerder genegeerd heeft!
Namelijk op: Zo Jun 18, 2006 7:04 pm (bladzijde 18 )
Referentie: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 2527#32527

(extract)
wahlers schreef:...en het zal me een worst wezen dat sommige wetenschappers er ruzie over maken of dit nu een aapachtige mens is of een mensachtige aap!
...en het zal me een worst wezen dat sommige wetenschappers er ruzie over maken of dit nu wel of niet een direkte afstammingslijn is of niet!
(m.a.w. mogelijk was er hiervoor al een afsplitsing!).
Antoon is gewoon hardleers en ontkennend!

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 02 jul 2006 20:09

Bedankt voor jou aanvullende informatie!
Graag gedaan
Maar, zoals gewoonlijk zal Antoon dit alles negeren!
De dikke vette en vuile pot op met Antoon ....
Antoon is gewoon hardleers en ontkennend!
Dat weten we zo langzamerhand ondertussen allemaal ( buiten een of ander soort gedegenereerde scheele waterrat en een eventueel ander gerenommeerd warhoofd , uiteraard )
Dat deze onnoemelijke clowns, ruisstoorzenders en oplichters verder ontploffen
_____
Ik doe het voor de meelezers ....niet tot meerdere glorie van jehova minkunkels en co
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 02 jul 2006 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 02 jul 2006 20:23

Zeg Antoon, (en Otter ook trouwens)
Je hebt nog steeds geen creationistische verklaring kunnen geven voor de rudimentaire organen en atavismen.

Grtz...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 02 jul 2006 20:38

Otter,

En aansluitend op Devious verzoek!
Zou je ook het door mij aan jou gerichte expliciete verzoek op commentaar kunnen beantwoorden!?!

Waarvan bij deze de referentie waarin dit expliciete verzoek staat,
referentie: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 4095#34095

MvG, Wim.

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 02 jul 2006 20:42

Bang geworden zeker. :(
Dat ik evolutionistische sites ga bekijken die elkaar tegenspreken,in de OUDSTE VONDST,tegengesproken door elkaar,tegengesproken door hogere geleerden,moddergooien naar elkaar,spaart de creationisten veel werk journalistiek die fraude noemt.Denk aan noorderlicht of de VPRO.

Tegen gesproken door de leiding over diverse disciplines, met als standpunt dat het gewoon een normale aap was

Bedankt tot hier
Ik heb het alweer gezien, de leugen zegeviert

Als je een verklaring wil hebben devious zoek dan op het net, ik doe er geen moeite voor

Antoon

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 02 jul 2006 21:33

antoon schreef:Als je een verklaring wil hebben devious zoek dan op het net, ik doe er geen moeite voor.
Wel, om een lang verhaal kort te maken; die creationistische verklaring voor rudimentaire organen en atavistische lichaamsdelen bestaat niet. De atavismen zijn alleen verklaarbaar met de evolutieleer.
Atavismen zijn organen, lichaamsdelen of kenmerken die ontstaan door reactivering van een in onbruik geraakt gen.
Waarom worden er mensen geboren met staarten?
Waarom worden er mensen geboren met een dichtbehaarde vacht?
Waarom krijgen sommige mensen verstandskiezen (die nutteloos zijn en vaak problemen veroorzaken)?

Wel, omdat de verre voorouders van de mensen staarten hadden, omdat de verre voorouders van mensen dichtbehaard waren, omdat de voorouders van mensen grotere kaken hadden (als een aap).

Waarom worden er walvissen geboren met atavistische poten?
Waarom hebben walvissen een rudimentaire bekkenstructuur?

Omdat walvissen ooit landdieren waren, en zich gedurende tientallen miljoenen jaren hebben aangepast aan een leven in zee.

Een vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple » 03 jul 2006 00:27

antoon schreef:Bang geworden zeker. :(
Dat ik evolutionistische sites ga bekijken die elkaar tegenspreken,in de OUDSTE VONDST,tegengesproken door elkaar,tegengesproken door hogere geleerden,moddergooien naar elkaar,spaart de creationisten veel werk journalistiek die fraude noemt.Denk aan noorderlicht of de VPRO.

Tegen gesproken door de leiding over diverse disciplines, met als standpunt dat het gewoon een normale aap was

Bedankt tot hier

Als je een verklaring wil hebben devious zoek dan op het net, ik doe er geen moeite voor

Antoon
Die leugen heeft een naam, Bijbel.
Wat de oren vertellen, zien de ogen.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 03 jul 2006 01:28

antoon schreef:Bang geworden zeker. :(

Bedankt tot hier

Antoon
werkelijk :!:
ik sta perplex, zevenendertig pagina's niet antwoorden en dan deze conclusie.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 03 jul 2006 08:33

OK..eerst iets over de genen.

http://www.meervrijheid.nl/index.html?hs-apengenen.htm

Het grappige is dat deze wetenschappers het niet eens eens zijn over de statistiek zelf. Vorig jaar schatten wetenschappers de mate van genetische overeenkomst tussen apen en mensen nog op ongeveer 95%. Nadere bestudering van bovengenoemd artikel leert dat de onderzoekers hun conclusies baseren op slechts een zeer klein aantal volgens hun belangrijke genen. Dus de conclusie is ook nog eens gebaseerd op onjuiste feiten

zie ook
http://www.degeneratie.nl/index.asp?PaginaID=1090

Antoon

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 03 jul 2006 11:20

http://www.degeneratie.nl/index.asp?PaginaID=1825

hallo Devious

meer over de staart

Antoon

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 03 jul 2006 12:06

Bart klink ;
DE STAART VAN HET STAARTENVERHAAL
Een reactie op het artikel “Heeft de mens een gedegenereerde staart?” van Peter Scheele
Maart 2006

http://www.nadarwin.nl/S/reactieschele.htm
Ni dieu , Ni maitre

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 03 jul 2006 12:18

Dacht ik het niet,deze site volgt. :D
En degene die het laatst schrijft moet dan weer gelijk hebben?

Misschien heeft het muisje toch nog een staartje.
Antoon

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 03 jul 2006 12:23

antoon schreef:http://www.degeneratie.nl/index.asp?PaginaID=1825

hallo Devious

meer over de staart

Antoon
Antoon,

Nogmaals mijn welgemeende advies om eens dringend contact op te nemen met een universiteit!
En die dwaas van een Scheele is al vele, vele, vele malen gefalsificeerd op al zijn ongefundeerde beweringen.

Dit is er slechts één van de vele Scheele falsificaties:
http://www.nadarwin.nl/S/reactieschele.htm

Ik raad je dan ook dringend aan om eens na te gaan hoeveel wetenschappelijke referenties Scheele heeft
...namelijk PRECIES NUL!.
En tevens eens na te gaan hoeveel wetenschappelijke referenties de auteurs in de door mij gegeven link bevatten
...namelijk VEEL! HEEL VEEL!

Ongetwijfeld zal jij - autodidactisch als je bent - van mening zijn
dat Scheele het eenzame genie is die het alleen, en hij alleen, begrepen heeft
en de rest van de wetenschappelijke wereld kan natuurlijk niet tippen aan het genie van Scheele!
Deze genie die een paintball centrum beheert in Eindhoven!
Zie o.a.: http://freethinker.nl/forum/viewtopic.p ... 65d7f03435

Maar goed...desalniettemin heeft dit genie, volgens jou, gelijk en is de rest van de wereld fout!
In dat geval is het jou intellectuele verplichting om wetenschappelijk verantwoord uit te leggen
wat er schort aan het weerwoord van Bart Klink (zie de door mij gegeven referentie!).

Maar ik vrees dat je niet geinteresseerd bent in de bewijslast tegen dat knullige, amateuristische en van fouten verzadigd stukje van Scheele.

Je zult, zoals gewoonlijk, wel weer vervallen in nietszeggende slogans
daarbij ieder aangehaald argument ontwijkend,
dit alles om halsstarrig je dogmatiek te kunnen blijven handhaven.
  • Geprezen zij de dag des Heere wanneer je kunstmatig opgeworpen dogmatische muur van Jericho valt onder het waarachtige en zuivere trompetgeschal van de wetenschap.
MvG, Wim.

FonsV
Diehard

Kerken

Bericht door FonsV » 03 jul 2006 12:24

Uit http://www.nadarwin.nl/S/reactieschele.htm

De meeste argumenten die zij (gelovige creationsten) hiervoor gebruiken zijn al zó vaak weerlegd, dat serieuze wetenschappers zich liever met wetenschappelijke onderzoek bezig houden in plaats van op deze ‘argumenten’ in te gaan.
Een andere reden waarom wetenschappers zich niet met het creationisme bezighouden is dat het geen wetenschap is, zoals ik reeds eerder in een on-line artikel heb betoogd (Klink, 2005).

De discussie over de waarheid van evolutie vindt hoofdzakelijk plaats in religieuze kringen, niet in wetenschappelijke. Vooral op internet wordt deze discussie veel gevoerd, voornamelijk dan ook op fora over religie.

Jaja. :wink:

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.

Plaats reactie