De letterlijke bijbel

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Fish
Moderator

Re: De letterlijke bijbel

Bericht door Fish » 26 okt 2012 19:19

HenkM schreef: (mocht je zijdelings zijn geïnteresseerd: morgenavond, 24 okt, om 10 uur op BBC2, gaat het over Lucy. Wellicht gaan je ogen nog eens open)
Nog bedankt voor de opmerking Henk.
Was reuze interessant.

Nog een plaatje van de schouderblaadjes van het laatst gevonden skelet. We hingen langer in de bomen dan we dachten. :wink:
http://www.kennislink.nl/publicaties/me ... g-in-bomen" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 26 okt 2012 22:29

Fish schreef:
HenkM schreef: (mocht je zijdelings zijn geïnteresseerd: morgenavond, 24 okt, om 10 uur op BBC2, gaat het over Lucy. Wellicht gaan je ogen nog eens open)
Nog bedankt voor de opmerking Henk.
Was reuze interessant.

Nog een plaatje van de schouderblaadjes van het laatst gevonden skelet. We hingen langer in de bomen dan we dachten. :wink:
http://www.kennislink.nl/publicaties/me ... g-in-bomen" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen dank, Fish. Ik noemde dat programma omdat erin wordt aangetoond dat compassie en 'elkaar helpen' zaken zijn die al heel lang voorde bijbel bekend waren. Ze vonden namelijk (in de voorgaande aflevering - Homo Erectus (de eerste aflevering ging over de Neanderthaler. wat erg dat ik die miste!) - dat er iemand zonder tanden nog twee jaar had geleefd. Er was nog geen vuur. Dus ... alleen rauw vlees en vruchten/zaden. Hij moet dus zijn geholpen met eten.

Over de link die jij gaf: ik heb het altijd al vreemd gevonden dat men dacht dat 'wij' de bomen zo snel achter ons lieten. (maar dit is toch wel enigszins off topic)
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 26 okt 2012 23:19

HenkM schreef: (maar dit is toch wel enigszins off topic)
Ehmmm, ja inderdaad. :?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Plaats reactie