De kerken

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 27 jun 2006 13:37

Antoon,

Je hebt waarschijnlijk niet door hoe arrogant je langzamerhand overkomt!
Kort dan...

Je hebt immers toegegeven en overtuigend aangetoond dat je zelfs niet één wetenschappelijk boek aangaande de evolutie gelezen hebt, laat staan bestudeerd hebt.

Je hebt immers toegegeven en aangetoond dat je zelfs niet één evolutionair wetenschappelijk stelling kan falsificeren.

Je hebt immers toegegeven en overtuigend aangetoond dat je zelfs niets begrijpt van ID of dat je zelfs ook maar iets gelezen hebt van de allang gefalsificeerde argumenten van Behe, Johnson en Dembski.

Je hebt immers toegegeven en overtuigend aangetoond dat je alle wijsheden, inclusief vermeende wetenschappelijke wijsheden, uitsluitend en alleen haalt uit jou voorkeursinterpretatie van de Bijbel zonder enig bewijs die jou mening verder supporteert.

En op basis van het bovenstaande meen je mij en alle wetenschappers de les te kunnen lezen!?!
Zo'n instelling en mening is uitermate - en dit is nu bewezen en overtuigend aangetoond - arrogant!

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

Samante

Bericht door Samante » 27 jun 2006 13:43

Beste Wim,
Ook al zijn al jouw inspanningen niet besteed aan die ene persoon, troost je met de gedachte dat de door jou en anderen geleverde schat aan informatie nog door vele anderen gelezen kan worden.
Vriendelijke groet,
Samante

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 27 jun 2006 13:47

omdat ze (eventueel ook )jouw spookjes ondergraaft [/size][/b] ______ de mensen die aan deze vreselijkje ziekten lijden , af te schilderen als de
gedegenereerde afstammelingen van de zondige adam en eva die de "schuld" van de erfzonde moeten betalen met onnoemelijk pijnen en lijden en hun leven ....
Ik geloof dat we langs elkaar heen praten Tsjok, ook ik behoor tot de gedegenereerde generatie, de sterkste jehovah’s getuige behoort tot de gedegenereerden,atheïsten behoren tot de gedegenereerde klasse, dus iedereen.Ja en ik vraag mij wel eens af waarom de designer het zo lang laat duren.

Antoon
Laatst gewijzigd door antoon op 27 jun 2006 16:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Samante

Bericht door Samante » 27 jun 2006 13:54

antoon schreef:
omdat ze (eventueel ook )jouw spookjes ondergraaft [/size][/b] ______ de mensen die aan deze vreselijkje ziekten lijden , af te schilderen als de
gedegenereerde afstammelingen van de zondige adam en eva die de "schuld" van de erfzonde moeten betalen met onnoemelijk pijnen en lijden en hun leven ....
Ik geloof dat we langs elkaar heen praten Tsjok, ook ik behoor ook tot de gedegenereerde generatie, de sterkste jehova’s getuige behoort tot de gedegenereerden,atheïsten behoren tot de gedegenereerden klasse, dus iedereen.Ja en ik vraag mij wel eens af waarom de designer het zo lang laat duren.
Misschien duurt het zo lang omdat die designer niet bestaat. Of die designer bestaat wel, maar is de denkwijze over gedegenereerde klasse onjuist. Misschien is het zelfs zo dat het hele begrip zonde en erfzonde op niets berust.
Als je de bijbel blijft zien als de waarheid, doe dan ook wat die bijbel je voorschrijft:
onderzoek alles en behoudt het goede

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 27 jun 2006 14:02

Sararje schreef:
(oeh wat een heerlijke bijbelarij van me )
Oh, OK. Ik was even benieuwd..... Gelukkig twijfel jezelf ook al aan de argumentatie, want het is niet eens slap, het is gewoon geen argumentatie! Zes DAGEN zult gij arbeiden en de zevende rusten. Dat zegt al genoeg......
Aldus
Otter
Gegroet
Ehm, Otter, nu kan je het helemaal met me oneens zijn, maar nu snap ik nog niet waarom ik het volgens jou bij het verkeerde eind zou hebben. (Uiteraard uitgaande van de bijbelteksten)
Aldus Serarje

Hallo Serarje
In de eerste plaats ben ik nog steeds op zoek naar bewuste bijbel.

In principe zou je gelijk hebben, dat, als je de Bijbel zo leest,dan kan je dat er ook weer uithalen.
Je voelt zelf wel aan,denk ik dat de bijbel nuchterheid uitstraalt ,al zal je het wat betreft gedeelte, niet met mij eens zijn.

Antoon
Laatst gewijzigd door antoon op 27 jun 2006 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat » 27 jun 2006 15:31

Wat is dat god? Met hoevelen is dat god? wanneer is dat god?
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 27 jun 2006 16:00

antoon schreef:
Sararje schreef:

Aldus Serarje

Hallo Serarje
probeer ook eens om iemands nick goed te schrijven
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple » 27 jun 2006 16:03

collegavanerik schreef:
antoon schreef:
Sararje schreef:

Aldus Serarje

Hallo Serarje
probeer ook eens om iemands nick goed te schrijven
Precies Collagevanerik. :-)
Wat de oren vertellen, zien de ogen.

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 27 jun 2006 16:22

Ik ...., ook ik behoor ook tot de gedegenereerde generatie, de sterkste jehova’s getuige behoort tot de gedegenereerden,
..... atheïsten behoren tot de gedegenereerden klasse,
..... dus iedereen.Ja en ik vraag mij wel eens af waarom de designer het zo lang laat duren.
Spreek voor jezelf ., antoon
Ik denk persoonlijk dat vooral JOUW hersenen gedegenereerd zijn door deze langdurige blootstelling aan en besmetting met jehova-getuigen troep ...
en
inderdaad het zal nu niet lang meer duren ... voor JOU
( zei de Engel me deze morgen in het Heiligste Visioen dat ik ooit mocht meemaken )
Allelujah....

er is dus toch iets " telepathisch" door gekomen ....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 27 jun 2006 16:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )

distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple » 27 jun 2006 16:23

Tsjok45 schreef:
Ik ...., ook ik behoor ook tot de gedegenereerde generatie, de sterkste jehova’s getuige behoort tot de gedegenereerden,
..... atheïsten behoren tot de gedegenereerden klasse,
..... dus iedereen.Ja en ik vraag mij wel eens af waarom de designer het zo lang laat duren.
Spreek voor jezelf ., antoon
Ik denk persoonlijk dat vooral JOUW hersenen gedegenereerd zijn door deze langdurige blootstelling aan en besmetting met jehova-getuigen troep ...
en
inderdaad het zal nu niet lang meer duren ... voor JOU
( zei de engel me deze morgen in het heiligste visioen dat ik ooit mocht meemaken )
Alleluja ....

er is dus toch iets " telepathisch" door gekomen .... :wink:
Tsjok is lekker oovral en altijd:-)
Wat de oren vertellen, zien de ogen.

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 27 jun 2006 16:46

TENSLOTTE , op de valreep nog
Een kadootje voor alle masochisten en anders-gedegenereerde kierewieten en toekomstige heilige uitverkorenen getuigen

Afbeelding

een godsbeeld ....
Ni dieu , Ni maitre

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 27 jun 2006 17:09

Hmmm, dat zet Jezus wel heel erg voor aap mijn beste Tsjok :P
Antoon: Je voelt zelf wel aan,denk ik dat de bijbel nuchterheid uitstraalt ,al zal je het wat betreft gedeelte, niet met mij eens zijn.
Wil je me geen woorden in de mond leggen? Nee, ik vind het weinig nuchterheid uitstralen. Ik vind de bijbel een behoorlijk bloederig epos (zoals de meeste boeken uit die tijd) waar een reeks regels in staan die men ofwel selectief aan interpreteert, ofwel vergoeilijkt. Overigens, fijn dat je nog steeds zoekende bent, ik zou zeggen: neem eens de Konklijke Bibliotheek in Den Haag. Ga er trouwens wel van uit dat ik die vertaling even ga controleren op beruchte vertaalfouten (zoals de eerder aangehaalde maagdelijkheidsvoorspelling e.d.)
Distiple en Col. van Erik: Geeft een virtueel biertje, cheers :P
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 27 jun 2006 17:13

Hmmm, dat zet Jezus wel heel erg voor aap mijn beste Tsjok
Wel het is "KUNST "..... Antoon zal er blij mee zijn ....
Het is trouwens Jesus niet .... die bestaat immers niet
het is namelijk KOKO van MTV
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 27 jun 2006 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 27 jun 2006 17:15

Is hij ook voor mijn zonden gestorven?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 27 jun 2006 17:18

wacht maar tot Hannibal Lector JOU te pakken krijgt .... je zult schreien als een lam :P
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen ___ (of bijt het eerst)
Afbeelding
Ni dieu , Ni maitre

Plaats reactie