Christelijk geloof verdedigd door Karssenberg

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Aton
Diehard

Re: Christelijk geloof verdedigd door Karssenberg

Bericht door Aton » 07 dec 2014 16:37

Erik schreef:
Aton schreef:K. gaat al meer dan 5 pages niet in op mijn post. Geen enkele reactie of een totaal ontwijkende.
Niets nieuws onder de zon.
Voeg ook nog maar selectief negeren van belangrijke onderdelen van reacties.
Ik heb het wel gezien met Henk Karssenberg.
Ik ook.

Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante » 07 dec 2014 16:45

Aton schreef:
Erik schreef:
Aton schreef:K. gaat al meer dan 5 pages niet in op mijn post. Geen enkele reactie of een totaal ontwijkende.
Niets nieuws onder de zon.
Voeg ook nog maar selectief negeren van belangrijke onderdelen van reacties.
Ik heb het wel gezien met Henk Karssenberg.
Ik ook.
Daar sluit ik me bij aan. Wat mij betreft hoeven het geen 200 pagina's te worden.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 07 dec 2014 16:50

Aan de andere kant; als ik alle reacties ga verwijderen die alleen maar over de discussie gaan zonder eraan bij de dragen, zitten we echt nog niet bij pagina 100.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 07 dec 2014 16:57

Bonjour schreef:Aan de andere kant; als ik alle reacties ga verwijderen die alleen maar over de discussie gaan zonder eraan bij de dragen, zitten we echt nog niet bij pagina 100.
1 pagina was achteraf bezien genoeg geweest!
Ik heb vele sterke reacties voorbij zien komen, maar het waren parels voor de zwijnen om maar eens een uitdrukking te gebruiken.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

writer
Bevlogen

Bericht door writer » 07 dec 2014 17:30

Karssenberg schreef:.... De bedoeling van dit soort 'vragen' is niet om meningen uit te wisselen of interesse te tonen, maar alleen om mij tot andere gedachten te brengen, hetgeen soms onomwonden wordt toegegeven....
Ik behoud mij de vrijheid voor om op zulke teksten niet te reageren..
Hier de complete definitie:
Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn. Een partij kan dus van mening veranderen tijdens een discussie en zich tevreden stellen met een alternatieve (tussen)oplossing, mits hier argumenten voor zijn gegeven. Dit in tegenstelling tot een debat, waarbij de partijen niet van hun mening wijken.

Een discussie gaat dus duidelijk verder dan het uitwisselen van een mening of interesse in andermans standpunt tonen.
Als K. deze topic niet als een discussie over zijn geloof wil zien blijven we langs elkaar op praten en kan deze topic beter naar de babbelbox.
NB: Doe wel en zie niet om.

writer
Bevlogen

Bericht door writer » 07 dec 2014 17:45

dikkemick schreef: Niet onder de indruk van 1 ster? Onnozele gans!
Ho ho, de bewuste ster van Bethehem krijgt binnenkort weer alle aandacht.
Dit brengt mij er toe K. te willen vragen of hij echt gelooft dat er een ster uit de cosmos tijdelijk aan de wandel is gegaan om de plek van de stal aan te wijzen.
Maar ik vermoed dat K. zal antwoorden, zo hij al die moeite zal nemen, dat hij gelooft dat de wijzen uit het oosten door God bij het kindeke Jezus zijn gebracht (zoals wij allemaal door God bij Jezus gebracht kunnen worden mits we ons niet willens en wetens verzetten) en dat hij er niet aan twijfelt dat God een ster zou kunnen verplaatsen cq. zou kunnen doen oplichten, Hij heeft immers alle sterren éen voor éen, of door een vingerknip (menselijkerwijs van God gesproken) allemaal tegelijk, geschapen?
Daarom stel ik die vraag maar niet, ik zou me aan het antwoord alleen maar ergeren :wink:
NB: Doe wel en zie niet om.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 07 dec 2014 18:08

Karssenberg schreef:Rereformed, ik protesteer tegen deze manoeuvre. Iam heeft wel degelijk commentaar op wat ik schrijf, maar het is positief. En dat wordt dan weer verplaatst.
En ik maak van de gelegenheid gebruik om te verzoeken als je dan toch aan het verplaatsen bent om de spamachtige ellenlange documenten van een aantal deelnemers hier, soms zelfs in het Engels en gelardeerd met links en plaatjes ook eens wat kritischer te bezien. Ik heb eergisteren al het verzoek gedaan aan een andere moderator om dit topic eens te evalueren. Maar daar heb ik nog niets opgehoord.

Laat ook duidelijk zijn, dat ik niet ga reageren op vragen die een duidelijk cynisch karakter hebben wat soms alleen al blijkt uit de lengte. De bedoeling van dit soort 'vragen' is niet om meningen uitvte wisselen of interesse te tonen, maar alleen om mij tot andere gedachten te brengen, hetgeen soms onomwonden wordt toegegeven.

Ik behoud mij de vrijheid voor om op zulke teksten niet te reageren. Mocht deze vrijheid niet passen binnen het beleid van Freethinkers dan verzoek ik nogmaals, maar nu publiek om dit topic, waaraan mijn naam is verbonden te sluiten.
Het lijkt me duidelijk dat je al langere tijd moe bent geworden en geen fut meer hebt om iets te maken van dit topic. Je gesprekspartners laten weten dat ze het ook wel gezien hebben met je. We kunnen er nu dus met algemene instemming een punt achter zetten.
Persoonlijk had ik het overigens al gehad met je op pagina 1 waar je mijn forumpost over de hel becommentarieert ( http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 46#p434946" onclick="window.open(this.href);return false; ). Je laat daar goed zien dat je de argumentatie van je gesprekspartner volledig negeert. Vervolgens kom je aan met een eigen preek waarin je het begrip hel een betekenis geeft die het nooit gehad heeft. Voor beide strategieën heb ik nul komma nul waardering.
Wat betreft je klachten, ik heb wat lopen zoeken naar engelstalige bijdragen en vond enkel het beroemde dilemma van Epicurus in het Engels verwoord, en een passage uit de bijbel ( http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 05#p445605" onclick="window.open(this.href);return false; ). Ik ben het met je eens dat bijbelteksten in het Nederlands geplaatst dienen te worden. Wellicht is het tegenwoordig moeilijker aangezien de on-line bijbel niet meer zo gemakkelijk beschikbaar is op het net. Dat je bijbelteksten spam noemt begrijp ik niet, maar het is wel humoristisch.
Wat ellenlange bijdragen betreft, daar is in de regel niets spam-achtigs aan, maar integendeel juist flink werk voor gedaan. Ik ben ook daar naar lopen zoeken en kwam deze bijdrage tegen. Die bijdrage is geenszins spam, maar een goede opsomming van zaken waar je geen of slechte antwoorden op hebt gegeven.
Wat de bijdragen van Iam betreft, de topictitel geeft aan wat de bedoeling is van een topic. Je mag zijn bijdragen waarderen omdat hij ook het christelijk geloof verdedigt, maar ik dacht je een dienst te verlenen door ze naar de Babbelbox te verplaatsen. Ze zijn namelijk te kinderachtig om in het algemene forum mee te doen en halen het discussieniveau van het forum te zeer omlaag. In de Babbelbox kan er op verder gegaan worden indien je er zin in hebt.
Born OK the first time

Gesloten