Is deze stelling wel juist "Van de BDE's is zo'n 15-20% een ervaring die men linkt aan de "hel".

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
dikkemick
Ontoombaar

Is deze stelling wel juist "Van de BDE's is zo'n 15-20% een ervaring die men linkt aan de "hel".

Bericht door dikkemick » 20 feb 2020 21:37

Ook IK, een atheist pur sang kan me een voorstelling maken van de hel/een hel. Een vlammenzee waar duiveltjes met lange staarten je prikken met een drietand. Mocht ik dus over een hel dromen, zal het er ongetwijfeld zo uitzien.
Zelf droom(de) ik veelvuldig dat ik aan het neerstorten was met een vliegtuig. Ben ik ooit neergestort? Uiteraard niet. Dat ik me er klaarblijkelijk toch een (droom)beeld bij kan vormen heeft te maken met boeken, films e.d. Denkbeelden zullen blijven hangen en komen 's nachts tot leven.
Aangezien DE hel pas later gefabriceerd is, met die beelden van duivels en drietanden (en vuur) zal ongetwijfeld zo\n groot percentage mensen dit zo nu en dan dromen.
Of of je nu wel of geen angst voor een hel hebt, het maakt voor het bestaan niet veel uit. Wat ik me afvraag is hoeveel hellen er zijn? Moslims gaan naar de christenhel, christenen naar een moslimhel. Maar Hindoes? VSM-aanhangers? Atheïsten? Wordt er geloot? Zijn er quota?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Floris1976
Forum fan

Re: Is deze stelling wel juist "Van de BDE's is zo'n 15-20% een ervaring die men linkt aan de A"hel".A

Bericht door Floris1976 » 20 feb 2020 23:28

Ik voel me niet prettig bij dit onderwerp. Dit is momenteel te heavy voor mij. Excuses hiervoor.

A.U.B niet meer reageren op deze post.
Liefde, respect en rechtvaardigheid zijn voor mij de belangrijkste zaken. Welke goede god veroordeeld mensen voor eeuwig?!

doctorwho
Ontoombaar

Re: Is deze stelling wel juist "Van de BDE's is zo'n 15-20% een ervaring die men linkt aan de A"hel".A

Bericht door doctorwho » 21 feb 2020 09:27

De hel dat zijn de anderen.

Maar er valt gelukkig ook om te lachen
:D

De ingang van de hemel en de hel zijn ca. 20 meter van elkaar verwijderd en worden van elkaar gescheiden door middel van een diepe kloof. Er wordt door omstandigheden wel eens een zieltje verkeerd afgeleverd, hetgeen een doorn in het oog is van Petrus. Op een mooie zonnige dag gaat Petrus naar de duivel en zegt dat hij wel een oplossing voor dit probleem heeft. "We gaan een brug bouwen en we delen de kosten." Dat lijkt de duivel een goed plan. Beide zullen de helft van de brug bouwen. De Duivel van zijn kant en Petrus van zijn kant. Direct vindt er grote activiteit plaats aan de kant van de Duivel, maar het blijft angstig stil aan de kant van de hemel. De duivel bekijkt dit een paar dagen en gaat op een gegeven moment maar eens informeren en vraagt aan Petrus: "Zul jij niet eens beginnen met de bouw, want ik ben al bijna klaar." Petrus antwoordt:" "Ik zou wel willen, maar ik kan geen aannemer vinden."
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 21 feb 2020 09:49

Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

Plaats reactie