Met stijgende verbazing lees ik je beweringen, Wilsophie. Of moet ik zeggen met totale verbijstering?Wilsophie schreef:Dat komt dat mensen altijd alleen willen denken aan een Schepper die liefdevol en genadig en geduldig is en ze niet willen zien dat dit na een bepaalde huishouding op zal houden en de mensheid te maken krijgt met ene rechtvaardige God die Zijn plan uitvoert.
De quote van jou, die hierboven staat, is slechts een voorbeeld.
Waar haal je in vredesnaam al die waanzin vandaan? We zien hier een lange reeks van bijdragen [zie dit topic] waarin bijbelteksten tegen het licht worden gehouden, geïnterpreteerd, waarna er conclusies aan verbonden worden. Ik ga er verder geen commentaar op leveren omdat Rereformed dat veel beter kan en veel meer kennis van bijbelteksten heeft dan ik.
Maar ik wil het simpel houden. Los van de conclusies die je trekt aan de hand van de teksten uit dat boek, conclusies die soms kant noch wal raken, kan ik er kort over zijn.
Alles wat je beweert staat of valt met de betrouwbaarheid van de bijbel. Als de inhoud van de bijbel klopt, oftewel waar is, zou je hier en daar een punt kunnen hebben. Maar het valt totaal niet aan te tonen dat wat in de bijbel staat waar is, of echt gebeurd is. Je zult dus eerst dienen te bewijzen dat wat in de bijbel staat echt gebeurd is. Zolang je dat niet kunt (nog nooit heeft iemand kunnen bewijzen dat de bijbel de waarheid en niets dan de waarheid bevat) zijn al je betogen gebaseerd op precies niets, op drijfzand en kunnen je betogen maar op één manier worden gekenschetst en dat is : "totaal gelul in de ruimte".
Mocht je wel kunnen aantonen dat de bijbel de waarheid bevat en niets anders dan de waarheid, dan ga ik diep door het stof en neem ik mijn woorden terug.
Ik ben benieuwd.