MariekeV schreef:petals schreef:Marieke, even een vraagje he. Jouw ouders en hele familie zijn vast geen moslim.
Hoeveel rust geeft het jou te beseffen dat als ze van jou de boodschap horen, en ze bekeren zich niet, dat ze dan voor altijd de hel in gaan?
Beste Petals,
Ik geloof dat alleen God bepaalt wie er in de hel komen en wie naar de hemel gaan. Het is niet gezegd dat ik zelf naar de hemel ga...
الله أعلم
met vriendelijke groeten MariekeV
Jij gelooft dat, maar in de Koran staat heel duidelijk dat alle ongelovigen die van de islam hebben gehoord maar zich niet bekeren, naar de hel gaan en wel voor eeuwig. Het staat er bladzijde na bladzijde herhaald. Je mag niet eens bidden voor een overleden ongelovige, niet rouwen om ze, niet smeken voor ze. De profeet Ibrahim deed dat voor zijn vader maar werd door allah keihard teruggefloten.
Ik gebruikte ook voor mezelf dat excuus, god zal toch wel niet zo gruwelijk zijn?? Tot ik het werkelijk tot me door liet dringen wat er echt staat. Het merendeel van de mensheid zal tot in de eeuwigheid naar de hel gaan. Omdat god dat wil. En voor zo'n god kniel jij, sterker nog, dat noem jij een rustgevende boodschap.
Heb je de islamitische beschrijvingen van de hel wel eens gelezen? Erg rustgevend zijn ze niet hoor.
Rust en regelmaat kun je ook op een andere manier vinden, er zijn ook andere geloven met structuur, of je kunt je eigen leven zingeving bieden door voor jezelf de principes op te stellen waar jij je aan wilt houden, die jij waardevol vindt. Daar kun je je ook aan vasthouden als je om wat voor reden dan ook houvast nodig hebt! En dan zit het veel dieper, dan gaat het ook niet gepaard met angst, maar met bevrijding zonder angst.