999 redenen om wel een moslim(a) te worden

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

HenkM
Superposter

Re: 999 redenen om wel een moslim(a) te worden

Bericht door HenkM » 08 nov 2012 13:27

Fish schreef:
Cluny schreef:201.
MariekeV schreef: الله أعلم
God mag het weten. 8*)
Welke?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

Jinny

Bericht door Jinny » 08 nov 2012 14:29

Dat is een vraag die je Marieke moet stellen.

MariekeV

Bericht door MariekeV » 09 nov 2012 10:03

Jim schreef:
Vilaine schreef:الذي يهجر الله ليس لديه ما يخشى
Waarheid als een koe, maar de voertaal hier is Nederlands, laten we het daar dan ook bij houden.
Excuses dat ik Arabisch heb geschreven, ik heb er niets specifieks over gevonden in de forumregels.
Op het een of andere islamitische forum waar ik ook wel eens wat de wereld in slinger mag daarentegen Engels weer niet. Misschien een idee om in de regels op te nemen ?

heeck schreef:
MariekeV schreef:Ik geloof dat alleen God bepaalt wie er in de hel komen en wie naar de hemel gaan. Het is niet gezegd dat ik zelf naar de hemel ga...
Marieke,

Heb je enig idee hoe jouw god dat doet, of geloof je maar wat?

Beste Roeland, nee , ik heb geen idee ervan hoe God dat doet...

Alles gaat mee vermoed ik.
met vriendelijke groeten MariekeV
Godzijdank hebben we Kuitert

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 09 nov 2012 10:12

MariekeV schreef:
heeck schreef:
MariekeV schreef:Ik geloof dat alleen God bepaalt wie er in de hel komen en wie naar de hemel gaan. Het is niet gezegd dat ik zelf naar de hemel ga...
Marieke,

Heb je enig idee hoe jouw god dat doet, of geloof je maar wat? **)
Beste Roeland, nee , ik heb geen idee ervan hoe God dat doet...

Alles gaat mee vermoed ik.
met vriendelijke groeten MariekeV
Dus heb je geen idee hoe je je kans op hemelgang kunt vergroten!
Dan hoef je ook niets te geloven.

En hoe zou je het vermoeden willen onderbouwen dat "alles" meegaat?.
Een soort "Scotty, beam me up?" *)

Roeland

*)
Het bekendste voorbeeld van teleportatie in sciencefiction is de transporter uit Star Trek ("Beam me up, Scotty"),
**)
Hier laat je wel wat weg, waar je later toch op ingaat.

R.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 09 nov 2012 13:32

MariekeV schreef: Excuses dat ik Arabisch heb geschreven, ik heb er niets specifieks over gevonden in de forumregels.
Op het een of andere islamitische forum waar ik ook wel eens wat de wereld in slinger mag daarentegen Engels weer niet. Misschien een idee om in de regels op te nemen ?
De gemiddelde forumlezer zal het Engels wel machtig zijn en vier bier in het Duits bestellen lukt ook. Het is echter niet in de lijn der verwachting dat Arabisch (wat niet eens de oorspronkelijke taal van de koran kan zijn omdat deze later ontstond) of oud Fries laat staan plat Limburgs door de gemiddelde lezer begrepen wordt.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam » 09 nov 2012 16:05

Het grootste deel van de inwoners van Allahstan is analfabeet en kan geen Arabisch lezen. Buiten het feit dat Arabisch maar de moedertaal is van een heel klein deel van de Mohammedanen.
En Egyptisch Arabisch lezen is toch een beetje anders dan Mocro Arabisch lezen ten gevolge van notatieverschillen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 09 nov 2012 16:31

Mahalingam schreef:Het grootste deel van de inwoners van Allahstan is analfabeet en kan geen Arabisch lezen. Buiten het feit dat Arabisch maar de moedertaal is van een heel klein deel van de Mohammedanen.
En Egyptisch Arabisch lezen is toch een beetje anders dan Mocro Arabisch lezen ten gevolge van notatieverschillen.
Maar ze kunnen wel plaatjes kijken. Bij voorkeur in Deense kranten,
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 10 nov 2012 23:05

doctorwho schreef:
MariekeV schreef: Excuses dat ik Arabisch heb geschreven, ik heb er niets specifieks over gevonden in de forumregels.
De gemiddelde forumlezer zal het Engels wel machtig zijn en vier bier in het Duits bestellen lukt ook. Het is echter niet in de lijn der verwachting dat Arabisch (wat niet eens de oorspronkelijke taal van de koran kan zijn omdat deze later ontstond) of oud Fries laat staan plat Limburgs door de gemiddelde lezer begrepen wordt.
google vertaal
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 11 nov 2012 12:23

collegavanerik schreef: google vertaal
goede tip maar toch vaak oorzaak van het verschijnsel "lost in translation" (leuke film overigens)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 12 nov 2012 08:14

Fish schreef:
Cluny schreef:201.
MariekeV schreef: الله أعلم
God mag het weten. 8*)
203: Als moslim(a) mag je altijd doorgaan met het eeuwenlang zeiken over de juiste vertaling van een in kronkeltjes geschreven lullig nietszeggend stukje woestijntekst.
Volgens mij staat er dit:
Mijn godheid weet het altijd beter.
Overigens kan ik er als 204 aan toevoegen dat elke mohammedaan altijd gewoon kan weglopen als de discussie over lullige koranteksten een richting opgaan die een moslima/moslim niet bevalt.
Want volgens mij heb ik nog nergens gelezen wat MariekeV denkt wat de beste oud-mohammedaans naar hedendaags nederlandse vertaling is en wat wij gewone anti-islam denkende mensen daar mee moeten in het dagelijks leven.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa » 14 nov 2012 12:32

Doet me opeens denken aan een discussie die PZ Meyers voert met Hamza Tzortzis waarbij hij de koran citeert (http://www.youtube.com/watch?v=3T5Pm7qLH50" onclick="window.open(this.href);return false; let op: tenenkrommend irritante kerel). Als Meyers dan zegt dat het niet klopt, corrigeert hij opeens zijn vertaling omdat het in het oud-arabisch allebei kan betekenen (terwijl het tegenovergestelde zaken zijn).

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 14 nov 2012 15:02

Er wordt vaker geschermd met dat woorden meerdere betekenissen kunnen hebben. Je hebt de uitleg erbij nodig om aan de weet te komen, wat er bedoeld wordt ofwel wat de geleerden denken dat bedoeld wordt.
Extra lastig maakt het ook, dat het oude schrift te weinig letters kende, m.n. geen klinkers, waardoor woorden ook al verschillende betekenis konden hebben. Leg daar nog eens de theorie van Luxenberg naast, dat weet je helemaal niet meer wat er echt staat.
Als Hans Jansen, de arabist, teksten verklaart, grijpt hij vaak terug op de oorspronkelijke stam van een woord en kijkt welke betekenis dat heeft.

Afijn, zelfs de Korangeleerden zijn het niet altijd met elkaar eens, behalve dat de Koran een helder en duidelijk boek is met een duidelijke heldere leer en voor iedereen begrijpelijk, want dat staat tenslotte in de Koran.

Ds nog een reden om Moslim te worden: De Islam is gebaseerd op een voor iedereen duidelijk, helder en leesbaar boek van een onwereldse schoonheid.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 14 nov 2012 15:36

Vilaine schreef:Er wordt vaker geschermd met dat woorden meerdere betekenissen kunnen hebben. Je hebt de uitleg erbij nodig om aan de weet te komen, wat er bedoeld wordt ofwel wat de geleerden denken dat bedoeld wordt.
Extra lastig maakt het ook, dat het oude schrift te weinig letters kende, m.n. geen klinkers, waardoor woorden ook al verschillende betekenis konden hebben. Leg daar nog eens de theorie van Luxenberg naast, dat weet je helemaal niet meer wat er echt staat.
Als Hans Jansen, de arabist, teksten verklaart, grijpt hij vaak terug op de oorspronkelijke stam van een woord en kijkt welke betekenis dat heeft.

Afijn, zelfs de Korangeleerden zijn het niet altijd met elkaar eens, behalve dat de Koran een helder en duidelijk boek is met een duidelijke heldere leer en voor iedereen begrijpelijk, want dat staat tenslotte in de Koran.

Ds nog een reden om Moslim te worden: De Islam is gebaseerd op een voor iedereen duidelijk, helder en leesbaar boek van een onwereldse schoonheid.
Kunnen ze die islam dan niet verplaatsen naar die onwereldse werkelijkheid?

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 14 nov 2012 20:40

Tsja, als alle moslims vandaag martelaar worden, dan hoeven we het morgen niet meer over de islam te hebben. Zij blij (want ze geloven immers in een hemel) en wij blij. Zij "daar" en wij hier, dan hebben wij hier vast meer plezier !
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

HenkH
Forum fan

Bericht door HenkH » 15 nov 2012 02:54

206(?) Je kunt (nog steeds) ten opzichte van de meeste Nederlanders volhouden, dat dingen nu eenmaal moeten/niet mogen 'vanwege je geloof'. :roll:
Ni dieu, ni maître.

Plaats reactie