"Kathedraal van zeker weten" ingestort...?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
lost and not found yet!
Bevlogen

Re: "Kathedraal van zeker weten" ingestort...?

Bericht door lost and not found yet! » 23 mar 2016 17:23

Erik schreef:
Wel weer een mooi topic wat de waan(zin) van godgelovigen aantoont en daarmee toch nog van enig nut.
Dat vind ook altijd weer mooie topics, waar godsgelovigen hun eigen godsgeloof totaal belachelijk maken.

Roeland schreef:
De titel blijf ik geweldig vinden.
Ik ook, alleen kunnen de drie puntjes en het vraagteken gewijzigd worden in een groot uitroepteken.

Van mij mag er ook een slot op.
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 23 mar 2016 17:53

Ps, en als je dan dingen van Mohawk tegenkomt, zoals dit:

Mohawk schreef:
Er bestaat geen liefdevolle God die zielen naar de hel stuurt om voor altijd te creperen. Alles in Zijn schepping is erop toegerust om de verdwaalde schapen en verloren zonen terug te voeren naar het huis van de Vader waar alles zijn oorsprong heeft. Geen enkel wezen dat uit Zijn kracht is voortgekomen zal verloren gaan. Iedere ziel zal zich vroeg of laat overgeven aan de Liefde omdat dit de enige kracht is die omhoog voert. Als wij mensen straf, toorn, wraak en jaloezie als Gods kenmerken beschouwen staan we ver van de waarheid af. Als we dan ook nog pretenderen dat we anderen hier bang voor moeten maken door dit met bijbelteksten te onderbouwen staan we verder van de waarheid af dan goed voor ons is. God is Liefde, Wijsheid en Kracht. Vader, Zoon en Geest. God is almachtig, volmaakt en barmhartig. God is vol van genade. Er is geen macht groter of sterker dan die van de liefdevolle Vader.
Ja......, dan ben ik daar snel klaar mee!

Bron: http://forum.credible.nl/viewtopic.php? ... 9#p1171859" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 23 mar 2016 23:11

Topic gesloten.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Gesloten