999 redenen om wel een moslim(a) te worden

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: 999 redenen om wel een moslim(a) te worden

Bericht door vegan-revolution » 20 okt 2012 09:54

Cluny schreef:Mogelijkheid 1: MariekeV is daadwerkelijk een moslimmutsje geworden.
Mogelijkheid 2: MariekV is aan het plagen.
Mogelijkheid 3: 1 en 2.
OK.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 20 okt 2012 10:38

vegan-revolution schreef: Dus een vrouw hoeft volgens de Koran niet eens ongehoorzaam te zijn om voor in aanmerking te komen voor tuchtiging door haar man. De man hoeft slechts ongehoorzaamheid van zijn vrouw te vrezen.

Dit betekent volgens de Koran dus blijkbaar ook dat een vrouw altijd gehoorzaam aan haar man dient te zijn.
Dat is ook zo volgens de chistelijke bijbel. Die hebben dan ook dezelfde uitgangspunten.
Maar donderdagavond was er bij P&W een dame, die zegt zich nog moslima te voelen, maar vertoonde ook redelijk veel westerse trekjes. Het ging over Malala. En de oneindig dappere jihad strijders van de taliban.
(Malala staat en schrijft inmiddels weer,maar dat is een ander onderwerp). Volgens deze mevrouw mag een man, heeft zelfs de plicht, zijn vrouwen in het gareel te houden. Op wat voor manier hij ook maar goeddunkt. Ook de zonen hebben/krijgen die plicht - naderhand.

Tot slot: tegen over deze 999 redenen (lmao) staat er aan de andere kant maar 1 om het niet te doen:
GEZOND VERSTAND
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

MariekeV

Bericht door MariekeV » 22 okt 2012 18:27

vegan-revolution schreef: Ik raad je aan de Koran zo snel mogelijk van voor naar achter grondig te bestuderen. En verder raad ik je aan daarna direct zo snel mogelijk aan de Hadith's te beginnen en ook om deze grondig te bestuderen.

Ik vraag me trouwens af hoe je erbij komt om je te bekeren zonder dat je veel af weet van waartot je je eigenlijk bekeert.
dank voor je raad. Ik ben geen koran tafsir geleerde, ik kan je de soeras die je citeert niet goed uitleggen. Het schijnt serieus dat er mensen zijn die shahada doen zonder ook maar een soera te hebben gelezen. Ik heb de koran in vertaling tamelijk secuur gelezen, en daarnaast diverse commentaren gelezen. Het is voor jou waarschijnlijk totaal abacadabra waarom ik dan toch moslima ben geworden. Ook dat kan ik je niet goed uitleggen. Het is ook een beetje off topic misschien.

met vriendelijke groeten mariekeV
Godzijdank hebben we Kuitert

MariekeV

Bericht door MariekeV » 22 okt 2012 18:32

Cluny schreef:Mogelijkheid 1: MariekeV is daadwerkelijk een moslimmutsje geworden.
oei. Cluny, bingo, alle 4 de mogelijkheden die je opnoemt zijn waar. Compleet met hoofddekseltje !

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 22 okt 2012 18:55

MariekeV schreef:
oei. Cluny, bingo, alle 4 de mogelijkheden die je opnoemt zijn waar. Compleet met hoofddekseltje !

Ik heb dat wel vaker.
Geef ik inzake opkomende religiewanen goede adviezen, gaan ze juist het tegenovergestelde doen van wat de bedoeling is
Een potje cognitief dissoneren dus.
Vooral vrouwen doen dat nog al eens.
Ik kan me nog herinneren dat ik jou gewaarschuwd heb over jouw islamzweefmutserij in de gevarenzone.
Ik heb je zelfs erop attendeerd dat jij op weg was een suikermoslima te worden.
Heb je dat altijd al gehad?
Dat karakter met die opzettelijke onredelijkheid.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 22 okt 2012 19:16

MariekeV schreef:Het is voor jou waarschijnlijk totaal abacadabra waarom ik dan toch moslima ben geworden. Ook dat kan ik je niet goed uitleggen.
Toch vind ik het best interessant om iets meer over te weten over je motieven.

Wat voorkomt is:
(1) een islamitisch vriendje
(2) een romantisch beeld van de islam, door vooral niet de echte islam (koran en ahadith) te bestuderen maar zoete boekjes
(3) je willen afzetten tegen [vul maar in: je familie, je oude religie, de maatschappij,..]
(4) het idee dat de islam "gebasht" wordt of "gekaapt" wordt door baardmannen, en de gedachte dat dit van binnen uit te veranderen zou zijn (een beetje zoals trouwen met een foute man, in de hoop hem te veranderen)

Het kan natuurlijk ook iets anders zijn, maar zeker gezien je onderschrift ben ik benieuwd wat je aanspreekt in de islam.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

MariekeV

Bericht door MariekeV » 24 okt 2012 09:34

Cluny schreef: Een potje cognitief dissoneren dus.
ik weet het, ik ben een wandelend rariteitenkabinet.
Kunstenaresje, he....

Cluny schreef: Ik heb je zelfs erop attendeerd dat jij op weg was een suikermoslima te worden.
ja dat van die suikermoslimas heb ik goed bestudeerd. ik ben niet iemand die over een nacht ijs gaat, ik voel me meer een mosterdmoslima.
Een mosterdmoslima is iemand die er minstens 10 jaar over doet om moslim te worden of iets dergelijks.
Cluny schreef: Heb je dat altijd al gehad?
Dat karakter met die opzettelijke onredelijkheid.
ja ik denk het, weerbarstig, volhardend, koppig....

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 24 okt 2012 10:07

Als iemand de moeite neemt om al jouw reacties hier op Freethinker na te lezen dan is er bij de meesten geen behoefte om de eerdere conclusie MariekeV is een suikermoslima te veranderen in MariekeV is een mosterdmoslima.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Jinny

Bericht door Jinny » 24 okt 2012 11:44

Eenieder die vrijwillig een religie binnenstapt heeft ergens zijn/haar gezonde verstand verloren.
Anders kan ik het niet verwoorden.

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 24 okt 2012 12:07

Jim schreef:Eenieder die vrijwillig een religie binnenstapt heeft ergens zijn/haar gezonde verstand verloren.
Er zijn ook mensen, vooral, maar niet uitsluitend, vrouwen die (gaan) corresponderen met (massa)moordenaars, verliefd worden en dan ook nog trouwen met die figuur.

Zo zie ik het hier ook.
Op de één of andere perverse (seksueel of anderszins) manier roept het 'duistere' ...

Je hebt natuurlijk volkomen gelijk.
Ik kan me verder voorstellen, dat áls je zo nodig religieus/spiritueel wilt zijn, is, voor een vrouw de islam toch wel de allerlaatste 'toevlucht' !
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 24 okt 2012 12:11

Jim schreef:Eenieder die vrijwillig een religie binnenstapt heeft ergens zijn/haar gezonde verstand verloren.
Of nooit gehad.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

iznogoodh
Banned

Bericht door iznogoodh » 24 okt 2012 12:36

HenkM schreef:Maar donderdagavond was er bij P&W een dame, die zegt zich nog moslima te voelen, maar vertoonde ook redelijk veel westerse trekjes. Het ging over Malala. En de oneindig dappere jihad strijders van de taliban.
(Malala staat en schrijft inmiddels weer,maar dat is een ander onderwerp). Volgens deze mevrouw mag een man, heeft zelfs de plicht, zijn vrouwen in het gareel te houden. Op wat voor manier hij ook maar goeddunkt.
Zo houden ze blijmoedig hun eigen onderdrukking in stand, tegelijk vrolijk kwekkend over de geweldige waardigheid die de islam hen geeft.

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 24 okt 2012 12:46

iznogoodh schreef:
HenkM schreef:Maar donderdagavond was er bij P&W een dame, die zegt zich nog moslima te voelen, maar vertoonde ook redelijk veel westerse trekjes. Het ging over Malala. En de oneindig dappere jihad strijders van de taliban.
(Malala staat en schrijft inmiddels weer,maar dat is een ander onderwerp). Volgens deze mevrouw mag een man, heeft zelfs de plicht, zijn vrouwen in het gareel te houden. Op wat voor manier hij ook maar goeddunkt.
Zo houden ze blijmoedig hun eigen onderdrukking in stand, tegelijk vrolijk kwekkend over de geweldige waardigheid die de islam hen geeft.
Verkeerd gezien. (in dit geval)

Deze mevrouw was het daar in het geheel niet mee eens. Zij gaf aan waarom moslim mannen zich zo gedragen als dat ze doen. Zij denken dat het moet. Zij gaf ook aan dat het helemaal niet in de koran staat, maar verzonnen door (sommige?) imams/ayatollah's. Zij helpt namelijk vrouwen die door zulke dingen ten onder dreigen te gaan.

Tenzij je zeer masochistisch bent, is het simpelweg zot om je tot deze religie te bekeren. Geeft ook verder niet, als je er gelukkig mee bent. Maar verkondig het dan niet als een (universele) waarheid.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 24 okt 2012 17:17

Deze mevrouw was het daar in het geheel niet mee eens. Zij gaf aan waarom moslim mannen zich zo gedragen als dat ze doen. Zij denken dat het moet. Zij gaf ook aan dat het helemaal niet in de koran staat, maar verzonnen door (sommige?) imams/ayatollah's. Zij helpt namelijk vrouwen die door zulke dingen ten onder dreigen te gaan.
Hiermee is weer eens bewezen, dat de (gemiddelde?) moslim de Koran niet leest, je komt het daar zo ongeveer om de bladzijde tegen. Om het dan nog maar niet te hebben over de ahadith.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 24 okt 2012 17:38

Vilaine schreef:
Hiermee is weer eens bewezen, dat de (gemiddelde?) moslim de Koran niet leest, je komt het daar zo ongeveer om de bladzijde tegen. Om het dan nog maar niet te hebben over de ahadith.
Scholing > lezen > begrijpen > begrijpend lezen

Ik denk dat jouw gemiddelde moslim niet kan lezen. (maar daar kan ik naast zitten)

Plaats reactie