De kerken

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple » 24 jun 2006 05:22

Devious schreef:
tjeerdo schreef:En zijn er nog mannen met (enkele) haren op hun penis. Zal ook wel te maken hebben met een intelligent ontwerp.
En mijn liesbreuk waar ik op dit moment van aan het genezen ben. Auw! slecht ontwerp! Waarom hebben rechtoplopende wezens zo'n slap buikvlies?
Tsja, god heeft de mens het Kamasutra gegeven, maar heeft nergens gezegd dat je ook ALLE standen moet proberen Devious :P :P :P
Wat de oren vertellen, zien de ogen.

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 24 jun 2006 09:28

.....god heeft de mens het Kamasutra gegeven, maar heeft nergens gezegd dat je ook ALLE standen moet proberen .....

Beste Distiple

Gij ketterse hondsvod ....

God is liefde ....
en zoals je moet weten heeft "liefde" niets met "standjes" te maken ....
:twisted:

De enige "standjes" die ooit toegelaten zullen zijn , hebben te maken met de eeuwige "vereniging " met God in de hemel in het hiernamaals (tijdens een eeuwgdurende kerkdienst ? ) .... Allen daarheen ....
Vandaar ook die toeloop van kwezels allerhande op zoek naar het onzichtbaar alpha-mannetje .... ( weet je wel--> het erotiserende " Trees van Avilla "-gemekker en gezucht )

Al de andere onheilige "standjes" ?
.... naar de hel met die vuilaards en troep ....
De kamasoetra is trouwens geschreven door en voor demonen , polytheisten en varkens

De wijze raad van tante kaat :D :D :D

1.- Het enige "standje" dat(eventueel) al een tijdje toegelaten is , is de" missionaris"-houding , ---> wel te verstaan met het licht uit en zonder condoom , en alleen binnen het huwelijk .... en met de bedoeling kindjes te maken hé ....
Daarbij nog liefst met een gebed in bed . :idea: .. voor en na ....

2.- Natuurlijk is het verkrachten en sadistisch vermoorden van kinderen en maagdelijke krijgsgevangen dochters van den "vijanden " ___ of om ze om te bouwen tot sexslavinnen en lustobjekten ____ , geen "standje " ... maar wel de oud-testamentarische goddelijke straf voorbehouden aan de ongelovigen
en de vijanden van de heer der heerscharen .... :idea:
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 24 jun 2006 09:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 24 jun 2006 09:32

Hallo Tjeerdo

Bericht uit het verzorgingshuis

ik ben niet bezig op een ander forum,om de aandacht af te leiden
dit ter verduidelijking.

Tot straks.

Antoon

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 24 jun 2006 09:50

1.-
De" intelligent designer " heeft alleen maar domkoppen geschapen om Hem te "verdedigen " ?
... Dat is niet zo slim
Tenzij natuurlijk die god slechts het waandenkbeeld is van die schlemielen
2.-
"a tale told by an idiot "
http://www.richardarthurbarry.com/Page16.htm
God is eigenlijk te beklagen met zulk een advocaten (gesteld dat ie bestaat natuurlijk ) ....
Bericht uit het verzorgingshuis
Tiens
-->ik wist niet dat de jehova's ook "gestichten /verzorgings -huizen "hadden
--> De hemel is misschien wel het aan Antoon en co , beloofde "betere gesticht /asiel voor autodidaktische anders-validen " in het hiernamaals of in hun verre tioekomst na de wederkomst van jesuske en de installatie van het" konkrijk " ?

Toch beterschap gewenst ....
Immers
"Zolang er leven is , is er hoop" ....
en dat is ook geldig voor ID-ioten en andere creationisten ....

om de aandacht af te leiden
Niet nodig
Er is zelfs geen "aandacht "meer over wanneer men begint te walgen van al deze schrijvelarijen ....
Tot straks.
:evil: :evil: :evil:
Liefst " tot nooit meer " , deze voortdurende staaltjes en demonstratie van aangeleerde en manische domkopperij .....Dit is gewoon diarree op het internet en het onderschijten van dit forum .... bah
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 24 jun 2006 11:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 24 jun 2006 11:03

Evaluatie 1

Gesteld = mens heeft vegetarische kenmerken
Vastgesteld = mens = omnivoor

Zie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Omnivoor

Gesteld blijft, mens heeft vegetarische kenmerken?
Wat is het, de blinde darm, tanden kiezen,of voor mijn part wat?

Als vaststaat dat de mens (omnivoor) toch ook kenmerken heeft van vegetarisme,dan is het te verklaren door genesis.

Evaluatie 2

Ogen
IN DE BEGINNE was de mens volmaakt was, ECHTER na de zondeval degenereerde hij in een atmosfeer, die ook niet meer helemaal aan het doel beantwoordde, bij gevolg oogziekten, kanker, slecht zien enz…

Nogmaals,,ik kom op het net niet tegen dat het oog slecht ontworpen is.

ATMOSFEER ook in verband met de ogen...

De atmosfeer was in de beginne ook anders samen gesteld dan wat wij nu gewend zijn,
een wolkendek/watermassa omringde de aarde.

6. Daar zij een uitspansel in het midden der wateren, en dit make scheiding tussen wateren en wateren.
7. En God maakte het uitspansel en Hij scheidde de wateren die onder het uitspansel waren, van de wateren die boven het uitspansel waren; en het was alzo.

God had het licht reeds geschapen.

Vanuit de eeuwigheid klonken een paar woorden: Laat er licht zijn!
En er was licht. Licht en duisternis werden gescheiden. Licht werd dag genoemd en duisternis nacht. Er ontstond een avond en een morgen: een dag. Tijd was geboren!

Door de watermassa had de aarde diffuus licht waardoor er ook een betere afscherming was voor schadelijk UV.licht,een ideale samenstelling, die mede door de zondeval degenereerde tot wat wij nu hebben,bijgevolg een explosieve toename van kanker

Gaarne geef ik een week,daarna beschouw ik deze 2 zaken als gesloten,behoudens de voetlijnen,en eventuele lichtcellen in de hesenpan...

Helaas voor Tsjok :cry: kom ik terug .

ANTOON

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 24 jun 2006 11:21

Gaarne geef ik een week,daarna beschouw ik deze 2 zaken als gesloten
Is dat een nieuw heilig " reglement " op dit forum ? :shock:
of is het
Net zoiets als de rest van al uw andere kinderachtige " beschouwingen " ?
:twisted: :twisted: :twisted: ::
Hoeveel mensen lopen hier nu daadwerkelijk rond met de overtuiging dat Antoon een serieuze en betrouwbare gesprekspartner is
Helaas voor Tsjok kom ik terug .
Echter --> Niet voor lang meer ....
Je hebt jezelf ondertussen al erg goed en eigenhandig een auto-didaktische strop rond de(verstandelijke ? ) hals geknoopt ... het enige wat je nog nodig hebt is een beetje meer stevige koord ....
zodat je mooi kunt bengelen :D :D :D

Trouwens
"liitle Children , Stupids and Idiots will allways kill themselves ; ... no matter what you do to prevent it "(Noord-Iers spreekwoord )
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 24 jun 2006 11:51, 4 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 24 jun 2006 11:44

hallo Goedele liekens

ik ga etengoede raad Tsjok neem ok wat voor de inwendige mens

antoon

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 24 jun 2006 11:55

hALLO DIKKE HERMAN , DE STIER
Afbeelding
ik ga eten
Vergeet niet te herkauwen, antoon , net zoals al die andere runderen ....
en al de heilige jesus-clonen
en al de Peppi en Kokki clowns
en al die andere Judocus Kwak-ken .....
Ni dieu , Ni maitre

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric » 24 jun 2006 13:45

antoon schreef:Als vaststaat dat de mens (omnivoor) toch ook kenmerken heeft van vegetarisme,dan is het te verklaren door genesis.
Nee. Uitgaande van het feit dat er nu een horloge op mijn tafel ligt, bestaat Zeus.
Ogen
IN DE BEGINNE was de mens volmaakt was, ECHTER na de zondeval degenereerde hij in een atmosfeer, die ook niet meer helemaal aan het doel beantwoordde, bij gevolg oogziekten, kanker, slecht zien enz…
Fantastische hineininterpretatie. Als je zo aan de gang gaat, hoef je niet eens te discussiëren, want je hebt de antwoorden al helemaal bij de hand. Waarom verspil je er tijd en energie aan?
De atmosfeer was in de beginne ook anders samen gesteld dan wat wij nu gewend zijn, een wolkendek/watermassa omringde de aarde.
Dit is een JG-interpretatie die ik al lang niet meer ben tegengekomen. Mijn riposte: fysisch onmogelijk. Op nl.religie heb ik dit vaak genoeg uitgelegd, maar voor de gelegenheid herhaal ik mijzelf hier een keertje.

De hoeveelheid water in de lucht was volgens mensen die dit sprookje aanhangen gelijk aan de hoeveelheid die nodig was om de Aarde te bedekken met de zondvloed. Dat houdt dus in: een waterlaag van 9 km dikte. Als je dat water op een natuurlijke wijze (dus zonder hulp van de hand van God) in de lucht wilt houden, zul je dat in dampvorm moeten doen; een vloeibare laag rond de Aarde valt naar beneden (zwaartekracht), een vloeibare laag in de ruimte bevriest en wordt een ring (denk aan Saturnus) en geen laag, tenslotte zorgen vallende ijsblokken voor een verschrikkelijk bombardement van vele miljarden megaton TNT als die eenmaal naar Aarde vallen. Daarbij vergeleken is een zondvloed maar een nietig detail. Maar goed: damp, atmosfeer. Als jij op een plek in Eden zou hebben gestaan, hing er dus een kolom waterdamp boven je hoofd met een gewicht van 9 km vloeibaar water. Dat betekent dat er een druk heerste van 9000 / 10 = 900 atmosfeer (elke 10 m waterkolom = 1 atmosfeer). Je kunt nu opzoeken in allerlei stoomtabellen welke temperatuur je nodig hebt om dat zaakje in dampvorm te houden---want als het te koud is, wordt het vloeibaar en heb je dus meteen regen, in tegenspraak met de bijbel. Die temperatuur blijkt vér boven de 374 graden Celsius (de zogenaamde kritische temperatuur van water) te liggen. Met andere woorden: Adam en Eva werden geroosterd in de verzengende hitte.

De enige manier om een waterlaag rond de Aarde aan te brengen is als er letterlijk een wonder aan te pas kwam: in dit geval de hand van God. Maar als God het water tegenhield, waarom dan proberen te fantaseren hoe het in elkaar stak? God kan evengoed hebben geniesd, of het bier van het avondje doorzakken hebben uitgepist; het verschil is nul komma nul.
Door de watermassa had de aarde diffuus licht waardoor er ook een betere afscherming was voor schadelijk UV.licht,een ideale samenstelling, die mede door de zondeval degenereerde tot wat wij nu hebben,bijgevolg een explosieve toename van kanker
Je kunt niet door 9 km waterdamp heenkijken: zie Venus. Het zou aardedonker zijn geweest. Je moet niet proberen Genesis als een wetenschappelijk verslag te lezen; sterker nog, je moet Genesis gewoon terzijde schuiven. Maar voor een JG is Genesis van kardinaal belang en dus verdrinken ze liever in cognitieve dissonantie dan toe te geven dat hun waanideeën absolute kolder zijn. Het zij zo---maar dat roept nog steeds de vraag op waarom je überhaupt zoveel tijd en moeite in deze discussie steekt. Je neemt niets aan van wat wij zeggen, de bijbel heeft altijd het laatste woord, je hebt een rotsvast vertrouwen in ID... Ben je soms op zoek naar bevestiging van je geloof uit angst dat het een nietszeggende en enge farce blijkt te zijn...?
Gaarne geef ik een week,daarna beschouw ik deze 2 zaken als gesloten,behoudens de voetlijnen,en eventuele lichtcellen in de hesenpan...
Gesloten in jouw eigen hersenpan, waar nodig eens een lichtje moet vallen op die lichtgevoelige cellen...
Helaas voor Tsjok :cry: kom ik terug .
Ik denk dat Tsjok je met huid en haar verslindt. Ik zou me koest houden als ik jou was---doorgaan is alleen maar erg pijnlijk voor jou. Maar goed, ik ben een heidense forumdeelnemer waarnaar je niet dient te luisteren, dus be my guest...
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 24 jun 2006 14:17

hallo cymric
Ben je soms op zoek naar bevestiging van je geloof uit angst dat het een nietszeggende en enge farce blijkt te zijn...?
Je moet het gewoon zo zien,pijnlijk voor mij, of hoofdpijn aanvallen door TSJOK of wie dan ook daar ben ik immuun voor.
Bevestiging daar ben ik niet op uit, die heb ik al genoeg!
Als er iemand hier toevallig langskomt, en hij komt tot de conclusie door postings van jehovahs, getuigen en/of creationisten, tot een besluit om de bijbel meer te gaan beschouwen,dan vind ik/wij dat de moeite van ons meer dan terugverdiend is..

Over dat water ken je ook weer, lang doorgaan,WEER EEN HOOFDSTUK APART

Antoon

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 24 jun 2006 14:21

Devious schreef: En mijn liesbreuk waar ik op dit moment van aan het genezen ben. Auw! slecht ontwerp! Waarom hebben rechtoplopende wezens zo'n slap buikvlies?
Waarom hebben mannen tien x zo vaak een liesbreuk als vrouwen. Waarom zijn bij de man de vezels van de fascia transversalis zo slecht ontwikkeld en waarom missen wij de meest distale vezels van de musculus obliquus internus. Waarom hebben er zo ontzettend veel kinderen een navelbreuk. Bij negerkinderen kom je getallen tegen van 80%. Blanke kinderen 10%. Even mijn excuses voor sommige begrippen. Maar waarom is de "ontwerper" hier zo onzorgvuldig. Of is de evolutie niet voor iedereen even snel te volgen.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric » 24 jun 2006 15:24

antoon schreef:
Ben je soms op zoek naar bevestiging van je geloof uit angst dat het een nietszeggende en enge farce blijkt te zijn...?
Je moet het gewoon zo zien,pijnlijk voor mij, of hoofdpijn aanvallen door TSJOK of wie dan ook daar ben ik immuun voor.
Jij wellicht wel, maar aangezien je je van allerlei discussietruuks bedient---bewust al dan niet onbewust---ben ik bang dat jouw doel om mensen om de bijbel meer te laten beschouwen niet echt succesvol zal zijn. Niet op dit terrein in ieder geval.
Bevestiging daar ben ik niet op uit, die heb ik al genoeg!
Nee, je denkt dat je bevestiging hebt.
Als er iemand hier toevallig langskomt, en hij komt tot de conclusie door postings van jehovahs, getuigen en/of creationisten, tot een besluit om de bijbel meer te gaan beschouwen,dan vind ik/wij dat de moeite van ons meer dan terugverdiend is..
Dan zou ik me fluks uit de discussie terugtrekken en me alleen inmengen in discussies waar je wat zinnigs bij te dragen hebt, autodidact of niet. Dan bereik je je doel wellicht. Nu maak je je alleen maar belachelijk.
Over dat water ken je ook weer, lang doorgaan,WEER EEN HOOFDSTUK APART.
Helemaal niet hoor, zoals ik het heb geschreven is alles wat erover te zeggen is. Dat zijn de feiten, die niet weggaan met welke creatieve lezing van Genesis dan ook. Maar, laat me raden, dan kom je vast nog met hydroplaatkolder van Walt Brown aanzetten---maar ook die is natuurlijk zo lek als een zeef. Mijn punt: als je je geloof wilt uitdragen, moet je dat niet doen op basis van controleerbare feiten, dan zet je alleen maar jezelf voor lul.

Maar daar was je immuun voor geworden, had ik begrepen... Tja, dan heeft verdere discussie niet zoveel zin, geloof ik.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 24 jun 2006 16:01

Quote:
Over dat water ken je ook weer, lang doorgaan,WEER EEN HOOFDSTUK APART
.
aldus Antoon.
Helemaal niet hoor, zoals ik het heb geschreven is alles wat erover te zeggen is.
aldus Cymric

Dat is niet zo ,en dat weet je best volgens mij.
alle volkeren hebben eenvloed legende OA,afgeleid van ark 8 personen zonde,enz

dat is maar een aspect er zijn er veel en veel meer,ik weet ook wel dat enkele dingen moeilijk te verklaren zijn.

Antoon

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 24 jun 2006 16:04

Nee, je denkt dat je bevestiging hebt.
Aldus Cymric

Ik vind van niet.!!

Antoon

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 24 jun 2006 16:11

Trucs

sorry als het zo is, maar ik heb sterk het gevoel dat er aan de andere kant ook een trukendoos zit,

antoon

Plaats reactie