999 redenen om wel een moslim(a) te worden

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Fish
Moderator

Re: 999 redenen om wel een moslim(a) te worden

Bericht door Fish » 07 nov 2012 16:42

Knutselsmurf schreef:Toch snap ik jullie niet.
Jullie verwarren gelovigen met extremisten.
Natuurlijk zijn er extemistische gekken die ook claimen moslim te zijn,
maar Marieke doet geen vlieg kwaad.
Hoi Knutsel, Cluny is de enige die haar stevig (niet meer dan dat) aanpakt, de rest heeft zijden handschoentjes aan.
Ze mag hier inbrengen wat ze wil, mochten wij dat maar op OI. :wink:

Ik ben er twee keer afgedonderd alleen omdat ik enigszins kritische vragen stelde, en een keer omdat ik een link naar een boek over Mohammed plaatste, die post werd ook direct verwijderd.
Ik vroeg mij vroeger wel eens af waarom ze in het Midden Oosten vroeger van die krul pantofels hadden in de duizend en een nacht verhalen.

Nu weet ik het, dat is om de lange tenen in op te bergen. :D
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

petals
Ervaren pen

Bericht door petals » 07 nov 2012 18:57

Marieke, even een vraagje he. Jouw ouders en hele familie zijn vast geen moslim.
Hoeveel rust geeft het jou te beseffen dat als ze van jou de boodschap horen, en ze bekeren zich niet, dat ze dan voor altijd de hel in gaan?

Ik vraag het je even, want... die boodschap gaf mij toen ik moslima was nou niet bepaald rust om eerlijk te zijn. Hoe kan zo´n god jou rust geven? Ik had eerder het gevoel in een soort horrorscenario terecht te zijn gekomen.

Knutselsmurf
Forum fan

Bericht door Knutselsmurf » 07 nov 2012 21:03

Fish schreef:Ze mag hier inbrengen wat ze wil, mochten wij dat maar op OI. :wink:
Ja, ik weet het, ik heb daar ook ervaring mee :evil3:
In Nederland hebben moslims meer vrijheid om hun versie van de islam
te volgen en te verspreiden als dat zij dat in de "islamitische" landen hebben.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 07 nov 2012 23:11

Knutselsmurf schreef:
Fish schreef:Ze mag hier inbrengen wat ze wil, mochten wij dat maar op OI. :wink:
Ja, ik weet het, ik heb daar ook ervaring mee :evil3:
Ik dacht dat jij daar al een langere tijd aanwezig was?

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 08 nov 2012 06:24

Nummer ***.
Je mag schattige moslimkleertjes dragen.
Het kan zijn dat dit prachtige pluspunt van moslim/moslima worden al voorbij is gekomen in dit van oorsprong hilarische topic, vandaar de 3 sterretjes op de plek van de cijfertjes.
.
Afbeelding
.
Met het dichtmaken van de oogopening is de ideale moslimabedekking bereikt.
Ik zal Knutselsmurf het adres van zowel het kind als de moeder van het zwangere meisje geven, dan kan hij ze beiden feliciteren met hun hier wel heel goed gelukte totaalbekering.
Bekeringsverhaal van dit mohammedaans echtpaar.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

MariekeV

Bericht door MariekeV » 08 nov 2012 08:17

petals schreef:Marieke, even een vraagje he. Jouw ouders en hele familie zijn vast geen moslim.
Hoeveel rust geeft het jou te beseffen dat als ze van jou de boodschap horen, en ze bekeren zich niet, dat ze dan voor altijd de hel in gaan?
Beste Petals,
Ik geloof dat alleen God bepaalt wie er in de hel komen en wie naar de hemel gaan. Het is niet gezegd dat ik zelf naar de hemel ga...

الله أعلم

met vriendelijke groeten MariekeV
Godzijdank hebben we Kuitert

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 08 nov 2012 08:58

201.
MariekeV schreef: الله أعلم
Je kan lekker net doen of je arabisch kan lezen.
202.
Je kan lekker veel moslimalariekoek op een forum op slingeren in de hoop dat niemand door heeft hoe Google werkt.

Aan het eind van de eerste 200 moslim/moslima positievo argumenten ben ik de tel kwijtgeraakt.
Volgens mij hebben we de 200 vol gemaakt en kunnen we aan de slag met de 201-300 reeks islamvoordelen.
Het beginnetje is bij deze gemaakt.
Overigens heb ik de flauwekulopmerking in anti-nederlands schrift even laten staan, wellicht is daar nog een mooie 203 van te fabriceren.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 08 nov 2012 09:37

الذي يهجر الله ليس لديه ما يخشى
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Jinny

Bericht door Jinny » 08 nov 2012 09:48

Vilaine schreef:الذي يهجر الله ليس لديه ما يخشى
Waarheid als een koe, maar de voertaal hier is Nederlands, laten we het daar dan ook bij houden.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 08 nov 2012 09:49

Cluny schreef:Nummer ***.
Je mag schattige moslimkleertjes dragen.
Cluny,

Waarom zit zij onder de zwarte vlag? Er even vanuit gaande dat het niet the black knight is onder die bedekking.

誰放棄神有什麼好怕的 :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 08 nov 2012 10:27

MariekeV schreef:Ik geloof dat alleen God bepaalt wie er in de hel komen en wie naar de hemel gaan. Het is niet gezegd dat ik zelf naar de hemel ga...
Marieke,

Heb je enig idee hoe jouw god dat doet, of geloof je maar wat?
Want als je daar geen idee van hebt, dan hoef je noch kan je daar nu rekening mee houden.

En welk stukje van jou gaat dan wel of niet naar die hemel, want je kilo's met ogen, hersenen en nog zo wat, die gaan niet mee.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

petals
Ervaren pen

Bericht door petals » 08 nov 2012 10:52

MariekeV schreef:
petals schreef:Marieke, even een vraagje he. Jouw ouders en hele familie zijn vast geen moslim.
Beste Petals,
Ik geloof dat alleen God bepaalt wie er in de hel komen en wie naar de hemel gaan. Het is niet gezegd dat ik zelf naar de hemel ga...

الله أعلم

Jij gelooft dat, maar in de Koran staat heel duidelijk dat alle ongelovigen die van de islam hebben gehoord maar zich niet bekeren, naar de hel gaan en wel voor eeuwig. Het staat er bladzijde na bladzijde herhaald. Je mag niet eens bidden voor een overleden ongelovige, niet rouwen om ze, niet smeken voor ze. De profeet Ibrahim deed dat voor zijn vader maar werd door allah keihard teruggefloten.

Ik gebruikte ook voor mezelf dat excuus, god zal toch wel niet zo gruwelijk zijn?? Tot ik het werkelijk tot me door liet dringen wat er echt staat. Het merendeel van de mensheid zal tot in de eeuwigheid naar de hel gaan. Omdat god dat wil. En voor zo'n god kniel jij, sterker nog, dat noem jij een rustgevende boodschap.
Heb je de islamitische beschrijvingen van de hel wel eens gelezen? Erg rustgevend zijn ze niet hoor.

Rust en regelmaat kun je ook op een andere manier vinden, er zijn ook andere geloven met structuur, of je kunt je eigen leven zingeving bieden door voor jezelf de principes op te stellen waar jij je aan wilt houden, die jij waardevol vindt. Daar kun je je ook aan vasthouden als je om wat voor reden dan ook houvast nodig hebt! En dan zit het veel dieper, dan gaat het ook niet gepaard met angst, maar met bevrijding zonder angst.

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 08 nov 2012 12:19

MariekeV schreef:Beste Petals,

الله أعلم

Dat klopt, volgens de islam is het voor jou inderdaad nog onzeker. Je kansen varieren afhankelijk van welke tekst je erbij pakt. Volgens het somberste scenario is de kans 1 op 999 en voor vrouwen ongunstiger dan voor mannen.

Voor alle andere leden van dit forum, inclusief Knutselsmurf, kunnen we volgens de islam al wel zekerheid bieden. Ons allen wacht de eeuwige hel, niet omdat we slecht leven maar omdat we niet in Mohammed geloven.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 08 nov 2012 12:45

gerard_m schreef:
Voor alle andere leden van dit forum, inclusief Knutselsmurf, kunnen we volgens de islam al wel zekerheid bieden. Ons allen wacht de eeuwige hel, niet omdat we slecht leven maar omdat we niet in Mohammed geloven.
Ergo: iedereen wacht de hel!

Voor islam: iedereen die niet in mohammed gelooft. Voor christenen diegenen die niet in christus geloven.

Voor alle anderen is er na het overlijden NIETS.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 08 nov 2012 13:20

Cluny schreef:201.
MariekeV schreef: الله أعلم
God mag het weten. 8*)

Plaats reactie