De kerken

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 24 jun 2006 16:34

waarmee zet ik mij nou voor lul??

er worden een aantal vragen gesteld implicerend dat de bijbel zichzelf tegenspreekt….

1 de bijbel is geen wetenschappelijk leerboek
2 de bijbel en vooral genesis is van beschrijvende aard
3 de bijbel spreekt de wereldgeschiedenis niet tegen,behalve als je het echt niet wil zien!

bv.
http://www.bga.nl/nl/artikelen/daniel.html

Je verwijt mij dat ik geen wetenschap moet bedrijven met de bijbel ,waar je overigens niet helemaal ongelijk in hebt,maar moet ik dan een aanhaling doen uit de donald duck,of uit de verzamelde werken van hoogleraar x
de bijbel is simpel en je krijgt dan automatisch een simpel antwoord voor vragen als

Vegetarisme, Adam was vegetarier
voetlijnen de eerste mens was blootsvoets,had ook met tenen grip nodig,althans was het wel nuttig

Als je mijn humor irritant vind, excuses,het is niet om iemand te beledigen,en ik word al helemaal niet beledigd.

en Wim ik beschouw je vraagstelling over vegetarisme als gesloten ,ten zij je het beesje bij naam noemt, tanden,darmen,voor mijn part wat.

Antoon

FonsV
Diehard

Tegenspraken

Bericht door FonsV » 24 jun 2006 18:39

1 de bijbel is geen wetenschappelijk leerboek.
En de Dom van Utrecht staat niet in Rotterdam en zo ken ik nog meer open deuren.
2 de bijbel en vooral genesis is van beschrijvende aard.
En beschrijvingen spreken elkaar nooit tegen?
3 de bijbel spreekt de wereldgeschiedenis niet tegen, behalve als je het echt niet wil zien!
Inderdaad: wat je niet wilt zien zie je niet. Eindelijk eens een waarheid als een koe!

Wat een eindeloos gezever toch! Maar… de ‘kleine kraai’ heeft Rosmalen gewonnen! :D

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 24 jun 2006 18:50

(extract)
antoon schreef: Vegetarisme, Adam was vegetarier
Ik ben blij dat je dit nu eindelijk toegeeft!
En dus moet Adam er als pure vegetariër ongeveer als volgt hebben uit gezien:
Afbeelding
(artist impression, gebaseerd op schedel kenmerken, van Australopethicus Africanus)

Conclusie:
Adam en de chimpansee verschillen niet zoveel!
En dit komt nu net omdat ze dezelfde vegetarisiche voorouder hebben!
antoon schreef: voetlijnen de eerste mens was blootsvoets,had ook met tenen grip nodig,althans was het wel nuttig
Helaas! Misgegokt!
Blootvoets lopen zorgt voor een dikkere eeltlaag en dus een grotere ongevoeligheid van de voet!
Dus precies het omgekeerde van wat jij hoopt waar te zijn!
Alle bewijzen spreken dit dus tegen!
En ik kan het weten! Ik heb zelf 2500 kilometer door de wildernis gelopen!
En de laatste paar honderd kilometer liep ik alleen nog maar op blote voeten over rotsblokken, takken, denneappels e.d.!
En dit alles met een rugzak van gemiddeld 25 kilo!
De laatste paar honderd kilometer liep ik bovendien 40 kilometer per dag gemiddeld, iedere dag!
Ik weet uit ervaring dat je voeten ongevoeliger worden!
Overigens deel ik deze 'kennis' met de woestijn nomaden want ik heb ook 6 maanden in de Sinaï woestijn gewoond!
Overigens deel ik deze kennis met de aboriginals! Weliswaar heb ik nog nooit een aboriginal ontmoet, maar ik heb genoeg natuurfilms gezien!
Ook natuurfilms waar specifiek over de voeten werd gesproken! O.a. de recente natuurfilms (eigenlijk survival documentaires) van Ray Maers.

Dus helaas!
Jou wild idee is bij deze voor 100% in de praktijk en met overtuigend bewijs materiaal gefalsifiseerd!
antoon schreef:en Wim ik beschouw je vraagstelling over vegetarisme als gesloten ,ten zij je het beesje bij naam noemt, tanden,darmen,voor mijn part wat.

Antoon
Sorry, Antoon deze vlieger gaat niet op!
Je zal toch echt je wetenschap aannemelijk moeten maken, en dit doe je niet!
Je verzint elke keer weer een ad hoc oplossing!

Laten we beginnen met de opmerking dat je hier impliciet evolutie accepteert!
Althans de evolutie van de vegetarische 'mens' (althans z'n voorouders) naar de omnivore mens!

Maar als je deze kennis baseert op jou Bijbel dan is deze Bijbel inconsistent!
Immers, alle dieren leefde in harmonie! Dus ook tijgers en leeuwen!
Dus tijgers en leeuwen waren in dezelfde tijd als Adam dus ook vegetariërs!

En dit nu is het probleem!
Leeuwen en tijgers hebben namelijk helemaal geen van die overbodige vegetarische kenmerken zoals b.v. de blinde darm of een extra set van vegetarische maalkiezen (de verstandskiezen) die bij de mens zo vaak in de weg zitten!

En als jij nu beweert dat alleen de mens vegetarisch was maar dat tijgers en leeuwen wel vlees aten maar geen mensen dan moet je mij maar eens vertellen waar dat expliciete verschil staat in de Bijbel!
Nee, Antoon, ook dit keer heb je weer een ad hoc oplossing verzonnen waarover je niet goed heb nagedacht!

Je hebt geen enkel bewijs, en zeker niet uit de Bijbel, dat alleen Adam en Eva vegetariërs waren terwijl de rest van het dierenrijkdom precies zo waren zo als ze nu ook zijn!
Niets van jou diepgaande Bijbelstudies wijst in die richting!

Lastig hé...als een atheïst de Bijbel in deze beter kent dan jou!

Tot dusver ben je goed in het verzinnen van allerlei excuses waarbij je jezelf telkens, zo'n beetje, om het andere bericht tegenspreekt of domweg de argumenten negeert alsof deze nooit eerder ter sprake zijn geweest!
Immers, de bovenstaande argumenten zijn minstens één keer hiervoor al eens ter sprake geweest!

Ik hou nog een kleine slag om de arm dat het mogelijk een ander forumlid betrof!

Mocht het inderdaad een ander forumlid geweest zijn,
in mogelelijk een ander bericht,
dan weet je nu in ieder geval dat jou ad hoc excuses,
zoals nu door mij beantwoord in dit bericht,
geen steek houden en kant nog wal raken en logisch inconsistent zijn
en in de praktijk allang en overduidelijk gefalsificeerd zijn!

Misschien wordt het langzamerhand tijd dat je je eigen zekerheden die je meent te kunnen ontlenen uit de Bijbel waarachtig niet zo zeker zijn zoals jij er op dit moment over denkt!

Evolutie is niet jou vijand! Onwetendheid is jou vijand!

En zie...veel forumleden hebben geheel belangeloos bijgedragen aan jou educatie!
En net zo dat het opgeven van het geloof in Sinterklaas vaak 2 a 3 jaar kost zal jij uiteindelijk ook wel inzien dat de evolutie theorie een uiterst gedegen wetenschappelijke theorie is!

Heb je al kontakt opgenomen met de biologie afdeling van de universiteit van Leiden?
Ik had je deze in mijn voorlaatste bericht aanbevolen omdat je twee moeilijke woorden over specifieke cellen van het oog niet begreep!
Deze informatie kon je niet terug vinden op internet!
En inderdaad!...Niet alles is terug te vinden op internet!
Zeker niet die verveelde technische details!
Deze zijn wel terug te vinden op specifieke universiteits websites!
Maar hier toe heeft 'jan publiek' geen toegang toe!

Maar het feit dat jij deze vervelende technische details niet kan terug vinden op internet betekent nog niet dat het dus niet waar is!
In tegendeel! Voor de vervelende technische details moet je nu juist op de universiteit zijn en een hele stapel boeken van duizenden pagina's met deze vervelende technische details doorlezen!

Dus...probeer het eens! Studeer eens! Bestudeer deze duizenden pagina's technische tekst!
Overigens is het wel aan te raden dat je minimaal beschikt over VWO wiskunde niveau!
Anders kunnen sommige technische details wel eens te ingewikkeld overkomen...zelfs al in het eerstejaars lesprogramma!

Maar voor een autodidact moet dit 'opstakeltje' geen enkel probleem vormen!

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 24 jun 2006 19:20

Man bazel toch een keer niet,je hebt niets bewezen,je leuterd van de hak op de tak.

Geef een kenmerk van vegetarisme bij de mens van nu
dan ga ik met je verder.

groet

ps Voorlopig beschouw ik de eerste ronde als gewonnen
Laatst gewijzigd door antoon op 24 jun 2006 20:13, 2 keer totaal gewijzigd.

chromis
Technologist

Bericht door chromis » 24 jun 2006 19:23

Wat een humor!
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.

distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple » 24 jun 2006 19:32

antoon schreef:
man bazel toch keer niet,je hebt niets bewezen
je leuterd van de hak op de tak.

geef een kenmerk van vegetarisme bij de mens van nu
dan ga ik met je verder.

groet

ps voorlopig beschouw ik de eerste ronde als gewonnen
Echt, doe dat niet je neemt jezelf in de maling dan. Je gaat steevast enkel in op wat je KAN ontkrachten en dat is weinig tot niks. Ik ben erg benieuwd naar je reacties op diegene die hebben gereageerd op je stellingen. Maar helaas sla je heel veel over. Dus wat mij betreft winnaar ben je zeker niet. Als je het mij vraagt, hou er een poll over of men ook vind dat jij de winnaar bent tot nu toe in deze draad. Kan heer verhelderend zijn.

Je bent al de zoveelste die op deze lachwekkende manier hier steevast vragen of tegenstellingen van mensen die er echt de tijd voor nemen om op je tekst in te gaan,
maar je reageert amper. En dan jezelf tot winnaar uitroepen??
Jij bent het al zeker niet, wat mij betreft.

Ik vind je hier de grote verliezer. Zou graag ook de mening van anderen hierover zien, wellicht dat dat je uit de droom helpt.

Gegroet Distiple.
Wat de oren vertellen, zien de ogen.

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 24 jun 2006 19:36

wim hallo

Voor je verder gaat met die ongein van jou,jij vroeg waarom de mens van nu kenmerken heeft van vegetarisme.
Als dat zo is tenminste geef ik antwoord.

Adam was vegetariër

De dieren is een ander verhaal daar had je het niet over

Voetlijnen
die heeft/had de mens <adam>nodig.
VOLGENS JOU NIET?
dat zegt dan dus helemaal niets

En hou nou eens een keer die stomme waffel van je, en geef antwoord op mijn vraag
GROET
Laatst gewijzigd door antoon op 24 jun 2006 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple » 24 jun 2006 19:40

antoon schreef:wim hallo

voor je verder gaat met die ongein van jou,jij vroeg waarom de mens van nu kenmerken heeft van vegetarisme
als dat zo is tenminste geef ik antwoord.

Adam was vegetariër

de dieren is een ander verhaal daar had je het niet over

voetlijnen
die heeft de mens <adam>nodig.
VOLGENS JOU NIET?
dat zegt dan dus helemaal niets

En hou nou eens een keer die stomme waffel van je, en geef antwoord op mijn vraag
GROET
De mens IS ook een dier.

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 24 jun 2006 19:41

Ik vind je hier de grote verliezer. Zou graag ook de mening van anderen hierover zien, wellicht dat dat je uit de droom helpt.

Gegroet Distiple.
DAT JE ZO STOM BEN DAT JE DAT NIET WEET!!

Natuurlijk is iedereen het met je eens,want jullie willen de waarheid niet zien.

groet
Laatst gewijzigd door antoon op 24 jun 2006 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple » 24 jun 2006 19:45

antoon schreef:

Gegroet Distiple.
DAT JE ZO STOM BEN DAT JE DAT NIET WEET!!

natuurlijk is iedereen het met je eens,want jullie willen de waarheid niet zien

groet
Sorry hoor, maar JIJ bent degene die zich hier telkens weer onder van alles uit probeert te wurmen, of simpelweg niet reageert. Daarnaast dreigt met weggaan(wees een vent en ga dan ook) keer op keer zichzelf uitroept tot winnaar. En begint te schelden. Hmm komt niet echt overtuigend over hoor. Sorry!!

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 24 jun 2006 19:48

antoon schreef:DAT JE ZO STOM BEN DAT JE DAT NIET WEET!!

natuurlijk is iedereen het met je eens,want jullie willen de waarheid niet zien

groet
wanneer ga je nu de 3 door jou beloofde en uitgekozen vragen beantwoorden?
Pieps stom noemen is echt geen antwoord hoor

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 24 jun 2006 19:49

Sorry hoor, maar JIJ bent degene die zich hier telkens weer onder van alles uit probeert te wurmen, of simpelweg niet reageert. Daarnaast dreigt met weggaan(wees een vent en ga dan ook) keer op keer zichzelf uitroept tot winnaar. En begint te schelden. Hmm komt niet echt overtuigend over hoor. Sorry!!
Goed lezen beste jongen,ik had even tijd NODIG-wat ik ook verklaarde-daarna gaf ik antwoord.

groet

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 24 jun 2006 19:52

Pieps, je bent een inhoudsloze verschrikkelijke iritante eikel.
WAT IS SCHELDEN?
OF BEDOEL JE JE ZELF :lol:

ANTOON

distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple » 24 jun 2006 19:55

antoon schreef:
Pieps, je bent een inhoudsloze verschrikkelijke iritante eikel.
WAT IS SCHELDEN?
OF BEDOEL JE JE ZELF :lol:

ANTOON
Dat is niet schelden, dat is een mening waar hij genoeg moeite voor heeft moeten doen.

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 24 jun 2006 19:59

Geen winnaar is/was er

De zenuwen voor de voetbal nemen HIER kennelijk de overhand :x

Ik wacht op wim met een kenmerk van vegetarisme,
en helemaal niet dat ik denk dat hij met een mond vol tanden staat,want mogelijk is er een ORGAAN ,nu dat wil ik ook graag weten.

wim aan jou de eer

antoon

Plaats reactie