Atheïsten hebben geen idee waar gelovigen in geloven?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Krautsjo

Re: Atheïsten hebben geen idee waar gelovigen in geloven?

Bericht door Krautsjo » 28 jan 2014 11:16

Veel mensen hier verwijten mij, dat ik geen antwoord op vragen geef.
Ik denk, dat in veel gevallen geldt, dat ik wel antwoord geef, maar niet datgene wat jullie willen horen. Zulke situaties herinner ik mij, van de tijd toen onze kinderen nog klein waren en steeds maar weer waarom-vragen stelden.
nee hoor, dat zijn feiten die ik gewoon kan constateren door te zien of je je aan mij richt of niet en antwoord geeft. En ik sta overal open voor, alleen ik ben geen kind en ik stel geen waarom vragen die kinderen vragen want die gaan meestal nergens over. Ik denk dat ook dat projectie is van jou Henk, jij geeft antwoorden maar je reageert eigenlijk niet omdat je gewend bent aan dooddoeners en antwoorden zijn voor mij niet de discussiestoppers die jij gebruikt maar wat ik versta op het beantwoorden als handeling , als in antwoorden. Ik hoef geen antwoorden, ik ben geen gelovige, maar ik zou graag wel een reactie willen hebben die verder gaat dan al die clichés die niet overtuigen. Het is geen kwestie van niet willen horen, maar een kwestie van betekenisloosheid, het zegt zo weinig en het is zo vervelend als discussie punt onder volwassen mensen .
Bij kinderen kun je daar nog mee aan komen, maar toch niet bij mensen waar ook jij toch aan gemerkt moet hebben dat die een heel leven aan ervaringen achter zich hebben.
Als je het dan toch hebt over cynisme dan zijn het niet wij die cynisch zijn, maar dan bij jij het die denkt dat wij als groep reageren omdat je de mensen niet herkent als individuen en ons behandelt als kinderen waar je als vermeende "wijze" gelovige wel even aan kunt vertellen hoe het allemaal zit.
Dat wij daarbij gebruiken maken van de ironie die je zelf oproept is niet cynisch of sarcastisch integendeel, die is bedoelt om je uit de tent te lokken om juist dat cynisme van jou tot nederigheid te dwingen, maar blijkbaar zit je zo vast in je hybris van gelovigheid dat dat niet tot je doordringt.

Ik ben als individu trouwens nog veel erger dan in een groep en iedereen hier op dit forum is individueel verantwoordelijk voor wat hij of zij schrijft dus die vlieger gaat ook al niet op, als je dat denkt dan heb je en niets van atheïsten begrepen en nog minder van vrijdenkers.

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 28 jan 2014 11:30

henk schreef:Veel mensen hier verwijten mij, dat ik geen antwoord op vragen geef.
Ik denk, dat in veel gevallen geldt, dat ik wel antwoord geef, maar niet datgene wat jullie willen horen. Zulke situaties herinner ik mij, van de tijd toen onze kinderen nog klein waren en steeds maar weer waarom-vragen stelden.
Arme kinderen
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 28 jan 2014 11:38

Wat is dit een onsmakelijk uit de klauwen gegierde uitwisseling van teksten!
Inclusief tintjes van een lynchpartijtje.

Gewoon een slotje er op en iedereen op de handen zitten.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 28 jan 2014 11:49

Het lijkt mij ook het verstandigste, we gooien er op korte termijn een slot op en laat maar via pb horen of het bewaard moet blijven voor het nageslacht. Krijg net een pbtje, dat dit moet blijven. De volgende overweging is alles eruit halen wat niet relevant is. Ik wacht de pbtjes wel af in de bunker.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Aton
Diehard

Bericht door Aton » 28 jan 2014 12:26

heeck schreef:Wat is dit een onsmakelijk uit de klauwen gegierde uitwisseling van teksten!
Inclusief tintjes van een lynchpartijtje.

Gewoon een slotje er op en iedereen op de handen zitten.

Roeland
Mee eens

Jinny

Bericht door Jinny » 28 jan 2014 12:30

Dan sluiten we de evangelisatiepoging van Henk.

Gesloten